Even ter informatie FI werkt ook op 50-60hz materiaal, vooral goed te zien in pans en bv sport.
De reden dat ik reageer is puur uit passie, zou ik dat niet doe komt het ook niet goed over.
De helft van de scénes die we gebruiken zijn 1:1 rips en een gedeelte zal een recode zijn omdat er geen andere versie beschikbaar is jammer genoeg. Echter die scène worden gebruikt voor bepaalde toepassingen.
Aan de andere kant kun je ook zeggen maakt het uit om het zwart detail van een projector te beoordelen of je kijkt naar een goede recoded versie of een 1:1 rip ?
Zelfs op de vw95 met een oppo die streamt heb ik bij veel scènes verdraait veel moeite om een verschil te zien, en bij andere weer duidelijk.
Het enige wat ik denk en wat we proberen te doen is een veelvoud aan moeilijke en indrukwekkende scènes neer te Zetten en af te spelen op apparatuur die overeen komt met wat de mensen thuis hebben en gebruiken ?
Het merendeel van de mensen die ik spreek kijken 80% 10gb rips en nagenoeg geen 50gb 1:1 rips maw we richten ons op de dringen die ze kijken, daarnaast staat het iedereen vrij om dvd's BDs of zelfs hdds mee te nemen, onlangs een demo gegeven waar de groep zelf een HDD had meegenomen met apart materiaal om de simpele reden dat het daar ging om oud zwart wit materiaal en dat heb ik dus zelfs niet op mijn eigen Nas staan.
In het kort, je doet het nooit goed

We proberen alleen het zo goed mogelijk te doen, we luisteren naar ALLE kritiek, en doen daar ook wat mee, waar ik moeite mee heb is dat word gedaan alsof we er niets mee doen, omdat ik mijn standpunten verdedig. Ondertussen echter word er al gewerkt aan BD disc, met 1:1 rips van bepaalde scènes, is er al een losse BD speler gekomen, zijn er verlichtings setups bij gekomen omdat iemand het perse wilde zien met een tl balk etc.
Er word dus wel degelijk aangepast, maar nogmaals als klanten hun verhaal doen denk ik dat het ook interessant kan zijn om onze onderbouwing te geven, dat is niet een teken dat we gewoon zo doorgaan, er worden dingen toegevoegd, ondanks dat ik er totaal geen nut van zie nogmaals om van een disc te spelen wat ik kan streamen, maar we doen dat gewoon.
En natuurlijk worden er de best mogelijke scènes gekozen dat staat buiten elke veronderstelling, alleen kiezen we die scènes wel om bepaalde redenen. De Epson demo laat perfect zwart detail, dynamiek en rust zien, en niet alleen maar spattende beelden zoals hiervoor omschreven, de scènes met de viool bv laat perfect zien wat zwart doet, de scènes met de zonsondergang de Iris en de Pans zijn ideaal voor paneel scherpte, JUIST omdat het 50hz materiaal is.