A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Staaled

Ze hebben destijds iig de ruimte genomen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

En zo verraad een simpel stickertje aan de binnenzijde van mijn set M100's de exacte productiedatum....



17 maart 1977, hoe cool is dat😉

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on November 19, 2017, 17:09:11
Cool AF is: 77 maart 2017.


:D.   

Dit is een vroege M100 nog zónder een overload lampje op het front hetgeen overeenkomt met de jaren 1976 en vroeg 1977 :)

twani

Bang en Olufsen 5 weg cross-overs uit 1977....




Sailor Jan

Wees lief voor jezelf

Xander32

Tof project weer; die old school kistjes kan ik wel waarderen 👍🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on November 19, 2017, 19:59:22
Tof project weer; die old school kistjes kan ik wel waarderen 👍🏻.

Leuk hé :). Zijn overigens wel flinke kisten, niet te tillen. 

Woofer is een 33cm!!! exemplaar van een kilo of 8 dacht ik ergens gelezen te hebben....

twani


twani

Van de week een complete set midwoofers van een Penta gerefoamed en tevens een fillerwoofer van mijn nieuwe Beovox M100 speakers te pakken genomen.



twani


GOOS88

Quote from: twani on November 26, 2017, 08:15:42
En de eerste resultaten zichtbaar...





Strak werk! Petje af :)

Mooi spul de wat oudere B&O speakers, helemaal de grote actieve lummels. Zou mij ook wel passen voor in de "living".
Momenteel een setje Philips FB815(gerefoamed) in de woonkamer staan, ook een heerlijke rustige speaker welke niks teveel of te weinig doet.

* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

twani

#15490
Quote from: GOOS88 on November 26, 2017, 10:03:14
Strak werk! Petje af :)

Mooi spul de wat oudere B&O speakers, helemaal de grote actieve lummels. Zou mij ook wel passen voor in de "living".
Momenteel een setje Philips FB815(gerefoamed) in de woonkamer staan, ook een heerlijke rustige speaker welke niks teveel of te weinig doet.


FB815, ook mooi😉.

De vintage apparatuur klinkt heerlijk, niet dat uitgesproken hóóg en láág maar een heerlijk gebalanceerde sound waarnaar je uren en uren kunt luisteren zonder dat er iets in de klank gaat opvallen waaraan je je irriteert.

Ik durf ook rustig te stellen dat vele HTforummers met zeer dure setups compleet van het bankstel donderen als ze deze set horen, zo goed.

Bij elkaar voor zo'n €3000 handel, meer niet.  UniQute als demo voor €1300,-, Penta's voor €400,-, totale rebuild Penta's €1200,- , no name bekabeling voor zo'n €30,-.  Dat is het wel zo'n beetje .

Huiskamer setup:0



DofN

Waar woon je eigenlijk ergens? Ik zou ze weleens willen horen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on November 26, 2017, 10:45:24
Waar woon je eigenlijk ergens? Ik zou ze weleens willen horen.

Zandvoort DON :)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Strak werk hoor. Dit betrof vast niet het eerste setje welke je onderhanden hebt genomen  :nowink:.

Quote from: twani on November 26, 2017, 08:15:42
En de eerste resultaten zichtbaar...




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


twani

Quote from: morca on November 26, 2017, 11:18:12
Idd echt netjes gedaan.
Ik moet 2 woofers doen maar word de eerste keer ......

PM maar als je iets wilt weten :).  Overigens kun je op de site van Audiofriends mooie video's vinden Morca :)

Belangrijk zijn oa:

-Goed schoonmaken van de lijmoppervlakken
-Juiste hoeveelheid lijm op beide contactoppervlakken aanbrengen en een juiste wachttijd vooral definitief te hechten. (Lijm moet in de overgangsfase van wit naar donker zijn, het is soort van houtlijm)
-Centreren!