The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

high-q

Quote from: high-q on August  5, 2012, 14:29:02

High bitrate lossless audio

Aangezien er steeds meer 24bit audio content beschikbaar komt, ben ik mij hierin eens in gaan verdiepen. Al snel liep ik tegen een aantal hardwarematige beperkingen aan. Mijn Squeezebox Duet geeft namelijk 24/88Khz of 24/96Khz niet bit-perfect door aan mijn externe dac die het wel aan kan en via XBMC 11 Eden is het nog niet mogelijk om deze content bit-perfect te streamen naar een receiver die met deze data om kan gaan. Erg jammer! Aan het laatste wordt gewerkt, dus daar wil ik in principe wel op wachten.

Wat mijn Squeezebox betreft zit ik met het volgende, deze is gemodificeerd door Audiocom welke de volgende aanpassingen gedaan heeft op het digitale gedeelte:

- Upgrading the digital 3.3V regulator with a Super-regulator 3
- Upgrading the regulation bypass
- Upgrading input bypass capacitors
- Adding a Bybee slipstream for the digital output


Dit heeft geresulteerd in een geluidskwaliteit waar ik over het algemeen prima over te spreken ben. De beperking zit hem puur in het bit-perfect doorgeven van 24bit materiaal. Nu zit ik mezelf af te vragen of ik, om toch gebruik te maken van de genoemde content, deze streamer (binnen budget) moet upgraden voor een Squeezebox Touch die dit wel kan, maar met ander 16/44.1 Khz materiaal minder goed klinkt dan mijn huidige Squeezebox.

Iemand die hier ideeën over heeft? Software heeft natuurlijk eerst de voorkeur. Qua hardware lijkt me de Linn Majik DS een geweldig apparaat, maar afgezien van de prijs is mijn receiver dan de bottleneck. Ben benieuwd!


Hmmm, vreemd probleem. Zat ik gister lekker op bank te genieten van een stukje muziek, heb ik van het ene op het andere moment geen geluid meer. Zag al snel een ledje branden op mijn DAC: MUTE, waar komt dat nou ineens vandaan? Een google zoekactie levert op dat de DAC in deze modus springt wanneer deze geen signaal krijgt, in dit geval van de Squeezbox Receiver.  Hierop is de led gewoon wit, wat duidt op netwerkverbinding. Ik denk, ik trek de boel even los en sluit het weer aan en dan werkt het weer. Mooi niet dus :(

Het lampje op de squeezebox receiver blijft rood (booting). Als ik er nog een keer op druk knippert deze langzaam rood: Ready for set-up volgens de handleiding. Wat ik ook doe, ik krijg de receiver niet tevoorschijn op de Duet Controller of in m'n Logitech iPhone app.  Ik heb het zowel wired als wireless geprobeerd, maar ik kan de receiver nergens terug vinden. Las net iets over een factory reset van zowel de receiver als controller, misschien dat maar even proberen vanavond.

Heeft iemand anders misschien nog suggesties of een idee?

Alvast bedankt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

De SB is een mooie reeks producten maar niet altijd even stabiel. Ik heb ook vaak dat het apparaat netwerk perikelen vertoont. Gelukkig "lost het zich vaak vanzelf weer op.".
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maro

Had ik met de duet ook regelmatig maar ik moet zeggen dat de Touch een stuk stabieler blijkt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LittleNinja

Ik speel met de Classic omdat het display beter leesbaar is op 4m afstand. Het kleuren display van de Touch en de mogelijkheid tot hogere bitrates zijn wel weer interessante eigenschappen. De touchbediening vind ik ronduit onzin ( in mijn situatie ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kingpin

#1354
Quote from: Maro on August  8, 2012, 13:31:23
Had ik met de duet ook regelmatig maar ik moet zeggen dat de Touch een stuk stabieler blijkt.
Ik heb beide gehad maar het ligt niet zozeer aan de box zelf maar aan de firmware.
De nieuwste versie is geheel herschreven en werkt beduidend stabieler en sneller (7.6.1).
En wat geluidskwaliteit betreft denk ik dat je (ook op 16 bit) niet onderdoet tov de Duet (wel goede voeding gebruiken).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

#1355
Thanks voor de reacties tot nu toe!

Quote from: LittleNinja on August  8, 2012, 13:23:42
De SB is een mooie reeks producten maar niet altijd even stabiel. Ik heb ook vaak dat het apparaat netwerk perikelen vertoont. Gelukkig "lost het zich vaak vanzelf weer op.".

Quote from: Maro on August  8, 2012, 13:31:23
Had ik met de duet ook regelmatig maar ik moet zeggen dat de Touch een stuk stabieler blijkt.

