A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on April 23, 2014, 23:42:16
Ik word niet zo heel snel zenuwachtig hoor. De naim UQ was geen partij en de Klimax Renew DS speelde op een gelijk niveau aan mijn streamertje met dac. ;D Ik mag hopen dat de NDX een echte stap vooruit is. Hoe het ook zij, is het leuk om de NDX eens uitgebreid te testen in de eigen set en daarna met jou en martin de zaak nog eens goed aan de tand te voelen. 8)

Gr
Henk

;D Ik denk (nee, weet eigenlijk wel zeker) dat de NDX het accent zal leggen op een wat meer ronde en organische weergave en mogelijk wat meer ritmisch. Op het gebied van uiterste detail weergave en resolutie zal de NDX niet de allerbeste zijn, maar het is toch wel een erg fijne en heerlijk klinkende streamer hoor  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on April 24, 2014, 08:05:52
;D Ik denk (nee, weet eigenlijk wel zeker) dat de NDX het accent zal leggen op een wat meer ronde en organische weergave en mogelijk wat meer ritmisch. Op het gebied van uiterste detail weergave en resolutie zal de NDX niet de allerbeste zijn, maar het is toch wel een erg fijne en heerlijk klinkende streamer hoor  :music:

Dat het een goede streamer is ben ik van overtuigd en dat hebben jij en ik al een aantal keren kunnen beleven. Het goede is dat ik de NDX nu ook in mijn set een langere periode kan testen en kan ervaren of de beleving anders of intenser is dan met de huidige configuratie. Een soort benchmark dus. Van daaruit kan ik eventueel eens wat verder gaan verkennen.
Overigens zou een pc-achtige oplossing of in ieder geval iets dat modulair opgebouwd is mijn voorkeur hebben boven alles in één doos. Je weet dat esthetiek bij mij op een zeer laag plan staat ;D.

Gr
Henk

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on April 24, 2014, 09:48:48
Overigens zou een pc-achtige oplossing of in ieder geval iets dat modulair opgebouwd is mijn voorkeur hebben boven alles in één doos. Je weet dat esthetiek bij mij op een zeer laag plan staat ;D.

Gr
Henk

Hmm, er staat nu bij mij een aardig aangepaste Mac mini met daarop de laatste versie van JRiver MC..... speelt geheel onafhankelijk van iTunes, daar heb je dan niets meer mee van doen. (weet dat het iTunes/Apple verhaal nogal ''gevoelig'' ligt bij je  ;D)
JRiver is zo geconfigureerd dat deze meteen bij het opstarten van de MM actief is, dus één van de weinige dingen die je er nog aan herinnert dat je met een Apple te maken heb is het prachtige aluminium bodywork met het zwarte appeltje aan de bovenzijde  :P

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on April 24, 2014, 11:48:20
Hmm, er staat nu bij mij een aardig aangepaste Mac mini met daarop de laatste versie van JRiver MC..... speelt geheel onafhankelijk van iTunes, daar heb je dan niets meer mee van doen. (weet dat het iTunes/Apple verhaal nogal ''gevoelig'' ligt bij je  ;D)
JRiver is zo geconfigureerd dat deze meteen bij het opstarten van de MM actief is, dus één van de weinige dingen die je er nog aan herinnert dat je met een Apple te maken heb is het prachtige aluminium bodywork met het zwarte appeltje aan de bovenzijde  :P

JRiver en JPlay spreken mij wel aan Jan. iTunes en Apple is niet zo zeer gevoelig, maar ik weiger om de structuur van mijn muziekdatabase en het bestandsformaat door iTunes te laten bepalen. Meer is het niet. De MM is voor dit doel een perfecte oplossing als de software het mogelijk maakt. De hardware aanpassing is nog een geheel ander verhaal en ben benieuwd hoe dat zich klankmatig en prijstechnisch verhoudt tot de Pinkfaun streamer van TripleM audioshop.

Maar, eerst maar eens wat stoeien met de Naim NDX. Zoals ik eerder aangaf is het vergelijk van die streamer met mijn configuratie een soort benchmark om te zien of een zinnige verbetering gewenst is. Het is dat Martin een niet te weigeren aanbod deed om de NDX te testen. Ik ben volkomen tevreden met hoe de muziek wordt gereproduceerd.
Zo heb ik ook suggesties om een andere versterker te testen omdat de huidige echt te min is grinnekend afgewezen. Ik zal zeker niet beweren dat mijn setje op alle onderdelen beter is dan de sets die ik tot nu heb gehoord; maar voor mij is het wel de set die mij het meeste weet te boeien en kippenvel geeft. Dat is waar het om draait.

