AV-NU 2011, welke forumleden gaan er?

Started by Bas Akkerman, September 8, 2011, 20:03:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.J.

Misschien ik ook wel naar de Xfi

WickedGame

Het probleem wat ik een beetje met de AV-Nu setting heb is dat je inwezen niet meer de rust hebt om iets goed te beluisteren. Bij de VAD was dat ook wel lastig, maar door de vele kamertjes die soms ook gesloten werd nog wel te doen. AV-NU kent maar een kleintal van die settings en beneden is alles open en bloot in een grote hal. Dus voor geluidsimpressies vond ik de AV-NU altijd zwaar tegenvallen.

Daarnaast valt het mij op dat wederom Marantz en ook B&W verstek laten gaan, terwijl die bij de VAD altijd wel vertegenwoordigd waren.

Quote from: MovieMax on September 18, 2011, 09:54:25
Bij gelegenheid zal ik wel gaan. De VAD was wat meer in de buurt voor mij, maar was altijd afgeladen vol. Dit wordt mijn eerste AV-NU in Utrecht.

Ik weet niet of ze te zien zullen zijn, maar ik wil de brilloze 3d tv's wel eens zien. Voor de rest laat ik mij verrassen.

Ik verwacht er weinig visueels wat er gepresenteerd gaat worden maar des te meer audio gerelateerd en beamer gerelateerd. TV's worden er vrijwel nooit geshowed, mogelijk nu wel... voorgaande jaren weinig. En naar mijn mening ook TE weinig.

Dus ben inderdaad wat kritisch geworden om weer naar een beurs te gaan en achteraf weer een gevoel te hebben dat het het allemaal weer net niet is.

ArnoldV

Quote from: WickedGame on September 20, 2011, 10:55:54
Het probleem wat ik een beetje met de AV-Nu setting heb is dat je inwezen niet meer de rust hebt om iets goed te beluisteren. Bij de VAD was dat ook wel lastig, maar door de vele kamertjes die soms ook gesloten werd nog wel te doen. AV-NU kent maar een kleintal van die settings en beneden is alles open en bloot in een grote hal. Dus voor geluidsimpressies vond ik de AV-NU altijd zwaar tegenvallen.

Daarnaast valt het mij op dat wederom Marantz en ook B&W verstek laten gaan, terwijl die bij de VAD altijd wel vertegenwoordigd waren.

Ik verwacht er weinig visueels wat er gepresenteerd gaat worden maar des te meer audio gerelateerd en beamer gerelateerd. TV's worden er vrijwel nooit geshowed, mogelijk nu wel... voorgaande jaren weinig. En naar mijn mening ook TE weinig.

Dus ben inderdaad wat kritisch geworden om weer naar een beurs te gaan en achteraf weer een gevoel te hebben dat het het allemaal weer net niet is.

Ik ben van plan op zondag te gaan (speciaal voor de beamers).
Nu ben ik ook nog op zoek naar een mooi nieuw audio/video meubel. Was dat de voorgaande jaren ook aanwezig of kan ik beter een andere winkel daarvoor bezoeken (tips/uitnodigingen welkom!)

Pjotr27

QuoteDaarnaast valt het mij op dat wederom Marantz en ook B&W verstek laten gaan

Marantz heeft een demo ruimte in de X-Fi show die op zaterdag en zondag wordt gehouden naast het gebouw van de AV-NU... ;)
x-fi-audioshow.nl/blog/sts-digital-met-top-marantz-systeem-boston-en-prachtige-opnames#respond
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

jasjenl

Ik ga in ieder geval op zaterdag, misschien dat ik de x-fi ok nog even meepik, als mijn reisgenoten daar zin in hebben.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Alex Groningen

Wil er al een tijdje heen, maar iedere keer komt het er niet van. >:( Dit jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.

viceadmiraal61

ik ga er ook hen...maar dan als deelnemer...we staan zowel op de av-nu als de xfi...

texmurphy68

Ik vond vorig jaar matig...Of apparatuur staat er alleen voor de show, àls er apparatuur werkend staat opgesteld is de muziekkeus vaak slecht (te jazzy, te zweverig, alleen maar een piano, of een fanfare. Pak eens voor de afwisseling gewoon een TOP 40 nummer) Ik hoop dat Epson de nieuwe 3D beamers laat zien en daarbij goed heeft nagedacht WAT ze laten zien. Iets kleurrijks graag, MET beweging en AFWISSELING. En daarbij passend 5.1 of 7.1 geluid uiteraard  :music:. Ik heb ieder jaar het idee dat Epson bij hun demo's enorme kansen laat liggen...zonde!

Ik ga!
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

audioJ

Ik ga Vrijdag ochtend even, heb interesse in kef blade. Hoorde van GP akoustics dat er een goudkleurige blade set zal staan.

viceadmiraal61

om de kosten van de entree te verzachten...of wel voor niets na binnen te komen is er een prijsvraag....topic prijs vraag.....

MovieMax

Quoteom de kosten van de entree te verzachten

Bon op hifi.nl uitprinten en 2,50 euro korting. Je krijgt dan wel mailing. De brochure van de av-nu lag vorige week in de bus.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

viceadmiraal61

nog goedkoper mee doen met de prijs vraag sts-digital...zie prijsvraag topic...laatste bericht de vrijkaarten zijn weg...naar 3 goede oplossingen...

kippekop

Ga er zondag weer heen, was vorig jaar niet de opvolger van de VAD zoals gehoopt, maar ach, je moet wat. En de X-fi show vond ik, net als de Engels show tijdens de doelen, een heerlijk toetje!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Sonic Circle

Zondag kom ik een kijkje nemen met een bevriende buurman.
Hoe is de Xifi show tov de AV-NU?

Arden

Nou, een flink verschil schat ik zo:

AV-nu: €12,50 entree voor toch wel zeker 16 luisterruimtes (waarvan enkelen door dezelfde deelnemer zij bezet) en een berg statisch.

X-FI: Gratis entree, glas bubbels bij binnenkomst, 29 luisterruimtes en natuurlijk nog het nodige statisch.

Vraag me wel af wat tegenwoordig het toetje is, om over de prijs nog maar te zwijgen...

Volgend jaar maar weer gewoon naar Veldhoven met een nieuw beleid?

Roger Black


Eddye

#41
Is dit AV-Nu alleen kijken en luisteren, of zijn er ook mooie aanbiedingen e.d?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

citac

Waarom terug naar Veldhoven? Utrecht is veel beter , 5min. met de fiets voor mij  :D.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Gurney

Ik ben van plan om zowel AV-NU als de X-Fi beurs te bezoeken a.s. zaterdag.
Denon | B&W | Panasonic | Apple | Sony | Humax | Dynaudio | The Chord Company

FDLARRY

Quote from: Gurney on October 20, 2011, 01:58:07
Ik ben van plan om zowel AV-NU als de X-Fi beurs te bezoeken a.s. zaterdag.
Ik ook. ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

ad6922

Yes, ik ga ook.

Eens kijken wat er te krijgen is in beamers maar ook op het gebied van een mooi setje boxen (enkel stereo)

Iemand nog tips wat ik moet gaan luisteren op de beurs voor een budget van tussen de 2000 a 3000 euro en passend bij een marantz sr8500

bmateijsen

De ruimte van Epson is weer klaar en we gaan vanochtend fris van start. De TW9000W wordt met 3D getoond op een set met:
- Meridian 861V6 processor en HD621 HDMI processor
- Meridian DSP8000
- Meridian DSP7200 center
- Meridian DSP5200
- Velodyne DD18+ subwoofer
- Oppo BD-93 3D blu-ray speler

Groet,

Bjorn

phmeijer

Quote from: ad6922 on October 21, 2011, 01:12:16
Iemand nog tips wat ik moet gaan luisteren op de beurs voor een budget van tussen de 2000 a 3000 euro en passend bij een marantz sr8500

Kom op de X-Fi eens luisteren naar de Guru Audio QM10; 1e verdieping kamer 129!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

DVDmartinDVD

Quote from: bmateijsen on October 21, 2011, 08:10:37
De ruimte van Epson is weer klaar en we gaan vanochtend fris van start. De TW9000W wordt met 3D getoond op een set met:
- Meridian 861V6 processor en HD621 HDMI processor
- Meridian DSP8000
- Meridian DSP7200 center
- Meridian DSP5200
- Velodyne DD18+ subwoofer
- Oppo BD-93 3D blu-ray speler

Groet,

Bjorn

Mooie set, gaan we nog foto's zien voor de mensen die niet gaan?

Veel succes.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

citac

Is er vandaag niemand naar de AV-NU geweest?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1