MJ Acoustic Pro50

Started by demandt, October 30, 2003, 09:52:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

demandt

Ik lees zeer goede recensies over de MJ acoustics pro50 subwoofer als het gaat om de inzet in een muziek omgeving. Dit is voor mij heel belangrijk....

Nu wil ik deze subwoofer natuurlijk ook gebruiken in een film omgeving. Wat ik me nu afvraag is of deze subwoofer gezien zijn RMS vermogen van (slechts??) 50W en kleine behuizing hier ook zijn mannetje staat?

De B&W ASW600 heeft ook goede kritieken en is wat krachtiger in zijn vermogen. Is de MJ acoustics pro50 te vergelijken met de B&W ASW600 of sla ik hier de plank in zijn geheel mis??

Wie geeft mij advies.

Gr, Wil

garmtz

Ik heb de MJ Acoustics Pro50 eens vergeleken met een REL Quake en de MJ kan een enorme hoge geluidsdruk leveren, maar ten koste van het laagste octaaf. De REL ging dieper door, maar begon eerder te vervormen. Geluidskwaliteit van beiden was vergelijkbaar.

demandt

Bedankt voor je snelle respons.

Ik heb een 5.1 opstelling met boekenplankmodel speakers (Magnat Vintage 1). Ik wl de MJ pro50 inzetten ter aanvulling van het muzikale vermogen en films (75% -  25%). Kun jij mij deze sub aanbevelen, gelet op de prijsklassen van ±€500

Je zegt dat je een vergelijk hebt gedaan met de REL  Quake. Betrof dit de REL Quake II?? Is 50W RMS vermogen niet een beetje weinig tov 100W van de REL Quake II.

Kun je mij ook aangeven hoe de MJ pro50 zich verhoudt met de B&W ASW600????




demandt

Hallo,

Nog een kleine aanvulling op mijn eerdere vragen....

Ik kan wellicht ook een REL Strata II 2e hands aanschaffen. Is de MJ pro50 te vergelijken met deze Strata II of is dit appels met peren.

Wederom mijn voorkeur, muziek film  75% - 25%


garmtz

Compleet appels met peren. De Strata II is veruit superieur, zeker met 75% muziek, maar ook voor film beter. Het vermogen van een subwoofer zegt erg weinig, want de gevoeligheid van de gebruikte speaker en de werking van de kast hebben veel meer invloed. Ik kan geen vergelijk maken met B&W, want ik ken de subs van dit merk noet niet zo goed.

Tommyboy

In zijn prijsklasse is MJ-accoustics niet te evenaren, de pro 50 is idd zeer goed voor muziek en film, als je hem echt voor het muzikale wil zou ik de ref 100 is bekijken van mj-accoustics. In prijs scheelt dit niet heel veel. Deze is wel iets muzikaler.

demandt

Ik wil jullie uiteraard toch op de hoogte houden van mijn aanschaf.

Ik heb de B&W ASW600 subwoofer afgelopen weekend op proef thuis gehad en ik ben tot de conclusie gekomen dat hij niet meer weg gaat.

Ik heb altijd met interesse gelezen dat een subwoofer het totaalbeeld enorm kan verbeteren. Alleen ik had dat dus niet met  mijn subwoofer. Mn muziek was voor mij niet acceptabel.

De B&W ASW600 subwoofer is een genot om naar te luisteren. De bass is enorm strak en snel. Het is niet zo dat de bassen in elkaar overlopen omdat hij het niet kan bijhouden... iets wat mijn vorige subwoofer wel deed.

Als ik nu naar de radio, cd, dvd film of dvd muziek luister.... de subwoofer neemt alle bassen over van mijn boekenplank speakers. Hierdoor kan ik mijn speakers weer op SMALL zetten zodat dit weer ten goede komt van het midden en hoog van de speakers.

Kortom.... AAN TE BEVELEN