Infinity Theatre Revisited (26 juni 2011)

Started by HTip, July 6, 2011, 22:14:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Het was zondag 26 juni 2011 en ik was vroeger op dan normaal. Maar wel met een goede reden, want ik na meer dan 2 jaar mocht weer op bezoek bij Sonic Circle's Infinity Theatre. De avond van te voren alles ingepakt voor de reis en het was een behoorlijke doos vol geworden vol met SACD's, DVD-A's, BD's en de onvermijdelijke Nespa!

Het was gelukkig rustig op de weg, zodat ik aangenaam na 2 uur bij Sonic Circle aankwam. Wat meteen opviel, was dat de bel het deed :tongue2: (vorige keer moesten we kloppen, red.). Er werd opengedaan en binnen viel meteen iets anders op. De hal was klaar en heel erg mooi geworden. Dat belooft wat voor de rest van het huis wanneer het klaar is. Ik was niet de eerste, want Etiennevh was er al. Kort daarna arriveerde Madhouse en de groep was compleet. Na een tijdje lekker gekletst te hebben met koffie/thee en appeltaart was het dan toch tijd geworden voor mijn 2e bezoek aan 1 van de mooiste HT's van het forum :thumbs-up:

Bij binnengaan van de HT is het nog steeds als ik me herinner. Mooie kleursetting met dat prachtige 2-laags plafond en het bijna wall-to-wall scherm wat nog een maatje groter is dan mijn scherm. De gevulde koelkastjes achterin (erg handig!) en de afwerking van de akoestische panelen. Sonic had gezorgd dat beeld en geluid de ruimte vulden. Het waren de mooie klanken van Trijntje Oosterhuis in een concert op DVD wat ik nog niet kende ("Ken je mij"), maar inmiddels wel ;) Erg mooi en intiem concert waarbij ze alleen begeleid wordt door een gitarist. Meteen viel mij op het "andere" geluid wat uit de Sonic Faber Toys klonk. Het was voller en meer gelaagd dan ik mij kon herinneren. Reden was eenvoudig, de Arcam AVR600.

Na een korte uitleg van de ruimte en de bouw ervan was Sonic benieuwd of het effect van de Nespa (wat hij bij mij reeds had gehoord) ook in zijn set hoorbaar was. Een nummer uitgezocht met veel details ("Arthur's Theme"), waarbij ook nu weer de Nespa een positief effect had op de detaillering, maar ook plaatsing van de gitaar t.o.v. de stem van Trijntje. Bij de gitaarsolo was het helemaal duidelijk.

Daarna verdween de Sting - Live in Berlin (BD) in de Oppo BDP-83. Een prachtig plaatje werd op het scherm getoverd, maar ik was niet onder de indruk van het geluid. Geen idee waardoor dat kwam, maar ik zag meer instrumenten dan ik hoorde. Anders dan dat klonk de zang van Sting wel erg goed. Ik ben benieuwd hoe dat concert bij mij zou klinken. Madhouse had Pink - Funhouse Tour (BD) meegenomen en die hij bij mij ook had laten zien en kort daarop was die ook in mijn collectie. Ik was toen erg verrast door de kwaliteit van de zang van Pink. Bij Family Portrait kreeg ik weer kippevel en dat is een goed teken. De set gaf het allemaal erg goed en gedetailleerd weer. Wat zijn het toch alleskunners, die Toys. Zeker nu ze gevoed worden door de kracht van de Arcam.

Sonic had mij gevraagd om hoge kwaliteitsopnamen mee te nemen. En het leek me een goed idee om Bohemian Rhapsody (DVD-A 96/24) te horen. In eerste instantie klonk het vlak, maar deze was nog niet in de Nespa geweest. Het wordt eentonig, maar ook nu was het weer een stuk beter na de behandeling. Leuk detail was dat de songtekst op het scherm werd getoond en synchroon liep met de muziek. Alsof we die niet allemaal al reeds uit volle borst mee kunnen blèren :D Ook John Mayer - Where the light is (BD) was een genot om naar te kijken/luisteren. Omdat er 2 exemplaren aanwezig waren was de test tussen de Dune en de Oppo wel erg aanlokkelijk. Zo gezegd, zo gedaan en het was snel duidelijk dat de Oppo en betere BD-speler is. Meer detail in het beeld, geen banding en dus betere kleurscheiding. Heerlijk concert en staat nu helemaal hoog op het verlanglijstje :music:

Toen nog wat meer muziek geluisterd. Achtereenvolgens Dire Straits - Brothers in arms (SACD), Eagles - Hotel California (DVD-A 96/24 met wat werk voor de Velodyne SPL-1500R :D), Biffy Clayro - Only revolutions (CD), Tom Baxter - Skybound (CD) en REM - Automatic for the people (DVD-A 48/24). De SACD van Brothers in Arms is ook nog vergeleken tussen wel en geen behandeling in de Nespa en iedereen was het erover eens, die van de Nespa klonk minder goed, ehmm... geintje anders wordt het zo eentonig :D Sonic was in ieder geval overtuigd en nu moest die Nespa er toch maar eens komen. Sorry! :pompom:

Na een korte pauze was het tijd om de JVC en de Arcam eens flink aan het werk te zetten. Nou, dat was niet moeilijk met een film als Inception. Prachtig beeld en waanzinnig geluid. De trein denderde door de ruimte waar de Velodyne zich ook even liet gelden, understatement! Ook een prachtig scherp en filmisch beeld werd door "The international" gepresenteerd, waarbij de scene in het Guggenheim in New York ook wel aardig klonk :o :o Voordat de hoofdfilm zou starten mochten de "The thin red line" en "Slumdog Milionaire" ook nog even laten zien en horen hoe goed ze zijn. Ook nu was daar geen twijfel over mogelijk. Op de set van Sonic is het heerlijk film kijken :popcorn:

Toen was het tijd voor de hoofdfilm "Sunshine". Ik kende de film al, maar vond het helemaal niet erg die nog een keer te zien. Erg indrukwekkend verhaal, totdat het een horror-tintje krijgt. Dan wordt het script ongeloofwaardig, maar niet minder gaaf. Als je deze film nog niet hebt gezien, het is zeker een aanrader. En als je een set en ruimte hebt zoals Sonic is het zelfs een feest!

Doordat er tegenwoordig airco aanwezig is in het Infinity Theatre, is er niet meer de noodzaak om de ruimte te verlaten. Terwijl het buiten toch steeds zomerser werd. Ook een grote aanwinst! De dag werd afgesloten met een heerlijke pizza buiten in de tuin, waar we nog over van alles hebben nagepraat. De HT mocht natuurlijk niet ontbreken en ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we een dag hebben doorgebracht in een prachtige HT die door de Arcam en de Oppo ook geluidsmatig op een nog hoger niveau is gekomen. De kracht en souplesse van de Arcam in combinatie met de detaillering van de Oppo waren een genot om naar te luisteren en te kijken.

Marius, bedankt voor een heerlijke dag. Ik heb van elk moment genoten en voor mij wat het een soort reunie met het (weer)zien van Madhouse en Etiennevh. Nog succes met de rest van de verbouwing. Jullie huis wordt steeds mooier, maar de HT vind ik toch echt het hoogtepunt!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Leuk leuk! :D Ik moet ook nog, maar ben steeds niet in de stemming of een beetje ziek zwak en misselijk.. Komt vanzelf!! :D










P.S.:: waar zijn de eierdozen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Wat een mooie impressie van de dag! Mijne komt z.s.m. (hoop hem van het weekend af te ronden).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Philip bedankt voor je leuke verslag! Heb het met veel plezier gelezen. En ben nu naast de Nespa ook op zoek naar de sacd van Dire Straits. Dubbel bedankt ;). (al is de Nespa al gevonden).

Bedankt voor je complimenten en het 'meehelpen' aan een gezellige dag. Het blijft leuk om je passie te kunnen delen met mede frea.. Ahem, liefhebbers.

HTip

Quote from: Etiennevh on July  6, 2011, 22:37:16
Leuk leuk! :D Ik moet ook nog, maar ben steeds niet in de stemming of een beetje ziek zwak en misselijk.. Komt vanzelf!! :D
Beterschap!

Quote
P.S.:: waar zijn de eierdozen?
Die laat ik voor jou of Roy :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Sonic Circle on July  6, 2011, 22:39:27
Philip bedankt voor je leuke verslag! Heb het met veel plezier gelezen. En ben nu naast de Nespa ook op zoek naar de sacd van Dire Straits. Dubbel bedankt ;). (al is de Nespa al gevonden).

Bedankt voor je complimenten en het 'meehelpen' aan een gezellige dag. Het blijft leuk om je passie te kunnen delen met mede frea.. Ahem, liefhebbers.
:clapping: Tja, we zijn allemaal een beetje doorgeslagen... :D

Hier bij amazon.co.uk is die onder de GBP 10 te krijgen. Bij mijn M&G moest ie er ook aan geloven :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Leuk om te lezen HTip! 8)

Ik ben het helemaal met je eens... Het is en blijft één van de mooiste HT's hier op het forum.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Quote from: HTip on July  6, 2011, 23:00:23
:clapping: Tja, we zijn allemaal een beetje doorgeslagen... :D

Hier bij amazon.co.uk is die onder de GBP 10 te krijgen. Bij mijn M&G moest ie er ook aan geloven :music:

Zo, ben er even een paar dagen tussenuit geweest. Daardoor is het laten opsturen van de Nespa ook wat vertraagd.
Hopelijk gaat het deze week lukken. Thanks voor de tip voor de SACD, die ga ik binnenkort ook bestellen!

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Sonic Circle on July 11, 2011, 11:44:56
Zo, ben er even een paar dagen tussenuit geweest. Daardoor is het laten opsturen van de Nespa ook wat vertraagd.
Hopelijk gaat het deze week lukken. Thanks voor de tip voor de SACD, die ga ik binnenkort ook bestellen!
:thumbs-up:

Nog een tip voor het Nespagebruik. Markeer de (SA)CD/DVD(-A)/BD (en hoesje) zodat je weet dat en hoe vaak de schijf in de Nespa is geweest. Ik was ook nog begonnen met een lijstje, maar dat werkt minder goed.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Tja, ik vind het altijd wel mooi als mensen er even de tijd voor nemen om hun bevindingen te delen. Is toch ook een beetje je dankbaarheid tonen aan de gastheer. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Quote from: LittleNinja on July 11, 2011, 13:08:06
Tja, ik vind het altijd wel mooi als mensen er even de tijd voor nemen om hun bevindingen te delen. Is toch ook een beetje je dankbaarheid tonen aan de gastheer. ;)

Hier ga ik mijn review deze week afronden, heb nu vakantie en te weinig tijd gehad. :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Goede tip, dank!

Had het al eerder bij jou opgemerkt, dus was dit inderdaad van plan. Simpel en doeltreffend systeem.

Quote from: HTip on July 11, 2011, 12:42:07
:thumbs-up:

Nog een tip voor het Nespagebruik. Markeer de (SA)CD/DVD(-A)/BD (en hoesje) zodat je weet dat en hoe vaak de schijf in de Nespa is geweest. Ik was ook nog begonnen met een lijstje, maar dat werkt minder goed.

Sonic Circle

Quote from: LittleNinja on July 11, 2011, 09:01:31
Leuk om te lezen HTip! 8)

Ik ben het helemaal met je eens... Het is en blijft één van de mooiste HT's hier op het forum.

Ik ken te weinig HT´s die ik zelf bezocht heb, dus kan daar niet echt over oordelen. Weet wel dat die van Philip een plaatje is en tot in de puntjes klopt qua akoestiek, aankleding en inrichting. Maar ben het natuurlijk graag met jullie eens :D. Thanks!

drees62

Quote from: HTip on July 11, 2011, 12:42:07
:thumbs-up:

Nog een tip voor het Nespagebruik. Markeer de (SA)CD/DVD(-A)/BD (en hoesje) zodat je weet dat en hoe vaak de schijf in de Nespa is geweest. Ik was ook nog begonnen met een lijstje, maar dat werkt minder goed.

Ik heb van die kleine witte stickersrondjes waar ik met de pen een "n" op zet. Deze plak ik rechts onderaan op het hoesje als je het doosje openklapt.

@Philip, doe jij ook eerst de labelkant met de Nespa en dan de andere? Of doe je die laatste zelfs 2x?

HTip

Quote from: Sonic Circle on July 11, 2011, 13:33:30
Ik ken te weinig HT´s die ik zelf bezocht heb, dus kan daar niet echt over oordelen. Weet wel dat die van Philip een plaatje is en tot in de puntjes klopt qua akoestiek, aankleding en inrichting. Maar ben het natuurlijk graag met jullie eens :D. Thanks!
Thanks! :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: drees62 on July 11, 2011, 17:14:09
Ik heb van die kleine witte stickersrondjes waar ik met de pen een "n" op zet. Deze plak ik rechts onderaan op het hoesje als je het doosje openklapt.

@Philip, doe jij ook eerst de labelkant met de Nespa en dan de andere? Of doe je die laatste zelfs 2x?
Ik doe eerst de datazijde (label boven). Merk ik dat er nog potentieel is dan nog een keer de datazijde en als laatste de labelzijde. Meer wordt niet aangeraden. Mijn referentieschijfjes zijn 3x in de Nespa geweest en krijgen dan 3 stippen op de schijf.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on July 11, 2011, 23:23:54
en krijgen dan 3 stippen op de schijf.
Brengt dat niet mogelijk het schijfje uit balans?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

LittleNinja

Belichten jullie de zijkant dan niet.... :P

Flauw natuurlijk, maar ik vind het bizar om te horen dat dit een positieve uitwerking heeft op de kwaliteit! :o
Ik ga het vast een keer meemaken bij Sonic. Wellicht leen ik eens een bewerkt schijfje en kan ik hem thuis vergelijken met een onbehandeld schijfje.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

skoebiedoe

Quote from: LittleNinja on July 12, 2011, 11:50:05
Belichten jullie de zijkant dan niet.... :P

Flauw natuurlijk, maar ik vind het bizar om te horen dat dit een positieve uitwerking heeft op de kwaliteit! :o
Ik ga het vast een keer meemaken bij Sonic. Wellicht leen ik eens een bewerkt schijfje en kan ik hem thuis vergelijken met een onbehandeld schijfje.

Nee die kleuren wij groen. ;)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LittleNinja on July 12, 2011, 11:50:05
Belichten jullie de zijkant dan niet.... :P
Quote from: skoebiedoe on July 12, 2011, 12:11:23
Nee die kleuren wij groen. ;)
:D Daar zijn inderdaad ook nog apparaten voor die ervoor zorgen dat er geen lichtverstrooiing via de reflecterende laag plaatsvindt. Maar daar heb ik geen ervaringen mee.

Quote
Flauw natuurlijk, maar ik vind het bizar om te horen dat dit een positieve uitwerking heeft op de kwaliteit! :o
Ik ga het vast een keer meemaken bij Sonic. Wellicht leen ik eens een bewerkt schijfje en kan ik hem thuis vergelijken met een onbehandeld schijfje.
Ik was ook sceptisch, maar ik heb nu bij veel M&G's de "Nespa-test" gedaan en (bijna) elke keer is het resultaat hetzelfde en is iedereen positief over het effect. Je zal het zeker wel een keer bij Sonic gaan meemaken. Iedereen die naar mijn M&G komt die mag een schijfje meenemen wat onderworpen wordt aan de Nespa-test. En aangezien de behandeling permanent is kan je dat thuis ook horen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Quote from: mtissink on July 13, 2011, 11:18:49
Was eigenlijk wel serieus bedoeld!

Het internet staat er in elk geval vol mee; http://www.google.nl/search?q=stickers+op+cd+uit+balans&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Ik dacht dat je een grapje maakte ;)

Ik zet er voor elke behandeling met een CD-marker een stipje op. Dus ik denk dat de inkt van 3 stipjes geen invloed heeft op de balans. En anders verdeel ik ze gewoon evenredig :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on July 13, 2011, 11:26:22
En anders verdeel ik ze gewoon evenredig :D

Moet je ze wel over 3 gelijke hoeken verdelen op de schijf he, anders gaat het helemaal niet goed  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub