A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


twani

#15526
1e indruk is dat de kleinere speaker eigenlijk (weer eens) beter presteert in een normale Nederlandse ruimt dan de grote vloerstaande Dali's

Veel mensen onderschatten toch wel de problematiek die de extra bassextensie van een vloerstaander met zich meebrengt.

Heel vaak klinkt de monitor toch wat natuurlijker in ruimtes van normale omvang.

chansig

Twani....laag, kleine kamer, grote speaker...het kan allemaal. Is geen gegeven net zoals een kleine speaker in een kleine ruimte een gegeven is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on December 15, 2017, 20:13:00
Twani....laag, kleine kamer, grote speaker...het kan allemaal. Is geen gegeven net zoals een kleine speaker in een kleine ruimte een gegeven is.

Gr. Hans

Eens, het kan allemaal. Tóch ben ik vaker positief verrast door een monitor in mijn 2e set dan door een vloerstaander..

Het geeft gewoon minder gauw problemen. 


Jij omzeilt deze problematiek doorgaans met DSP en multisub oplossingen hetgeen ook een prima methode is.

Gewoon mínder bass uit een monitor accepteren is ook een optie ... :)

chansig

Nee...het zit hem meer in de aanname/gedachte dat een grote speaker (want zal wel veel laag problemen geven) in een kleinere kamer prima kan. Zet een sub in het toilet, stel het goed af en je hebt een lekker laag als je staat te zeiken.  :D

Velodyne geeft heeft een mooi schemaatje: Kleinste sub niet gebruiken in een grote kamer, grootste sub kan gebruikt worden in een kleine kamer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#15530
Quote from: chansig on December 15, 2017, 20:28:17
Nee...het zit hem meer in de aanname/gedachte dat een grote speaker (want zal wel veel laag problemen geven) in een kleinere kamer prima kan. Zet een sub in het toilet, stel het goed af en je hebt een lekker laag als je staat te zeiken.  :D

Velodyne geeft heeft een mooi schemaatje: Kleinste sub niet gebruiken in een grote kamer, grootste sub kan gebruikt worden in een kleine kamer.

Gr. Hans

Heb er te weinig verstand van om met je mee te lullen :D maar weet wel dat ik vaak de klank van een monitor prefereer boven die van een vloerstaander :)

chansig

Mooie ervaring...lekker vast houden. Hoe staat het met de andere speakers ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

remco320

Quote from: twani on December 15, 2017, 20:10:26
1e indruk is dat de kleinere speaker eigenlijk (weer eens) beter presteert in een normale Nederlandse ruimt dan de grote vloerstaande Dali's

Veel mensen onderschatten toch wel de problematiek die de extra bassextensie van een vloerstaander met zich meebrengt.

Heel vaak klinkt de monitor toch wat natuurlijker in ruimtes van normale omvang.
Het is dan ook echt wel een fijne monitor die heel veel positieve en lovende recensies heeft gehad. Niet dat dat bepalend is, maar het zegt wel iets. Ik draai er nu een tijdje mee en vind het hele mooie speakers om alle soorten muziek mee weer te geven.
Toffe stands overigens, daar staan ze mooi boven op! Hier ook maar eens voor gaan kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

twani

Quote from: remco320 on December 15, 2017, 20:31:39
Het is dan ook echt wel een fijne monitor die heel veel positieve en lovende recensies heeft gehad. Niet dat dat bepalend is, maar het zegt wel iets. Ik draai er nu een tijdje mee en vind het hele mooie speakers om alle soorten muziek mee weer te geven.
Toffe stands overigens, daar staan ze mooi boven op! Hier ook maar eens voor gaan kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Die Aurum stands zijn inderdaad waanzinnig.  Niet te tillen en deels met Kinky leer afgewerkt  :D

remco320

Quote from: twani on December 15, 2017, 20:32:52
Die Aurum stands zijn inderdaad waanzinnig.  Niet te tillen en deels met Kinky leer afgewerkt  :D
Net als de BA speakertjes dus, oei oei, een leather party!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


Xander32

Minimalistisch, volgens mij is dat nog steeds 'in'  ;).
Dan zal er vast een heerlijk portie extra reverb aanwezig zijn.

Quote from: twani on December 15, 2017, 22:05:02
Lijkt niet, is zo :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on December 16, 2017, 11:14:39
Minimalistisch, volgens mij is dat nog steeds 'in'  ;).
Dan zal er vast een heerlijk portie extra reverb aanwezig zijn.

Met de Boston monitor gaat het goed.

Draai ook nooit hard trouwens en bovendien heeft Dark Ambient muziek zo goed als geen bass....  :D

Xander32

... je staat er op de sweetspot, of heb je jezelf de luxe van een stoel gegund?

Quote from: twani on December 16, 2017, 18:13:27
Met de Boston monitor gaat het goed.

Draai ook nooit hard trouwens en bovendien heeft Dark Ambient muziek zo goed als geen bass....  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

twani

#15541




De Naim UniQute, ook wel het Zwitsers zakmes, bedraad  in de nabijheid van de Asus router.

Een gouden koppel :inlove:

twani

En natuurlijk Spotify met z'n enorm goede geluidskwaliteit en veruit de beste bieb van alle streamingdiensten.


Óók zeer tevreden van.

Lion of Judah

Vind ik ook dus al met al lijkt mijn configuratie hier toch behoorlijk veel op. Ok, een ander Naim doosje en andere speakers dan.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Xander32

Eens; Spotify (Premium) betreft een prima kwaliteit en de keuze is reuze. Negen van de tien keer staat hier Spotify aan, terwijl ik er ook een goed gevulde nas vol met flac heb staan ... en ja, flac vanaf nas geeft een ietwat meer gedetailleerd geluid en de (fijn) dynamiek neemt toe, maar de content vanaf Spotify klinkt zo heerlijk soepel, het rolt zo heerlijk de speakers uit, dat ik de nas steevast vergeet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Niet alleen de Aurum Cantus stands zijn waanzinnig  ;)

Quote from: twani on December 15, 2017, 20:32:52
Die Aurum stands zijn inderdaad waanzinnig.  Niet te tillen en deels met Kinky leer afgewerkt  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

twani

Quote from: Xander32 on December 21, 2017, 06:26:03
Eens; Spotify (Premium) betreft een prima kwaliteit en de keuze is reuze. Negen van de tien keer staat hier Spotify aan, terwijl ik er ook een goed gevulde nas vol met flac heb staan ... en ja, flac vanaf nas geeft een ietwat meer gedetailleerd geluid en de (fijn) dynamiek neemt toe, maar de content vanaf Spotify klinkt zo heerlijk soepel, het rolt zo heerlijk de speakers uit, dat ik de nas steevast vergeet.

Dat heb je mooi omschreven Robert, ik ervaar de klank precies zo.

Ook hier een NAS vol met FLAC die eigenlijk nooit als brons wordt gebruikt...

twani

Quote from: Lion of Judah on December 20, 2017, 22:26:50
Vind ik ook dus al met al lijkt mijn configuratie hier toch behoorlijk veel op. Ok, een ander Naim doosje en andere speakers dan.

Het gebruiksgemak van de Naim icm de App is echt helemaal geweldig en zeer stabiel :)

DofN

#15548
Quote from: twani on December 15, 2017, 20:10:26
1e indruk is dat de kleinere speaker eigenlijk (weer eens) beter presteert in een normale Nederlandse ruimt dan de grote vloerstaande Dali's

Veel mensen onderschatten toch wel de problematiek die de extra bassextensie van een vloerstaander met zich meebrengt.

Heel vaak klinkt de monitor toch wat natuurlijker in ruimtes van normale omvang.

De Suite 2.8 is een warm klinkende luidspreker die het laag zwaar aanzet. Ik vond hem heel lekker tot ik strakker klinkende luidsprekers hoorde. Ik denk wel dat ie een breed en ruimtelijk geluidsbeeld neerzet?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#15549
Quote from: chansig on December 15, 2017, 20:28:17
Nee...het zit hem meer in de aanname/gedachte dat een grote speaker (want zal wel veel laag problemen geven) in een kleinere kamer prima kan. Zet een sub in het toilet, stel het goed af en je hebt een lekker laag als je staat te zeiken.  :D

Velodyne geeft heeft een mooi schemaatje: Kleinste sub niet gebruiken in een grote kamer, grootste sub kan gebruikt worden in een kleine kamer.

Gr. Hans

Grote luidsprekers in een kleine kamer kunnen rare dingen doen met de afbeelding, dat is mijn ervaring hier en is ook wel door meerdere luisteraars bij mij thuis bevestigd -- wat geen sluitend bewijs is, maar wat wel wat zegt.

Stemmen duiken volgens sommigen naar beneden (soms hoorde ik dat ook, soms niet), plaatsing in het geluidsbeeld lijkt minder diep en ruimtelijk. Het is gek, het is niet goed te verklaren en ook niet goed uit te leggen waarom het niet zo kunnen. Ik heb het weleens aan Koen en Martijn voorgelegd en die hebben daar niet echt een mening over (tot nu toe).

Heeft misschien te maken met de onderlinge afstand tussen de luidsprekers, de grootte van de units, en de onderlinge afstand tussen de units, de grootte van de baffles en hoe geluidsgolven hiermee interacteren irt de luisterruime?

Sinds ik erop let (kan inbeelding zijn) hoor ik grote luidsprekers (of units) die op de horizontale lijn te dicht op elkaar staan niet mooi afbeelden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software