Stereo geluidskwaliteit verbeteren

Started by Pinohelmond, July 22, 2011, 21:50:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinohelmond

Beste forumleden,

Hier iemand die altijd al into gadgets en hifi is geweest maar die het laatste jaar mede door dit forum het hifi virus helemaal te pakken heeft.
Momenteel speel ik met een Marantz SR6004 receiver en Boston VS336 fronts aangevuld met de bekende BK XXLS400 sub, de Boston VS325 center en als rears fungeren Tannoy Mercury F3's.

De set bevalt uitstekend en eigenlijk gewoon volledig tevreden over de beleving...... Echter...... zoals wel meer mensen hier blijft het upgrade-virus rondzweven.
Muziek luister ik in stereomodus waarbij de Bostons dermate veel laag produceren dat zelfs de sub haast niet mee hoeft te spelen. Als gezegd bevalt en klinkt de set uitstekend maar toch heb ik het gevoel dat er meer uit de Boston fronts te halen is. Wat zou in jullie ogen de meest ideale upgrade zijn die de stereoweergave ten goede komt?
Ik lees van alles over voor en eindversterkers, monoblokken enz maar zie door de bomen het bos even niet meer. Budget is circa 1k maar dit is geen grens, niet de onder maar eventueel ook niet de bovengrens.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

RobertVanWoerden

Een stereo eind versterker is het eerste dat in me opkomt. Nieuw of een mooie 2e hands. In de tijd dat ik nog met een receiver draaide, gaf een eindversterker een mooier geluid.

Softpower

Quote from: RobertVanWoerden on July 22, 2011, 23:11:55
Een stereo eind versterker is het eerste dat in me opkomt. Nieuw of een mooie 2e hands. In de tijd dat ik nog met een receiver draaide, gaf een eindversterker een mooier geluid.

Dat zou ook mijn keuze zijn. Weet niet of dat met de marantz kan. Maar anders upgrade naar pre/pro en eindversterking is ook optie
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Midcall

Quote from: RobertVanWoerden on July 22, 2011, 23:11:55
Een stereo eind versterker is het eerste dat in me opkomt. Nieuw of een mooie 2e hands. In de tijd dat ik nog met een receiver draaide, gaf een eindversterker een mooier geluid.
De klassieke fout.

De voorversterker doet aanzienlijk meer voor de geluidskwaliteit dan de eindversterker. En omgedraaid is ook het geval, een receiver vernaggelt de (stereo)kwaliteit vooral in het voorversterker deel, daar waar ook het processingdeel gebeurd. Maar implementatie van een stereovoorversterker is vaak lastig, omdat op veel receivers een main in ontbreekt, terwijl er bijna altijd wel een pre-out op zit. Het is daarom eenvoudiger losse eindversterkers op een receiver te hangen, en dat zal ook wel een verbetering geven in de meeste gevallen, maar zal niet honger naar betere stereoweergave niet heel erg lang kunnen weerstaan.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Poldo

Quote from: Midcall on July 23, 2011, 00:07:10
De klassieke fout.

De voorversterker doet aanzienlijk meer voor de geluidskwaliteit dan de eindversterker. En omgedraaid is ook het geval, een receiver vernaggelt de (stereo)kwaliteit vooral in het voorversterker deel, daar waar ook het processingdeel gebeurd. Maar implementatie van een stereovoorversterker is vaak lastig, omdat op veel receivers een main in ontbreekt, terwijl er bijna altijd wel een pre-out op zit. Het is daarom eenvoudiger losse eindversterkers op een receiver te hangen, en dat zal ook wel een verbetering geven in de meeste gevallen, maar zal niet honger naar betere stereoweergave niet heel erg lang kunnen weerstaan.

klopt eindversterker is alleen handig als je power tekort komt, stereoweergave kun je beter verhelpen door a)naar een Arcam of Yamaha receiver te gaan in de dure klasse. Of gewoon een stereo versterker te kopen en dus op je receiver aansluiten.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Spijkie

+1 werkt hier ook zo en speelt top. Volgens mij heeft marantz wel stereo versterkers met ht-trough,past het mooi bijelkaar
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

danielo

Laat ik een wat afwijkende mening plaatsen.

Als ik voor deze keuze zou staan zou ik naar een goeie winkel gaan en het volgende vragen :

Kan ik thuis testen met een goeie stereo versterker en met een andere receiver met een eq systeem (als je bij het zelfde merk wil blijven is dat audyssey).

Het kan goed zijn dat iets als audyssey meer effect heeft (dus juist processing ipv niet) dan een compleet analoog systeem.

Waar je de meeste winst kan halen is nl erg afhankelijk van je ruimte, speakers en voorkeuren.


edit: ik zie dat de 6004 al audyssey (geen XT of XT32) heeft, gebruik je dit en wat was het effect ?, Indien je dit gebruikt houd dat wel in dat je hier ook met een upgrade rekening moet houden (verlies er van).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Pinohelmond

Quote from: Spijkie on July 23, 2011, 08:56:10
+1 werkt hier ook zo en speelt top. Volgens mij heeft marantz wel stereo versterkers met ht-trough,past het mooi bijelkaar

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe! Als gezegd behoeft het surround geluid geen verbetering en tevens zou ik de SR6004 graag willen behouden.
Begrijp ik het goed als je bedoeld om een extra stereo versterker aan te schaffen en hierop weer de SR 6004 aan te sluiten die dan de surround speakers aan stuurt?

Uiteraard in de winkel luisteren alvorens er wat gekocht word. Is ook geen probleem aangezien ze bij H&C Hifi alles hebben staan waarmee ik nu draai.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

rexp

Je zou eens kunnen kijken naar de Marantz PM7004 of de KI Pearl Lite. Let wel op of de genoemde ht-through er op zit (bij Marantz heet dat Power Amp Direct) want je kan niet zomaar een willekeurige stereoversterker aan je receiver knopen.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

MovieMax

Ik heb ook mijn set op stereo gebied naar een hoger plan getild. Let wel, dit zijn mijn ervaringen. Door schade en schande geleerd dat het upgrade pad van achter naar voren loopt.

In volgorde van het meest effect: fronts -> stereo versterker -> receiver -> bron.

Je kunt wel een heel goede bron kopen, maar als de rest van de set niet meegroeid blijft alle winst onderweg in de keten steken.

Ook geldt voor upgrades hetzelfde als in de formule 1. Voor de laatste 10 km/uur nemen de kosten exponentieel toe en neemt de performance vooruitgang exponentieel af.

Om niet een hele beerput aan kabel discussies open te trekken: goede kabels zijn nodig, ja er zit verschil tussen, maar het is meer de cream on top. Je moet niet verwachten dat met een kabel van 1000 euro een matige set opeens geweldig klinkt. Voor max. 100 euro per kabelset kom je een heel end.

Ik heb een goede stereo versterker aan de front pre-out van mijn receiver gehangen. Voor films doen de side en rear effect kanalen weinig. 70% van de film surround beleving komt van de fronts en center. Daarom kom ik nog steeds uit met een antieke Denon 3801.

En dan dacht ik vroeger digitaal is digitaal. Niets is minder waar. Ik had een goedkope Pioneer dvd speler. Het loopwerk maakte enorm veel kabaal. Ik had daar eens een paar vibrapod voetjes ondergezet en dat was een wereld van verschil. CD's en muziek dvd's klonken opeens compleet anders. Ik denk dat door de vibraties van het loopwerk de error correctie van de speler werd overbelast. Daarom werken waarschijnlijk tweaks als een Nespa behandeling.

Sindsdien ben ik wars van loopwerken. Je kunt eens overwegen over te gaan naar streaming. Dus alles met EAC naar flacs op een harde schijf zetten en dan gaan afspelen met een squeezebox en een goede dac. De dac  multitest op hifi.nl is goed leesvoer:

http://www.hifi.nl/recensies/4357/Multitest-DA-converters.html

Squeezebox touch   220 euro
Eastern Electric dac 800 euro
2 Tb HD                 70 euro

Totaal 1100 euro.

De dac is niet verplicht. Je kunt ook alleen een squeezebox proberen. Van het weekend komt een squeezebox een tijdje bij mij logeren. Ik zal de bevindingen posten.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Pinohelmond

Quote from: danielo on July 23, 2011, 09:09:18

edit: ik zie dat de 6004 al audyssey (geen XT of XT32) heeft, gebruik je dit en wat was het effect ?, Indien je dit gebruikt houd dat wel in dat je hier ook met een upgrade rekening moet houden (verlies er van).

Daniel.

Sinds kort gebruik ik audyssey, heb wat kleine aanpassingen gedaan maar grotendeels de audyssey metingen overgenomen. Komt het geluid zeker ten goede en heeft dus ook zeker meerwaarde. Vind wel dat sommige toonhoogtes wel erg veel extra of juist minder power toegewezen krijgen, tot wel +6db.

Had in eerste instantie niet gedacht om veel stereo te draaien maar inmiddels doe ik (met muziek) niet anders meer. De fronts zijn ook machtig mooi en goed. Wil de focus wat eventuele upgrades dus ook leggen op het stereogedeelte en dan komt dus de versterking op plaats één in dit geval.


Squeezebox staat op het programma om aan te schaffen. Ben een beetje aan het wachten op een goede aanbieding.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

H&C Hifi

Hey Pino,

Ik kon het niet laten... ;D
Wil je echt merkbaar verbeteren tov je SR-6004.. geen PM-7004 of KI-Lite kopen..
Dit gaat te weinig toevoegen.
Je kan dan toch beter voor een eindtrap kiezen, wil je namelijk meer uit de Bostons halen zou ik er een snelle versterker
met kracht/controle opzetten.
Ik denk dat een iets frissere versterker je Bostons echt zal laten schitteren, ook zal je laag dan beter onder controle zijn.
Ik heb met wat verschillende Chord eindversterker op de Bostons gespeeld (sublieme combinatie maar ook andere prijsklasse..)
Wat ook erg goed speelt met de Bostons is Creek, hier demonstreer ik ze bijna altijd mee.

Het is trouwens ook wel erg belangrijk wat je als bron gebruikt... weet niet wat de bron is als je stereo luistert ??

Grtz,

Marcel

denoontje

Quote from: rexp on July 23, 2011, 16:32:55
Je zou eens kunnen kijken naar de Marantz PM7004 of de KI Pearl Lite. Let wel op of de genoemde ht-through er op zit (bij Marantz heet dat Power Amp Direct) want je kan niet zomaar een willekeurige stereoversterker aan je receiver knopen.

kan wel, alleen moet je het volume dan steeds in dezelfde stand zetten als dat je de 5.1 ingeregeld hebt.
Een volumeknop met indicatie of via display werkt prima om het niveau van de fronts te reproduceren voor ht gebruik.

Pass trough is natuurlijk wel makkelijker ;-)

en vergeet je stereobronnen niet aan te sluiten op de stereoversterker, niet op je receiver.

rexp

Quote from: denoontje on July 27, 2011, 23:37:52
kan wel

Heb je het zelf geprobeerd met de SR5004? Ik heb het geprobeerd met de SR5004 en PM6003, en dat kan niet. Op de een of andere manier is de uitgangsspanning van de SR5004 op zowel de pre-out als de tape out te laag voor de PM6003.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Pinohelmond

Quote from: HcHifi.nl on July 27, 2011, 23:28:16
Hey Pino,

Ik kon het niet laten... ;D
Wil je echt merkbaar verbeteren tov je SR-6004.. geen PM-7004 of KI-Lite kopen..
Dit gaat te weinig toevoegen.
Je kan dan toch beter voor een eindtrap kiezen, wil je namelijk meer uit de Bostons halen zou ik er een snelle versterker
met kracht/controle opzetten.
Ik denk dat een iets frissere versterker je Bostons echt zal laten schitteren, ook zal je laag dan beter onder controle zijn.
Ik heb met wat verschillende Chord eindversterker op de Bostons gespeeld (sublieme combinatie maar ook andere prijsklasse..)
Wat ook erg goed speelt met de Bostons is Creek, hier demonstreer ik ze bijna altijd mee.

Het is trouwens ook wel erg belangrijk wat je als bron gebruikt... weet niet wat de bron is als je stereo luistert ??

Grtz,

Marcel

Ha Marcel,

De PM7004 en KI-Lite zijn al geschrapt als opties. Onder andere forumlid Negotia heeft de SR6004 gekoppeld aan de PM7004 en ook hij vond het weinig verbetering hebben.
Als bron voor stereo gebruik ik de cd-speler of gewoon radio (538) via FM.  Sowieso is er ongelofelijk veel verschil in de kwaliteit van cd's  en ook de diverse radio zenders verschillen duidelijk in kwaliteit.

Eigenlijk ben ik erg tevreden over de gehele set maar op de een of nadere manier heb ik af en toe het gevoel dat er nog meer uit de Bostons te halen valt. De Bostons zijn subliem, maak overigens sinds een 2 maanden gebruik van Bi-wire jumpers welke het laag nog beter uit laten komen. Sub speelt dan ook niet mee tijdens het luisteren van muziek. Heb de afgelopen weken nog overwogen om nog een setje VS336 te bestellen als rears maar kan ze vrijwel niet plaatsen aangezien ze toch een stukje vrij van de muur moeten staan en ik die ruimte aan de achterzijde van het luistergebied helaas niet heb.

Overstappen naar alleen stereo is geen optie, daarvoor kijken we te veel film.
Een eventueel nieuwe, extra eindversterker moet dus samen aangesloten kunnen worden met de SR6004. Dan hebben we ook nog de WAF, het is min of meer een vereiste dat het een zwarte versterker moet worden.
Chord is geweldig maar een prijsklasse waar ik nog niet in terecht wil komen. Creek ziet er ook goed uit en lijkt een stuk betaalbaarder. Wat zou je aanraden Marcel? Trouwens een groot verschil tussen aanbieders in Nederland en onze vrienden in Duitsland wat prijs betreft als je kijkt op internet! Zag een Creek Evolution 2 voorbij komen in het zwart welke (nieuw) in Duitsland ruim Eur 300.- goedkoper is als de goedkoopste die ik zo 1 - 2 - 3 in Nederland zag.

Grt
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

H&C Hifi

Hey Pino,

Niet de evo gaan kopen, hier schiet je te weinig mee op.
Kom eens vrijblijvend kijken en luisteren.
De Creek eindversterkers vind ik persoonlijk erg goed klinken op een VS336.

Mvg,

Marcel
Home&car Hifi

Midcall

Het wordt een beetje irritant als handelaren (ook al zijn ze forumsponsor) in allerlei topics hun waren gaan proberen te verkopen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

denoontje

Quote from: rexp on July 28, 2011, 00:00:58
Heb je het zelf geprobeerd met de SR5004? Ik heb het geprobeerd met de SR5004 en PM6003, en dat kan niet. Op de een of andere manier is de uitgangsspanning van de SR5004 op zowel de pre-out als de tape out te laag voor de PM6003.

Ik heb het gedaan met een avr3802 van Denon en een primare I30.
De 5.1 preout doorgelust naar de tape-in (of was het nu de aux??) op de primare --> geen centje pijn.
Vreemd dat dat dan bij de Marantz niet goed zou gaan.....
Maar goed jou ervaring dan.
Op welke ingang had je de outs doorgelust want tussen de ingang zit wel verschil geloof ik....

Wel een wereld schokkende verbetering op stereo!

Ik heb altijd begrepen dat de voorverkerker het meest je klankbeeld bepaald (openheid, spreiding helderheid). Je gebruikt alleen een extra eindverstereker als je denk power te missen. En een ht versterker heeft nu eenmaal een mindere voorversterker vs een een dedicated stereoversterker.

Mijn primare I30 is nog duidelijk beter dan mijn arcam avr600 in stereo

H&C Hifi

Quote from: Midcall on July 28, 2011, 15:05:29
Het wordt een beetje irritant als handelaren (ook al zijn ze forumsponsor) in allerlei topics hun waren gaan proberen te verkopen.


Beste Midcall,

Dat is niet mijn bedoeling, ik heb netzoals jullie echt hobby in audio.
Ik geef alleen mijn mening en ervaringen.

Bijna niemand van jullie heeft de Bostons staan of uberhaupt gehoord..
Ik speel er al 3,5 jaar mee en Pino heeft ze inmiddels ook..
Lijkt me dat ik dan toch een redelijk goed oordeel kan geven over wat er lekker op speelt en wat niet.
Als ik hem geld uit zn zak wil praten had ik allang gezegd dat hij iets moest kopen waarop ik het meeste verdien.

Veel mensen roepen maar iets omdat dat een bepaald component bij hun in de set goed klinkt, maar in een andere set
kan dat dus grandioos tegenvallen.
Aan zo'n opmerkingen heb je dus helemaal niets.. je hebt alleen iets aan reacties van mensen die dus ook echt ervaring hebben
met het product in kwestie.


Je zult mij nooit een opmerking zien plaatsen in een topic waarover ik niets weet en geen ervaring mee heb.

Post van mij in topic's buiten de marktsectie om moet je dus niet als commercieel beschouwen, ik geef gewoon mn persoonlijke mening en probeer
iedereen zo goed mogelijk te helpen.


Hoop dat dat weer duidelijk is  8)

mvg,

Marcel
Home&car Hifi

Midcall

Quote from: HcHifi.nl on July 28, 2011, 16:21:45

Post van mij in topic's buiten de marktsectie om moet je dus niet als commercieel beschouwen, ik geef gewoon mn persoonlijke mening en probeer
iedereen zo goed mogelijk te helpen.
Probleem is dat niemand kan zien wat wel of niet commerciëel bedoeld is. Je verkoop audioapparatuur, iedereen ziet dat je dit op commerciële basis doet, en als je in topics spullen aanbiedt dan is niet te beoordelen of je dit uit commercieel belang doet of uit oprechtheid. Je had ook gewoon advies kunnen geven om 'een Creek Classic/Destiny' te kopen, maar je kiest doelbewust ervoor om een bij jou in de verkoop staande Classic/Destiny aan te bieden. Dat is toch wat meer dan een persoonlijke mening en is moeilijk als niet commercieel op te vatten.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Pinohelmond

Marcel, ik ben blij met je tips en mening. Tot op heden heb je me altijd erg goed geholpen en nooit teleurgesteld  :pompom: dus blijf vooral doorgaan waar je mee bezig bent.
Op je site zag ik de demo creek staan inclusief de vraagprijs, dat valt reuze mee. Optie twee zal wat duurder zijn maar dan nog...
Groot nadeel is de kleur (en dus WAF in mijn geval), dus de kans is klein dat het een van beide word. Misschien dat ik in de loop van volgende week wel even voorbij kom, meteen een leuk uitje voor in de vakantie!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

H&C Hifi

Quote from: Midcall on July 28, 2011, 16:37:06
Probleem is dat niemand kan zien wat wel of niet commerciëel bedoeld is. Je verkoop audioapparatuur, iedereen ziet dat je dit op commerciële basis doet, en als je in topics spullen aanbiedt dan is niet te beoordelen of je dit uit commercieel belang doet of uit oprechtheid. Je had ook gewoon advies kunnen geven om 'een Creek Classic/Destiny' te kopen, maar je kiest doelbewust ervoor om een bij jou in de verkoop staande Classic/Destiny aan te bieden. Dat is toch wat meer dan een persoonlijke mening en is moeilijk als niet commercieel op te vatten.

Ik snap het, en had al voordat jij deze reacties schreef de andere post aangepast.
Ik zal gewoon een PM sturen naar iemand mocht ik denken hem te kunnen helpen.

Mvg,

Marcel
Home&car Hifi

phmeijer

#22
Quote from: HcHifi.nl on July 28, 2011, 16:21:45
Aan zo'n opmerkingen heb je dus helemaal niets.. je hebt alleen iets aan reacties van mensen die dus ook echt ervaring hebben
met het product in kwestie.

Je zult mij nooit een opmerking zien plaatsen in een topic waarover ik niets weet en geen ervaring mee heb.

Post van mij in topic's buiten de marktsectie om moet je dus niet als commercieel beschouwen, ik geef gewoon mn persoonlijke mening en probeer
iedereen zo goed mogelijk te helpen.

En zo zijn er meerdere sponsoren hier die vanuit hobby op het forum aanwezig zijn!
Wij verkopen alleen spullen waar we achter staan en van weten hoe/wat ze doen, op basis van deze gegevens kunnen we een advies geven gebaseerd op kennis en ervaring aan mede forumgenoten, net zoals enkele andere sponsoren!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Bas Akkerman

Hier haak ik ook even op in.

Zelf luisteren is en blijft het belangrijkste. Wat mij betreft geven sponsors alleen maar aan dat je bij hen de mogelijkheid hebt om bepaalde merken te komen beluisteren. Natuurlijk hebben ze daar ook een eigen belang mee, maar ik denk dat een ts best doorheeft dat het om zijn of haar (hoewel dat laatste een zeldzaamheid is) smaak gaat. Ik krijg op mijn topic ook veel tips van sponsors, niks mis mee. Ze hebben een hoop know-how en besteden meestal veel tijd aan hun matches. En niet geschoten is altijd mis, dus gewoon zelf testen wat je ervan vindt.
Dus ik zou zeggen, profiteer ervan, maar blijf je eigen oren vertrouwen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Softpower

Quote from: Bas Akkerman on July 29, 2011, 13:56:44
Hier haak ik ook even op in.

Zelf luisteren is en blijft het belangrijkste. Wat mij betreft geven sponsors alleen maar aan dat je bij hen de mogelijkheid hebt om bepaalde merken te komen beluisteren. Natuurlijk hebben ze daar ook een eigen belang mee, maar ik denk dat een ts best doorheeft dat het om zijn of haar (hoewel dat laatste een zeldzaamheid is) smaak gaat. Ik krijg op mijn topic ook veel tips van sponsors, niks mis mee. Ze hebben een hoop know-how en besteden meestal veel tijd aan hun matches. En niet geschoten is altijd mis, dus gewoon zelf testen wat je ervan vindt.
Dus ik zou zeggen, profiteer ervan, maar blijf je eigen oren vertrouwen!

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E