A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: S@m on August 30, 2011, 10:26:02
Wat imo een mooie optie is ipv de 'normale' spikes, zijn soundcare SuperSpikes model 2. Deze op de hoeken van de onderplaat kan visueel wellicht aantrekkelijker zijn dan standaard spikes, geen schoteltjes en de luidsprekers zijn ook nog eens eenvoudig te verplaatsen.




Amerikaans schroefdraad ook?

S@m

Quote from: twani on August 30, 2011, 10:49:09
Amerikaans schroefdraad ook?

Bijgeleverd wordt zelfklevende tape en een dun vilt.


twani

Quote from: Audioloog on August 30, 2011, 10:27:10
Zo'n Symphonic Line versterker staat zijn mannetje hoor  ;)
Wat mij opvalt is dat de SL vooral in staat is om enorm snél stroom te leveren indien nodig, de "Attack" van het ding is geweldig, bij sommige muziekstukken (en dit is echt waar :blush:) schrik ik zelfs wel een een beetje als er na een wat rustiger stuk opeens iets heftigs volgt. Hiervoor had ik een hele zware Vincent SV 238 welke tot 2x700 zou moeten leveren (aan 2 ohm welliswaar) en die was duidelijk trager in z`n doen en laten.
Mijn conclusie (aan deze luidspreker aangesloten dan) is dat de SL altijd wel voldoende power, maar iig. snél power kan leveren. Wel een beetje een muurbloempje om te zien maar dat vindt de vrouw weer oké ;D

rbormans

Quote from: twani on August 30, 2011, 10:49:09
Amerikaans schroefdraad ook?
ze zijn er in 1/4" 5/16" M6 en M8


S@m

Quote from: Raf (B) on August 30, 2011, 11:04:00
ze zijn er in 1/4" 5/16" M6 en M8



Zijn dan niet meer van hetzelfde model als afbeelding.

S@m

Quote from: twani on August 30, 2011, 10:57:54
Wat mij opvalt is dat de SL vooral in staat is om enorm snél stroom te leveren indien nodig, de "Attack" van het ding is geweldig, bij sommige muziekstukken (en dit is echt waar :blush:) schrik ik zelfs wel een een beetje als er na een wat rustiger stuk opeens iets heftigs volgt. Hiervoor had ik een hele zware Vincent SV 238 welke tot 2x700 zou moeten leveren (aan 2 ohm welliswaar) en die was duidelijk trager in z`n doen en laten.
Mijn conclusie (aan deze luidspreker aangesloten dan) is dat de SL altijd wel voldoende power, maar iig. snél power kan leveren. Wel een beetje een muurbloempje om te zien maar dat vindt de vrouw weer oké ;D

Had je die Vincent op dezelfde luidsprekers?

AbZ

Quote from: Audioloog on August 30, 2011, 10:27:10
Zo'n Symphonic Line versterker staat zijn mannetje hoor  ;)
Ja, ik heb hem gehoord bij Twani en het klinkt moeiteloos, ook die diepe bas.

twani

Quote from: S@m on August 30, 2011, 11:21:43
Had je die Vincent op dezelfde luidsprekers?
Jazeker, niet zo heel lang maar lang genoeg om dit duidelijk te krijgen...

twani

Quote from: AbZ on August 30, 2011, 11:28:30
Ja, ik heb hem gehoord bij Twani en het klinkt moeiteloos, ook die diepe bas.
Aangezien jij al een (heel) stuk verder bent Ab ;), komt dit dan doordat deze luidsprekers tóch makkelijk zijn aan te sturen, óf is de SL versterker gewoon daadkrachtig genoeg?
Een aantal maal is al de verbazing uitgesproken dat deze zware jongens achter de (kwa power dan) relatief lichte versterker hangen, laat ik nu juist altijd hebben gedacht dat luidsprekers met weinig "conus oppervlak" (monitoren) een lagere gevoeligheid hebben en dientengevolge lastiger zijn aan te sturen.....

AbZ

Quote from: twani on August 30, 2011, 13:17:39Aangezien jij al een (heel) stuk verder bent Ab ;), komt dit dan doordat deze luidsprekers tóch makkelijk zijn aan te sturen, óf is de SL versterker gewoon daadkrachtig genoeg?
Een aantal maal is al de verbazing uitgesproken dat deze zware jongens achter de (kwa power dan) relatief lichte versterker hangen, laat ik nu juist altijd hebben gedacht dat luidsprekers met weinig "conus oppervlak" (monitoren) een lagere gevoeligheid hebben en dientengevolge lastiger zijn aan te sturen.....
A'dam is niet zo ver  ;)  Rendement van die vonS is prima maar niet extreem geloof ik.  Het schijnt dat vonS het ook goed doet met buizen die veel minder leveren (of geldt dat dan alleen voor de topkasten?), dus als je het zo bekijkt is het ook weer niet zo raar dat die SL het makkelijk aankan.  Althans dat was mijn gedachtengang achteraf; nadat ik het gehoord had.  Misschien dat die Vincents juist liever méér te doen hadden?

We verkijken ons misschien snel op de omvang van een speaker, zo van:  ze zijn groot en fullrange, dus hebben zo'n mastodont van een amp nodig.  Anyway het gemak van dat laag vond ik opvallend.  Begreep ook meteen waarom iemand waar ik wat later geluisterd heb was overgestapt naar de Unifields.  Wat jij aan laag hebt was hem teveel.  Het is ook lastig om gelijkmatig te krijgen.  (Jij wil niet meten...)

Re oppervlak:  there's no substitute for square inches, zeggen ze wel eens.  Beetje flauw natuurlijk.
Beter goed dan veel...  maar die speakers van jou zijn gewoon erg goed. 

twani

Inderdaad worden ze ook wel gecombineerd met buizen alhoewel  de "trial and Error" factor mij slapeloze nachten zou bezorgen, zekerheidslullo die ik ben ;D

Hier iets recents van Albert:



Hello Fellow Audiophiles,

I am proud to announce that Von Schweikert Audio and Jolida will be sharing a joint room #314.

VSA will be showing the popular VR-33, driven by the 100-watt Jolida integrated tube amp ($2,400) along with the Jolida Tube CD player ($1,100).  An alternate source will be a professional reel to reel tape recorder with some Master Tapes as well as dubs.  We will be using our entry-level audio cables, made for us by Delphi Aerospace technicians.  The total system has a retail price far below $10k, so we believe we might have a "killer budget system" to prove that you do not have to go broke to get amazing sound quality. 

Several local audiophiles who have visited our sound room could not believe that the system sounded as good as it does at this reasonable price point, so we invite you all to come and give us your opinions, especially if you are not presently a Von Schweikert speaker owner.

As always, we greatly enjoy meeting our former and future customers, so please come by for a visit!

Happy Listening Always,

Albert Von Schweikert
Chief Design Engineer






Logged

S@m

Quote from: twani on August 30, 2011, 13:17:39
Aangezien jij al een (heel) stuk verder bent Ab ;), komt dit dan doordat deze luidsprekers tóch makkelijk zijn aan te sturen, óf is de SL versterker gewoon daadkrachtig genoeg?
Een aantal maal is al de verbazing uitgesproken dat deze zware jongens achter de (kwa power dan) relatief lichte versterker hangen, laat ik nu juist altijd hebben gedacht dat luidsprekers met weinig "conus oppervlak" (monitoren) een lagere gevoeligheid hebben en dientengevolge lastiger zijn aan te sturen.....

Met -ik meen- 91dB en een nominale impedantie van 7 Ohm zijn ze volgens mij eenvoudig aan te sturen. Eén en ander uiteraard afhankelijk van ruimte en akoestiek.

AbZ

Quote from: S@m on August 30, 2011, 14:34:55
Met -ik meen- 91dB en een nominale impedantie van 7 Ohm zijn ze volgens mij eenvoudig aan te sturen. Eén en ander uiteraard afhankelijk van ruimte en akoestiek.
ik dacht 89dB en dips tot 3 Ohm

S@m

Quote from: AbZ on August 30, 2011, 14:43:11
ik dacht 89dB en dips tot 3 Ohm

Ik heb hier de specs van de Gen II dus je zou gelijk kunnen hebben.

Nou zeggen specs niet zo heel veel evenmin als het vermogen van een versterker. Bij de laatste is de voeding van een groter belang.


AbZ

Quote from: S@m on August 30, 2011, 14:46:48
Ik heb hier de specs van de Gen II dus je zou gelijk kunnen hebben. Nou zeggen specs niet zo heel veel evenmin als het vermogen van een versterker. Bij de laatste is de voeding van een groter belang.
Ook lang geleden dat ik mijn huiswerk qua vonS heb gedaan.  (Had bijna het paartje gekocht dat nu bij Twani staat.)  maar Twani heeft zelf de specs wel paraat denk ik? 

hifiman

Quote from: twani on August 30, 2011, 10:57:54
Wat mij opvalt is dat de SL vooral in staat is om enorm snél stroom te leveren indien nodig, de "Attack" van het ding is geweldig, bij sommige muziekstukken (en dit is echt waar :blush:) schrik ik zelfs wel een een beetje als er na een wat rustiger stuk opeens iets heftigs volgt. Hiervoor had ik een hele zware Vincent SV 238 welke tot 2x700 zou moeten leveren (aan 2 ohm welliswaar) en die was duidelijk trager in z`n doen en laten.
Mijn conclusie (aan deze luidspreker aangesloten dan) is dat de SL altijd wel voldoende power, maar iig. snél power kan leveren. Wel een beetje een muurbloempje om te zien maar dat vindt de vrouw weer oké ;D
Welke is het eigenlijk, de RG9/10/14 ?

Deleted member

De grootte van een luidspreker/conusoppervlak zegt niets over de gevoeligheid. Die wordt voornamelijk bepaald door 't gebruikte type drivers en 't wisselfilter (crossover network). De gevoeligheid specificeert slechts hoeveel geluidsdruk de luidspreker produceert bij een bepaalde hoeveelheid vermogen op een bepaalde afstand (vaak 1W op 1 meter afstand). Uiteraard heb je wel conusoppervlak en/of kastvolume nodig om ook in 't laag voldoende lucht in beweging te krijgen, ook heb je daar meer vermogen voor nodig dan voor hoog/mid. Dit simpelweg omdat de massa die je snel en gecontroleerd in beweging moet zetten hoger is voor een dynamische basdriver (woofer) dan voor bijvoorbeeld een kleine tweeter met een hele lichte spoel en conus.

NB. De specs van de VR4 GenIII HSE:

System Type: Dynamic-driver four-way
Woofer Tuning: Triple-chambered hybrid transmission line
Driver Complement:
2-9" woven carbon-filament woofers
1-6" Audax composite cone midrange driver
1-Scan-Speak Dual-ring radiator tweeter
1-1" rear firing, fabric-dome ambience tweeter

Crossover: Acoustic fourth order, at 150Hz and 2.6kHz. Optimized for flat off-axis response and phase consistency over a wide Global Axis. Very high quality parts are used, including capacitors by Solen and Hovland, custom (aircore) inductors that can handle up to 1500 watts before saturation, and Analysis Plus internal wire. Binding posts are double sets of Cardas with rhodium and gold plate over brass.
Frequency Response: 16 Hz to 40 kHz, +/- 3 dB; +/- 1 dB in midband
Sensitivity & Impedance: 89 dB/1w/1m at 6 ohms nominal, 3 ohms @ 20 Hz
Power Handling: 2,000 watts RMS peak, 300 Wpc continuous music

S@m

Je hebt je huiswerk destijds goed in je grijze cellen opgeslagen AbZ...  ;)


Quote from: Antoine on August 30, 2011, 21:26:07
Sensitivity & Impedance: 89 dB/1w/1m at 6 ohms nominal, 3 ohms @ 20 Hz

twani

#43
Quote from: Audioloog on August 30, 2011, 16:19:18
Welke is het eigenlijk, de RG9/10/14 ?
RG14 Edition in de laatste 2010 versie, een jonkie nog dus met al de verbeterde pré-sectie, ahum.......hoor mij nu eens even wat "inside talk" uitblaten :lookaround:, ben er echter door de vorige eigenaar op attent gemaakt (middels de aankoopfactuur en de SL site wél geverifieerd ;))  

twani

Quote from: Antoine on August 30, 2011, 21:26:07
De grootte van een luidspreker/conusoppervlak zegt niets over de gevoeligheid. Die wordt voornamelijk bepaald door 't gebruikte type drivers en 't wisselfilter (crossover network). De gevoeligheid specificeert slechts hoeveel geluidsdruk de luidspreker produceert bij een bepaalde hoeveelheid vermogen op een bepaalde afstand (vaak 1W op 1 meter afstand). Uiteraard heb je wel conusoppervlak en/of kastvolume nodig om ook in 't laag voldoende lucht in beweging te krijgen, ook heb je daar meer vermogen voor nodig dan voor hoog/mid. Dit simpelweg omdat de massa die je snel en gecontroleerd in beweging moet zetten hoger is voor een dynamische basdriver (woofer) dan voor bijvoorbeeld een kleine tweeter met een hele lichte spoel en conus.

NB. De specs van de VR4 GenIII HSE:

System Type: Dynamic-driver four-way
Woofer Tuning: Triple-chambered hybrid transmission line
Driver Complement:
2-9" woven carbon-filament woofers
1-6" Audax composite cone midrange driver
1-Scan-Speak Dual-ring radiator tweeter
1-1" rear firing, fabric-dome ambience tweeter

Crossover: Acoustic fourth order, at 150Hz and 2.6kHz. Optimized for flat off-axis response and phase consistency over a wide Global Axis. Very high quality parts are used, including capacitors by Solen and Hovland, custom (aircore) inductors that can handle up to 1500 watts before saturation, and Analysis Plus internal wire. Binding posts are double sets of Cardas with rhodium and gold plate over brass.
Frequency Response: 16 Hz to 40 kHz, +/- 3 dB; +/- 1 dB in midband
Sensitivity & Impedance: 89 dB/1w/1m at 6 ohms nominal, 3 ohms @ 20 Hz
Power Handling: 2,000 watts RMS peak, 300 Wpc continuous music
Dank u............
Antoine weet jij eigenlijk hoeveel VS eigenaren er zijn op het HTforum, of zijn wij de enige 2?  Zie trouwens op marktplaats de laatste tijd relatief veel VS voorbij komen, dat bracht me eigenlijk ook op deze vraag..

Groet,
Theo.   

Deleted member

Nee we zijn niet de enige twee hier. Voor zo ver ik weet zijn er in elk geval nog drie op 't forum actief met VSA luidsprekers. Wimck55 met de Unifield 3, 'Vieze Freddy' met "mijn" vorige paar VR-4 GenIII HSE en in de showcase staat nog een set van 'Mark Webbers' met de VR2/VR1/LCR15.

twani

Quote from: AbZ on August 30, 2011, 14:02:56
A'dam is niet zo ver  ;)  Rendement van die vonS is prima maar niet extreem geloof ik.  Het schijnt dat vonS het ook goed doet met buizen die veel minder leveren (of geldt dat dan alleen voor de topkasten?), dus als je het zo bekijkt is het ook weer niet zo raar dat die SL het makkelijk aankan.  Althans dat was mijn gedachtengang achteraf; nadat ik het gehoord had.  Misschien dat die Vincents juist liever méér te doen hadden?

We verkijken ons misschien snel op de omvang van een speaker, zo van:  ze zijn groot en fullrange, dus hebben zo'n mastodont van een amp nodig.  Anyway het gemak van dat laag vond ik opvallend.  Begreep ook meteen waarom iemand waar ik wat later geluisterd heb was overgestapt naar de Unifields.  Wat jij aan laag hebt was hem teveel.  Het is ook lastig om gelijkmatig te krijgen.  (Jij wil niet meten...)

Re oppervlak:  there's no substitute for square inches, zeggen ze wel eens.  Beetje flauw natuurlijk.
Beter goed dan veel...  maar die speakers van jou zijn gewoon erg goed. 

Ik ga zeker niet meten Ab ;D misschien ben ik zelfs niet eens een "rechtgeaard audiofiel" want ik vind een heftig bassfundament in de klank namelijk heel fijn, één van de redenen zelfs om voor deze speakers te kiezen. Het door mij aangehaalde dreunen slaat eigenlijk ook meer op het meetrillen van de huisraad (en misschien ook die van de buren ;D), vandaar de overweging voor spikes oid......

hifiman

#47
Quote from: twani on August 30, 2011, 22:03:22
RG14 Edition in de laatste 2010 versie, een jonkie nog dus met al de verbeterde pré-sectie, ahum.......hoor mij nu eens even wat "inside talk" uitblaten :lookaround:, ben er echter door de vorige eigenaar op attent gemaakt (middels de aankoopfactuur en de SL site wél geverifieerd ;))  
Ik heb de pre-sectie van de mijne (RG9 MK4) ook maar wat aangepast   :D


twani

Mein Himmel......bedoel je dat je in dit geval het "Reference Board" hebt laten plaatsen? (of zelf hebt geplaatst). Neem aan dat je niet zélf een upgrade hebt gedaan aangezien een SL versterker een  nogal bizarre samenstelling van componenten bezit met oa. (Elco`s dacht ik) welke al lang niet meer worden gemaakt, waarvan Rolf Gemein echter destijds de hele resterende voorraad heeft opgkocht. Enfin, misschien weet jij hier nog wel meer van dan ik....

twani

Ach zie ik nu pas :blush: heb ik er ook een buis in dan? nee toch? Wat heb jij in hemelsnaam allemaal uitgevreten, of heb je dat in een ander topic al eens geshowed....?