Gr
Henk

Jumping Jack

 ^^.

Ik herinner mij dat ik een aantal jaren geleden eens mijn (toen nog niet zo uitgebreide, en vooral uit illegale mp3's bestaande) muziekbibliotheek wou integreren in iTunes. Waarop dat kl*te programma mappen en bestanden compleet door elkaar had gegooid... Sindsdien een absolute no-go voor mij  ;D.

Benieuwd hoe de NDX het bij jou gaat doen Henk.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on April 24, 2014, 13:24:39
^^.

Ik herinner mij dat ik een aantal jaren geleden eens mijn (toen nog niet zo uitgebreide, en vooral uit illegale mp3's bestaande) muziekbibliotheek wou integreren in iTunes. Waarop dat kl*te programma mappen en bestanden compleet door elkaar had gegooid... Sindsdien een absolute no-go voor mij  ;D.

Benieuwd hoe de NDX het bij jou gaat doen Henk.

Dat van die bestanden en mappen + het niet ondersteunen van flac is ook voor de show stopper.
ik zal hier uiteraard de ervaringen met de NDX rapporteren.

twani

#9631
Quote from: Jumping Jack on April 24, 2014, 13:24:39
^^.

Ik herinner mij dat ik een aantal jaren geleden eens mijn (toen nog niet zo uitgebreide, en vooral uit illegale mp3's bestaande) muziekbibliotheek wou integreren in iTunes. Waarop dat kl*te programma mappen en bestanden compleet door elkaar had gegooid... Sindsdien een absolute no-go voor mij  ;D.

Benieuwd hoe de NDX het bij jou gaat doen Henk.
kijk nou eens wat je schrijft Nicolaas :unsure:   Je baseert je mening op een ervaring van jaaaaren geleden.

Hetzelfde heb ik namelijk bij de betaalde! versie van Jriver gehad. Mijn "voorheen favoriete" mediaplayer had het nodig gevonden om de complete muziekbieb op alfabetische volgorde te sorteren, iets dat nooit meer ongedaan gemaakt kon worden. (Ook niet met behulp van de Jriver community)


Om maar aan te geven dat niet enen program heilig is.....

En ja, sindsdien vind ik het ook een "butprogramma" :D

twani

Vanmiddag de order geplaatst:

Croft Micro 25 pré en series 7 Poweramp.

Dat betekent oa:

- géén afstandsbediening.
- onhandige dubbele volumeregelaar.
- bijzonder lelijke behuizing, haast op mislukt diy niveau zeg maar. :tounge2:

Toevallig ook allemaal zaken die me geen reet kunnen schelen.


Dit krijg ik straks óók:



Mitch--

Cool Theo! toch de sprong naar Croft maar gemaakt dus! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

.

twani

Quote from: Mitch-- on April 24, 2014, 23:22:45
Cool Theo! toch de sprong naar Croft maar gemaakt dus! :)
Wordt toch een beetje als eindstation gezien Mitch ;)

De Leben hou ik er nog bij hoor, mocht het allemaal spaaklopen.....

Je kan altijd komen luisteren Mitch, dat weet je hé ;)

Mitch--

Quote from: twani on April 24, 2014, 23:25:47
Wordt toch een beetje als eindstation gezien Mitch ;)

De Leben hou ik er nog bij hoor, mocht het allemaal spaaklopen.....

Je kan altijd komen luisteren Mitch, dat weet je hé ;)

Wat een luxe, Croft en Leben!  :)

Die uitnodiging ga ik zeker een keer inwisselen, probleem is dan alleen dat ik waarschijnlijk de SHL5's nog liever wil dan nu al het geval is ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Quote from: Mitch-- on April 24, 2014, 23:30:27
Wat een luxe, Croft en Leben!  :)

Die uitnodiging ga ik zeker een keer inwisselen, probleem is dan alleen dat ik waarschijnlijk de SHL5's nog liever wil dan nu al het geval is ;)
We kunnen wellicht samen gaan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Quote from: twani link=topic=113436.msg2615125#msg2615125 date=
...
- bijzonder lelijke behuizing, haast op mislukt diy niveau zeg maar. :tounge2:

/quote]
Mislukt wil ik niet zeggen, maar ontstijgt 't gemiddelde diy niveau ook zeker niet.... :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

tompj

Quote from: twani on April 24, 2014, 23:18:37
Vanmiddag de order geplaatst:

Croft Micro 25 pré en series 7 Poweramp.
Lekker bezig Theo! Ben heel nieuwsgierig naar je ervaringen en naar de vergelijking Croft/Leben.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

YamahaRXV

Quote from: twani on April 24, 2014, 23:18:37
Vanmiddag de order geplaatst:

Croft Micro 25 pré en series 7 Poweramp.

