Marino's Set

Started by Marino, June 25, 2011, 15:11:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marino

Alweer een paar dagen aan het genieten van de RWA, de versterker doet heel veel goed al dacht ik dat na de eerste uurtjes zeker niet. Het gaat allemaal zo makkelijk en natuurlijk dat het minder snel opvalt, dat had ik met Meridian ook en dat is is toch goed teken.

Omdat er maar één lijn ingang aanwezig is loopt alles via de Bushmaster en het geheel klinkt erg prettig. Het is een mooie, simpele versterker met als enig nadeel de stappen van de volumeknop. Hierdoor staat het soms te hard of net te zacht, hiervoor zou de 800 van Maro uitkomst kunnen bieden en gelijk alles in één apparaat is ook een voordeel. Eerst maar een aantal overbodige versterkers verkopen en dan zien we wel verder. Nu eerst maar weer verder met luisteren!

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Nahpets

Die 800 is echt een pracht apparaat. En nu Wim hem een beurt heeft laten geven is het (technisch) risico beperkt ondanks de leeftijd. Financieel risico is ook beperkt (in ieder geval tov de nieuwprijs, 1500 EUR is nog steeds een hoop geld).

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Marino

Ik vind het ook echt een prachtig apparaat waarvan de leeftijd prima is maar ik moet eerst 3 apparaten verkopen voor de aanschaf.

Het gaat zo opstapelen he.. Haha

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

thepioneer

Ik zit zo eens door je set te bladeren, gebruik je de Meridian spullen nog? Pre en luidsprekers?
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Marino

Nee, die heb ik begin dit jaar verkocht. Dat was een supercombi met de 568 en 596. De 596 is de enige Meridian in huis.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

thepioneer

oke, dus alleen nog een dvd speler, heb je de component uitvoering ?
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Marino

Klopt, ik moet zeggen dat ik het tot nu toe alleen nog als cd-speler gebruikt heb.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

thepioneer

Ik zal ook niet weten waaom iemand nog dvd's wil afspelen  ;D

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Marino

De dvd's die ik nog kijk gaan in een Sony blu-ray spelertje die dat best goed doet, makkelijker aansluiten en het scheelt weer wat kabels.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Marino

Na enige tijd maar weer eens een update:

De Electra's bevallen nog uitstekend en ik heb deze inmiddels wat opgeknapt door het lelijke en beschadigde bordeauxrode fineer met kastpapier te beplakken.
Ideaal om verschillende designs en kleuren uit te proberen voor € 10,- of 20,- , eigenlijk moet ik het nog een keer wat netter doen maar van een afstand ziet het er prima uit.

Op het gebied van versterkers is het wat minder stil, de Red Wine bevalt met de Duson voorversterker goed maar toch wilde ik kijken wat de Duson B100 eindversterker zou doen in m'n set.
Deze nu een aantal dagen met veel muzieksoorten beluisterd ben ik er achter dat de B100 geen blijvertje is, vooral met stevige muziek (Metallica, Evanscene enz.) blijft deze wat achter.

Inmiddels de Duson(s) te koop staan en ook de Red Wine staat te koop. Mocht de Red Wine niet tegen de juiste prijs weg kunnen dan is dat ook prima, anders wil ik Astin Trew gaan proberen.

De Beresford Bushmaster dac heeft inmiddels ook weer de nodige uren gemaakt en het blijft een super prijs/kwaliteitsverhouding! Het haalt het niveau van de Squeezebox ver omhoog en ook de hoofdtelefoonversterker stelt niet teleur. Hieronder nog wat foto's.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Xander32

Kastpapier, creatief! En het ziet er nog niet eens gek uit ook :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marino

Tja het was een kwestie van proberen, niet veel te verliezen. Ik heb expres optisch niet al te nette luidsprekers gekozen om met 2 poezen en een klein mannetje niet al te bezorgd te hoeven zijn over een eventuele beschadiging. De klank daarin tegen is erg mooi.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Marino

Na vele uren luisteren heb ik besloten om de Duson set te houden en de Red Wine definitief te koop te zetten, het verschil in eindversterking is dusdanig klein dat het zonde is om de Red Wine te houden.

Wat vooral opvalt is dat de Beresford Dac eerlijk is en slechte opname's ook duidelijk weergeeft, hierdoor leek het in eerste instantie erop dat het aan de versterking lag (gelijk met de dac vernieuwd). Eenmaal weer de Red Wine als eindversterker bleek het vooral de opname te zijn die het verschil maakt.

 
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Marino

Bijna een jaar later weer eens een update, weer wat versterkers en dac's verder...

De Duson combinatie was goed maar door de microfonie in de buizenversterker nogal wisselvallig, door een interlink aan te raken was er al een storing op het kanaal te horen.
Na inspectie bleek er niets mis maar vooral een irritante werking en gevoeligheid van de voorversterker dus heb ik dit maar verkocht.

Na de verkoop van de Duson versterkers heb ik in het begin van het jaar een YBA WA202 versterker gekocht en deze een maand of 7 naar tevredenheid gebruikt.
De Beresford dac heeft het huis ook verlaten om in juni een Bladelius dac van Hans47 over te nemen, deze bevalt nog erg goed maar staat te koop omdat ik graag een dac/hoofdtelefoonversterker wil kopen.

In augustus een Monitor Audio Radius 360 subwoofer gekocht om maar weer eens te experimenteren met de laagweergave. Doordat de sub gesloten is en een speaker out is de weergave lekker strak en worden de monitoren mooi ontlast. De kleur is met creme wit alleen geen gezicht maar misschien dat ik deze nog wrap.

In de tussentijd ook nog een Mclaren A150 gehad maar de YBA klonk vooral frisser en net iets sneller. Dit was snel bekeken maar dan is er een bepaalde onrust die meer mensen zullen herkennen.. Deze is ondertussen weer weg door de aankoop van een Dion Audio voorversterker.

De YBA heb ik kunnen ruilen tegen een Linn LK85 eindversterker, klank technisch mooi als ik de reviews moet geloven en een auto on en off wat wel erg makkelijk is.
Door de BFA luidsprekeraansluitingen op de Linn duurde het aansluiten wat langer, gelukkig kreeg ik deze gister binnen en was er vanochtend eindelijk tijd om alles aan te sluiten.

Helaas is er bij de verzending van de Dion iets niet helemaal goed gegaan waardoor er maar 1 kanaal werkt / signaal geeft.
Uiteraard gelijk alles nagelopen en ook links en rechts gewisseld maar helaas geen rechter kanaal.. Wat ik gehoord heb klonk veelbelovend!

In overleg met Miquel van Dion audio afgesproken dat ik de voorversterker opstuur zodat hij het euvel kan verhelpen en de modificatie naar de T92 kan doen.

Nog even 2 naaktfoto's voor de liefhebbers:













Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Marino

Het is alweer 2 weken geleden dat de voorversterker teruggekomen is van Dion Audio en ik erg geniet van de 'nieuwe' versterking, al redelijk wat uren de nieuwe buizen (één was kapot en dus allebei de buizen vervangen) ingespeeld.

Vergeleken met de YBA is er vooral meer body, de detailweergave op alle vlakken veel beter en het klinkt natuurlijker. Ik speel momenteel nog zonder sub maar de laagweergave klinkt al veel mooier als met de YBA, van de week maar eens de sub er tussen plaatsen.

Om het aantal apparaten (Liv Wave, Apple TV, Dune Base en in een later stadium de blu ray speler) te beperken heb ik een HTPC gekocht met Antec behuizing en voeding, deze zal het geluid via de Bladelius naar de voorversterker brengen. Erg benieuwd hoe dit gaat klinken en hoe gebruikersvriendelijk dit te maken is.

De Bladelius wint het in ieder geval van de Beresford Caiman en dus blijft de Bladelius! Nu nog op jacht naar een leuke hoofdtelefoon versterker..

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Mooie 501 kopen, heb je een hele fijne hoofdtelefoon versterker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marino

Qua ontwerp mooi maar om deze alleen daarvoor te gebruiken?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2