CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vik

Nice!  :thumbs-up:

Quote from: Shoalinmonk on March  9, 2016, 08:32:47
Voor mensen die Cinemike niet gehoord hebben, je moet er zelf bijzijn. Echt hij kan toveren!

Ik heb hier thuis de mogelijkheid om een MM8077 vol gemodificeerd te laten horen.
Echt een wereld van verschil met de kale MM8077.....

Ik sta ervoor open om belangstellende iets te laten horen in Flevoland..........PM
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: Shoalinmonk on March  9, 2016, 08:32:47
Voor mensen die Cinemike niet gehoord hebben, je moet er zelf bijzijn. Echt hij kan toveren!

Ik heb hier thuis de mogelijkheid om een MM8077 vol gemodificeerd te laten horen.
Echt een wereld van verschil met de kale MM8077.....

Ik sta ervoor open om belangstellende iets te laten horen in Flevoland..........PM

Heb je er ook een normale 8077 naast staan en de mogelijkheid voor een 1:1 vergelijk?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Shoalinmonk

Nope dat niet....

Eigen versterker meenemen mag ook........
Zou de MM7055 wel kunnen laten horen....
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Zoals elk jaar is CineMike weer te vinden op de High End show in München.

Dit jaar de primeur met de nieuwe Aurum 9 serie luidsprekers!

De set up voor dit jaar:

CM Marantz AV 8802A processor
CM Aurum M10 versterkers
CM JVC DLA X7000 projector
CM Marantz UD 7007 stage 4 blu ray speler

Jullie zijn van harte welkom!


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Shoalinmonk

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Hoi Martin.


De stufe 4 (stage 4) gaat verder in het modificeren van het SMD bereik. Verbetering voeding (stabiliseren) hdmi signaal. Extra filtering op het front display en meer. Een hoop meer werk maar de winst is groot. In het bijzonder een stijging in resolutie en fijn dynamiek.

Dit is een foto van een SMD (Service Mount Device). Dan heb je een beetje een indruk van het werk



Op dit board:




Quote from: DVDmartinDVD on April 16, 2016, 16:42:50
Heb je meer info over die stage 4 marantz, vik.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Panasonic TX-65DXW904 package deal toegevoegd  :)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157807.0

Ideaal voor in de huiskamer vanwege de enorme licht opbrengst. Een mooi formaat als redelijk alternatief voor een projector, waarvoor hoge eisen gelden ivm het verduisteren van de kijk omgeving.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#1659
Dit is het proto type subwoofer van CineMike. Het gaat om een 18 inch passieve sub. De driver is van Precision Devices maar van wat ik begreep komt er een andere driver in.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

"bloed zweet en tranen" maar toch gelukt om deze op CineMike niveau te krijgen :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158222.0

:)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dirk

misschien je titel van dit draadje ff aanpassen, dekt de lading imo niet echt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vik

 :thumbs-up: aangepast!


Quote from: Dynky on June  3, 2016, 17:55:32
misschien je titel van dit draadje ff aanpassen, dekt de lading imo niet echt  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

peterbig

Quote from: DVDmartinDVD on April 16, 2016, 16:42:50
Heb je meer info over die stage 4 marantz, vik.
Dat zou ik ook graag inhoudelijk willen weten. Krijgen klanten met stufe 3 + XLR korting, eind vorig jaar was stufe 4 er nog niet ;D ;D.

Maar ja, ook ik zal wat schrijven over mijn eerste Cinemike ervaring. Vorig jaar alles geüpgraded naar Marantz, dus viel de Denon DBT3313 eigenlijk een beetje uit de boot. Die heb ik toen verkocht aan aan mede forumlid. Zo kocht ik een nieuwe UD 7007 bij Vik, om deze meteen te laten aanpassen t/m stufe 3 + XLR. (4 was geloof ik nog niet eens beschikbaar).
Maar ook in dezelfde tijd kreeg ik via Kharma mijn nieuwe Center en die moest wel even inspelen. Dat laatste is inmiddels goed gelukt.
Nu kan ik dus een mening ventileren.
In een woord geweldig!! HDMI signaal is duidelijk beter. Zowel het beeld, maar ook zeker het geluid. Erg veel detail. het kost een paar centen, maar je hebt ook wat. ook via XLR is de weergave SUPER. Dit kan zich zeker meten met de veel duurdere CP-players. Dus heb ik nu wat voor HT, maar ook een goede stereo.

Er is eigenlijk maar een nadeel  :devil: :devil:

je moet alle films weer opnieuw gaan kijken. Maar er zijn ergere dingen in het leven  :tounge2: ;D

vik

Leuk bericht en dank voor het delen van je ervaring! Ik heb je inmiddels een mail verzonden Peter.


Quote from: peterbig on June 12, 2016, 13:27:20
Dat zou ik ook graag inhoudelijk willen weten. Krijgen klanten met stufe 3 + XLR korting, eind vorig jaar was stufe 4 er nog niet ;D ;D.

Maar ja, ook ik zal wat schrijven over mijn eerste Cinemike ervaring. Vorig jaar alles geüpgraded naar Marantz, dus viel de Denon DBT3313 eigenlijk een beetje uit de boot. Die heb ik toen verkocht aan aan mede forumlid. Zo kocht ik een nieuwe UD 7007 bij Vik, om deze meteen te laten aanpassen t/m stufe 3 + XLR. (4 was geloof ik nog niet eens beschikbaar).
Maar ook in dezelfde tijd kreeg ik via Kharma mijn nieuwe Center en die moest wel even inspelen. Dat laatste is inmiddels goed gelukt.
Nu kan ik dus een mening ventileren.
In een woord geweldig!! HDMI signaal is duidelijk beter. Zowel het beeld, maar ook zeker het geluid. Erg veel detail. het kost een paar centen, maar je hebt ook wat. ook via XLR is de weergave SUPER. Dit kan zich zeker meten met de veel duurdere CP-players. Dus heb ik nu wat voor HT, maar ook een goede stereo.

Er is eigenlijk maar een nadeel  :devil: :devil:

je moet alle films weer opnieuw gaan kijken. Maar er zijn ergere dingen in het leven  :tounge2: ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Morgen even een bezoek aan Cinemike in Duitsland... We gaan weer genieten  ;). Mogelijk komen er verrassingen aan.... Je weet het nooit  :angel:

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Suc6 ben benieuwd!!  :angel:


Quote from: Masterkale on June 14, 2016, 21:51:20
Morgen even een bezoek aan Cinemike in Duitsland... We gaan weer genieten  ;). Mogelijk komen er verrassingen aan.... Je weet het nooit  :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Vandaag in Duitsland de Datasat Rs20i  tegen de 8802CM getest.

Mijn Datasat staat nu bij Cinemike ;)......Zegt genoeg dacht ik zo

Verder een heftige demonstratie gehad op de nieuwe Sony 5000 beamer, av8802CM, UD7007CM en de Quadrals
Terminator genesis, star wars, fury.... Nog wat muziek. Het klonkt allemaal weer erg goed, super veel detail op het hoogste niveau, volledig vullen van de ruimte met muziek, dikke impact en juiste overgangen.
....... Helaas is mijn ruimte erg lastig en heb ik correctie nodig, vandaar dat de datasat nu bij Cinemike staat. Anders had het een Av8802Cm geworden.
Wel moet ik erbij zeggen dat alles in de audio invloed op elkaar heeft. Ik heb de 8802CM bij mij thuis gehad zonder de UD7007Cm, dan klinkt de 8802 wel iets beter dan de standaard versie. Hang je de 7007CM aan de 8802 dan gaat het ware beest pas echt werken.
Met audio, alles is zo sterk als de zwakste schakel... en dat zoeken naar de zwakste schakel is niet makkelijk.
Bij deze een bedankje voor Vik zijn tijd en apparatuur dat bij mij thuis/en bij Vik getest is afgelopen maanden.  (Oa Theta CB3HD theta, generation 8 V3, 8801cm, Datasat, 8802, 8802CM, verschillende amps, kabels, spelers etc.)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Graag gedaan Tom! Tijd en moeite doen hoort er nu eenmaal bij, en het is zeker lastig en een tijd rovende klus om alles te testen maar maakt het voor mij ook leuk en deel van de hobby  ::)

