Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

#875
Quote from: bmateijsen on October 25, 2017, 11:32:12
Als de woofer uit zijn spreekspoel is gegaan, dan is er toch wel echt iets enorm fout gegaan. :-/

Ja,en bij nader inzien ga ik niet meer aan mijn oude DD15 sleutelen....

Ik heb wat betreft goeie ervaringen met die merk dus zou ik zo een DD15+ terug gekocht hebben ware het niet dat de uitwendige kast maten van deze + niet meer gaan passen op de plek waar ik de sub moet huisvesten.... ,het is vooral de diepte maat welke 5cm te veel is ,ik kan max 52cm kwijt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bmateijsen

Quote from: papaleo on October 25, 2017, 12:57:22
Ja,en bij nader inzien ga ik niet meer aan mijn oude DD15 sleutelen....

Ik heb wat betreft goeie ervaringen met die merk dus zou ik zo een DD15+ terug gekocht hebben ware het niet dat de uitwendige kast maten van deze + niet meer gaan passen op de plek waar ik de sub moet huisvesten.... ,het is vooral de diepte maat welke 5cm te veel is ,ik kan max 52cm kwijt.

De DD12+ speelt op hetzelfde volume niveau als de DD15. Dit komt door een grotere xmax van de woofer.

papaleo

#877
Aangezien ik, nu een jaar geleden ,al was begonnen om mijn Velo tzt te willen gaan vervangen en ik door vele van jullie op bepaalde sporen was gezet moet ik nu toch echt de knoop gaan doorhakken.
Het word geen Velo meer en ik ga ook niet voor een Rithmyk en aangezien de SVS SB16 ultra ook niet gaat passen is het vrij wel zeker dat ik voor de JLaudio f113v2 ga...,deze heeft naar mening de full package waar naar ik op zoek ben....ik weet dat het ook de duurste is welke op mijn shortlist stond maar goed dat is dan maar zo...

Hier is nog het draadje waar het allemaal mee begon in mijn speurtocht naar een waardige vervanger van mijn Velo DD15

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160414.msg2983585#msg2983585

Er zijn nog niet zoveel reviews van de f113v2 maar de reviews van de f113v1 liegen er niet om,ik mag toch wel aannemen dat de v2 tov de v1 buiten dat deze DARO heeft waar de v1 ARO heeft gelijkwaardig en waarschijnlijk beter is geworden...
Ook is er een andere AMP in de v2 gekomen die nu 3000watt is tov 2500watt van de vorige versie van een f113 ik neem aan dat dit bijdraagt aan meer geweld wat een sub kan vertonen?
Ik heb wel eens van iemand gelezen dat de f113 de DD18 er uit speelt....dit moet ik dan maar aannemen...

Nog een vraag alvorens ik definitief de knoop doorhak...;
Aangezien de verhouding in mijn situatie van luisteren (80% films) is en (20% muziek) wil graag weten hoe het nu zit met de ULF van de f113 tov mij oude DD15 gaat de f113 dieper en/of is deze gelijkwaardig te noemen of zal ik juist minder beleving/druk gaan voelen met een f113 tov de DD15?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: bmateijsen on October 25, 2017, 13:09:25
De DD12+ speelt op hetzelfde volume niveau als de DD15. Dit komt door een grotere xmax van de woofer.
Daar heb ik natuurlijk ook naar gekeken...
Ook al zullen de specs mij tegen spreken, maar ik zou niet zo snel gaan 'downgraden' kwa type wanneer ik iets zou gaan vervangen van het zelfde merk.

Het was de laatste tijd dan ook dat het òf de Velo DD12+ gaan worden of de JLaudio f113v2 allebij voorzien van tool welke ik graag onboard van een sub wilde hebben ,een (Auto)Room Correctie EQ

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

N1v3K

Van de site van JL..

Frequency Response (Anechoic)   20 - 86 Hz (±1.5dB) -3 dB at 18 Hz / 127 Hz -10 dB at 16 Hz / 154 Hz

papaleo

Quote from: N1v3K on October 25, 2017, 15:02:22
Van de site van JL..

Frequency Response (Anechoic)   20 - 86 Hz (±1.5dB) -3 dB at 18 Hz / 127 Hz -10 dB at 16 Hz / 154 Hz

Als ik het moet geloven dan heeft deze f113 meer output dan een Velo DD18?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb afgelopen weekend de DD18+ gehoord en was onder de indruk...met name de snelheid  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Davey

#882
Leo, heb je wel eens een Captivator van JTR overwogen? Moet een absoluut onverwoestbaar monster zijn.

