Dali Helicon op marktplaats

Started by POWERMAN, August 14, 2011, 16:19:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

POWERMAN

Iemand bekend met de verkoper van Dali Helicon 400 SE ene Maas uit Tilburg het is een verkoper die veel audio aanbied uit partijen.

Hij adverteert met de Dali Helicon 400 SE 3200 euro nieuw op marktplaats en heeft er een foto van de Nieuwste helicons bij gezet de MK2 wat dus niet blijkt te kloppen.

ik had wel interesse en na een miljoen emailtjes kreeg ik eindelijk een foto van een dali helicon 400 waarop je alleen de voorkant zag en een speaker front die tot op de voet door liep en je kon ook nog net aan de bovenhoek zien dat de voorkant van de box zwart was met donker fineer zijkant.

Doordat het zo traag liep kreeg ik wat wantrouwen want 3200  zou een koopje zijn voor nieuwe Helicons 400 MK2 en eerst mocht ik ze voor 2650 kopen en toen weer 2800-

Na veel onderzoek en Dali importeur info blijkt het de aller eerste serie van dali helicon 400 te zijn de jubilee ter gelegenheid van 20 jarig dali bestaan en de speakers zijn alleen in 2002 gefabriceerd met zwart voor front/bafer en in 2003 op de markt gekomen.

Deze koper bied ze als nieuw model aan met 5 jaar garantie maar daar klopt niks van ze zijn van 2002/2003 en dus bijna 9 jaar oud.

Het zal wel een show model set zijn of een inruil set die hij bij een faillissement partij van audio winkel heeft opgekocht en probeert te slijten aan een leek als nieuw model.

ik heb hem toen eerst nog een bod gedaan van 2000 en hem op de feiten gedrukt maar hij laat niks meer van zich horen nu hij zich betrapt voelt.

En die 2000 is ook over de top denk ik dus voor 1500 zou ik ze nog wel willen mits ze als nieuw zijn.


En als iemand een set helicon 400 MK2 voor een leuke prijs weet , laat maar horen.




yulunga

#1
Ik weet niet of het off-topic is, maar is dat niet een beetje niet netjes, 2000 bieden maar het daar niet voor willen kopen? Ik zou als verkoper een verkoop niet door laten gaan als iemand eerst een bedrag x biedt en dan later zegt dat hij het nog te veel vindt en een lager vervolgbod doet  :devil:

grendel

Quote from: yulunga on August 14, 2011, 19:23:11
Ik weet niet of het off-topic is, maar is dat niet een beetje niet netjes, 2000 bieden maar het daar niet voor willen kopen? Ik zou als verkoper een verkoop niet door laten gaan als iemand eerst een bedrag x biedt en dan later zegt dat hij het nog te veel vindt en een lager vervolgbod doet  :devil:



HuH :sarcasm: maar een setje speakers van een oude serie aanbieden en zeggen dat het een nieuwe serie betreft is wel netjes??????


sorry hoor maar pffffffffffff  :sigh:
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

twani

Wie biedt er nou toch in hemelsnaam een serieus bedrag op artikelen van een aanbieder die "opzichtig fout'' is :o

POWERMAN

#4
yulunga

Volgens mij begrijp je het een beetje erg helemaal niet , lees het verhaal maar eens goed door.

POWERMAN

#5
yulunga - Ik weet niet of het off-topic is, maar is dat niet een beetje niet netjes, 2000 bieden maar het daar niet voor willen kopen? Ik zou als verkoper een verkoop niet door laten gaan als iemand eerst een bedrag x biedt en dan later zegt dat hij het nog te veel vindt en een lager vervolgbod doet 

Powerman - Jij draat de boel om , ik bood op iets actueels en nieuw en kreeg een ouwe overjarige model op mn bord.

FDLARRY

Misschien is yulunga wel die Maas uit Tilburg ;D
Anders kan ik zijn reactie echt niet begrijpen. :devil:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DofN

#7
dank je powerman voor de informatie. ik heb die advertentie ook tig maal met verbazing bekeken. soms kom je wel demo modellen tegen voor 1/2 prijs, maar geen 9 jaar oude demo's.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

skyfox

Heb je daar op MP ook even melding van gemaakt richting het beheer met het verhaal erbij? Wellicht dat deze meneer gewoon niet goed weet wat ie verkoopt, maar daar mag toch wel even kritisch naar gekeken worden, lijkt mij.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

juvade

#9
###

twani

Quote from: twani on August 14, 2011, 20:52:26
Wie biedt er nou toch in hemelsnaam een serieus bedrag op artikelen van een aanbieder die "opzichtig fout'' is :o
Precies éénder mijn gedachten, let it...........

Shepherd Moon

HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Exxar

En toch is hij nog maar 3 maand actief op MP...

Shepherd Moon

herinschrijven zeker?? verkoopt veel dingen blijkbaar... is soort van handeltje  :dry:
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Exxar

Jeps, ziet er zoiets uit: handel in overjaarse toestellen, of mooier gezegd winkeldochters.


DofN

Die Helicons staan eigenlijk altijd op marktplaats. Jammergenoeg stinkt er vanzelf een keer iemand in.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

POWERMAN


GPO

#18
Quote from: POWERMAN on April  1, 2014, 15:25:50
3 jaar later . . .

Hij bied ze nog steeds aan en noemt zich nu MP naam Kuif uit Tilburg

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m773664766-nieuw-in-doos-dali-helicon-400-se-speakers-hoogglans-kersen.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Ik heb hem als verdacht aangegeven. Wat een figuur zeg. Hij verkoopt verdacht veel dure spullen. Geen eigen foto's en foutieve info. Dit zijn echt van die mensen die marktplaats een slechte naam geven. uitschot is het en mogen van mij wel op een bootje in de atlantische oceaan afgezonken worden.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Nahpets

Quote from: GPO on April  2, 2014, 10:52:02
op een bootje in de atlantische oceaan afgezonken worden.

Als je daar de Indische Oceaan van kunt maken dan kunnen ze gelijk mee helpen zoeken naar een verdwenen vliegtuig.

Ik blijf het bizar vinden dat we vanaf een sateliet foto's kunnen maken waarop je een golfbal kan zien, maar dat we een vliegtuig niet terug kunnen vinden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

POWERMAN

#20
 O0 Dit zijn ze die hij op marktplaats aanbiedt - http://www.hifi.nl/nieuws/3466/Jubileum-model-Dali.html#ixzz1UekuNc9U



ondertussen al 10 jaar oud nieuw in doos . . . .

DofN

tadaaa

Uit de periode dat die Dali's nog in guldens verkocht werden? Of dat niet meer?

http://link.marktplaats.nl/m814181393
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Nahpets

Nog steeds dezelfde dus.....
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RubenV.

Het lijkt wel een AV-handelaar met zoveel advertenties.

Quote from: doorofnight on December 26, 2013, 20:31:58
Die Helicons staan eigenlijk altijd op marktplaats. Jammergenoeg stinkt er vanzelf een keer iemand in.

Zo gaat het helaas vaak met dit soort dingen. Ik zou bijna zeggen, laten we die prijs eens even opdrijven  :devil: Maar dat is natuurlijk niet zo netjes...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

DofN

Ik heb de advertentie inmiddels weer gemeld bij marktplaats, ik denk niet dat ik er dan goed aan doe om de luidsprekers uit de markt te bieden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software