Dat betekent oa:

- géén afstandsbediening.
- onhandige dubbele volumeregelaar.
- bijzonder lelijke behuizing, haast op mislukt diy niveau zeg maar. :tounge2:

Toevallig ook allemaal zaken die me geen reet kunnen schelen.


Dit krijg ik straks óók:

Ik had eerlijk gezegd al wel verwacht dat je vroeg of laat voor Croft zou gaan, gezien je al langer aanwezige (sterke) interesse in dit merk  ;D
Ben wel benieuwd of het net zo goed gaat bevallen als de Leben CS 300...
(het uiterlijk zeg ik maar niets over  :P)

Alvast veel luisterplezier toegewenst met de Croft - Harbeth combi  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Cyreg

#9641
Quote from: twani on April 24, 2014, 23:18:37
Vanmiddag de order geplaatst:

Croft Micro 25 pré en series 7 Poweramp.
2x polarity reversal > dus uiteindelijk wel juiste polariteit op de LSklemmen vd Series7 :exclamation:

Leuk Theo, ben benieuwd wat je er van vindt en hoe het vergelijkt met je Leben.


Met mijn Phono Integrated gaat het nu ook prima, doe weer 'n hoop ervaring op.
Na wat langer Croft luisteren en dan terug naar LFD, klinkt de LFD wat minder doorzichtig.
LFD heeft wel wat grotere afbeelding en beetje meer body, whatever..... :D
Nog steeds wel lichte voorkeur voor m'n LFD  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

YamahaRXV

Quote from: twani on April 24, 2014, 20:16:28
kijk nou eens wat je schrijft Nicolaas :unsure:   Je baseert je mening op een ervaring van jaaaaren geleden.

Hetzelfde heb ik namelijk bij de betaalde! versie van Jriver gehad. Mijn "voorheen favoriete" mediaplayer had het nodig gevonden om de complete muziekbieb op alfabetische volgorde te sorteren, iets dat nooit meer ongedaan gemaakt kon worden. (Ook niet met behulp van de Jriver community)


Om maar aan te geven dat niet enen program heilig is.....

En ja, sindsdien vind ik het ook een "butprogramma" :D

Persoonlijk ervaar ik iTunes zeker niet als een waardeloos programma met veel beperkingen, integendeel...
Het werkt hier i.c.m. Pure Music op de MM uitermate prettig en goed. Enigste kritiekpunt van mij op iTunes is de wazige manier van cover art verwerken/niet toevoegen  :(
Heb nu de ontbrekende cover art handmatig toegevoegd en dat gaat prima nu.

En dan JRiver op de Mac Mini... mooi programma met een mooie en duidelijke lay out en tot gisterenavond (erg laat  ;D) klankmatig uitvoerig vergeleken met Pure Music i.c.m. iTunes als mediabibliotheek.
In drie uur tijd al drie keer een vastloper gehad met JRiver, en dat is al meer dan de enkele keer dat ik problemen had met Pure Music gedurende de al langere tijd dat ik Pure Music gebruik.
Wat ik verder kan melden is dat JRiver absoluut goed klinkt, maar op een aantal punten toch wel de mindere is van Pure Music.
JRiver laat een wat meer ronde en vergevingsgezinde, maar minder detailrijke en natuurgetrouwe weergave horen dan Pure Music.
Wat mij ook opgevallen is dat er via Pure Music een ietwat minder brede stage is, maar wel met aanzienlijk betere plaatsing van vocalen en instrumenten en meer diepte in het beeld.
De verschillen in weergave tussen beide programma,s zijn m.i. nagenoeg gelijk aan de verschillen die waar te nemen zijn tussen verschillende merken en types dac,s  ;)

Verder is Suzy Wong ''in the house'' en heeft nu plaatsgenomen onder de NAP 250..... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Quote from: YamahaRXV on April 25, 2014, 10:34:31

Verder is Suzy Wong ''in the house'' en heeft nu plaatsgenomen onder de NAP 250..... :angel:

Hier ben ik wel heel erg benieuwd naar  :sigh:

Mitch--

Quote from: YamahaRXV on April 25, 2014, 10:34:31


Verder is Suzy Wong ''in the house'' en heeft nu plaatsgenomen onder de NAP 250..... :angel:

Aaah de nieuwe set heeft dus al plaatsgenomen in je rack! Heb ik de foto gemist? ;)

Bevalt het tot dusver?? :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Eddye

Quote from: YamahaRXV on April 25, 2014, 10:34:31
Persoonlijk ervaar ik iTunes zeker niet als een waardeloos programma met veel beperkingen, integendeel...
Het werkt hier i.c.m. Pure Music op de MM uitermate prettig en goed. Enigste kritiekpunt van mij op iTunes is de wazige manier van cover art verwerken/niet toevoegen  :(
Heb nu de ontbrekende cover art handmatig toegevoegd en dat gaat prima nu.
Cover art wordt in iTunes in de library opgenomen, en niet als tag aan de muziekbestanden gehangen. Waarschijnlijk heb je dat ook gezien toen je dezelfde folders in Jriver hebt geimporteerd, en dus de cover art niet zag terugkomen.
(http://support.apple.com/kb/ht1660)

Overigens heb ik woensdag avond heel even gespeeld met jRiver. ik luister van het weekend verder. Ik heb nog geen mening kunnen vormen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on April 25, 2014, 10:34:31
Persoonlijk ervaar ik iTunes zeker niet als een waardeloos programma met veel beperkingen, integendeel...
Het werkt hier i.c.m. Pure Music op de MM uitermate prettig en goed. Enigste kritiekpunt van mij op iTunes is de wazige manier van cover art verwerken/niet toevoegen  :(
Heb nu de ontbrekende cover art handmatig toegevoegd en dat gaat prima nu.

En dan JRiver op de Mac Mini... mooi programma met een mooie en duidelijke lay out en tot gisterenavond (erg laat  ;D) klankmatig uitvoerig vergeleken met Pure Music i.c.m. iTunes als mediabibliotheek.
In drie uur tijd al drie keer een vastloper gehad met JRiver, en dat is al meer dan de enkele keer dat ik problemen had met Pure Music gedurende de al langere tijd dat ik Pure Music gebruik.
Wat ik verder kan melden is dat JRiver absoluut goed klinkt, maar op een aantal punten toch wel de mindere is van Pure Music.
JRiver laat een wat meer ronde en vergevingsgezinde, maar minder detailrijke en natuurgetrouwe weergave horen dan Pure Music.
Wat mij ook opgevallen is dat er via Pure Music een ietwat minder brede stage is, maar wel met aanzienlijk betere plaatsing van vocalen en instrumenten en meer diepte in het beeld.
De verschillen in weergave tussen beide programma,s zijn m.i. nagenoeg gelijk aan de verschillen die waar te nemen zijn tussen verschillende merken en types dac,s  ;)

Verder is Suzy Wong ''in the house'' en heeft nu plaatsgenomen onder de NAP 250..... :angel:

Zijn er al eerste indrukken van de vernieuwde set Jan?

Kan je de vernieuwde set nu ook nog beoordelen zonder suzy? Lijkt me lastig

Gr
Henk

YamahaRXV

Quote from: Mitch-- on April 25, 2014, 10:39:09
Aaah de nieuwe set heeft dus al plaatsgenomen in je rack! Heb ik de foto gemist? ;)

Bevalt het tot dusver?? :)

Yep, maar nog geen foto geplaatst hoor  ;)

Heb gisterenavond de set geplaatst en aangesloten en eigenlijk niet geluisterd met de intentie om gelijk een vergelijk te maken met de vorige set.
Naim componenten die nieuw en niet ingespeeld zijn en koud uit de doos komen klinken namelijk nergens naar....  ;D
De vrouw des huizes heeft opdracht gekregen om de set de gehele dag te laten spelen met de radio aan zodat er wat prille inspeeluurtjes gemaakt kunnen worden  ;)
Vanavond er maar eens tijd maken om er wat beter voor te gaan zitten.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Quote from: YamahaRXV on April 25, 2014, 11:00:56
Yep, maar nog geen foto geplaatst hoor  ;)

Heb gisterenavond de set geplaatst en aangesloten en eigenlijk niet geluisterd met de intentie om gelijk een vergelijk te maken met de vorige set.
Naim componenten die nieuw en niet ingespeeld zijn en koud uit de doos komen klinken namelijk nergens naar....  ;D
De vrouw des huizes heeft opdracht gekregen om de set de gehele dag te laten spelen met de radio aan zodat er wat prille inspeeluurtjes gemaakt kunnen worden  ;)
Vanavond er maar eens tijd maken om er wat beter voor te gaan zitten.


OOOO de aanwinst is nog maar pril dus ;) veel plezier! ben benieuwd hoe het bevalt tov je vorige set!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'