Advies gevraagd: Welke videocamera

Started by donron, September 13, 2011, 01:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donron

Vanwege aanstaande gezinsuitbreiding willen we een videocamera aanschaffen. Het is de eerste camera die we kopen, nog niet eerder mee gewerkt. Wat raden jullie aan? Bepaalde merken ontwijken? Tweedehands of nieuw? Waar verder op letten?

Het budget is 300,-

Bedankt!

donron


donron


Tomek

Ik ken er niet enorm veel van, maar ik zou erop letten dat hij goed binnen, donkerder ruimtes, kan filmen

Richi

Wij hebben een paar maanden geleden een Sony HDR-CX115 gekocht voor 329 euro, maar dat was na aftrek van een 50 euro cash back actie die Sony toen had. Deze camera bevalt uistekend. Full HD 1080i, heerlijk te bedienen, uitstekende steady shot en filmt heel goed in schemer en donker. Geen problemen met scherpstellen in het bijna donker. Filmpjes zet ik rechtstreeks over naar iMovie op de iMac. Gaat ook uitstekend.

Even googlen levert op dat je deze camera op diverse plaatsen kan scoren voor 260 euro. Dan hou je nog 4 tientjes over voor een SD kaartje.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a