A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RZeemering

Quote from: twani on May 21, 2016, 22:27:56
Alhoewel antiek niet persé slecht hoeft te zijn







ik vind de match bij de eerste foto van de mevrouw en het beeldje op de achtergrond treffend. Subliem :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

twani


twani

#14377
Voor mensen die mijn muzieksmaak totaal niet begrijpen (en dat zullen er velen zijn schat ik in :D)

Oa dit nummer (Sleep After Toyle) van Kammarheit is voor mij persoonlijk zo ongeveer het hoogst haalbare op de muzikale "Thrill Ladder"




DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on May 24, 2016, 23:02:44
^^

Was weer mooi.

De Spotify bieb lijkt in dit genre schier onuitputtelijk te zijn DON :)

Gisterenavond in het repertoire van de voor mij nog onbekende artiest "Northaunt" gedoken.

"Northaunt" kende ik nog niet. Zeer stemmig en minimalistisch.....  Heerlijk!

Robiwan

Quote from: twani on May 25, 2016, 07:40:30
De Spotify bieb lijkt in dit genre schier onuitputtelijk te zijn DON :)

Gisterenavond in het repertoire van de voor mij nog onbekende artiest "Northaunt" gedoken.

"Northaunt" kende ik nog niet. Zeer stemmig en minimalistisch.....  Heerlijk!

In het rijtje  "grafmuziek"?  :D Ben ook zeer tevreden met Spotify. Heeeeeel veel keus en klinkt gewoon goed basta!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

DofN

Niets mis met goede grafmuziek!

BTW: Lekker rustig zo zonder Chansig  :coffee: Als we over een maandje weer een weekje rust willen moeten we hem vaak reporten  :devil:

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

Kammarheit ook ff aan het checken.. klink al lekker 'diep'...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

DofN

Ik luister ook nog weleens naar Jazz. Ik heb nu iets uit de categorie Dark Jazz opstaan. Als zijstap ook heel aardig:

The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

#14384
Lekker hè Abel? Ik ga de tips van Theo nog eens proberen. Tot nu gebeurt er nog iets te weinig in de muziek, te weinig gevarieerd. Maar dat kan natuurlijk vanzelf veranderen van album tot album.

Edit: nav Welke muziek luister je?, zocht ik op Kilimanjaro Darkjazz Ensemble. Als eerste hit krijg ik dat ze uit Rotterdam komen. Dat vind ik dan wel weer geinig. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Ik was eigenlijk bezig met een avond oude soul jazz/blues en kwam zodoende uit op dit ensemble. Toevallig uit Rotterdam.

Nu:

Between the Horizon and the Abyss
Yen Pox





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Zondagavond 22.00uur. 

Méér heb ik niet nodig :music:


twani

#14387
In retour op een eerdere vraagstelling hóe de actieve Adam zuiltjes zich klankmatig verhouden tot de Majestueuze Beolab Penta's heb ik ze vanavond om twee redenen toch maar aangesloten.

Ten eerste zijn ze goed als verkocht en wil de klant morgenavond nog even luisteren hetgeen toch echt alleen lukt als je ze aansluit  :D


Ten tweede kan ik m'n eigen nieuwsgierigheid ook nog even gauw bevredigen....

Eerste indruk is er al.  Theo wil GEEN bandtweeter maar gewoon zo'n ouderwetse softdome.

Op een of andere manier klinkt het mij té klinisch en onécht.

Verrassenderwijs kunnen ze wél bass die tengere zuiltjes... Vreemd ik had alles van tevoren precies andersom ingeschat.  Namelijk een sophisticated hóóg en een wat mager(der) laag.....

It's all about the Acoustics zo blijkt nog maar weer eens




Vanmiddag trouwens nog even korte luistersessie bij Pinda gehad met de Canor/Concept en Design eigenbouw speakers/Burson DAC.  Dat zat heel niet ver weg bij wat ik zelf ook mooi vind.  Iets meer resolutie dan mijn B&O's, iets dunner míd en een mooi afgepaste hoeveelheid laag.

Al bij al een mooie set, heerlijk aan de rustige kant van het klankspectrum musicerend.

Dit alles geregistreerd door mijn oren uiteraard...

twani


DofN

Ik vind om diezelfde reden Adam ook net niet fijn. Is een prima merk neb er ook een paar keer prima naar zitten luisteren, maar ik wil het niet thuis.

Ik heb een zwak voor de magische combinatie van een softdome met bandtweeter.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on May 30, 2016, 20:48:16
Ik vind om diezelfde reden Adam ook net niet fijn. Is een prima merk neb er ook een paar keer prima naar zitten luisteren, maar ik wil het niet thuis.

Ik heb een zwak voor de magische combinatie van een softdome met bandtweeter.

Welke neemt in die specifieke configuratie het allerhoogste hóóg voor z'n rekening DON?

Band of soft?

DofN

#14391
De bandtweeter.

Edit:
Ik heb het thuis kunnen vergelijken met de peperdure keramische tweeters van Kharma, en die klonken lang zo goed niet. Hun oplossend vermogen was minder, was minder dimensionaal, minder ruimtelijk. Ik heb ook goed geluisterd naar de nieuwste B&W topmodellen, met die heel dure diamant tweeters. Die vond ik eigenlijk te hard klinken. Niet om het materiaal hoor, gewoon.. te helder, te scherp afgesteld. Het is gewoon een heel gedoe om iets te vinden dat bij je smaak past :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

#14392
vooral het afstraal vermogen van de bandtweeters is heel bijzonder.. daardoor klinkt het ook nog eens heel ruimtelijk.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

DofN

Ja, zo hoor ik dat ook en het kan inbeelding zijn, maar die ruimtelijkheid ervaar ik zelden (lees nog niet) bij andere luidsprekers. Maar het gaat dan echt om het allerfijnste hoog: maar goed, heb ook nog lang niet alles gehoord.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

#14394
ik ook niet hoor, maar herken wel goed wat je bedoelt
Het hoog is helder en ruimtelijk, maar nimmer schel of irritant
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

#14395
Zit nu alweer een uurtje naar de Adams te luisteren en ze zijn best goed, echter missen (in mijn ruimte zo vergeet ik bijna het belangrijkste :tounge2:) de skills om dezelfde magie neer te zetten als de Penta's dat kunnen.

Ik verdenk nog steeds de maar liefst acht middrivers in "time alignment" opstelling, icm de zeer smalle Baffle, ervan de Penta's dit kunstje te laten flikken.

De muziek zweeft ogenschijnlijk ongelimiteerd ruimtelijk door de kamer heen.

Heel speciaal vermits je deze manier van muziekpresentatie kunt waarderen uiteraard.

Één ding is zeker, de klank blijft echt helemaal nooit aan de Penta's kleven ;). Ze zijn als het ware meester in het zichzelf laten verdwijnen ;)

YamahaRXV

Quote from: doorofnight on May 30, 2016, 20:57:58
Ik heb het thuis kunnen vergelijken met de peperdure keramische tweeters van Kharma, en die klonken lang zo goed niet. Hun oplossend vermogen was minder, was minder dimensionaal, minder ruimtelijk.

Opmerkelijk want ik heb exact tegenovergestelde ervaringen met de keramische tweeters in mijn 3.2 CE,s op alle facetten die je noemt.
Heb lange tijd met de AMT units gespeeld (Adam), maar de ruimtelijkheid en meer holografische weergave die ik hier ervaar met de Kharma,s heb ik met de Adam,s nooit kunnen ervaren  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Siddartha

Ik denk dat don ook doelt op de dali's tov de kharma's [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

Quote from: Siddartha on May 30, 2016, 22:35:52
Ik denk dat don ook doelt op de dali's tov de kharma's [emoji6]

Dacht ook dat DON dat bedoelde :)

YamahaRXV

Quote from: Siddartha on May 30, 2016, 22:35:52
Ik denk dat don ook doelt op de dali's tov de kharma's [emoji6]

Ik noemde Adam Audio, maar doelde eigenlijk meer specifiek op de bandtweeter (zoals door Don genoemd) vs de keramische tweeters van Kharma  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8