http://jtrspeakers.com/captivator-4000ulf.html

Frequency +/- 3db         10.5-125hz
Amplifier                       4000 watts RMS
Dimensions (HxWxD)     41″ x 20.5″ x 39.5″ (HxWxD), only 20.5″ deep sideways
Weight                          265lbs
Construction                  18mm, 13ply, void free, Baltic Birch (several times stronger and more expensive than MDF)
Exterior Finish                Matte Black Paint (custom finishes available)
Connectors                    RCA and XLR
Warranty                       5 year Manufacturer defect (amplifier 3 year)

papaleo

Quote from: Davey on October 25, 2017, 19:21:52
Leo, heb je wel eens een Captivator van JTR overwogen? Moet een absoluut onverwoestbaar monster zijn.

http://jtrspeakers.com/captivator-4000ulf.html

Frequency +/- 3db         10.5-125hz
Amplifier                       4000 watts RMS
Dimensions (HxWxD)     41″ x 20.5″ x 39.5″ (HxWxD), only 20.5″ deep sideways
Weight                          265lbs
Construction                  18mm, 13ply, void free, Baltic Birch (several times stronger and more expensive than MDF)
Exterior Finish                Matte Black Paint (custom finishes available)
Connectors                    RCA and XLR
Warranty                       5 year Manufacturer defect (amplifier 3 year)

Nee...,kijk eens naar de kastmaten van dit monster en kijk dan eens naar de max maten welke ik kwijt kan....
Maar neemt niet weg dat dit een waanzinnig monster is... :wub:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

morca

Quote from: papaleo on October 25, 2017, 15:06:43
Als ik het moet geloven dan heeft deze f113 meer output dan een Velo DD18?
Klopt daar is op Amerikaanse fora meer over te lezen.
En ik heb het ook zelf ervaren.
Jl is naast erg strak en snel uitmuntend goed in dat infrasoon laag.

Imo beter als een DD 18

N1v3K

Davey verwart inches met centimeters    :P

morca

Quote from: Davey on October 25, 2017, 19:21:52
Leo, heb je wel eens een Captivator van JTR overwogen? Moet een absoluut onverwoestbaar monster zijn.

http://jtrspeakers.com/captivator-4000ulf.html

Frequency +/- 3db         10.5-125hz
Amplifier                       4000 watts RMS
Dimensions (HxWxD)     41″ x 20.5″ x 39.5″ (HxWxD), only 20.5″ deep sideways
Weight                          265lbs
Construction                  18mm, 13ply, void free, Baltic Birch (several times stronger and more expensive than MDF)
Exterior Finish                Matte Black Paint (custom finishes available)
Connectors                    RCA and XLR
Warranty                       5 year Manufacturer defect (amplifier 3 year)
Machtig mooi spul !!

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

solitaire

#888
Holy Crap :nopompom:

daar past mijn subje 32x in ... ?!?!

Quote from: Davey on October 25, 2017, 19:21:52
Leo, heb je wel eens een Captivator van JTR overwogen? Moet een absoluut onverwoestbaar monster zijn.

http://jtrspeakers.com/captivator-4000ulf.html

Frequency +/- 3db         10.5-125hz
Amplifier                       4000 watts RMS
Dimensions (HxWxD)     41″ x 20.5″ x 39.5″ (HxWxD), only 20.5″ deep sideways
Weight                          265lbs
Construction                  18mm, 13ply, void free, Baltic Birch (several times stronger and more expensive than MDF)
Exterior Finish                Matte Black Paint (custom finishes available)
Connectors                    RCA and XLR
Warranty                       5 year Manufacturer defect (amplifier 3 year)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Davey

Quote from: papaleo on October 25, 2017, 19:36:47
Nee...,kijk eens naar de kastmaten van dit monster en kijk dan eens naar de max maten welke ik kwijt kan....
Maar neemt niet weg dat dit een waanzinnig monster is... :wub:

Mooie dubbelfunctie toch als je 'm ook als statafel kan gebruiken  :D

papaleo

Quote from: Blue-Eyes on October 25, 2017, 19:58:11
Doen mannen wel meer :D

In mijn geval hoopte ik toch echt het tegenovergestelde....,want als het niet gaat passen dan heb (ze)je een probleem  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Davey

Quote from: papaleo on October 25, 2017, 20:08:26
In mijn geval hoopte ik toch echt het tegenovergestelde....,want als het niet gaat passen dan heb (ze)je een probleem  :D

Gewoon doorduwen en zeggen dat ze niet moet zeuren  :angel:

Kjelt

Quote from: papaleo on October 25, 2017, 20:08:26
In mijn geval hoopte ik toch echt het tegenovergestelde....,want als het niet gaat passen dan heb (ze)je een probleem  :D
Midden in de kamer zetten, kleedje erover, vaas met bosje bloemen er op  :angel:

MechanicalAnimal

#893
Quote from: papaleo on October 25, 2017, 19:36:47
Nee...,kijk eens naar de kastmaten van dit monster en kijk dan eens naar de max maten welke ik kwijt kan....
Maar neemt niet weg dat dit een waanzinnig monster is... :wub:

Leo...even "outside the box"gedacht...so to speak.....is custom misschien iets voor je?

