X-fi High-End Audioshow 22 en 23 oktober NH Hotel Utrecht

Started by phmeijer, September 21, 2011, 08:52:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

S@m

Quote from: norman on October 24, 2011, 14:41:10
Ik heb wel merken gezien die ik voorheen niet kende, en die de dealers die ik normaal binnenloop ook niet hebben.
Dus toch handig zo een beurs....

Exact, daar is ie voor  ;)

Midcall

Ik heb alles zondag even kort maar aandachtig beluisterd. Hoogtepunten: 47 Labs, verbazingwekkend lekkere speakers, ideale combi met de rest van de aangesloten apparatuur. ADAM stond er met hun Column luidspreker, fantastisch dynamisch en uitermate neutraal, geweldig klonk dat. Iconn Audio buizenversterkers klonken super op die speakers van hen, voor mij met afstand de beste all-in 'budget' set (< € 5.000,-) op de show. Ook Matthijs zijn nieuwe creatie kon me bekoren, direct (zoals altijd bij Pink Faun), neutraal, en niet het gevoel naar apparatuur te luisteren maar gewoon naar muziek. Alleen mag hij wel wat aan zijn muziekkeuzes gaan doen, de 'Diana Krall' deuntjes kennen we wel, iets meer risico kan best op een set als deze.

Mixed feelings had ik bij Audio Note. Ik zag al direct dat ze erg hadden zitten worstelen met de ruimte, uiteindelijk stonden de speakers op de lange wand en extreem ingedraaid. Het gedraaide jazznummer op LP klonk niet bepaald indrukwekkend, maar ik dacht ik blijf nog even zitten, even kijken hie dat met hun cd-speler gaat. Een of ander ambientachtig techno werd in er geduwd, en oef, dat klonk toch wel heel erg goed. Mooi laag in goede proporties, en ook het nummer daarop klonk echt vele klassen beter dan ik van hun 'reguliere' vloerstaanders had gehoord, een van de meer muziekale sets van de x-fi beurs.
Absoluut dieptepunt voor mij was Audio Research in combinatie met Wilson Benesch. Ik ken Audio Research als mijn broekzak, maar wat deden die WB speakers die apparatuur te kort zeg, nimmer ARC zo slecht horen klinken. Naim kon me, zoals meestal, niet bekoren, mij te vlak allemaal, een 13 in dozijn geluid wat waarschijnlijk nooit mijn smaak gaat worden. Ik keek uit naar ruimte waar ze Remyo hadden opgesteld, maar mijn teleurstelling was groot toen ik binnenkwam, Daluso speakers... dus ik dacht al bij mezelf dat het een korte luisterervaring ging worden. Ik kende mijzelf te goed, binnen 70 seconden stond ik alweer in een andere demo-ruimte. Er zijn weinig speakers zo overpriced als Daluso, zoveel duizenden euro's voor zo weinig bijzonders ben ik zelden tegengekomen, doodzonde voor een top high end merk als Remyo.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

viceadmiraal61

Zo.....Net terug van de av-nu...en de xfi...waar gaat nu mijn voorkeur naar uit.Niet de audiokermis zwaar over geprijsde av-nu....................
Hoe wij instaat waren om een toch zeer warm en mooi geluid neer te zetten is een klein audiogodswonder...Ik tekende vele bewonderende reactie,s op.
Foto,s volgen.De blumenhofers en de marantz pm11 of de kanzy met van den hul/siltech bekabeling deed het toch heel lekker...helemaal met nummers
van de 14e edition een sacd voor echte luidsprekers(van wege het diepe laag)..de xfi dat is toch wel de toekomst ,maar dan nog iets grotere ruimtes.
voor de demo,s.Er hing weer een goede sfeer van muziek beleving in de hoogste graad. daar heb ik wel genoten..

CZ79

Helemaal mee eens, de X-Fi had een meer hifi sfeer terwijl de AV-NU meer kermis was met alle nieuwe dingen om te bekijken en niet echt te beluisteren.
Alleen nog een betere locatie voor de X-fi en dan heb je het potentieel om een zeer goede show neer te zetten.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

viceadmiraal61

Het hoge woord mag er nu uit ,Ik heb het helemaal gehad met de organisatie van de AV-NU show..wat was het geval.Voor demo cd/sacd had ik een
Marantz set en kanzy versterker sacd speler staan.Aan gesloten op Blumenhofers...Nee dat moest weg ,want deze importeurs deden niet mee,show
2011...grote ruzie met Ernst bobie en de rest..de tuin kabouter van de lage audio landen..deze man heeft het overtuigende gevoel dat de audio tot de
hemel reikt en ver daar voorbij...leest geen krant denk ik...is dus ook niet op de hoogte van de grote problemen waar de audio brance zich in bevind
Het spel werd zo hoog door mijn gespeeld; dit blijft staan anders pak ik nu de boel in..mag Ernstje uit leggen aan de grote jongens en jullie waarom ik
er niet sta.......En geloof mij ik had het gedaan. De AV-Nu...wordt voormij AV-nooit..volgend jaar komen wij met iets heel bijzonder in combie met de
X Fi show..soweso een andere lokatie,grotere demo ruimte ,live miziek..en....ha ha ha dat ga ik nu nog niet zeggen.wordt wel een klapper.
Voor de duidelijkheid reken ik Peter Viergever dit gezeik niet aan..ik vindt Peter een erudite man met veel liefde voor de muziek en hifi.
We hebben op de twee beurzen gestaan....De xfi vond ik warm,in kontacten en temperatuur(vele buizen bakjes) en liefde voor muziek en dat pakt mij
Er is overal wel iets te klagen,maar bedenk dat de importeurs dagen bezig zijn tot diep in de nacht ,om alles zo goed waar mogelijk neer te zetten.
Heb dit zelf ervaren..7 uur op en 2 uur het bed in...toch tijdens het op bouwen van de Xfi show echt een gezellige sfeer.
Dan de AV-Nooit meer show...gezeik..gezeik..en nog veel meer gezeik..Dan de toegang prijs veels te hoog...we praten wel over 27,50 gulden voor wat
Een Kermis grote zaal..en 16 demo/vooral display ruimtes..Deze organisatie moet even heeeeeeeeeel hun oren te luister leggen NAAR JULLIE DE CONSUMENT



norman

Wist niet eens dat AV-NU er was :)
Reclame voor X-Fi was dus beter ....

Vond het een leuke beurs met alle kamertjes.
Een iets wat ruimer hotel is wel prettig, het was af en toe best krap op de gangetjes.
Maar verder was het prima !
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

DVDmartinDVD

Quote from: viceadmiraal61 on October 25, 2011, 10:51:16
Dan de toegang prijs veels te hoog...we praten wel over 22,50 gulden voor wat
Een Kermis grote zaal..en 16 demo/vooral display ruimtes..Deze organisatie moet even heeeeeeeeeel hun oren te luister leggen NAAR JULLIE DE CONSUMENT

12,50 euro x 2 + 10% = 27,50 gulden per kaartje. 2x27,50 we waren met z'n tweeen.
12,- euro x 2 + 10% = 26,40 gulden voor parkeren
10 liter x 1,67 = 16,70 x 2 + 10% =36,74 gulden voor brandstof

Koste mij toch zo'n 118,14 gulden  :o
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

norman

Was je kwijt bij 12,50 en pikte je weer op bij 118,14 :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

S@m

Quote from: DVDmartinDVD on October 25, 2011, 11:46:27
12,50 euro x 2 + 10% = 27,50 gulden per kaartje. 2x27,50 we waren met z'n tweeen.
12,- euro x 2 + 10% = 26,40 gulden voor parkeren
10 liter x 1,67 = 16,70 x 2 + 10% =36,74 gulden voor brandstof

Koste mij toch zo'n 118,14 gulden  :o

2 auto's..? enne 10% voor wat? Aha, omgerekend naar euro's, sjemig doen jullie dat nóg...

citac

Enkele beelden van de X-Fi:

Audio Acoustics Sapphire Ti-C
Pink Faun
47 Labs met de Konus Audio Essence
47 Labs Midnight Blue met de Lens

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

citac

Wilson Benesch met Audio Research
Audio Ac. Sapphire Ti-C
Clio Acoustics 3A
Naim met Neat luidsprekers
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

citac

Harmonix Bravo
Phy-HP units en rechts de nieuwe unit van de Appassionato
Musical Affairs Appasionato
Luxman en Devore Fidelity
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

citac

Audio Note
Blumenhofer
Blumenhofer speakeraansluiting
TAD
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

WimB

De PinkFaun vond ik ook erg goed klinken, de AudioNote ben ik snel weer bij weggelopen. Vond ik in die ruimte nergens naar klinken.
De Blumenhofers klonken geweldig (maar krijgen van mij de nominatie van lelijkste speakers van de beurs). Luisteren doe je met je oren, maar om telkens met de ogen dicht in je kamer te zitten gaat wat ver.

chansig

Quote from: viceadmiraal61 on October 25, 2011, 10:51:16
Marantz set en kanzy versterker sacd speler staan.Aan gesloten op Blumenhofers...Nee dat moest weg ,want deze importeurs deden niet mee,show

Komt op mij redelijk normaal over..en dan vanuit de volgende gedachte:

Ik neem aan dat de mensen/importeurs behoorlijk betalen om op zo'n stand te mogen staan en dan zou jij er nieuw opkomend merk gaan presenteren in combi met je speakers ?

Misschien loopt het normaal compleet anders..geen flauw idee..maar een eenzijdig verhaal zoals jij het weergeeft is niet alles zeggend. Je frustratie is wel duidelijk.. :D

Verder wel een leuke beurs gehad ?

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on October 25, 2011, 13:04:19
Komt op mij redelijk normaal over..en dan vanuit de volgende gedachte:

Ik neem aan dat de mensen/importeurs behoorlijk betalen om op zo'n stand te mogen staan en dan zou jij er nieuw opkomend merk gaan presenteren in combi met je speakers ?

Misschien loopt het normaal compleet anders..geen flauw idee..maar een eenzijdig verhaal zoals jij het weergeeft is niet alles zeggend. Je frustratie is wel duidelijk.. :D

Verder wel een leuke beurs gehad ?

Gr Hans

Nee je zou wel een punt hebben als de betreffende merken met reclame en vertegenwoordigers zouden rondlopen in de stand van Fritz. EN dat gebeurde niet, er lagen niet eens folders ( In tegenstelling tot vorig jaar toen Musical Affairs bij Fritz stond!!!)
Er werd verder op bij KEF ook met Marantz gedemonstreerd en dat mocht wel. Ik heb ook een Pioneer flatscreen zien hangen.. dat kan dan ook niet.  Het blijft lastig,dan zou alle niet zelf geimporteerde of geproduceerde apparatuur verboden moeten worden... ;)
Ik weet het de grens is vaag maar het ene kleine setje van Fritz was meteen een probleem.. Frustatie bij de organisator omdat Fritz ook naar de X-Fi ging? In ieder geval vond ik de X-Fi veel meer muziek gehalte hebben als de AV-NU, alhoewel ook de X-fi niet optimaal was...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AbZ

Quote from: citac on October 25, 2011, 12:14:08
Enkele beelden van de X-Fi
Leuk  :thumbs-up:  (Had zelf helaas geen gelegenheid om te gaan.)

viceadmiraal61

Beste Hans.(chansig).kijk een het zijn mijn eigen spullen..twee de Heer Kanzy bv had het helemaal gehad met deze ernst bobbie en de rest vullers..
Hij betaalde vorige beurs voor een badkamer (groter) was het niet 3500,- euro,s...Dus deze keer en alle volgende keren doet hij niet mee..
Maar Marantz mocht ook niet.Alleen de grote Kef boys...ja..daar bleven ze heel stil !!!!! meten met twee maten..en maten naaien is dat..
Dit even voor de duidelijkheid.

Ejorne

Ik loop ook met het gevoel rond dat de organisatie van de av-nu beter naar de bezoekers zou moeten luisteren. Ook de entree vind ik behoorlijk duur. Maar aan de andere kant, ze presteren het met deze half gare opzet en hoge entree kosten nog steeds om de tent propvol te krijgen. Waarom zouden ze dan veranderen? Die *%$# commercie ook, niets dan het laadje waarin het geld komt is nog belangrijk...

Maar goed, volgend jaar op zeker weer naar de x-fi en misschien ook nog ff bij de av-nu naar binnen wippen. We zijn er dan toch, waarom dan niet ook nog ff die 12,50 uitgeven?

Ik denk dat als de organisatie van x-fi besluit om in een andere stad dan de av-nu maar wel in hetzelfde weekend een beurs te houden, dit weleens zeer onaangenaam voor de av-nu zal kunnen uitpakken. Ik kies dan in ieder geval zondermeer voor een tripje naar de stad waar x-fi zich bevind.

Springbank

Quote from: chansig on October 25, 2011, 13:04:19
Komt op mij redelijk normaal over..en dan vanuit de volgende gedachte:

Ik neem aan dat de mensen/importeurs behoorlijk betalen om op zo'n stand te mogen staan en dan zou jij er nieuw opkomend merk gaan presenteren in combi met je speakers ?

Misschien loopt het normaal compleet anders..geen flauw idee..maar een eenzijdig verhaal zoals jij het weergeeft is niet alles zeggend. Je frustratie is wel duidelijk.. :D

Verder wel een leuke beurs gehad ?

