A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

 :sigh: :exclamation: :exclamation:

 

mtissink

"Nou, dat valt toch wel mee" hoor ik hier naast me op de bank. Maare, mooie set!
De versterker is sterk genoeg om die 'logge' boxen aan te sturen?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

DVDGuy

De speakers zien er fantastisch uit; benieuwd hoe ze klinken.

Ik vind je indirecte verlichting "vanuit de plint" erg mooi  :clapping:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

WimB

Ziet er verder behoorlijk bescheiden uit op dei idd lelijke speakers na (die best goed zullen klinken).

Jumping Jack

Ik heb deze, ik denk toch dat het dezelfde waren, eens horen spelen bij Vieze Freddy (in het echt nochtans een propere kerel hoor) en ze klonken verre van slecht. Een heel groot bereik en veel detail. Maar echt mooi vind ik ze niet, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Nightmare?  :blink:  Set klinkt vast wel goed  8)  en daar hebben dames niets tegen  :smile:
WAF moet ok zijn met zo weinig componenten.  Akoestiek lijkt me wat hard...
(en die belettering is niet consequent  :devil:  wel Le Cabinet, niet La Télé, etc.)

Former member 78

Denk dat veel vrouwen hier geen moeite mee hebben hoor ;)

Misschien nog een mooi wollen kleed voor de vrouw kopen, deze
kun je prima voor de set neer leggen ;D

twani

Dank allen voor de positieve reakties, leuk (vooral de inbreng van de dames doet me natuurlijk veel goed ;D). Een paar aanvullingen nog; er ligt daadwerkelijk een wollen kleed op de grond net buiten beeld dat wel....De versterkers is best heel wat mans, was eerder ook mijn angst maar onterecht gebleken, hij vreet de Von Schweikerts op ;D
Ik heb geen serieuze akoestiekproblemen, verderop in de kamer staat best nog wel een en ander om dat te ondervangen.....


Arno P

Ben maar gerust....hier is het erger...denk ik... ::) :P


twani

Mijn vrouw is nog wel bij me gebleven, die van jou is allang vertrokken neem ik aan ;D

Arno P

Quote from: twani on June 26, 2011, 09:46:08
Mijn vrouw is nog wel bij me gebleven, die van jou is allang vertrokken neem ik aan ;D

Nou....laten we het nog een weekje afwachten voor ik daarover een uitspraak doe :lookaround:

Ze is wel in loop der heel veel jaren meegegroeid in deze passie...dat scheelt...
Je moet niet ineens bij een nieuwe vriendin met een dergelijke stap aan komen denk ik

chansig

Mooie set hoor en die speakers....geweldig...Jammer dat ze niet zo mooi zijn. Maar klinken doen ze zeker.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Mooie set en mooie kamer, heel sfeervol zo met de LED strips! Veel luisterplezier!!  :)

twani

#13
Volgens Herr Dr. Von Schweikert zélf zijn mijn luidsprekers (en dus ook de filters) ontworpen om Bi-Wire te worden aangespeeld, welnu dat was tot nog toe zeker niet het geval bij mij, dus.........aan het werk ;)
Voor de beeldvorming eerst nog even de oude situatie met single wire Kimber 8 PR op de hoog/mid kasten en met een "gevonden"" stuk Monster kabel naar beneden voor de Bass kasten, zie foto.........

twani

#14
Ná enig speurwerk, links (Peter Hifisupply dank wederom snel en correct) en rechts (Engelse hifi Shop) spullen besteld met de bedoeling zélf de nieuwe Bi-Wire kabels te maken.

De volgende artikelen kwamen zo in mijn bezit:

Atlas Equator Biwire 6 meter.
Via Blue splitters
WBT adereindhulzen in 2 maten, daarover zó meer
Krimpkousspul
Via Blue Vlechtkous in Army stijl.

Reeds in bezit:

Oehlbach schroefbananen
WBT 0645 Bananen

twani

#15
Hier wordt de Atlas Equator Bi Wire ontleed, waarom deze kabel: louter goede recensies (zegt me niet veel), 1,2mm Solid Core voor hoog en mid en 2,0 stranded voor de basskast.
Vandaar ook 2 soorten adereindhulzen ;)
Voor de stranded uiteinden heb ik de Oehlbach schroefbananen gebruikt, prima, voor de solid core de WBT`s, deze zijn daar vanwege de schroefmogelijkheid meer geschikt voor.

twani

#16
Een stapje verder weer.........

twani

#17
En klaar............

De reden voor de iets lang uitgevallen stukken zonder leger "gevechtsslang" vind z`n oorsprong in de grote afstand tussen de topkast terminals en de basskast terminals........

Jumping Jack

Mooi werk! En leuk om te doen, vind ik zelf. Ik heb ook iets gelijkaardigs gedaan met mijn Kimber 4tc en kan het binnenkort nog eens doen met de 8tc (behalve de splitters, de 8tc is net te dik om door de gaatjes te gaan).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Zoals op de foto`s is te zien staan mijn luidsprekers "koud" op het laminaat. Eigenlijk zit ik met een dilemma want natuurlijk horen de Von Schweikert op de originele spikes te staan echter dát kan optisch mijn goedkeuring niet wegdragen, daardoor lijkt het alsof ze enigzins boven de vloer zweven, niet mooi! (vinden wij)
Aangezien ik toch enige resonance (misschien zelfs wel wat gedreun...) waarneem in de kelder der frequenties (ze gaan namelijk erg diep) ben ik me al een tijdje aan het beraden over een oplossing waarbij 2 mogelijkheden mij door `t hoofd spoken' waarover ik graag jullie mening hoor......

1)  Een mat van kurk (gemakkelijk op maat van de speakervoet te snijden) hetgeen ook veel als dempmat bij draaitafels wordt gebruikt.
2)  Een dun plaatje Berkentriplex welke middels silconenkit van het laminaat wordt gescheiden.

Wellicht onzin oplossingen :crazy: dat hoor ik dan ook graag....

Former member 78

Ik vind spikes juist mooi.
Heb je ze er al onder gehad?

Deleted member

Volgens 't geen dat ik van Eric Desart heb geleerd zijn 't inderdaad onzin oplossingen! ;) Zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114462.0 Voor goede ontkoppeling heb je materiaal nodig dat meer "inveert".

Net als Arjan vind ik spikes ook mooier om te zien; ik zou 't gewoon eens een weekje proberen, kijken of 't went, desnoods even tijdelijk op muntjes. Ook mooi en wat luxer zijn de zogenaamde "outriggers" van bijvoorbeeld: http://www.soundocity.com/ of http://www.rumoh.nl/nl/spikes/2346-speaker-outrigger-1015.html

twani

#22
Ik moet eerlijk zijn, ik heb ze er nog niet onder gehad :blush: Ik heb nog schoteltjes dus kan het eenvoudig proberen en zal dat ook doen. De reden Antoine waarom ik denk dat het bij mij niet mooi zal staan zijn de brede (uitstekende) randen van de voet waardoor je (nogmaals: dat denk ik!) een soort van "vliegende schotel" effect krijgt.
Outriggers waren bij mij al eens door het hoofd geschoten, vooral die van AP vind ik altijd mooi, het opent bijv. ook de weg naar iets als een SSC voet/demper oplossing.
Superbedankt voor de links Antoine.

Gr.
Theo.  

Zoiets dus :wub:

S@m

Wat imo een mooie optie is ipv de 'normale' spikes, zijn soundcare SuperSpikes model 2. Deze op de hoeken van de onderplaat kan visueel wellicht aantrekkelijker zijn dan standaard spikes, geen schoteltjes en de luidsprekers zijn ook nog eens eenvoudig te verplaatsen.




hifiman

Quote from: mtissink on June 25, 2011, 17:13:43
De versterker is sterk genoeg om die 'logge' boxen aan te sturen?
Zo'n Symphonic Line versterker staat zijn mannetje hoor  ;)