Tony Gee...de ontwerper van mijn zelfbouw Galactica's/Avalon Isis luidsprekers bouwt ook monsters van subwoofers.

http://www.tg-acoustics.nl/home_NL.html

Scroll even naar beneden voor een indruk van zijn werk  :D

Hij is ook actief voor het zelfbouwaudio forum onder zijn, zijn (ontwikkel)ontwerpen daarvoor staan op :

www.humblehomemadehifi.com

momenteel is hij bezig met:

"* Designing a subwoofer that will use four 21-inch drivers. First impressions seem promising, 15Hz should be possible!"  :pompom:



Hele leuke kerel met veel kennis en kunde die je gerust eens kunt bellen om te informeren.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

morca

Een sub bouwen is in principe niet zo moeilijk .
Voor een diy f113 ben je denk ik rond de 2700 euro kwijt.
Kies een goeie driver en ontwerp en materialen en je steekt een boel geld in je zak.
Maar leverd zeker niet in op sq en spl.

papaleo

Quote from: MechanicalAnimal on October 25, 2017, 21:59:13
Leo...even "outside the box"gedacht...so to speak.....is custom misschien iets voor je?

Tony Gee...de ontwerper van mijn zelfbouw Galactica's/Avalon Isis luidsprekers bouwt ook monsters van subwoofers.

http://www.tg-acoustics.nl/home_NL.html

Scroll even naar beneden voor een indruk van zijn werk  :D

Hij is ook actief voor het zelfbouwaudio forum onder zijn, zijn (ontwikkel)ontwerpen daarvoor staan op :

www.humblehomemadehifi.com

momenteel is hij bezig met:

"* Designing a subwoofer that will use four 21-inch drivers. First impressions seem promising, 15Hz should be possible!"  :pompom:



Hele leuke kerel met veel kennis en kunde die je gerust eens kunt bellen om te informeren.
Zeker indrukwekkend....met name op de Custom Ontwerp pagina daar komen hele mooi dingen voorbij  8)
Bedankt voor het mee denken maar heb me in deze voor mij compleet nieuw materie daar nog nooit in verdiept...ben daarom bang dat het voor mij veel te lang gaat duren voordat er uiteindelijk een sub thuis zou staan....wellicht had het mij een financieel voordeel kunnen opleveren om met zo'n project (veel?) geld had kunnen besparen,ware het niet...

.....dat ik gisteren de knoop heb doorgehakt om voor de JLaudio f113v2 te gaan deze sub heeft met de f113v1 zijn sporen al dik verdiend het is een waanzinnig goei sub die en in je HT zijn mannetje staat maar ook nog eens audiofile is...,een heel groot plus punt in deze sub vind ik met name de aanwezigheid van de 18 punts Room Correctie EQ 'DARO' waarmee je deze sub ,ook op moeilijk plekken in je huiskamer,zo goed mogelijk kan integreren.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: morca on October 26, 2017, 01:26:52
Een sub bouwen is in principe niet zo moeilijk .
Voor een diy f113 ben je denk ik rond de 2700 euro kwijt.
Kies een goeie driver en ontwerp en materialen en je steekt een boel geld in je zak.
Maar leverd zeker niet in op sq en spl.

Ik neem aan dat ,hoe goed dat zo'n diy sub ook (na) gebouwd is daar dan niet de DARO software/tool bij zit...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

morca

Quote from: papaleo on October 26, 2017, 08:50:21
Ik neem aan dat ,hoe goed dat zo'n diy sub ook (na) gebouwd is daar dan niet de DARO software/tool bij zit...?
Klopt.
Ik doe dat zelf maar voor jouw een gemis idd.
Hoewel je pre het ook goed zou moeten kunnen.

Je heb de F113 besteld.
Waneer is hij binnen?
Ben benieuwd naar je eerste luisterervaring. :headbanging:

papaleo

#898
Weet ik nog niet... :nopompom:
Het bestellen van deze sub lijkt moeilijker dan het in eerste instantie leek...
Ik heb deze sub via Vik besteld maar Vik is gisteren de hele dag bezige geweest om de Distribiteur Benelux te pakken te krijgen en dit is tot op heden niet gelukt...dus lijkt het er op dat deze,na Passion4Sound ook al de pijp aan Maarten gegeven te hebben wbt de levering van JLaudio.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Tanden erin en ik laat niet los  :devil: :D




Quote from: papaleo on October 26, 2017, 09:10:11
Weet ik nog niet... :nopompom:
Het bestellen van deze sub lijkt moeilijker dan het in eerste instantie leek...
Ik heb deze sub via Vik besteld maar Vik is gisteren de hele dag bezige geweest om de Distribiteur Benelux te pakken te krijgen en dit is tot op heden niet gelukt...dus lijkt het er op dat deze,na Passion4Sound ook al de pijp aan Maarten gegeven te hebben wbt de levering van JLaudio.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike