Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ChrisV


Quote from: twani on April 12, 2014, 20:16:19
Mmm, afgaande op hetgeen ik "Internationaal" op fora van gebruikers lees over "Croft op Harbeth" gebruikers had ik de verwachting/hoop dat het in één keer op z'n plek zou vallen.

Dat zijn hoge verwachtingen, die waarschijnlijk door geen enkele component kunnen worden waargemaakt. Je exacte set, ruimte, eerdere ervaringen, verwachtingen en smaak spelen altijd mee. Daarnaast zie ik op fora dat er vaak met voor- eind combinaties wordt gespeeld. Welke Croft(s) je hebt maakt uit in de vraag of het zo goed is of anders/beter moet.

garmtz


Quote from: Bas Akkerman on April 12, 2014, 18:00:33
Ik vraag me af of je een center echt zou missen. Je kunt ook met meerdere mensen paartjes bestellen en die verdelen, maar dan heb je inderdaad niet exact gelijke luidsprekers.

Harbeth compenseert evt. afwijkingen van de drivers in het wisselfilter, dus je kunt gewoon 1 speaker vervangen door een ander exemplaar. Afwijkingen tussen de exemplaren zijn < 0,2 dB... Ook de BBC bestelt enkele exemplaren, als er bijv. 1 speaker op de grond is gevallen of wat dan ook.

Cyreg

Quote from: twani on April 12, 2014, 20:16:19
Als ie weggaat mag je me bellen hoor. Ik wil hem er graag naast als "back-up" versterker, wil het een keer geprobeerd hebben

OK zal je, in tzt voorkomend geval, wel even PM'n  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Mr.M

Beste harbethiers
Gister is de asr naar een meedeforumgenoot
Nou zoek ik een tijdelijk betaalbaar versterker voor de shl5 tot 1000 euro.
Ik heb de volgende opties..

Accuophase e211
Moon i5.3 rs
Red wine audio signiture 30.2.
Bluenote s3
Musical fidelity a308...
Primare i30
Unison reasurch unico
Electrocompaniet
Ik kan ook voor buize gaan. Met name unison reasurch welke tweedehands rond 1000 tekoop zijn.
De shl5.
Wat denken jullie dat ik best kan halen welke goed matched met

Kan ook kiezen voor een bel canto eindtrap en de audionote s3 als voortrap te kopen alleen dan ben ik dubbel duur uit..
Ben benieuwd...

Bedankt
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on April 19, 2014, 12:10:01
Beste harbethiers
Gister is de asr naar een meedeforumgenoot
Nou zoek ik een tijdelijk betaalbaar versterker voor de shl5 tot 1000 euro.
Ik heb de volgende opties..

Accuophase e211
Moon i5.3 rs
Red wine audio signiture 30.2.
Bluenote s3
Musical fidelity a308...
Primare i30
Unison reasurch unico
Electrocompaniet
Ik kan ook voor buize gaan. Met name unison reasurch welke tweedehands rond 1000 tekoop zijn.
De shl5.
Wat denken jullie dat ik best kan halen welke goed matched met

Kan ook kiezen voor een bel canto eindtrap en de audionote s3 als voortrap te kopen alleen dan ben ik dubbel duur uit..
Ben benieuwd...

Bedankt
Gr maz

huh de ASR weg  :omg:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Yep.. die heeft een nieuwe huis bij een liefhebber. Voor aansturing van de mega grote kef ls50s :clapping:...

Dat is een tractor achter een winkelwagentje...hahah

Ik wil wat kleiners wat in me rek past. Ik ben aan twijfelen tussen de accuphase en de red wine signiture 3.2....


Iemand ?
**UNDER CONSTRUCTION**

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Mijn buizenbak ? Hou je nog 550 euro over. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Quote from: maz on April 19, 2014, 12:49:51
Yep.. die heeft een nieuwe huis bij een liefhebber. Voor aansturing van de mega grote kef ls50s :clapping:...

Dat is een tractor achter een winkelwagentje...hahah

Ik wil wat kleiners wat in me rek past. Ik ben aan twijfelen tussen de accuphase en de red wine signiture 3.2....


Iemand ?

Een gebruikte Leben koop je voor 1500, misschien is dat wat

Mr.M

1500 is ook geen ramp alleen lebens hebben geen ad dacht ik?
Of wel..tnx voor de respons...
**UNDER CONSTRUCTION**

Dirk

dus een AB is een vereiste?
dan valt m'n idee (rare vintage eindbak) af, jammer.

mijn ervaring is dat er weinig of geen "mismatch" bestaat qua amps icm de S-HL5.
ik heb ze al op redelijk uiteenlopende amps gehoord (meeste daarvan in m'n eigen set) en los van de imo minimale nuanceverschillen maakten alle combi's toch nog steeds gewoon muziek, dus datgene waar de S-HL5 goed in is  ;)
hij is nu eenmaal allesbehalve kritisch tov de aansturing, dus...doe er je voordeel bij.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

volgens mij heeft tompj hier op het forum zn accuphase weggedaan omdat die wat 'lief' klonk op zn Harbeth's, weinig spannend.

Kan je geen Linn Majik 2100 achter je Audionote hangen? Of een leuke Audionote eindbak er achter hangen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani


Mr.M

Daarom nu mijn downgrade omdat shl5 met verschillende niet uber high end nogsteeds mooi klinkt.
De audio note heb ik toen terug gebracht omdat iknhet teveel vond met de asr dus die heb ik niet meer .
als ik de audio note alsnog koop met bel canto evo 4 mk2  evkomik op zoeen 1800 euro.
Maar dan weer geen ab.

Vanavond komt die man mt de wine audie langs ben benieuwd...
**UNDER CONSTRUCTION**

tompj

Quote from: Mitch-- on April 19, 2014, 13:17:42
volgens mij heeft tompj hier op het forum zn accuphase weggedaan omdat die wat 'lief' klonk op zn Harbeth's, weinig spannend.
Klopt inderdaad. Maar zeker een kwestie van persoonlijke smaak hoor. Ik zou Accuphase niet zomaar laten schieten.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Mitch--

Quote from: tompj on April 19, 2014, 14:41:37
Klopt inderdaad. Maar zeker een kwestie van persoonlijke smaak hoor. Ik zou Accuphase niet zomaar laten schieten.

Denk ook dat het in de smaak van Maz wel past, de ASR heeft natuurlijk ook een redelijk ´lief muziekaal´karakter net als, in mijn beleving, een Accuphase! Dus zou het zeker niet afschrijven inderdaad!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on April 19, 2014, 15:04:21
Denk ook dat het in de smaak van Maz wel past, de ASR heeft natuurlijk ook een redelijk ´lief muziekaal´karakter net als, in mijn beleving, een Accuphase! Dus zou het zeker niet afschrijven inderdaad!

Wel een wat oudere Accuphase... De nieuwere zijn een stuk neutraler. Dus alles vóór de E350/250/450.

Mitch--

Quote from: garmtz on April 19, 2014, 15:06:07
Wel een wat oudere Accuphase... De nieuwere zijn een stuk neutraler. Dus alles vóór de E350/250/450.

Ik heb inderdaad ook alleen de oudere gehoord persoonlijk, dus in vergelijking passen die het beste met de ASR.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Ik kan hem voor 1000 0vernemen de accuphase  is dat goed?
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on April 19, 2014, 16:41:04
Ik kan hem voor 1000 0vernemen de accuphase  is dat goed?

ligt aan het type
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on April 19, 2014, 17:17:52
E211..  geen idee wat die nieuw heeft gekost...

en daarna word het nog een smaak kwestie of je de sound natuurlijk goed vind, kan je hem niet uitproberen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Mr.M

Ikga kijken ofik het mag proberen thuis.anders gewoon de gok  nemen, voor 1000 raak ik hem wel weer kwijt,
Slecht kan het nooit klinken met een shl5..
Ik zag ook net een hybride unison reaeurch unico 80..
Buize v en transistor eind,klein 500euro....
Heb buize geluid altijd heelmooi gevonden....

Valt niet mee in die prijsklasse ,, veel opties..
**UNDER CONSTRUCTION**

Thanatos

Quote from: maz on April 19, 2014, 12:49:51
Yep.. die heeft een nieuwe huis bij een liefhebber. Voor aansturing van de mega grote kef ls50s :clapping:...

Dat is een tractor achter een winkelwagentje...hahah

Ik wil wat kleiners wat in me rek past. Ik ben aan twijfelen tussen de accuphase en de red wine signiture 3.2....


Iemand ?

Niet te min over die LS50'jes  :D Tijdelijke zijsprong om de leegte in te vullen alhier. Toch doen ze meer goed dan ik had gedacht  :omg: :D

Ik heb met plezier gedraait op de M30 met een Marantz PM11S1(laat je niet afschrikken door de voedingsverhalen die rondgaan over de S1 mijne verdubbelde ruim zijn vermogen bij 4 ohm!) en S2. Er staat er 1 op MP voor €1200.- jonger en meer vermogen dan een Accuphase E-211 Alhoewel ik die ook erg mooi gebouwd vind.