Dvd's geript, hoe nu afspeelbaar maken Smart HDI Dune?

Started by ThomasBelgium, August 12, 2011, 15:15:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThomasBelgium

Ik heb een stapeltje dvd's geript in het originele formaat (dus zonder extra compressie) en nu de hele handel overgezet naar mijn NAS.
Als ik die (nu virtueel geworden) dvd's benader via de HDI Dune Smart krijg ik VIDEO_TS folders met een hele hoop losse stukken en brokken erin. Als ik die selecteer krijg ik wel een stukje film te zien, maar ik wil natuurlijk gewoon het beginscherm van een dvd zien en daarop taalkeuze, ondertitelkeuze maken, enzovoort.

Iemand een idee hoe dat moet? :pompom:

jowi

Je hebt ergens ingesteld dat ie dvd/bluray folders moet openen ipv starten. Even aanpassen en dan start ie de dvd of bluray zodra je op de folder klikt.

ThomasBelgium

Goeie tip!

De vraag wat ijk dan wel fout zou ingesteld hebben: het ding komt net uit de doos, ik heb er nog helemaal niets aan ingesteld. Ben nu id menu's aan het zoeken waar die functie zou moeten zitten, maar heb nog niets gevonden..

jowi

Misschien staat het standaard zo ingesteld, dat weet ik niet.

trouwkeverhuren

Je had ze misschien beter als ISO bestand kunnen opslaan!

ThomasBelgium

Waarschijnlijk wel. Nu nog vinden waar je dat precies moet instellen. Ik heb alles al een keer goed bekeken, maar nog nets gevonden.

Nu net een firmware upgrdade aan 't doen. Mss raakt 't dan opgelost?


ThomasBelgium

Quote from: trouwkeverhuren on August 12, 2011, 15:36:03
Je had ze misschien beter als ISO bestand kunnen opslaan!

De ripsoftware die ik gebruikte (Ripit) liet dat niet toe. Op de Mac draaien al die rips perfect, da's ook al iets...


ThomasBelgium

Mijn geripte dvd-bestanden (met het programma Ripit) op Mac zijn in het 'DVD Player Media Document' formaat. De extensie is .dvdmedia

Elke geripte dvd is 'n 7 à 8 Gig groot. Dus veel compressie zal er niet aan te pas gekomen zijn (was ook niet de bedoeling).

Zou dat de reden zijn waarom ik alleen maar vreemde folders (VIDEO_TS) met stukken en brokken te zien krijg in plaats van een normaal dvd-beginscherm?  :-\

trouwkeverhuren

Probeer anders een met het programma: DvDSchrink

Hier kun je wel ISO kiezen!  ;D

ThomasBelgium

Quote from: trouwkeverhuren on August 12, 2011, 15:55:26
Probeer anders een met het programma: DvDSchrink

Hier kun je wel ISO kiezen!  ;D

Aangezien ik nu al enkele honderden dvd's met Ripit aangepakt hebt probeer ik nu natuurlijk wel een oplossing te vinden waarbij ik niet helemaal opnieuw moet beginnen!

Er moet toch een andere oplossing zijn!?

jowi

Hernoem de folder van 'titel.dvdmedia'  naar gewoon 'titel' en dan zal ie wel starten denk ik.

ThomasBelgium

Quote from: jowi on August 12, 2011, 16:04:56
Hernoem de folder van 'titel.dvdmedia'  naar gewoon 'titel' en dan zal ie wel starten denk ik.

Dat lijkt me ook mogelijk. Ga ik eens proberen!

jowi

Oh nee het zit anders zie ik net. De .dvdmedia folder is blijkbaar de VIDEO_TS folder.

Dus als je dit hebt:

c:\filmpje.dvdmedia

dan moet je dat hernoemen naar:

c:\VIDEO_TS

en dan een nieuwe folder aanmaken:

c:\filmpje

en die video_ts folder daar in copieren zodat je uiteindelijk dit krijgt:

c:\filmpje\VIDEO_TS

En dan ben je klaar...

ThomasBelgium

Quote from: ThomasBelgium on August 12, 2011, 16:06:44
Dat lijkt me ook mogelijk. Ga ik eens proberen!

Helaas... dat werkt ook al niet. :sadlike:

Damn!

ThomasBelgium

Quote from: jowi on August 12, 2011, 16:09:30
Oh nee het zit anders zie ik net. De .dvdmedia folder is blijkbaar de VIDEO_TS folder.

Dus als je dit hebt:

c:\filmpje.dvdmedia

dan moet je dat hernoemen naar:

c:\VIDEO_TS

en dan een nieuwe folder aanmaken:

c:\filmpje

en die video_ts folder daar in copieren zodat je uiteindelijk dit krijgt:

c:\filmpje\VIDEO_TS

En dan ben je klaar...

