welk is het beter onkyo of philips homecinemaset

Gestart door aklasse, augustus 15, 2011, 14:50:45

Vorige topic - Volgende topic

aklasse

Ik heb op dit moment een onkyo 509 receiver daarbij de 7310 cd speler en de 3d 309 blu ray speler daarbij hade ik de yamaha soavo 2 speakers die me begonnen te irriteren kwam geen vol geluid uit.
Nu sta ik in tweestrijd of ik koop 2 nieuwe speakers(maar welke)zit te denken aan toch de boston serie of een hele nieuwe set de philips str9900 van 999.00 al ik alles verkoop hoef ik daar niets bij te leggen wat is de beste keuze

audiofreak1

Koop je de Philips dan sta je over 1 jaar of eerder in de winkel voor een reparatie! Ook sets van dit merk in de 1000 euro klasse hebben een groot uitvalspercentage, Philips is na de beeindiging met Marantz de controle over audio volledig kwijt.
koop 2 Boston's op je huidige Onkyo set en ga weer jarenlang genieten. Wil je toch een nieuwe set kopen kijk dan bij de gerenomeerde merken als Yamaha, Marantz, Denon, Cambridge, etc en blijf weg bij de CE producten van de Philipsen, Samsungs, LG's, Harman Karton's, Sony's en consorten.
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

Skyfox

Ehm, de Philips 9900 set waarover gesproken wordt bevat een gerebrande NAD T747 amp... Lijkt me niet dat de uitval daarvan direct zo groot is. Die amp is trouwens los te koop voor 399 bij een forumsponsor (besthomecinema, dacht ik). Dan kan je voor de resterende 600e een leuke speakerset uitzoeken.

Op zich is die Onkyo niet slecht, dus als je twee nieuwe speakers uitzoekt en die op je Onkyo zet dan zal je daar vast ook tevreden mee kunnen zijn.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

otitis

Een poos terug kochten we een relatief goedkoop philips cinemasetje. Die deed het heel behoorlijk totdat er na een krappe paar jaar er plots een luide brom uit de speaker kwam. Ik kon daar zelf niks mee aanvangen. Omdat  ik wars ben van de wegwerpcultuur heb ik het apparaat laten repareren. Helaas na ruim een jaar exact hetzelfde probleem. Ik heb het hele setje toen maar naar de winkel teruggebracht met het verzoek een enkele reis terug naar china.
Wellicht voorbarig om hieruit algemene conclusies te trekken, maar Philips audioapparatuur komt er bij mij niet meer in.
Wat zijn overigens CE produkten?

aklasse

Ik heb toch voor de philips set gekozen de prijs was nu 799,00 het zijn geweldige speakers liefst 7 flinke speakers met een zeer mooi hoogglans afwerking klinken tegenover de yamaha soavo stukken beter afwerking is echt heel erg mooi.De receiver is maar 7x60 watt maar is echt voldoende voor een behoorlijke grote woonkamer.De onkyo blu ray en cd speler ga ik verkopen hoewel dit top apparaten zijn vindt ik alles van 1 merk mooier(ik weet dat philips niet aan deze onkyo cd speler kan tippen maar ja).
Wat mij verbaasde over de phillips set is dat de draaitafel ontzettend mooi klinkt bijzonder warm en vol geluid.
Iedereen bedankt voor de reactie's.

Sjaudio

Citaat van: audiofreak1 op augustus 15, 2011, 21:06:34
Koop je de Philips dan sta je over 1 jaar of eerder in de winkel voor een reparatie! Ook sets van dit merk in de 1000 euro klasse hebben een groot uitvalspercentage, Philips is na de beeindiging met Marantz de controle over audio volledig kwijt.
koop 2 Boston's op je huidige Onkyo set en ga weer jarenlang genieten. Wil je toch een nieuwe set kopen kijk dan bij de gerenomeerde merken als Yamaha, Marantz, Denon, Cambridge, etc en blijf weg bij de CE producten van de Philipsen, Samsungs, LG's, Harman Karton's, Sony's en consorten.

Zie:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/philips_htr9900_3.shtml

Fronts: 18kg stuk
Surrounds: 18kg stuk
Center: 5.5kg stuk
Subwoofer: 22.5 kg stuk
Receiver: 14kg stuk

Afgeprijsd van 2500 voor 799 euro. Dit is een andere klasse dan jij denk ik in de gate had, zoals ik op de foto's kan zien is het zelfs zeer waarschijnlijk dat hier gewoon peerless / vifa drivers gebruikt worden in de kasten. Het gewicht geeft daar buiten aan dat de kasten in ieder geval solide zijn. De AVR daarentegen is eigenlijk gewoon een NAD T747 van goede kwaliteit.

Voor 799 euro is dit echt een koopje! De NAD T747 kost al 700 euro los.

Philips AVR9900 vs NAD T747:

aklasse

De set niet meer in bezit in het begin erg tevreden maar na meer draaiuren begonnen sommige dingen me te irriteren voora het hoog je wordt toch snel luistermoe.Geluid kwam ook niet echt uit de boxen wat geknepen.