Is eigenlijk voor het eerst sinds de aanschaf in 2009 dat ik een probleem heb waar ik niet direct uit kom :(

Quote from: LittleNinja on August  8, 2012, 14:05:49
Ik speel met de Classic omdat het display beter leesbaar is op 4m afstand. Het kleuren display van de Touch en de mogelijkheid tot hogere bitrates zijn wel weer interessante eigenschappen. De touchbediening vind ik ronduit onzin ( in mijn situatie ).

De Duet Receiver is een klein zwart kastje met één multicolor led. Interface verloopt via de Controller of je eigen handheld, in mijn geval iPhone met iPeng en de Logitech app. Touch bediening is voor het gadgetgehalte leuk, verder voor mij niet interessant.

Quote from: Kingpin on August  8, 2012, 15:12:45
Ik heb beide gehad maar het ligt niet zozeer aan de box zelf maar aan de firmware.
De nieuwste versie is geheel herschreven en werkt beduidend stabieler en sneller (7.6.1).
En wat geluidskwaliteit betreft denk ik dat je (ook op 16 bit) niet onderdoet tov de Duet (wel goede voeding gebruiken).

Zal eens kijken naar de firmware.
Enige reden waarom ik naar Touch zou overstappen is de bitstream mogelijkheid van 24Bit/96 audio. Maar met een upgrade van het digitale pad en een fatsoenlijke voeding zit je ook alweer snel op 600eu  :nopompom:

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

Quote from: high-q on August  8, 2012, 15:36:11
Zal eens kijken naar de firmware.
Enige reden waarom ik naar Touch zou overstappen is de bitstream mogelijkheid van 24Bit audio. Maar met een upgrade van het digitale pad en een fatsoenlijke voeding zit je ook alweer snel op 600eu  :nopompom:
Touch koop je voor 200,- met voeding BOTW 135,- zit je op 335,- de dac heb je meen ik al.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

Quote from: Kingpin on August  8, 2012, 15:43:25
Touch koop je voor 200,- met voeding BOTW 135,- zit je op 335,- de dac heb je meen ik al.

Klopt, de DAC heb ik al. Mis in dat rijtje alleen nog de Digital Upgrade. Over de upgrade van mijn Duet ben ik namelijk erg te spreken.
Mocht ik er met de duet niet uit komen, dan ga ik me wel in die upgrades en prijzen verdiepen. Upgraden duurt meestal ook een tijdje.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

#1358
Quote from: high-q on August  8, 2012, 16:45:20
Klopt, de DAC heb ik al. Mis in dat rijtje alleen nog de Digital Upgrade. Over de upgrade van mijn Duet ben ik namelijk erg te spreken.
Mocht ik er met de duet niet uit komen, dan ga ik me wel in die upgrades en prijzen verdiepen. Upgraden duurt meestal ook een tijdje.
Als je digitaal uitstuurt ben ik bang dat de "digital upgrade" weinig zal toevoegen, mits je wel een goede lineaire voeding (of nog beter een batterijvoeding zoals mijn LiPo voeding) op de Touch aansluit.
Qua opbouw zit de Touch beter in elkaar dan een Duet heb ik begrepen.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=20&t=11627

http://soundcheck-audio.blogspot.nl/p/squeezebox-touch-great-base-for-network.html
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

Quote from: Kingpin on August  8, 2012, 18:50:27
Als je digitaal uitstuurt ben ik bang dat de "digital upgrade" weinig zal toevoegen, mits je wel een goede lineaire voeding (of nog beter een batterijvoeding zoals mijn LiPo voeding) op de Touch aansluit.
Qua opbouw zit de Touch beter in elkaar dan een Duet heb ik begrepen.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=20&t=11627

http://soundcheck-audio.blogspot.nl/p/squeezebox-touch-great-base-for-network.html

Oei, bij gebrek aan technische kennis durf ik die discussie niet met je aan te gaan ;)

Wat ik destijds heb begrepen, is dat door het upgraden m.b.v. de genoemde onderdelen de DAC een "schoner" signaal krijgt, waardoor de geluidskwaliteit verhoogd wordt en dat inderdaad een betere voeding daar nog een schepje bovenop doet. Een stapje verder was nog het toevoegen van een de superclock.
Wat ik zelf na de upgrade heb ervaren is een rustiger en ruimtelijker geluidsbeeld, anders dan dat kan ik het niet omschrijven.

Bedankt in ieder geval voor de links, die ga ik zeker even lezen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Overigens is het me zojuist gelukt om weer een signaal uit de Squeezebox te krijgen. De oplossing was inderdaad een factory reset, op zowel de Controller als de Receiver. Voor de zekerheid had ik SqueezeServer ook even offline gezet. Ik heb er een aantal keren over gedaan om het voor elkaar te krijgen. Eén keer was er verbinding en zette ik per ongeluk de receiver via de controller uit en kon ik weer opnieuw beginnen ::)

Beetje omslachtig dat je beide onderdelen moet resetten om de verbinding weer tot stand te laten komen, maar ben blij dat het weer werkt :pompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

Vraag het eens aan Audioloog. Hij heeft er behoorlijk wat vertand van en heeft meerdere SB modellen en zelfs zijn Transporter aangepakt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

#1362
Quote from: Kingpin on August  8, 2012, 18:50:27
http://soundcheck-audio.blogspot.nl/p/squeezebox-touch-great-base-for-network.html

Heb wat rond zitten neuzen op internet en kwam bovenstaande link vaker tegen. Het artikel ziet er interessant uit, enorm veel positieve reacties ook. Zou het haast willen proberen met de Touch.

Quote from: LittleNinja on August  8, 2012, 21:11:10
Vraag het eens aan Audioloog. Hij heeft er behoorlijk wat vertand van en heeft meerdere SB modellen en zelfs zijn Transporter aangepakt.

Bedankt voor de tip! Zal zijn topic eens bekijken wat hij erover te zeggen heeft :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

Het probleem zit hem vooral in het risico dat het verkeerd gaat.. De Classic en de Touch zijn zo enorm klein en dicht op elkaar gebouwd dat je snel een foutje maakt en de boel om zeep helpt.

Ik heb bij Audioloog zijn Transporter open gezien... Hij is flink bezig geweest! :o
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

De berekende kosten van €600 zijn wel erg dik verdiend hoor!! :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

Quote from: LittleNinja on August  9, 2012, 09:56:00
Het probleem zit hem vooral in het risico dat het verkeerd gaat.. De Classic en de Touch zijn zo enorm klein en dicht op elkaar gebouwd dat je snel een foutje maakt en de boel om zeep helpt.

Ik heb bij Audioloog zijn Transporter open gezien... Hij is flink bezig geweest! :o

Klopt, ik was ook zeker niet van plan om het zelf te doen. Petje af voor Audioloog als hij dat wel gedaan heeft  :thumbs-up:

Quote from: LittleNinja on August  9, 2012, 09:56:43
De berekende kosten van €600 zijn wel erg dik verdiend hoor!! :-X

Aanlsuitend op bovenstaande post: Volgens mij vragen ze voor een level 1 upgrade, ongeacht het bedrijf, al snel tussen de 250eu ($300) en 300eu (250 GBP). Je komt met de voeding erbij dus al snel tussen de 500 a 600eu uit als je voor de hardware mods gaat.

Overigens sta ik aan de hand van de Soundcheck-Audio Toolbox wel open om eerst aan de slag te gaan met de software mods. Met scripten en linux red ik me prima.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

Quote from: high-q on August  9, 2012, 15:50:51
Klopt, ik was ook zeker niet van plan om het zelf te doen. Petje af voor Audioloog als hij dat wel gedaan heeft  :thumbs-up:

Aanlsuitend op bovenstaande post: Volgens mij vragen ze voor een level 1 upgrade, ongeacht het bedrijf, al snel tussen de 250eu ($300) en 300eu (250 GBP). Je komt met de voeding erbij dus al snel tussen de 500 a 600eu uit als je voor de hardware mods gaat.

Overigens sta ik aan de hand van de Soundcheck-Audio Toolbox wel open om eerst aan de slag te gaan met de software mods. Met scripten en linux red ik me prima.
Zoals ik al aangaf, de Touch met lineaire voeding doet op de spdif uitgang 'bitperfect', waarom zou je dan nogeens 300 euro in hardware willen upgraden?
Er zijn meerdere tests op internet te vinden dat de Touch gewoon op de spdif uitgang heel erg goed is (jitter meen ik iets van 20ps als ik me niet vergis, das extreem laag).

Mocht je het wel gaan doen dan ben ik zeer benieuwd of je verschil hoort, dan heb ik ook interesse. maar ben bang dat het niets aanhaalt, geld kun je beter in een goede dac steken (bij wijze van).