Voor zover ik het kan zien zit het op dit momen als volgt:

1-Hoofdmap: naamfilmpje.dvdmedia

-> als je daarop klikt dan krijg je dit...

2-VIDEO_TS

-> als je daarop klikt krijg je dan al die stukken en brokken


Dus dat is toch precies die structuur die jij uitlegt? Of mis ik iets?


Thx voor je inspanningen... :clapping:

jowi

nee dat is anders dan... ja ik ben niet zo thuis in de mac wereld hoor, maar als het is zoals jij zegt dan kun je dus die 'naamfilmpje.dvdmedia'  direct hernoemen naar 'naamfilmpje', en dan zit er IN die 'naamfilmpje' dus een VIDEO_TS folder.

Moet je nog wel in de dune instellen dat ie een dvd start in plaats van opent...

ThomasBelgium

Quote from: jowi on August 12, 2011, 16:17:54
nee dat is anders dan... ja ik ben niet zo thuis in de mac wereld hoor, maar als het is zoals jij zegt dan kun je dus die 'naamfilmpje.dvdmedia'  direct hernoemen naar 'naamfilmpje', en dan zit er IN die 'naamfilmpje' dus een VIDEO_TS folder.

Moet je nog wel in de dune instellen dat ie een dvd start in plaats van opent...

Allemaal geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. Enig idee waar die instelling ergens zit in de Dune? Ik heb die echt nergens gezien...

bart_nl

Quote from: ThomasBelgium on August 12, 2011, 16:22:04
Allemaal geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. Enig idee waar die instelling ergens zit in de Dune? Ik heb die echt nergens gezien...
proberen de foldernaam zonder "." zoals Jowi ook al aangeeft en daarnaast misschien proberen een lege AUDIO_TS folder aanmaken naast de VIDEO_TS folder?

ThomasBelgium

Allemaal wel grote klussen, zo het al werkt. Ik zou dan honderden dvd'tjes manueel moeten aanpakken. Zou er geen eenvoudigere workaround zijn?

Weet iemand waar je de instelling moet maken in de Dune dat hij niet in de folders gaat neuzen maar gewoon de dvd start?

bart_nl

Quote from: ThomasBelgium on August 12, 2011, 17:29:22Weet iemand waar je de instelling moet maken in de Dune dat hij niet in de folders gaat neuzen maar gewoon de dvd start?
-> setup -> miscellaneous -> filebrowser -> "enter" button on DVD video folder
dacht dat je dat al uitgeprobeerd zou hebben...

ThomasBelgium

Quote from: bart_nl on August 12, 2011, 18:33:03
-> setup -> miscellaneous -> filebrowser -> "enter" button on DVD video folder
dacht dat je dat al uitgeprobeerd zou hebben...


Been there, done that. En het werkt nog steeds van geen kanten.

Mss is het de beste optie om de hele bibliotheek op een of andere manier - hoe gemakkelijker, hoe beter - om te zetten naar ISO?
De vraag is: hoe doe ik dat?

Ik zal de luitjes van de ripsoftware eens mailen - die zijn opvallend hulpzaam - om eens te checken wat daar uit komt.

Maar ik blijf open staan voor eender welke tip!;-)

edgnoj

Met de tip van Bart_NL zou het toch echt moeten werken. Ik doe het al jaren op deze manier (op een Dune Base 3 welliswaar)
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

bart_nl

Quote from: edgnoj on August 13, 2011, 00:32:51Met de tip van Bart_NL zou het toch echt moeten werken. Ik doe het al jaren op deze manier (op een Dune Base 3 welliswaar)
probleem is denk ik dat RipIt per default een niet DVD structuur aanmaakt die alleen op een MAC werkt. Mediaspelers verwachten een echte DVD structuur. Je kunt in RipIt tegenwoordig het maken van .dvdmedia uitzetten maar wanneer je al honderden DVD's gedaan hebt is dat mosterd na de maaltijd.

@ThomasBelgium
kun je ook niet de IFO file openen in de VIDEO_TS folder?

ThomasBelgium

Dag Bart,

Ik denk (vrees) dat je gelijk hebt voor wat die .dvdmedia structuur betreft. Het klopt dat je die extensie kunt uitzetten bij het rippen. Maar je kan op de Mac ook achteraf de extensie .dvdmedia verwijderen, maar dat is denk ik helemaal niet hetzelfde als daadwerkelijk de structuur wijzigen.

Ik heb de mensen van Ripit ook aangesproken over dit probleem.

jowi

Het is echt een kwestie van hernoemen... Klap die .dvdmedia structuur eens open, maak een screenshot zodat we precies kunnen zien wat er nu in zit. Dus een plaatje van de HELE folderstructuur.

Kwam ook nog dit tegen, ik denk dat je dit op de mac moet doen?

Just extract the VIDEO_TS folder from the .dvdmedia file. Right Click--->Show Package Contents. Just copy the folder inside.