CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

De wonderen zijn de wereld nog niet uit Kjelt wie weet  ;D


Quote from: Kjelt on April  1, 2015, 11:15:46
Komt er ook een DIY modificatie pakket?  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ATI850

Hoe gaat men bij Cinemike eigenlijk te werk? Ik neem aan dat er niet 1 man al die modificaties aan het uitvoeren is? Zijn er meerdere mensen aan het werk? Hoe lang is de wacht-tijd wanneer je zelf een AV8802 aanlevert?

vik

Er werken 3 mensen inclusief CineMike zelf. Hoe lang het duurt hangt af van de bestellingen die voor jou zijn geplaatst. Dat zou ik voor je kunnen informeren.


Quote from: ATI850 on April  1, 2015, 16:37:03
Hoe gaat men bij Cinemike eigenlijk te werk? Ik neem aan dat er niet 1 man al die modificaties aan het uitvoeren is? Zijn er meerdere mensen aan het werk? Hoe lang is de wacht-tijd wanneer je zelf een AV8802 aanlevert?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Flavio

Ik behoor binnenkort ook tot de CineMike clan, ik heb vandaag een Denon AVR-4311 CineMike besteld.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

vik

Alvast veel plezier met je unit!  :thumbs-up:


Quote from: Flavio on April  2, 2015, 14:12:09
Ik behoor binnenkort ook tot de CineMike clan, ik heb vandaag een Denon AVR-4311 CineMike besteld.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HansGT3

 :worship: Viktor bedankt voor het brengen en in bedrijf stellen van de Cinemike BT-3313 stufe 3 speler :o :o
de laatste  update voor Cinemike  AVP en het opnieuw inregelen  van de set  :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:
super service   :thumbs-up:
we gaan het wekend goed in dat wordt het film en cd  kijken  en luister  :clapping: :clapping:

Grt Hans

vik

Graag gedaan Hans en heel veel plezier!!!  :coffee:


Quote from: HansGT3 on April 11, 2015, 16:39:14
:worship: Viktor bedankt voor het brengen en in bedrijf stellen van de Cinemike BT-3313 stufe 3 speler :o :o
de laatste  update voor Cinemike  AVP en het opnieuw inregelen  van de set  :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:
super service   :thumbs-up:
we gaan het wekend goed in dat wordt het film en cd  kijken  en luister  :clapping: :clapping:

Grt Hans
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#1532
Ondertussen op de nieuwe lokatie van CM in Duitsland. Dit wordt ruimte nummer 1 met de referentie opstelling.


















Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Earthshaker

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes met alles in ieder geval!

larsonator


treky22

Flink plafondje  :)

Gaat zeker gaaf worden  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Bas Akkerman

Gaaf man! Dat is toch wel een kleine droom die uitkomt denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Is dit jouw ruimte hier in NL Vik? Of is dit in DLD?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

#1538
Goed punt Wim. Dit is in Duitsland..had ik maar zo een grote ruimte tot mijn beschikking.

A.s. woensdag worden "eindelijk" mijn spullen geleverd zodat we kunnen beginnen. Je wil niet weten wat een tijd het heeft gekost om wat offertes op te vragen hier en daar. De meeste bedrijven lopen te klagen dat het zo rustig is, maar als ik je vertel dat het af en toe 2 weken heeft geduurd om uberhaupt een reaktie te krijgen van een bedrijf...gaat helemaal nergens meer over. Je bent zo maanden verder. Daarbij is het ook erg moeilijk om te shoppen in een bepaald budget.

Dit zijn foto's van mijn ruimte in Den Bosch. Het is ongeveer 50m² die ik kan benutten en slechts een beperkte hoogte van 2.30 maar dat gaat helemaal goed komen. De ruimte verdient geen schoonheidsprijs maar heb hier en daar goede adviezen gekregen van onder andere Toine Dingemans van Sound Scapes, maar ook van forum lid Bert Stoltenborg over de akoestiek. Toine komt als de basis staat de ruimte inmeten en dan gaan we verder kijken en eventueel dingen aan te passen.

Het moet een ruimte worden wat "werkt" en wordt zeker geen "Chamber of Dreams" of om nog een mooi voorbeeld  te noemen: de ruimte van Jean Sibelius.

De maandelijkse lasten zijn zo extreem laag wat voor mij een prima situatie is om uit te proberen of het werkt. Ook biedt dit een voordeel voor klanten uiteraard. D&M dealer worden zit ook in de planning en houdt dus ook in dat ik standaard produkten ga leveren. Quadral en Aurum dealerschap staat ook in de planning, en uiteraard exclusief dealer in de Benelux van Hollywood Screens PJ schermen (voorheen Image Screens)





Quote from: Maro on May  4, 2015, 08:16:07
Is dit jouw ruimte hier in NL Vik? Of is dit in DLD?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Earthshaker

Ik dacht al dat het jouw ruimte was.  :-[

Wel leuk dat je met je eigen ruimte eindelijk kan beginnen. Ik houd de voortgang in de gaten in ieder geval (van allebei de ruimtes).

larsonator

Ik ga dit even volgen, en zodra 'The Dutch Chapter' van Cinemike zijn deuren heeft geopend ga ik eens kijken, daar in Den Bosch :)

Masterkale

Suc6 met klussen Vik ... zal wel ff bikkelen worden.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

HansGT3

Best een mooie ruimte Viktor om iets op te zetten  niet te groot en niet te klein  dan lopen de kosten ook niet direct de pan uit.
Ben benieuwd hoe het er in de toekomst uit komt te zien , voorlopig is er nog zat te doen zie ik  :D

vik

Bedankt mannen! Ik zorg dat jullie beiden projecten kunnen volgen.  ^^
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

CineMike staat op de High show München van 14.-17.05.2015 op de volgende lokatie:

Jullie zijn uiteraard van harte welkom  :coffee:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erwin.VL

Vik,

Ik ben op het eerste zicht niet wild van het verlaagd plafond bij CM. Een geperforeerde gipsplaat zou ik eerder in een meeting room plaatsen dan in een audio ruimte. Weet je er de specificaties van, welke frequencies worden geabsorbeerd en in welke mate?

Ik kan me altijd vergissen, maar CM had wellicht ook beter Toine Dingemans ingeschakeld?
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

vik

Goedemorgen Erwin,

Ik weet op het moment net zoveel als jij over de nieuwe ruimte van CM, wat op het moment niet meer is dan een paar foto´s en kan je vraag op het moment niet beantwoorden.  :)

Wat ik wel kan vertellen is dat CM genoeg weet over akoestiek en plaatsing, dus ik ga er vanuit dat hij weet wat hij aan het doen is. De absorbers worden niet over het gehele plafond geplaatst. Het is een vrij grote en hoge ruimte.

De adviezen die ik heb gekregen van CM kwamen vrijwel overeen met die van Toine Dingemans. Dat ik Toine heb benaderd is puur geweest omdat CM gewoonweg de tijd niet heeft om langs te komen,en communiceren op afstand erg lastig is. Toine woont in principe om de hoek.



Quote from: Erwin.VL on May  9, 2015, 14:37:29
Vik,

Ik ben op het eerste zicht niet wild van het verlaagd plafond bij CM. Een geperforeerde gipsplaat zou ik eerder in een meeting room plaatsen dan in een audio ruimte. Weet je er de specificaties van, welke frequencies worden geabsorbeerd en in welke mate?

Ik kan me altijd vergissen, maar CM had wellicht ook beter Toine Dingemans ingeschakeld?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ondertussen in Den Bosch...

We zijn eerst bezig met het plafond om deze te voorzien van steenwol. Zodra het plafond klaar is gaan we beginnen met de Knauf systeem wanden.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Invader

Vik, jij bent zelf ook aanwezig bij de High End in München? Ik ga er heen en ben al een tijd geïnteresseerd in een Hollywood Screen. Ik lees nu dat jij hiervan importeur wordt/bent in de Benelux. Ik heb zelf nog wat vragen en zou het leuk vinden om het hier eens over te hebben...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

vik

Goedemorgen. Ik heb je een pm verzonden.  :)


Quote from: Invader on May 12, 2015, 09:35:09
Vik, jij bent zelf ook aanwezig bij de High End in München? Ik ga er heen en ben al een tijd geïnteresseerd in een Hollywood Screen. Ik lees nu dat jij hiervan importeur wordt/bent in de Benelux. Ik heb zelf nog wat vragen en zou het leuk vinden om het hier eens over te hebben...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike