Domotica + Tablet afstandbediening

Started by Kingpin, July 31, 2011, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Wat ik graag zou willen is het volgende:

- 1 afstandbediening (tablet) voor zowel HT en RF Schakelpunten,
- 1 RF systeem (dus geen extra draden trekken) die m'n gehele huis/tuin kan regelen.

Voor de afstandbediening ben ik dit weekend wezen kijken en vond de iPad2 en de Asus Eee Pad Transformer de mooiste met lichte voorkeur voor de iPad2 omdat deze toch net wat soepeler verloopt (De Asus had z'n desktop geheel volgestopt met widgets, ondanks dat deed ie het toch heel erg goed).
De iPad loopt zoals gezegd soepeler op alle fronten, de Asus heeft een subliem scherm en draaide op Android 3.1.
De keuze tussen IOS of Android zal voornamelijk afhangen van de gekozen RF systeem.

Komen we op het RF systeem dat ik wil gebruiken om m'n huis van te voorzien ben ik tot nu toe deze 3 systemen tegen gekomen die in mijn behoefte voorzien en niet te duur zijn (wil er geen 1000 euro's aan spenderen):

- KlikAanKlikUit (KAKU) systeem,
- PlugWise systeem,
- MiOS Vera V2 systeem.

Voorkeur zou uitgaan naar het MiOS systeem omdat deze gebruik maakt van het Z-Wave protocol en daar heel veel voor te vinden is en redelijk betaalbaar ook nog.
PlugWise ziet er ook zeer goed uit maar heeft geen dimmers in hun assortiment.
KAKU is goedkoop en doet alles eigenlijk wat ik zou willen en ook te bieden heeft, alleen geen "gadget" gehalte wat de overige 2 wel bieden.
Ben nog aan het orienteren in hoeverre dit voor mij ook daadwerkelijk van belang is (Energiebeheer via computer bv).
Zoals je ziet ben ik op zoek naar een leuk betaalbaar systeem die mogelijkheden bied, wie heeft hier ervaring mee en weet eventueel nog meerdere systemen die uitkomst bieden?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Valkyrie

Deze ga ik even volgen. Zelf ben ik ook opzoek naar domotica-oplossingen. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

droezel

Als je ook je HT apparatuur wilt bedienen moet je hier ook even kijken: www.squareconnect.com

De software SQ Remote wordt bij de VERA box bijgeleverd, als je dan nog een SQ Blaster er bij zet kan je vanaf je iPad via IR ook je apparatuur bedienen.

Ro

Interessant topic. Zelf ben ik ook al een tijdje aan het kijken naar een oplossing om alles in huis te bedienen met een iPad. Kwa software ben ik aan het spelen met Commandfusion (http://www.commandfusion.com/) icm met de Globalcache boxes. Via Commandfusion kun je alles met IR, RS232 of IP bedienen. Via RS232 en IP is ook feedback mogelijk. Via de trial versie van Commandfusion lukt het besturen van mijn Onkyo reciever (met feedback) en IR voor de tv decoder.

Sinds kort ondersteunt Commandfusion ook Javascript waardoor de mogelijkheden eigenlijk oneindig zijn geworden.

Volgende stap wordt het aansluiten van alle apparaten zoveel mogelijk via IP of RS232 met als laatste optie IR.

Vervolgens wil ik ook graag bv verlichting aan gaan sturen. Zelf zat ik te denken om Homeseer op mijn server te gaan draaien. Dit kan dan een z-wave netwerk aansturen. Via Commandfusion kan ik dan weer Homeseer aansturen (via IP). Daarnaast kan Homesser nog zoveel meer automatiseren en zelfstandig op basis van bv bewegingssensoren beslissingen nemen.

Het ultime Commandfusion voorbeeld ik denk ik wel deze. Zover ben ik echter nog lang niet..... ;)


Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Kingpin

Quote from: droezel on July 31, 2011, 14:27:07
Als je ook je HT apparatuur wilt bedienen moet je hier ook even kijken: www.squareconnect.com

De software SQ Remote wordt bij de VERA box bijgeleverd, als je dan nog een SQ Blaster er bij zet kan je vanaf je iPad via IR ook je apparatuur bedienen.
Volgens mij omvat het volgende systeem al m'n wensen, ik moet dit nog even nagaan maar op het eerste blik erg mooi .. en betaalbaar.

MiOS Vera V2
- compleet aansturingssysteem zonder dat je computer aan hoeft te staan.


- In te regelen via je computer in een overzichterlijk menu:


- ondersteuning en bediening van Z-Wave, X-10, Insteon en IP based network devices!


SQ Remote software voor iPAD icm SQ Blaster



Erg handig dat SQ Remote en Blaster, dus RF en HT bij elkaar geintegreerd zit, dan hoef je niet van de ene app naar de andere te springen.



- Je kan Scenes maken zodat je met 1 druk op de knop diverse handelingen voorprogrammeerd
- SQ Remote is volledig geintegreerd in het MiOS systeem
- Knoppen zijn volledig vrij in te delen op je scherm
- Energieverbruiksmeter per unit
- IR based codedatabase (in hoeverre deze ondersteuning bied) anders kun je via IR ook codes aanleren

Volgens mij een compleet systeem die zowel RF (Schakelaars, dimmers etc op Z-Wave protocol) als IR via SQ Blaster je HT kan besturen.

Heeft iemand ook ervaring met de SQ Blaster, is deze ook zo in te stellen als een Logitech Harmony qua functies (Scenes met in -en uitschakel vertraging)?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: Ro on July 31, 2011, 15:28:16
... Het ultime Commandfusion voorbeeld ik denk ik wel deze. Zover ben ik echter nog lang niet..... ;)

Volgens mij doet deze hetzelfde qua functionaliteit of niet?

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ro

Quote from: Kingpin on July 31, 2011, 19:52:43
Volgens mij doet deze hetzelfde qua functionaliteit of niet?

Ziet er inderdaad erg goed uit.

Ik heb me nog niet erg in dit systeem verdiept, maar op het eerste gezicht lijkt het geen twee-weg te ondersteunen (geen feedback van apparaten status) en geen RS232 of IP. Er wordt alleen over IR gesproken. Daarnaast is het minder flexibel op te zetten. Commandfusion is volledig aan te passen aan je eigen wensen, zeker in combinatie met Javascript. Het lijkt, als vergelijk, een beetje op een Harmonie en een Pronto Pro, zonder hierbij een oordeel te vellen wat beter is want dat hangt vooral af van je eigen wensen.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Kingpin

Quote from: Ro on July 31, 2011, 20:40:31
Ziet er inderdaad erg goed uit.

Ik heb me nog niet erg in dit systeem verdiept, maar op het eerste gezicht lijkt het geen twee-weg te ondersteunen (geen feedback van apparaten status) en geen RS232 of IP. Er wordt alleen over IR gesproken. Daarnaast is het minder flexibel op te zetten. Commandfusion is volledig aan te passen aan je eigen wensen, zeker in combinatie met Javascript. Het lijkt, als vergelijk, een beetje op een Harmonie en een Pronto Pro, zonder hierbij een oordeel te vellen wat beter is want dat hangt vooral af van je eigen wensen.
Z-wave is 2-way communication.
MiOS Vera 2 is een RF zender/ontvanger regelunit waarop SQ remote via bv je iPAD je z-wave producten kunt bedienen.
Daarnaast bied SQ Blaster een optie om via MiOS Vera 2 je RF/wifi signaal om te zetten naar ir.

Waarom is dit minder flexibel op te zetten als bv CommandFusion, zou graag wat voor -en nadelen van beide zien?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ro

Quote from: Kingpin on July 31, 2011, 21:40:04
Z-wave is 2-way communication.
MiOS Vera 2 is een RF zender/ontvanger regelunit waarop SQ remote via bv je iPAD je z-wave producten kunt bedienen.
Daarnaast bied SQ Blaster een optie om via MiOS Vera 2 je RF/wifi signaal om te zetten naar ir.

Waarom is dit minder flexibel op te zetten als bv CommandFusion, zou graag wat voor -en nadelen van beide zien?
Z-wave is inderdaad two-way. Wat ik in dit geval bedoelde is twee-weg communicatie met je audio/video apparatuur. Eigenlijk met alle apparaten die met RS232 of IP overweg kunnen. Volgens mij is Vera alleen "wifi to ir"; dus één weg. Daarnaast lijkt de SQ-remote redelijk standaard, en niet volledig aan te passen. Commandfusion kun je zelf indelen, zelf iconen definiëren en volledig aanpassen aan je eigen wensen. De afbeelding in knoppen kan bijvoorbeeld veranderen afhankelijk van de feedback die je terug krijgt van je apparatuur.

Zoals ik al eerder zei lijkt Vera kwa functionaliteit op een Harmonie en Commandfusion op een Pronto Pro. De Harmonie lijkt in eerste instantie op een Pronto, maar mist de flexibiliteit van een Harmonie. Daar is niets mis mee, maar je moet voor je zelf bepalen of dat voldoende voor je is. Ik heb wel ontdekt dat Commandfusion niet eenvoudig is en er heel wat weken in gaan zitten (als het niet meer is), om alles in orde te krijgen. Vera lijkt me in dat opzicht veel gebruikers vriendelijk.

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Kingpin

#9
Quote from: Ro on July 31, 2011, 22:01:32
Z-wave is inderdaad two-way. Wat ik in dit geval bedoelde is twee-weg communicatie met je audio/video apparatuur. Eigenlijk met alle apparaten die met RS232 of IP overweg kunnen. Volgens mij is Vera alleen "wifi to ir"; dus één weg. Daarnaast lijkt de SQ-remote redelijk standaard, en niet volledig aan te passen. Commandfusion kun je zelf indelen, zelf iconen definiëren en volledig aanpassen aan je eigen wensen. De afbeelding in knoppen kan bijvoorbeeld veranderen afhankelijk van de feedback die je terug krijgt van je apparatuur.

Zoals ik al eerder zei lijkt Vera kwa functionaliteit op een Harmonie en Commandfusion op een Pronto Pro. De Harmonie lijkt in eerste instantie op een Pronto, maar mist de flexibiliteit van een Harmonie. Daar is niets mis mee, maar je moet voor je zelf bepalen of dat voldoende voor je is. Ik heb wel ontdekt dat Commandfusion niet eenvoudig is en er heel wat weken in gaan zitten (als het niet meer is), om alles in orde te krijgen. Vera lijkt me in dat opzicht veel gebruikers vriendelijk.
ik heb nu ook een harmonie en bevalt goed maar heb ook een Duet gehad dus weet wat je bedoeld.
Zal eens kijken wat Comm.Fusion systeem kost en of dat wat voor me is.

Daarnaast vraag ik me af wat ik in mijn HT aan feedback kan verwachten in mijn set?
De Dune is sowieso al geen feedback. Ik had zoals gezegd een Duet, daar zou je idd feedback van kunnen verwachten, maar die is wifi dus dat zou geen probleem voor het Vera systeem moeten zijn.
Aan de andere kant welke feedback kun je verwachten van een IR apparaat, volgens mij heeft 2-way comm. alleen zin als je wifi/ip gebruikt en geen toestellen die alleen maar IR aan boord hebben (of heb ik het mis?).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Werkt Global Cache systeem met een bedraad netwerk?



Ik zie namelijk nergens in de specs dat deze draadloos werkt (kan er overheen lezen).
Dat betekend dat je altijd een kabel vanuit je centrale naar een IR doos moet leggen.

Hoe zit dat dan met het schakelen van bv licht/schakelaars?
Kun je me daar iets over zeggen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ro

Quote from: Kingpin on August  1, 2011, 00:59:44
Daarnaast vraag ik me af wat ik in mijn HT aan feedback kan verwachten in mijn set?
Je Rotel zal je bijvoorbeeld de volume stand, de gekozen input, audio mode en gekozen output terug sturen. Ik heb niet de handleiding van je Rotel bij de hand, maar dit soort gegevens zijn altijd wel op te vragen uit je apparatuur. De Dune geeft trouwens ook feedback via zijn ethernet poort. Dingen als, player status (play, stop, pause), chapter, afspeelsnelheid en verstreken tijd zijn op te vragen.

Volgens mij stuurt de Duet inderdaad feedback. Of dat via Wifi gaat en of de Vera daar mee overweg kan weet ik niet. Het feedback signaal is bij ieder merk anders, en in verpakt in een soort code die je moet ontleden. De software moet dat wel ondersteunen.

Quote from: Kingpin on August  1, 2011, 10:14:10
Werkt Global Cache systeem met een bedraad netwerk?

Globalcache werkt inderdaad bedraad. Voor zover ik weet werkt feedback via RS232 of via een IP aansluiting. Deze zijn meestal bedraad. De GC units hebben de volgende functies:
- aansluiten RS232
- aansluiten IR transmitter (deze transmitter plak je op je apparatuur. Het IR signaal wordt dan via wifi verstuurd naar je router, via ethernet naar je GC unit en dan via de IR emitteer naar je apparatuur. Voordeel is dat je je afstandsbediening niet hoeft te richten, maar zodra deze je wifi signaal ontvangt deze signalen door kan sturen)
- ethernet aansluiting voor aansluiting op je router

Via wifi maak je dan verbinding van je tablet, via je router, via ethernet naar de GC unit.

Om de Dune aan te sturen, kun je deze direct , via ethernet, verbinden met je router. Waarschijnlijk heb je dat al gedaan.

Je kan Commandfusion gratis proberen. Je kan dan maar één pagina aanmaken, maar om wat te testen is dat voldoende. Ik zit ook nog in deze fase en heb het pakket nog niet gekocht.

Z-wave kun je niet direct vanuit Commandfusion aansturen. Dit kun je wel doen via bv Homeseer wat je op een server draait. Deze server is via je netwerk verbonden en dus ook bereikbaar. Via http commando's kun je vanuit Commandfusion opdrachten sturen naar Homeseer die dan vervolgens de verlichting schakelt.

Nog even voor de duidelijkheid; ik heb geen aandelen Commandfusion :). Ik ben alleen enthousiast over de mogelijkheden als vervanging van mijn Pronto Pro. Zoals ik eerder al zei, is het niet eenvoudig om iets voor elkaar te krijgen en het vergt wat doorzettingsvermogen. Wil je een "out of de box" oplossing, dan is deze oplossing niet de juiste.

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Kingpin

Quote from: Ro on August  1, 2011, 17:49:53
...Globalcache werkt inderdaad bedraad. Voor zover ik weet werkt feedback via RS232 of via een IP aansluiting. Deze zijn meestal bedraad. De GC units hebben de volgende functies:
- aansluiten RS232
- aansluiten IR transmitter (deze transmitter plak je op je apparatuur. Het IR signaal wordt dan via wifi verstuurd naar je router, via ethernet naar je GC unit en dan via de IR emitteer naar je apparatuur. Voordeel is dat je je afstandsbediening niet hoeft te richten, maar zodra deze je wifi signaal ontvangt deze signalen door kan sturen)
- ethernet aansluiting voor aansluiting op je router

Via wifi maak je dan verbinding van je tablet, via je router, via ethernet naar de GC unit.
Dat is nu net het punt, als het even kan zou ik graag alles draadloos willen hebben.
In mijn situatie staat de router op de 1e verdieping (dus midden in het huis), om dan alles bedraad te gaan aansluiten vergt dit veel (breek)werk aangezien m'n HT in de woonkamer niet in een hoek staat maar letterlijk middenin de woonkamer.
Om daar te komen moet er veel aangepast worden wat ik helaas niet zie zitten.

Quote
Om de Dune aan te sturen, kun je deze direct , via ethernet, verbinden met je router. Waarschijnlijk heb je dat al gedaan.
M'n Dune is niet bedraad verbonden, ik stream alles via m'n NAS-Router naar m'n Dune.

Quote
Z-wave kun je niet direct vanuit Commandfusion aansturen. Dit kun je wel doen via bv Homeseer wat je op een server draait. Deze server is via je netwerk verbonden en dus ook bereikbaar. Via http commando's kun je vanuit Commandfusion opdrachten sturen naar Homeseer die dan vervolgens de verlichting schakelt.
Homeseer ga ik me morgen even inlezen. In principe ondersteunt deze volgens mij dezelfde protocollen als MiOS (Z-Wave, X10 etc).
Vandaag even vlug doorheen gelezen maar kon er niet uit opmaken dat deze Homeseer (HomeTroller) ook daadwerkelijk RF (Z-Wave) kan zenden/ontvangen als commandos voor m'n schakelaars/dimmers.
Volgens mij heb je dan een aparte Z-Stick (usb) nodig die weer op de HomeTroller wordt aangesloten.
Homeseer wordt wel idd volledig gesupport voor iPAD ed.

Quote
Nog even voor de duidelijkheid; ik heb geen aandelen Commandfusion :). Ik ben alleen enthousiast over de mogelijkheden als vervanging van mijn Pronto Pro. Zoals ik eerder al zei, is het niet eenvoudig om iets voor elkaar te krijgen en het vergt wat doorzettingsvermogen. Wil je een "out of de box" oplossing, dan is deze oplossing niet de juiste.
Wbt je input waardeer ik alleen maar. Top. Er is zoveel onduidelijkheid over welke systemen er zijn en wat er met elkaar werkt en hoe je dit eventueel gaat bedienen!
Enig programmeerwerk sla ik niet af. Maar zoals ik al zei, als ik alleen voor IR geen feedback kan krijgen is dat niet zo'n probleem.
Wat idd wel weer mooi is is dat idd als je een XBMC htpc of een Dune hebt staan dat je feedback zou kunnen krijgen over albumart/songs dat je aan het afspelen bent etc zoals Sonos dat heeft voor de iPAD (heb je dat al eens gezien ... machtig mooi).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ro

Quote from: Kingpin on August  2, 2011, 00:10:09
Dat is nu net het punt, als het even kan zou ik graag alles draadloos willen hebben.
In mijn situatie staat de router op de 1e verdieping (dus midden in het huis), om dan alles bedraad te gaan aansluiten vergt dit veel (breek)werk aangezien m'n HT in de woonkamer niet in een hoek staat maar letterlijk middenin de woonkamer.
Om daar te komen moet er veel aangepast worden wat ik helaas niet zie zitten.
M'n Dune is niet bedraad verbonden, ik stream alles via m'n NAS-Router naar m'n Dune.
Indien je alles draadloos wil doen wordt twee-weg lastig. In principe zou je vanaf je router maar een kabel hoeven trekken naar je apparatuur. Daar kun je dan een switch plaatsen en je apparatuur op aansluiten. Ik begrijp dat dat echter lastig is, en kun je het beste zelf inschatten.

QuoteVolgens mij heb je dan een aparte Z-Stick (usb) nodig die weer op de HomeTroller wordt aangesloten.
Klopt, Aeonlabs heeft deze bijvoorbeeld.

QuoteHomeseer wordt wel idd volledig gesupport voor iPAD ed.
Homeseer heeft HSTouch. Ik heb dit geprobeerd, maar ben niet erg enthousiast. Nadeel is dat het alleen met Homeseer communiceerd en je het niet kan configureren om met je AV apparatuur te communiceren zonder gebruik te maken van Homeseer plugins voor je apparatuur. Er zijn niet veel plugins beschikbaar.

QuoteEr is zoveel onduidelijkheid over welke systemen er zijn en wat er met elkaar werkt en hoe je dit eventueel gaat bedienen!
QuoteWat idd wel weer mooi is is dat idd als je een XBMC htpc of een Dune hebt staan dat je feedback zou kunnen krijgen over albumart/songs dat je aan het afspelen bent etc zoals Sonos dat heeft voor de iPAD (heb je dat al eens gezien ... machtig mooi).
Klopt inderdaad. Groot probleem vind ik al die losse applicaties. Ik gebruik Squeezepad op mijn iPad om mijn Squeezebox te bedienen (lijkt op de app van Sonos). Hele mooie applicatie, maar daar kan ik alleen een apparaat mee bedienen. Van wat er op de markt is integreerd zo goed als niets met elkaar.
Om dit zo zelf te programmeren wordt wel weer een ander verhaal..... ;)

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Kingpin

#14
Ik heb net m'n Duet verkocht omdat ik een Dune heb (hmm misschien toch niet zo verstandig :P), de app ziet er inderdaad heel gelikt uit.
Moeilijke keuzes ... ook aangezien ik nog een keuze wil maken tussen een iPad of een Android Tablet.
Aan de ene kant is feedback van je apparaten handig maar dan moet ik best veel breekwerk verrichten aangezien het moeilijk is om vanaf m'n router naar m'n HT app. te komen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ro

Tsja, het blijven moeilijke keuzes. Ik heb ook nog niet definitief gekozen. De gedachte om alles op basis van Apple te doen, speelt ook nog wel eens door mijn hoofd. Bijvoorbeeld een server met alle media, een iPad/pod/phone als remote en een Apple tv als media streamer. Met Plex kun je dan een hele mooie interface maken. Alleen heb je dan weer het probleem dat je niet je A/V apparatuur of verlichting kan bedienen. Vandaar dat ik tot nu toe op Commandfusion wet. Het lijkt het meest flexibele en open systeem op het moment. Ze zijn trouwens met een Android app bezig........ ;)
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Kingpin

Vandaag (nou ja gisteren onderhand al gezien het tijdsstip  :D) de knoop doorgehakt en een iPAD2 gehaald.
QMobile geinstalleerd en de verbinding met m'n NAS is gelukt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Even aan het stoeien geweest met de iPad, maar wat een geweldig apparaat!
Typed ook nog eens lekker.
Zojuist even een app geïnstalleerd om te kijken of de Dune te bedienen is via ip controle, en ... Ja ... Werkt voortreffelijk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ro

Quote from: Kingpin on August  7, 2011, 11:32:53
Even aan het stoeien geweest met de iPad, maar wat een geweldig apparaat!
Typed ook nog eens lekker.
Zojuist even een app geïnstalleerd om te kijken of de Dune te bedienen is via ip controle, en ... Ja ... Werkt voortreffelijk.
Het begin is er :).
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Kingpin

Quote from: Ro on August  8, 2011, 16:26:14
Het begin is er :).
Yup .. 2 weg communicatie via Squeezeradio is er ook ... nice, werkt voortreffelijk via wifi.

Nu nog wachten op welke gateway het electrische gedeelte gaat werken, voorkeur gaat uit naar Z-wave devices en MiOS gateway omdat dan alles draadloos bediend/geinstalleerd kan worden zonder breekwerk.
Daarnaast is z-wave 2 way, dus verbruiksmeters/temp meters etc zouden gewoon moeten werken en MiOS is geheel te bedienen met iPad.

Andere "draadloze" oplossingen zijn welkom !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ro

Quote from: Kingpin on August  8, 2011, 16:38:49
Daarnaast is z-wave 2 way, dus verbruiksmeters/temp meters etc zouden gewoon moeten werken en MiOS is geheel te bedienen met iPad.
Z-wave lijkt me de mooiste oplossing. Volgens mij zijn er nu nieuwe modules uit met verbeterde firmware. Het schijnt dat met de oude de feedback niet goed werkte; de nieuwe doen het en stuk beter. Via Z-wave zijn ook temperatuur, bewegings en luchtvochtingheids sensoren aan te sturen. Zelfs radiator kranen zijn via Z-wave aan te sturen. De mogelijkheden lijken onbeperkt.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Nosoforos

Z-Wave heeft dacht ik alleen nog steeds geen micro-schakelaars? Ik bedoel van die kleine schakelaars die je achter een bestaande schakelaar kunt plaatsen. Of bestaan ze inmiddels. Tevens is Z-Wave nog erg duur in vergelijking met andere oplossingen toch? Ik geef toe dat het verder absoluut aantrekkelijk is, als het niet zo duur was had ik het gekozen ipv X10.

Kingpin

Quote from: Ro on August  8, 2011, 19:29:16
Z-wave lijkt me de mooiste oplossing. Volgens mij zijn er nu nieuwe modules uit met verbeterde firmware. Het schijnt dat met de oude de feedback niet goed werkte; de nieuwe doen het en stuk beter. Via Z-wave zijn ook temperatuur, bewegings en luchtvochtingheids sensoren aan te sturen. Zelfs radiator kranen zijn via Z-wave aan te sturen. De mogelijkheden lijken onbeperkt.
Inderdaad en nog redelijk betaalbaar ook.
Ik begin maar eerst met een heel klein setje om te kijken of het wat is, en dan uitbreiden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: Nosoforos on August  8, 2011, 23:32:18
Z-Wave heeft dacht ik alleen nog steeds geen micro-schakelaars? Ik bedoel van die kleine schakelaars die je achter een bestaande schakelaar kunt plaatsen. Of bestaan ze inmiddels. Tevens is Z-Wave nog erg duur in vergelijking met andere oplossingen toch? Ik geef toe dat het verder absoluut aantrekkelijk is, als het niet zo duur was had ik het gekozen ipv X10.
Voor Z-wave bestaan alwel inbouw units/schakelaars of dimmers, zelfs dubbelpolig die je in een standaard bestaande doos kunt plaatsen.
Ook bestaande schakelaars zou je kunnen hergebruiken bij sommige types.
Binnenkort komt het merk Qees met heel mooi afgewerkt spul op de markt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Nosoforos

Ik ga er eens naar kijken  :)

Waar haal jij die spullen vandaan?