Morgen gaat de Datasat open heb ik begrepen, en CineMike kennende gaat er zeker een extra winst worden geboekt  :angel:

Binnenkort kondig ik het demo weekend aan van Augustus bij CM. Waaronder ook de Sony 5000 Laser CineMike versie, de nieuw Aurum 9 speakers en de nieuwe Advance Acoustic mono versterkers worden gepresenteerd.

Heb er zin in!  :yinyang:


Quote from: Masterkale on June 15, 2016, 22:32:41
Vandaag in Duitsland de Datasat Rs20i  tegen de 8802CM getest.

Mijn Datasat staat nu bij Cinemike ;)......Zegt genoeg dacht ik zo

Verder een heftige demonstratie gehad op de nieuwe Sony 5000 beamer, av8802CM, UD7007CM en de Quadrals
Terminator genesis, star wars, fury.... Nog wat muziek. Het klonkt allemaal weer erg goed, super veel detail op het hoogste niveau, volledig vullen van de ruimte met muziek, dikke impact en juiste overgangen.
....... Helaas is mijn ruimte erg lastig en heb ik correctie nodig, vandaar dat de datasat nu bij Cinemike staat. Anders had het een Av8802Cm geworden.
Wel moet ik erbij zeggen dat alles in de audio invloed op elkaar heeft. Ik heb de 8802CM bij mij thuis gehad zonder de UD7007Cm, dan klinkt de 8802 wel iets beter dan de standaard versie. Hang je de 7007CM aan de 8802 dan gaat het ware beest pas echt werken.
Met audio, alles is zo sterk als de zwakste schakel... en dat zoeken naar de zwakste schakel is niet makkelijk.
Bij deze een bedankje voor Vik zijn tijd en apparatuur dat bij mij thuis/en bij Vik getest is afgelopen maanden.  (Oa Theta CB3HD theta, generation 8 V3, 8801cm, Datasat, 8802, 8802CM, verschillende amps, kabels, spelers etc.)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erwin.VL

Quote from: Masterkale on June 15, 2016, 22:32:41

....... Helaas is mijn ruimte erg lastig en heb ik correctie nodig, vandaar dat de datasat nu bij Cinemike staat. Anders had het een Av8802Cm geworden.
Wel moet ik erbij zeggen dat alles in de audio invloed op elkaar heeft. Ik heb de 8802CM bij mij thuis gehad zonder de UD7007Cm, dan klinkt de 8802 wel iets beter dan de standaard versie. Hang je de 7007CM aan de 8802 dan gaat het ware beest pas echt werken.
Met audio, alles is zo sterk als de zwakste schakel... en dat zoeken naar de zwakste schakel is niet makkelijk.

Makkelijk zat, je zegt het zelf. Wie zei daar ook alweer tegen zichzelf: "It's the room, stupid!"
<< Oh ja, dat was ik... :angel:
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Masterkale

Quote from: Erwin.VL on June 17, 2016, 23:00:07
Makkelijk zat, je zegt het zelf. Wie zei daar ook alweer tegen zichzelf: "It's the room, stupid!"
<< Oh ja, dat was ik... :angel:
Ik heb alleen een lage tonen probleem. 32 en 64 hz. Dit heeft echter niks te maken met de tuning van de datasat.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Weer een super tevreden klant met een volledig gemodificeerde Bryston 4BSSt² surround set. Het eind resultaat was zeer verrassend en boven de verwachtigen..






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Een kijkje naar de binnen kant van een Sony VPL-VW5000ES laser projector..en meteen klaar voor een Infitec 3D systeem  :angel:



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on June 18, 2016, 08:06:12
Een kijkje naar de binnen kant van een Sony VPL-VW5000ES laser projector
Tjonge wat een machtig mooie machine is dat  :wub: