A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Er zitten verschillende gradaties in Theo; een piepje of ruis kan een ieder 'parkeren', maar wanneer deze de vorm van (lees: het volume van) een straaljager aanneemt in jouw hoofd, gaat dat een heel ander verhaal worden.

Quote from: twani on June 30, 2017, 23:02:03
Ik heb die piep eigenlijk permanent wel in mijn oren. 

Geen last van verder, ben er aan gewend en het valt me eigenlijk pas op als ik erop let of als ik heel moe ben...

Sommige mensen worden er echt helemaal gek van, tot zelfmoord aan toe heb ik wel eens gelezen..

Maf is dat, ik heb t ook maar kan het prima "parkeren" :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#15276
De huiskamerset met de Naim en de Penta's is dik in orde en compleet niet "experimenteerbehoeftig" maar omdat ik het wel verder leuk vind om te rommelen doe ik dat met mijn vintage B&O sets.

Ik heb inmiddels zoveel in huis dat ik wel een 10 tot 15 tal verschillende setjes kan maken.

Vanmiddag deze maar eens geplaatst.....

Eigenlijk een beetje hetzelfde als MAZ doet maar dan alles in het "sub €500,- segment" :D

twani

#15277
.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Alex Groningen

Design van B & O blijft tijdloos. Prachtig hoor.

DofN

Heel mooie luidsprekers, geen idee hoe het klinkt :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on July  2, 2017, 19:44:25
Heel mooie luidsprekers, geen idee hoe het klinkt :)

Tja DON, als niet op zoek naar de allerdiepste en allerhoogste frequenties dan eigenlijk wel lekker.

Vooral behoorlijk homogeen, niets valt op eigenlijk en daarmee tamelijk gemakkelijk "op het gehoor"

Ook hier geldt voor een niet aanzienlijk gedeelte dat opstelling én akoestiek vóór de apparatuur gaan.

Marino

Ooit kom ik tot inkeer en koop ik zo'n schitterende set!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

twani

Quote from: Marino on July  2, 2017, 20:26:25
Ooit kom ik tot inkeer en koop ik zo'n schitterende set!

Je hoeft niet te wachten, is voor redelijk weinig centen en wat geduld te bemachtigen Marino :)

twani

#15284
Overigens vanmiddag twéé (zo bleek na kennismaking)  hifi-liefhebbers op bezoek gehad die na een luistersessie geheel puzzled weer huiswaarts vertrokken.

Men kwam oorspronkelijk bij mij een setje actieve Beolabjes ophalen en zagen mijn huiskamerset staan.....

Of ze die (puur uit nieuwsgierigheid) dan toch even mochten beluisteren voordat ze weer zouden gaan......

Meneer nummer 1 was is het bezit van een complete Accuphase set met oa DP500 cd speler.

Meneer nummer 2 had een complete Cayin installatie die inclusief luidsprekers ruim boven de 10K heeft gekost.

Enfin, mijn instap Naim UniQute aangeslingerd waarna de actieve gemodificeerde Penta's als vanzelf automatisch ontwaken..

Even aan de mannen gevraagd naar welke artiest er geluisterd moest worden en dat (zonder te melden wat dan de bron is) opgezet. Diverse artiesten en genres passeerden en de bekken vielen steeds verder open.......

Na een half uurtje van zacht tot zeer hard draaien kwam dan voorzichtig de vraag wat mijn set wel niet gekost heeft want dit was toch wel een donders imponerende luistersessie geweest....

Even de totale kosten opgesomd:

Naim UniQute als demo gekocht bij BB&G voor nog geen €1300,-
Penta's gekocht voor €400,-
Stage one tuning incl. Nieuwe midwooferranden voor €225,-
Stage Two tuning waarbij scheidingsfilters en monoblokken totaal nieuw zijn opgebouwd €650,
Voor maar liefst een dikke €20,- kabels.

Bij elkaar dus een kleine €2600,-   Heel even werd er niets meer gezegd en na enige seconden kwam er dan toch uit dat dit helemaal niet kon.

Penta's van een kleine 30 jaar oud in een set van totaal net €2500,-.......    Het kon niet zo zijn.. :D

Nadat de ergste verontwaardiging was weggezakt vanwege het feit dat men een veelvoud van die €2500,- had uitgegeven maar eigenlijk geen stap verder was gekomen dan hetgeen ze zojuist hadden gehoord, heb ik ze ook nog maar even verteld dat men slechts naar gecomprimeerd Spotify bronmateriaal had geluisterd.

De verbazing was compleet en misschien staat de Accuphaseset inmiddels al wel op Marktplaats :D

Enfin, toch geinig....




Sirius666

#15286
Quote from: twani on July  2, 2017, 22:21:16
Penta's van een kleine 30 jaar oud in een set van totaal net €2500,-.......    Het kon niet zo zijn.. :D

Nadat de ergste verontwaardiging was weggezakt vanwege het feit dat men een veelvoud van die €2500,- had uitgegeven maar eigenlijk geen stap verder was gekomen dan hetgeen ze zojuist hadden gehoord, heb ik ze ook nog maar even verteld dat men slechts naar gecomprimeerd Spotify bronmateriaal had geluisterd.

De verbazing was compleet en misschien staat de Accuphaseset inmiddels al wel op Marktplaats :D

Enfin, toch geinig....

High res is dan ook zwaar overschat. Oeh's en ah's bij jazz getokkel en meer audiofiel verantwoorde opnames :D

twani

Quote from: Sirius666 on July  2, 2017, 23:41:39
High res is dan ook zwaar overschat. Oeh's en ah's bij jazz getokkel en meer audiofiel verantwoorde opnames :D

En jij leest precies de eigenlijke boodschap dóór de tekst heen Sirius. :worship:   

De mannen hadden bij mij muziek geluisterd ipv zoals jij dat zo mooi omschrijft: "Oeh's en ah's bij jazz getokkel en meer audiofiel verantwoorde opnames"

Een audiofiel gezien technisch 100% verantwoorde weergave staat de muziekbeleving meestal gewoon vét in de weg.

En natuurlijk willen maar weinig mensen op HT dat toegeven. Ze hebben immers vaak al een financieel slopende route afgelegd onderweg naar hun huidige droomset die echter maar zelden tot totale tevredenheid heeft geleid.

De allerduurste versterkers en luidsprekers zie je binnen no time weer in de marktsectie staan omdat men denkt dat het beter moet/kan.

Een veelgelezen reactie van medeforummers is dan: "Goh Peter/Henk/Rob enz enz enz, doe je ze nu al weer wég?  En je was er zo tevreden over :colgate:

Het antwoord luidt dan steevast: jáá, ben nog steeds heel tevreden hoor, maar wil wel weer eens wat anders proberen  :D

Overigens was ik zelf geen haar beter hoor.  Ook ík heb deze "bumpy ride" meegemaakt :tounge2:

Maar het is over, ik ben genezen verklaard en heb inmiddels een set staan die de hele familie vanaf z'n eigen i-device bediend en waarop iedereen heerlijk z'n eigen muziek luisterd.  Vrijwel de hele dag staat de set aan, er is altijd wel iemand thuis.

Dat is dan toch een heel verschil met vroeger toen de set s'avonds, slechts en alleen door mij werd aangeslingerd, hierbij een specifieke volgorde van het inschakelen der componenten in acht nemend, de speakers op de juiste luisterafspraak schuifend alvorens het daadwerkelijk luisteren kon beginnen.

Het luisteren bestond dan vooral uit het continue analyseren van hetgeen er ten gehore werd gebracht. Stond de piano wel mooi rechts op het podium? Klonk die aanslag van de gitaar wel precies juist?  Hoor je het gelispel van de zanger in de microfoon?  Vermoeiend hoor...

Nee, in ieder geval voor mij is het nu veel beter geregeld :)


chansig

Teveel mensen koppelen prijs aan hoe iets zou klinken. Andersom werkt het overigens ook......het is goedkoop maar kan zich meten met de speakers van 10 duizenden euro. Een hele grote poppenkast is het....geniet lekker van je setje.

Ooit je speakers gehoord met een Luxman set als ik me niet vergis. Klonk zeker niet verkeerd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JeroenGRT

De Naim Uniqute in combinatie met de juiste speakers biedt gewoon erg veel waar voor zijn geld, een fijne versterker met een goede ingebouwde streamer. En met Naim klinkt alles gewoon lekker, misschien niet altijd even 'audiofiel' maar wel lekker  ;) . Met zo min mogelijke variabelen kun je gewoon een uitstekende set samenstellen, die waarschijnlijk veel sets die niet lekker op elkaar afgestemd zijn wegspeelt.

Toen ik nog een buizenvoorversterker had in combinatie met een dikke eindversterker, en aparte dac met streamer toen voelde het alsof ik met de naim qua bron erop vooruit was gegaan. Maar qua ruimtelijkheid, spreiding en detail was de vv en ev combinatie wat ik daarvoor had wel van een hoger niveau. Toch mis ik dat nu niet meer, en staat de set lekker te spelen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

DofN

Quote from: twani on July  3, 2017, 08:09:21


Een audiofiel gezien technisch 100% verantwoorde weergave staat de muziekbeleving meestal gewoon vét in de weg.



Ik denk dat je de mensen die een 'verantwoorde' weergave nastreven (100% is wel een beetje veel), bijvoorbeeld volgens de uitgangspunten van Toole, best serieus mag nemen als ze zeggen dat ze enorm genieten van de muziek en de muziek intens beleven.

Ik zou overigens ook niet weten hoe jouw spullen en jouw ruimte een verantwoorde weergave in de weg staan? Het ligt niet aan de kostprijs, zoals je al aangaf.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on July  3, 2017, 09:47:02
Ik denk dat je de mensen die een 'verantwoorde' weergave nastreven (100% is wel een beetje veel), bijvoorbeeld volgens de uitgangspunten van Toole, best serieus mag nemen als ze zeggen dat ze enorm genieten van de muziek en de muziek intens beleven.

Ik zou overigens ook niet weten hoe jouw spullen en jouw ruimte een verantwoorde weergave in de weg staan? Het ligt niet aan de kostprijs, zoals je al aangaf.

Ahh néé, ik neem iedereen serieus DON.

Wat ik gisteren zag is twee mensen die zich (en dat waarschijnlijk maar voor heel even :tounge2:) afvroegen of het dat nou allemaal waard is geweest was ze thuis met heel veel moeite tijd en geld bij elkaar hebben verzameld.  Er was gewoon oprechte verbazing dat je met een dergelijk heel niet kostbare en basale set toch al zover kunt komen, op deelgebieden ( draaien op partyniveau) zelfs het onderspit moet delven met de kostbare audiofiel geachte installatie.

Het is overigens verder een weinig zeggende constatering van mij maar uiteraard vond ik t als bezitter van die Cheap ASS setje wel grappig :D

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: twani on July  2, 2017, 22:21:16
Na een half uurtje van zacht tot zeer hard draaien kwam dan voorzichtig de vraag wat mijn set wel niet gekost heeft want dit was toch wel een donders imponerende luistersessie geweest....

Bij elkaar dus een kleine €2600,-   

Potverdorie! Da's nog best veel centen. Die van mij heeft €1000 minder gekost en durf ik er zo naast te zetten...

:P  ;D

DofN

Ik vrees dat ik deze wedstrijd aan me voorbij moet laten gaan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#15295
Quote from: Baardmannetje on July  3, 2017, 11:21:04
Potverdorie! Da's nog best veel centen. Die van mij heeft €1000 minder gekost en durf ik er zo naast te zetten...

:P  ;D

Ik geloof je meteen gezien de relatie eurootjes/prestaties in audioland zeer broos is :D

Nu ik het zo heb opgeteld vind ik bijna €2600,- eigenlijk ook nog best veel geld :D

twani

#15296
Aan de andere zijde van mijn vintage B&O room staat nog deze set.

Te zien is het Beocenter/Master 9500, een vroeg 70'er jaren Bang en Olufsen audiomeubel en een origineel en ongebruikt winkeldisplay welke ik jaren geleden eens op Marktplaats heb gekocht. (In de tijd dat al die B&O stores failliet gingen :D)

Richard70…

Quote from: twani on July  3, 2017, 12:52:55
Aan de andere zijde van mijn vintage B&O room staat nog deze set.

Te zien is het Beocenter/Master 9500, een vroeg 70'er jaren Bang en Olufsen audiomeubel en een origineel en ongebruikt winkeldisplay welke ik jaren geleden eens op Marktplaats heb gekocht. (In de tijd dat al die B&O stores failliet gingen :D)

Het blijft mooi spul Theo.
Ik kijk altijd met veel genoegen naar al die mooie vintage B&O die je binnen haalt
Op marktplaats is er idd veel te vinden, maar denk dat er ook veel rommel tussen zit.
Misschien eens kijken voor op de hobby kamer
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

twani

Quote from: rdebruin on July  3, 2017, 14:25:01
Het blijft mooi spul Theo.
Ik kijk altijd met veel genoegen naar al die mooie vintage B&O die je binnen haalt
Op marktplaats is er idd veel te vinden, maar denk dat er ook veel rommel tussen zit.
Misschien eens kijken voor op de hobby kamer

Als je hulp of advies nodig hebt hoor ik dat wel van je :)

Xander32



Dat zijn geen kleine jongens; hoe hoog zijn deze"
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT