"Dressoir"

Started by CaptainJack, August 20, 2011, 21:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CaptainJack

In dit geval een subwoofer die er uit ziet als een dressoir.

Of wel een 2x 15" subwoofer met hoge WAF.

Gebruikt zijn: 2x MTX T615 subwoofer, Behringer iNuke3000 versterker, Behringer DEQ2496 en bekabeling van Streetwires.

De basis ziet eruit als een bijzet tafeltje:

CaptainJack

2 bijzet tafeltjes met een koppelstuk:

CaptainJack

De bijzet tafeltjes verwerkt in de subkasten:

CaptainJack

En het totaal plaatje klaar om afgewerkt te worden.
De woofers, versterker en EQ zijn hier gemonteerd om alles gelijk te kunnen testen.
alle wanden van de kast zijn 40mm dik.


Clifdon

#4
Mooi prachtig mooi gemaakt weer!! Die Waf factor zit wel goed hier!
Ik kan er niets meer over zeggen.

Die woofers zien er toch wel heel leuk uit! Ik denk dat ik daar ook maar iets mee ga doen. want de JL audio 13" W7 zijn toch echt een stuk duurder hè?

Mag ik vragen hoeveel liter inhoud jij die woofers nu in stopt? Ik heb het gevoel dat ik iets flink verkeerd doe met WinISD, ik kom steeds op kisten van 300-400 litertjes. O_O

Ik zit nog eens te kijken, is het de bedoeling dat de 'roosters' voor de woofers weggehaald moeten worden alvorens te beluisteren? Of zijn de ruitjes toch een soort van gaas?

bart_nl

#5
Quote from: CaptainJack on August 20, 2011, 21:07:22
In dit geval een subwoofer die er uit ziet als een dressoir.
optisch mooi uitgewerkt maar in de praktijk lijkt dit mij niet handig? Je kunt m.i. beter iets maken wat je over de subwoofer(s) heen zet zodat bovenblad ontkoppeld is van de omkasting.
Moet hier altijd al oppassen dat er niets op de subwoofer wordt gezet laat staan wanneer het er uitziet alsof het er voor gemaakt is. Sowieso hoor je het spul dan op de kast stuiteren en dat zal ook niet de bedoeling zijn. De WAF zal wel afnemen wanneer bij een beetje volume de eerste rommel van de kast stuitert  >:D
Ik hoop maar dat deze net zo bedoelt is als bij je "interieur" topic en dat deze kast ergens onder komt te staan?

CaptainJack

geen zorgen hoor tijdens de testen die ik graan heb is er niets van de kast gestuiterd.


Former member 78

Hij doet het mooi Jacco!
Met muziek is die makkelijk in te stellen, alleen voor film moet er nog wat aan de DEQ gedaan worden.

Heb ook nog een cd met wat testtonen er op gehad vanavond, je hoort de sub niet maar
mijn huis kreunt het uit! Heel apart! Ik zal hier mijn ervaringen ook posten :)


morca

Hele mooi kast geworden zo  :thumbs-up:

Cliffdon de W 7 is niet echt de tegenhanger van deze MTX,dat is eerder de 13 W3 denk ik,die heeft een iets andere prijs als de W7  ;)

Wel weer erg mooi subkastje erbij op het forum,Arjan veel plezier  :thumbs-up:

CaptainJack

Quote from: ArjanR1 on August 21, 2011, 00:27:58
Hij doet het mooi Jacco!
Met muziek is die makkelijk in te stellen, alleen voor film moet er nog wat aan de DEQ gedaan worden.

Heb ook nog een cd met wat testtonen er op gehad vanavond, je hoort de sub niet maar
mijn huis kreunt het uit! Heel apart! Ik zal hier mijn ervaringen ook posten :)


Goed te horen Arjan.

Former member 78

Even een korte indruk van vandaag.

De sub heeft vandaag lekker wat uurtjes gemaakt, welke soms een grote glimlach
toverde op mijn gezicht ;D Volgend weekend komt er iemand bij mij, die de DEQ af gaat stellen.

Vandaag wat losse stukjes film gekeken, en 2012 helemaal.
Hierin zitten her en der lekkere laagweergaves, en de sub doet het dan erg goed.
Je staat er soms echt van te kijken :D

Met muziek heb ik hem ook gebruikt vandaag, al heb ik 'm daar niet voor.
Met Moby was voor vandaag het mooiste. Album PLAY --> Why does my heart feel so bad.
Het laag wat daar in zit, geven mijn speakers erg goed weer, maar deze sub is wel de overtreffende
stap :P

Als alles is ingeregeld laat ik hier weer wat van mij horen.

CaptainJack


Peerless Monster

Quote from: CaptainJack on August 20, 2011, 21:11:38
En het totaal plaatje klaar om afgewerkt te worden.
De woofers, versterker en EQ zijn hier gemonteerd om alles gelijk te kunnen testen.
alle wanden van de kast zijn 40mm dik.



Hahaha wat gaaf. Moest wel even lachen om het kastje, maar het is eigenlijk erg gaaf gemaakt.
Leuke aanwinst Arjan. Het ziet met de lichtjes aan in de kast inderdaad net uit alsof het een monster is, die naar buiten moet komen...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


Peerless Monster

Quote from: morca on August 21, 2011, 23:04:17
MTX monster  :D

Hehehe ;).
Kan je je naam zomaar veranderen? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

morca

Quote from: Peerless Monster on August 21, 2011, 23:04:56
Hehehe ;).
Kan je je naam zomaar veranderen? ;D
Denk het wel,maar bij jouw staat toch Velodyne ,vroeg me wel af hoe je aan je nickname komt.
Een peerless monster gehad?

AbZ

Erg mooi gebouwd,
maar is het wel handig om de EQ boven de versterker te monteren in plaats van eronder?
Ventilator of niet, hete lucht zal toch vooral omhoog stromen?

Peerless Monster

Quote from: morca on August 21, 2011, 23:09:10
Denk het wel,maar bij jouw staat toch Velodyne ,vroeg me wel af hoe je aan je nickname komt.
Een peerless monster gehad?

Deze 2 keer...
Maar dat heb ik nooit vastgelegd op foto, omdat ik er meteen gelijk eentje weer heb weggedaan. Het was dus een paartje...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Former member 78

Quote from: AbZ on August 21, 2011, 23:10:11
Erg mooi gebouwd,
maar is het wel handig om de EQ boven de versterker te monteren in plaats van eronder?
Ventilator of niet, hete lucht zal toch vooral omhoog stromen?

Het staat vanaf een uurtje of 12 vanmiddag aan.
De EQ is koud, en de amp ook. De fan van de iNuke draait continue.

Dus om antwoord op jouw vraag te geven:
Ja, het is handig.

Former member 78

Quote from: Peerless Monster on August 21, 2011, 22:22:57
Hahaha wat gaaf. Moest wel even lachen om het kastje, maar het is eigenlijk erg gaaf gemaakt.
Leuke aanwinst Arjan. Het ziet met de lichtjes aan in de kast inderdaad net uit alsof het een monster is, die naar buiten moet komen...

Hij klinkt soms ook als een monster ;D
Ik en mijn vriendin hebben nog nooit gehad, dat we ff duizelig werden van het laag.

Het was maar een fractie van een seconde, maar apart was het wel ff.

AbZ

Quote from: ArjanR1 on August 21, 2011, 23:18:56
Het staat vanaf een uurtje of 12 vanmiddag aan.
De EQ is koud, en de amp ook. De fan van de iNuke draait continue.

Dus om antwoord op jouw vraag te geven:
Ja, het is handig.
Mag ik dit begrijpen als:  het is niet onhandig, maar heeft ook geen voordeel?
Goed dat het niet heet wordt.  Veel plezier van je subkast!

Peerless Monster

Quote from: ArjanR1 on August 21, 2011, 23:20:54
Hij klinkt soms ook als een monster ;D
Ik en mijn vriendin hebben nog nooit gehad, dat we ff duizelig werden van het laag.

Het was maar een fractie van een seconde, maar apart was het wel ff.

Haha gewoon misselijk ervan... Fantastisch dat is de ervaring met een sub...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Former member 78

Quote from: Peerless Monster on August 21, 2011, 23:14:20
Deze 2 keer...
Maar dat heb ik nooit vastgelegd op foto, omdat ik er meteen gelijk eentje weer heb weggedaan. Het was dus een paartje...

Ziet er mooi uit Rens!
Dit was zeker nog voor jouw Usher tijd?

Former member 78

Quote from: AbZ on August 21, 2011, 23:22:57
Mag ik dit begrijpen als:  het is niet onhandig, maar heeft ook geen voordeel?
Goed dat het niet heet wordt.  Veel plezier van je subkast!


Het voordeel wat er is, is dat de iNuke er een stukje beter
uit ziet dan de DEQ. Met dat frontje er af, zie je alleen de amp.

Dat plezier gaat wel goed komen :D

morca

Quote from: Peerless Monster on August 21, 2011, 23:14:20
Deze 2 keer...
Maar dat heb ik nooit vastgelegd op foto, omdat ik er meteen gelijk eentje weer heb weggedaan. Het was dus een paartje...
Mooie set,en prachtig afgewerkte woofer,zoiets zou ik ook wel willen maken ,ben er mee bezig maar dat is een vierkante kist.Dit is echt mooi...