A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

twani

#10950
Quote from: rovinggecko on November 26, 2014, 22:28:48
Yep. Hoe staat het met het pimpen ervan?

Status Quo eigenlijk, alles is perfect en geen behoefte om nog iets te veranderen........

:music: 🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊  :music:


vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

scrutinizer

#10952
Quote from: twani on November 26, 2014, 21:23:35
Ach MAZ, maakt 't uit joh :pompom:   

Men gaat bij mij thuis, in geval van een blindtest, een goede Spotifystream niet kunnen onderscheiden van een FLAC album... (Al denken ze stellig van wel :nowink:)

Men zal schrikken wat een goede Spotify stream/album afgespeelt op mijn referentie-set zoal vermag......:D

Maar goed, de set wordt dan ook niet via een of ander "Confectie-Dacje" toegespeelt, zoals daar bijv. is een Metrum, of meer van dat middelmatige gespuis.........

Bij jou thuis niet.....
Het kan natuurlijk zo zijn dat de dominantie van je Harbeth's daar hun rol in spelen. :tounge:

Ik weet het Theo .....als vloeken in de kerk :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

#10953
Quote from: scrutinizer on November 27, 2014, 10:22:48
Bij jou thuis niet.....
Het kan natuurlijk zo zijn dat de dominantie van je Harbeth's daar hun rol in spelen. :tounge:

Ik weet het Theo .....als vloeken in de kerk :D

In mijn kerk mag je gewoon vloeken, geen probleem.

Ik had het over een blindtest "Scrut" ;)  Dan wil ik het nog wel eens zien....   Dán pas zul je zien onder welke "imperfecties" onze hersenen gebukt gaan.

Niemand gaat mij igv een blindtest kunnen vertellen of daar een FLAC dan wel een kwalitatief goede Spotify Premium stream wordt afgespeeld.

Pas als je ze naast/achter elkaar zou beluisteren hoor je (ook met de Harbeths :D) een verschil..... 

Ik heb bij enkele demo`s op Highend apparatuur genoeg monden zien openvallen toen er achteraf verteld werd dat men "slechts" naar een spotify Premium stream had geluisterd.   

Dat kón niet waar zijn hoorde je dan.......

Wél is duidelijk dat een goede DAC hierbij van levensbelang is, en dat de normale commerciële shit op DAC-gebied tot "pak 'm beet" zo`n 1500 euro de boel relatief "levenloos" zal weergeven...

Een paar kansloze dure kabeltjes gestoken achter een DAC concept dat structureel "Under performed" gaat daar geen zier aan verbeteren.....

twani

#10954
Ter vergelijking heb ik hier een Denon USB 300 DAC én een MF VDAC II in de set gestoken. 

Schokkend wat je dan overkomt, met je neus op de feiten vwb het belang van een échte DAC.


scrutinizer

#10955
Quote from: twani on November 27, 2014, 14:39:04
In mijn kerk mag je gewoon vloeken, geen probleem.

Ik had het over een blindtest "Scrut" ;)  Dan wil ik het nog wel eens zien....   Dán pas zul je zien onder welke "imperfecties" onze hersenen gebukt gaan.

Niemand gaat mij igv een blindtest kunnen vertellen of daar een FLAC dan wel een kwalitatief goede Spotify Premium stream wordt afgespeeld.

Pas als je ze naast/achter elkaar zou beluisteren hoor je (ook met de Harbeths :D) een verschil..... 

Ik heb bij enkele demo`s op Highend apparatuur genoeg monden zien openvallen toen er achteraf verteld werd dat men "slechts" naar een spotify Premium stream had geluisterd.   

Dat kón niet waar zijn hoorde je dan.......

Wél is duidelijk dat een goede DAC hierbij van levensbelang is, en dat de normale commerciële shit op DAC-gebied tot "pak 'm beet" zo`n 1500 euro de boel relatief "levenloos" zal weergeven...

Een paar kansloze dure kabeltjes gestoken achter een DAC concept dat structureel "Under performed" gaat daar geen zier aan verbeteren.....

;D

Tja....Imperfecties lopen als rode draad door deze uitspraak heen......Zo ook door een blindtest, Theo.
Het feit en mede reden van mijn reaktie in deze is dat er, zoals je zelf ook al aangeeft, een verschil, afhankelijk van volgorde en toepassing, hoorbaar is.
De omstandigheden zoals geheugen, prestatiedrang, vreemde setup en akoestiek en andere zintuiglijke afleidingen, binnen a so called 'blindtest' zijn dan niet echt in het voordeel voor onze o zo imperfecte hersen.

Geef ik er wat om, Theo?.........
Maar kon het niet laten zoals jij Doede weer een veer toestopte......Die vent gaat niet meer gebukt.....Althans ..niet meer voor jou. :D   

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Quote from: scrutinizer on November 27, 2014, 15:09:11
......Die vent gaat niet meer gebukt.....Althans ..niet meer voor jou. :D   

Laten we dat vooral ook zo houden :D

lynch1979

 Een goede Spotifystream niet kunnen onderscheiden van een FLAC album, wat is het hoogste niveau wat Spotify aanbied?

WHS

Synology Diskstation / Spotify / Qobuz | Bluesound Node | Jungson JA88D 2009 | Kimber 8PR cable | Speakerland Scan Speak Mini Monitor

twani

#10959
Quote from: lynch1979 on November 27, 2014, 15:41:52
Een goede Spotifystream niet kunnen onderscheiden van een FLAC album, wat is het hoogste niveau wat Spotify aanbied?

Dat was niet de strekking van het verhaal Frank ;)

Áchter of naast elkaar afgespeeld zul je het verschil wél kunnen waarnemen uiteraard.  Blind en "niet op de hoogte van" gaat niemand met zekerheid kunnen stellen of een goede Spotify Premium Stream wellicht een FLAC is ja of nee.......

Dát was de casus.....

scrutinizer

#10960
Quote from: lynch1979 on November 27, 2014, 15:41:52
Een goede Spotifystream niet kunnen onderscheiden van een FLAC album, wat is het hoogste niveau wat Spotify aanbied?

ogg vorbis



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

lynch1979

Quote from: twani on November 27, 2014, 15:46:40
Dat was niet de strekking van het verhaal Frank ;)

Áchter of naast elkaar afgespeeld zul je het verschil wél kunnen waarnemen uiteraard.  Blind en "niet op de hoogte van" gaat niemand met zekerheid kunnen stellen of een goede Spotify Premium Stream wellicht een FLAC is ja of nee.......

Dát was de casus.....

Aha dan heb ik het verkeerd begrepen.

Wanneer gaat deze test plaatsvinden, dan trek ik mijn Theo Donders huispak alvast aan  :D


lynch1979


scrutinizer

Spotify gebruikt ogg vorbis variabel:

* q3 (~96 kbps)
* q5 (~160 kbps)
* q9 (~320 kbps)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vieze freddie

Quote from: Joris1971 on November 26, 2014, 07:41:41
MP3 kwaliteit is voor mietjes  ;D

DAC's zijn voor mietjes ;D

op mijn referentie set thuis (thuis is het dé referentie set) zit het loopwerk rechtstreeks op de TDA en gene zever ertussen :P
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

twani

#10966
Quote from: lynch1979 on November 27, 2014, 16:04:27
Aha dan heb ik het verkeerd begrepen.

Wanneer gaat deze test plaatsvinden, dan trek ik mijn Theo Donders huispak alvast aan  :D

Ik heb weer een nieuwe uit de 2014 collectie.  :pompom:

Heb nog wel een "winter 13" modelletje voor je hangen Frank  :hehe:

twani

#10967
Quote from: vieze freddie on November 27, 2014, 16:20:32
DAC's zijn voor mietjes ;D

op mijn referentie set thuis (thuis is het dé referentie set) zit het loopwerk rechtstreeks op de TDA en gene zever ertussen :P

Haha, nóg iemand met een referentie set meldt zich :D

Wat versta je onder het gezever er tussen in Fred? ::)

lynch1979

Quote from: twani on November 27, 2014, 17:47:42
Ik heb weer een nieuwe uit de 2014 collectie.  :pompom:

Heb nog wel een "winter 13" modelletje voor je hangen Frank  :hehe:

Kost da? Maatje L graag  ;D


vieze freddie

Quote from: twani on November 27, 2014, 17:49:29
Wat versta je onder het gezever er tussen in Fred? ::)
wat er niet is kan niet beter of slechter klinken, geen jitter, blingbling, geen discussies ;D
ik wissel (schuiven, draaien, kabels versteken) zelf niet zo graag, 't is plezanter (en makkelijker) om de belevenissen van anderen te lezen
...en te supporteren natuurlijk als ze zich in het zweet schuren :pompom:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

twani

#10970
Quote from: vieze freddie on November 28, 2014, 08:38:34
wat er niet is kan niet beter of slechter klinken, geen jitter, blingbling, geen discussies ;D
ik wissel (schuiven, draaien, kabels versteken) zelf niet zo graag, 't is plezanter (en makkelijker) om de belevenissen van anderen te lezen
...en te supporteren natuurlijk als ze zich in het zweet schuren :pompom:

Ah oké, ben ik het wel mee eens.

Gaan bij mij hele jaren voorbij zónder ook máár één kabel te versteken. Zonde van alle mooie Qualitytime middels het luisteren naar muziek.

Het is zeer bijzonder te zien dat sommigen daar uren en uren, ja zelfs hele dagen insteken. Ik veroordeel het niet, verwonder me wél. :crazy:   WTF is daar nou aan :wacko:     

twani

Fahrenheit Project "Part One" :music:

twani


twani


twani