Wbt Toolbox3.0, voornaamste is dat je geen display gebruikt tijdens afspelen en flac decoderen op de NAS/PC ipv de Touch, deze 2 zijn het belangrijkst als je enigsinds winst wil behalen, maar deze zijn ook zeer miniem, maar het is goed mogelijk dat het display 'stoort' op het signaal (daarom zie je ook in receivers of cd-spelers de optie om het display te dimmen/uit te zetten).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

#1367
Quote from: Kingpin on August  9, 2012, 16:13:05
Zoals ik al aangaf, de Touch met lineaire voeding doet op de spdif uitgang 'bitperfect', waarom zou je dan nogeens 300 euro in hardware willen upgraden?
Er zijn meerdere tests op internet te vinden dat de Touch gewoon op de spdif uitgang heel erg goed is (jitter meen ik iets van 20ps als ik me niet vergis, das extreem laag).

Mocht je het wel gaan doen dan ben ik zeer benieuwd of je verschil hoort, dan heb ik ook interesse. maar ben bang dat het niets aanhaalt, geld kun je beter in een goede dac steken (bij wijze van).

Wbt Toolbox3.0, voornaamste is dat je geen display gebruikt tijdens afspelen en flac decoderen op de NAS/PC ipv de Touch, deze 2 zijn het belangrijkst als je enigsinds winst wil behalen, maar deze zijn ook zeer miniem, maar het is goed mogelijk dat het display 'stoort' op het signaal (daarom zie je ook in receivers of cd-spelers de optie om het display te dimmen/uit te zetten).

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik doelde meer op de manier waarop ik voorheen aan de 600eu totaal kwam. Aan de hand van de door jou geposte artikelen en de zeer positieve reacties daarop, sta ik er voor open om de Touch eerst een kans te geven met alleen de SW mod. Een DAC heb ik al, dus blijft dat "extra geld" over voor de voeding. 

Mocht de SW gemodde Touch hetzelfde of beter klinken dan mijn gemodde Duet, dan is het inderdaad de vraag of een HW mod dan nog wel zin heeft.

Had ook al zitten kijken naar het serverside decoden omdat ik me afvroeg of dit ook een verbetering voor de Duet op gaat leveren. Is een kwestie van proberen denk ik. Aangezien jij zegt dat dit minieme verbeteringen oplevert, betekent het dan dat voor jou de meeste winst zit in de voeding?

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

#1368
Quote from: high-q on August  9, 2012, 16:23:52
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik doelde meer op de manier waarop ik voorheen aan de 600eu totaal kwam. Aan de hand van de door jou geposte artikelen en de zeer positieve reacties daarop, sta ik er voor open om de Touch eerst een kans te geven met alleen de SW mod. Een DAC heb ik al, dus blijft dat "extra geld" over voor de voeding. 

Mocht de SW gemodde Touch hetzelfde of beter klinken dan mijn gemodde Duet, dan is het inderdaad de vraag of een HW mod dan nog wel zin heeft.
ah ok, dan had ik even verkeerd begrepen. Ben wel benieuwd naar de verschillen, de gemodde Duet en de Touch.
Je zou iemand met een Touch kunnen vragen voor een shootout bij je thuis...

Quote
Had ook al zitten kijken naar het serverside decoden omdat ik me afvroeg of dit ook een verbetering voor de Duet op gaat leveren. Is een kwestie van proberen denk ik. Aangezien jij zegt dat dit minieme verbeteringen oplevert, betekent het dan dat voor jou de meeste winst zit in de voeding?
Serverside decoding vs decoding in de Touch is erg miniem (als er al een verschil in zit en niet tussen je oren), de voeding upgrade naar een lineaire voeding maakt zeker een verschil, niet wereldschokkend maar toch net die spreekwoordelijke puntjes op de "i", meer rust, minder 'digitaal' randje.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

Quote from: Kingpin on August  9, 2012, 22:25:32
ah ok, dan had ik even verkeerd begrepen. Ben wel benieuwd naar de verschillen, de gemodde Duet en de Touch. Je zou iemand met een Touch kunnen vragen voor een shootout bij je thuis...

Ik ben zelf ook erg benieuwd. Zoals het er nu naar uit ziet heb ik dit weekend een Touch thuis staan. Zit ff na te denken hoe ik de shootout moet gaan doen in verband met Logitech Media Server, omdat je zit met de instellingen die voor beide streamers niet gelijk kunnen zijn. In principe kan je een À/B vergelijking doen met dezelfde LMS, maar alleen in de default modus. Of zie ik dat verkeerd en hebben beide apparaten een eigen IP adres waarop je instellingen door kunt voeren buiten LMS om?

Quote from: Kingpin on August  9, 2012, 22:25:32
Serverside decoding vd. decoding in de Touch is erg miniem (als er al een verschil in zit en niet tussen je oren), de voeding upgrade naar een lineaire voeding maakt zeker een verschil, niet wereldschokkend maar toch net die spreekwoordelijke puntjes op de "i", meer rust, minder 'digitaal' randje.

Ga het gewoon proberen! De voeding wacht ik nog even mee.
Dat is inderdaad de meest gehoorde uitdrukking na iedere willekeurige upgrade in de keten  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

#1370
Quote from: high-q on August 10, 2012, 19:31:59
Ik ben zelf ook erg benieuwd. Zoals het er nu naar uit ziet heb ik dit weekend een Touch thuis staan. Zit ff na te denken hoe ik de shootout moet gaan doen in verband met Logitech Media Server, omdat je zit met de instellingen die voor beide streamers niet gelijk kunnen zijn. In principe kan je een À/B vergelijking doen met dezelfde LMS, maar alleen in de default modus. Of zie ik dat verkeerd en hebben beide apparaten een eigen IP adres waarop je instellingen door kunt voeren buiten LMS om?
Geen probleem, beide apperaten hebben hun eigen mac nummer en kunnen ook beide gelijk draaien op je LMS.
Dus je kunt 2 nummers tegelijk streamen, 1 op je Aangepaste Duet en dezelfde op de Touch.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

Quote from: Kingpin on August 10, 2012, 21:47:17
Geen probleem, beide apperaten hebben hun eigen mac nummer en kunnen ook beide gelijk draaien op je LMS.
Dus je kunt 2 nummers tegelijk streamen, 1 op je Aangepaste Duet en dezelfde op de Touch.

Zoals ik het zie, ik kan het mis hebben, kan een vergelijk tussen beide apparaten dan nog steeds alleen in default mode. LMS heeft 1 IP-adres en connect naar de beide Squeezeboxes via ip/mac-adres. Dan is idd er nog niks aan de hand.

Maar als je de handleiding op de Soundcheck site bekijkt, staat er bij stap 1 dat je in moet loggen op LMS om de instellingen aan te passen.

Nu zit ik me af te vragen of ik, tot aan de stap van het installeren van Toolbox 3.0 op de Touch, met de aangepaste LMS instellingen de Duet kan gebruiken.   

Dus ik heb eigenlijk 2 vragen:

1: Log je bij stap 1 in op het centrale LMS of rechtstreeks op een device?
2: Als bij vraag 1 blijkt dat ik op LMS in log, gaat de Duet het dan trekken met de aangepaste instellingen?

Als ik bij vraag 1 rechtstreeks op een device in log en de instellingen aan pas, is er niks aan de hand.
Als het antwoord op vraag 2 NEE is, kan ik geen A/B vergelijk doen in onderstaande opstelling:

Aangepaste LMS -> Duet + hw mod  -> DAC via COAX -> Receiver
Aangepaste LMS -> Touch + Toolbox -> DAC via Glas -> Receiver

Met één muziekfragment spelend, schakelen via de input/output van de DAC voor een direct A/B vergelijk tussen de Duet en de Touch.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

Quote from: high-q on August 11, 2012, 10:15:34
Dus ik heb eigenlijk 2 vragen:

1: Log je bij stap 1 in op het centrale LMS of rechtstreeks op een device?
2: Als bij vraag 1 blijkt dat ik op LMS in log, gaat de Duet het dan trekken met de aangepaste instellingen?
ja je logt in op LMS, daar doe je de instellingen om LMS zo optimaal mogelijk in te stellen.
De Duet heeft daar geen effect op, sterker nog omdat je in LMS instelt en je daar de conversie van flac naar lpcm gaat doen ipv in de Duet heeft deze daar alleen maar baat bij omdat je de processor van de Duet ontlast.

Je kan je nog afvragen of je via Putty de Touch wil aanpassen, ik vond het niet waard en heb nu alleen de instellingen overgenomen.
Belangrijkste waar het op neerkomt is dat je de conversie op de server/pc laat doen, display "uit" zet tijdens spelen en het volume op 'fixed' zet, dat is wel de hoofdzaak.

Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

Thanks Kingpin,

Het is me nu helemaal duidelijk. Ik ga morgen aan de slag met het instellen volgens de handleiding en laat het dan eerst even zo. Zag op verschillende fora al berichten met allerlei instellingen via de tt commando's, misschien iets voor later.

In ieder geval hartstikke bedankt voor het op weg helpen!!  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

Quote from: high-q on August 11, 2012, 17:25:12
Thanks Kingpin,

Het is me nu helemaal duidelijk. Ik ga morgen aan de slag met het instellen volgens de handleiding en laat het dan eerst even zo. Zag op verschillende fora al berichten met allerlei instellingen via de tt commando's, misschien iets voor later.

In ieder geval hartstikke bedankt voor het op weg helpen!!  :thumbs-up:
No thanks!
Veel plezier morgen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack