PC icm mediaplayer of HTPC

Started by el-jorge, August 21, 2011, 22:35:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ik heb me MB200 op een extra comp schermpje staan ,meestal alleen voor muziek,dat werkt best makkelijk .Dat zou met een Dune misschien ook nog kunnen

Kingpin

Quote from: skank1 on September 11, 2011, 07:12:09
Erg goed voor muziek? Daar is het enige minpuntje aan de dune.. Voor muziek voldoet hij niet echt...
Vertel, daar ben ik wel benieuwd naar waarom jij vind van niet?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

skank1

Quote from: Kingpin on September 11, 2011, 08:50:42
Vertel, daar ben ik wel benieuwd naar waarom jij vind van niet?

Wel, omdat je tv eigenlijk altijd aan moet staan..
Browsen via het kleine display werkt niet zo makkelijk als het moet.
Enige optie is dus met tv aan, en zelfs dan is het niet makkelijk omdat je gewoon mappen moet aanklikken, je kan niet shufflen door verschillende mappen enz, ook coverart en dergelijke moet je allemaal manueel zelf doen... (nog geen ondersteuning van yadis of zoiets uit)

maw, hij schiet gewoon te kort, en een squeezebox doet dit allemaal wel !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

screamhouse

Ben ik het wel mee eens. Films is briljant icm Yadis, muziek ziet er niet uit qua looks en ook afspelen is niet echt user friendly op de Dune vooralsnog.
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Kingpin

Dit heeft niets te maken dat de Dune niet geschikt zou zijn voor muziek, maar eerder met functionaliteit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

skank1

Quote from: Kingpin on September 11, 2011, 09:40:58
Dit heeft niets te maken dat de Dune niet geschikt zou zijn voor muziek, maar eerder met functionaliteit.
Komt er toch op neer dat het niet zo geschikt is, maar eerder voor films...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

screamhouse

true, was ook geen klacht, maar een constatering
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Kingpin

Quote from: skank1 on September 11, 2011, 09:55:27
Komt er toch op neer dat het niet zo geschikt is, maar eerder voor films...

Ik doelde meer op geluidskwaliteit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

skank1

Quote from: Kingpin on September 11, 2011, 10:33:56
Ik doelde meer op geluidskwaliteit.
azo
daar heb ik niks op aan te merken
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


el-jorge

Quote from: skank1 on September 11, 2011, 08:57:25
Wel, omdat je tv eigenlijk altijd aan moet staan..
Browsen via het kleine display werkt niet zo makkelijk als het moet.
Enige optie is dus met tv aan, en zelfs dan is het niet makkelijk omdat je gewoon mappen moet aanklikken, je kan niet shufflen door verschillende mappen enz, ook coverart en dergelijke moet je allemaal manueel zelf doen... (nog geen ondersteuning van yadis of zoiets uit)

maw, hij schiet gewoon te kort, en een squeezebox doet dit allemaal wel !

Jij gebruikt toch Dune Explorer voor muziek?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

skank1

Ja en nee. Ja is zo gemaakt maar ik gebruik het niet omdat ik tv niet telkens wil aansteken hiervoor.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

johan d

Quote from: el-jorge on September 10, 2011, 13:34:01
Qnap 219P+
wat was de reden om niet voor de Synology DS211+ te kiezen, ga er ook 1tje kopen, twijfel tss deze 2.
moet dienen voor muziek naar de SB Duet te streamen
Einde vh jaar komt er een Dune (waarchijnlijk een TV-301) om films/foto te streamen.

el-jorge

Quote from: johan d on September 27, 2011, 10:14:44
wat was de reden om niet voor de Synology DS211+ te kiezen, ga er ook 1tje kopen, twijfel tss deze 2.
moet dienen voor muziek naar de SB Duet te streamen
Einde vh jaar komt er een Dune (waarchijnlijk een TV-301) om films/foto te streamen.

Bijna zelfde prijs, dus op advies van de winkel, die de qnap wat fijner en stabieler vonden.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

johan d

Quote from: el-jorge on September 27, 2011, 13:43:09
Bijna zelfde prijs, dus op advies van de winkel, die de qnap wat fijner en stabieler vonden.
en zelf vind je het ookeen top aankoop?

el-jorge

Quote from: johan d on September 27, 2011, 15:22:09
en zelf vind je het ookeen top aankoop?

Moeilijk beoordelen, ben nog niet helemaal thuis. Maar heb weinig moeite gehad het aan de praat te krijgen. Dus ben op dit moment prima tevredenn.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!