Gr Hans



@ Pjotr27: Ik vind dat Hans wel een punt heeft, ik heb de stand op AV-NU gezien (alsmede X-Fi) en op mij als bezoeker maakte de setup op de hoek tegenover de stand van VinylVinyl een volwaardig promotionele indruk. Als dat niet de afspraak is / er is niet voor betaald dan kan ik mij voorstellen dat de organisatie die zakelijk is er niet blij mee is...

Edit: 2 postings kwamen er nog tussen. Ik begrijp dat het niet om de Marantz gaat maar om de Blumenhofers met de Kanzy. Dan nog staat het argument van Ernst van de AV-NU organisatie.

Pjotr27

Quote from: Springbank on October 25, 2011, 15:01:12
@ Pjotr27: Ik vind dat Hans wel een punt heeft, ik heb de stand op AV-NU gezien (alsmede X-Fi) en op mij als bezoeker maakte de setup op de hoek tegenover de stand van VinylVinyl een volwaardig promotionele indruk. Als dat niet de afspraak is / er is niet voor betaald dan kan ik mij voorstellen dat de organisatie die zakelijk is er niet blij mee is...

Edit: 2 postings kwamen er nog tussen. Ik begrijp dat het niet om de Marantz gaat maar om de Blumenhofers met de Kanzy. Dan nog staat het argument van Ernst van de AV-NU organisatie.


Nee het was de bedoeling ook met een Marantz set op de Blumenhofer af te wisselen, maar dat was een groot probleem...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Roelov

Quote from: citac on October 25, 2011, 12:17:23
..... :lookaround:
Phy-HP units en rechts de nieuwe unit van de Appassionato
Musical Affairs Appasionato
Luxman en Devore Fidelity


De eerste foto zijn BRAVO luidsprekers ( HARMONIX )

viceadmiraal61

Mister springbank...door de bank genomen heeft Ernst bobbie en de rest geen enkel argument kunnen aan voeren  waarom Kef wel met Marantz
mag draaien en ik niet...Je vond het een promo opstelling...heb jij prijzen gezien/folders/werd je aangesproken door een snelle verkoper???????
Nee..wat was het dan wel..Het volgende als ik een cd/sacd draaide op deze demo set kwam het luistervolk van alle kanten aanlopen.
Heb jij nog vlaggen van Marantz/Kanzy/Blumenhofer...gezien...banners...ect..Nee .dus was het voormij (met eigen spullen)een demo set...
Dan ook niet juist;Heb altijd al jaren vlaggen en banners van Marantz...op mijn stand ,vorig jaar was Marantz ook niet aanwezig.Maar toen was het schijnbaar
geen probleem...

Springbank

Quote from: Pjotr27 on October 25, 2011, 15:38:22
Nee het was de bedoeling ook met een Marantz set op de Blumenhofer af te wisselen, maar dat was een groot probleem...

Dat verandert het verhaal inderdaad. Ik had het anders begrepen. Als een ander merk/distributeur er ook mee speelt dan moet je of voor alles een oogje dichtknijpen of allen erop aanspreken... Helder!

Springbank

Quote from: viceadmiraal61 on October 25, 2011, 17:12:52
Mister springbank...door de bank genomen heeft Ernst bobbie en de rest geen enkel argument kunnen aan voeren  waarom Kef wel met Marantz
mag draaien en ik niet...Je vond het een promo opstelling...heb jij prijzen gezien/folders/werd je aangesproken door een snelle verkoper???????
Nee..wat was het dan wel..Het volgende als ik een cd/sacd draaide op deze demo set kwam het luistervolk van alle kanten aanlopen.
Heb jij nog vlaggen van Marantz/Kanzy/Blumenhofer...gezien...banners...ect..Nee .dus was het voormij (met eigen spullen)een demo set...
Dan ook niet juist;Heb altijd al jaren vlaggen en banners van Marantz...op mijn stand ,vorig jaar was Marantz ook niet aanwezig.Maar toen was het schijnbaar
geen probleem...

Ik had het verkeerd begrepen, het ging alleen om het afwisselen met de Marantz versterker wat ook door Kef gedaan werd. Ik denk je zet je Blumenhofer set neer terwijl dat niet was afgesproken  ;) Ik begrijp de frustratie. Daar de Blumenhofers met de versterker zeer opvallen komt het op mij natuurlijk wel over om aandacht op de set te vestigen, meer dan de tafel met sacd's, maar als bezoeker die graag audio ziet en hoort (ondanks de boem boem links en hakkachakka rechts in de zaal  :crazy: ) vind ik dat natuurlijk alleen maar interessant.  ;)