Author Topic: Marino's Set  (Read 5488 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Dracoplasm

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+4)
  • Groningen
    • Flickr
Re: Marino's Set
« Reply #25 on: October 24, 2011, 10:55:53 »
Kom ik zomaar mijn oude versterker tegen, grappig  ;D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Online Marino

• full member
  • Trade Count: (+8)
« Reply #26 on: October 24, 2011, 21:59:31 »
Yep, na een tijdje luisteren toch niet helemaal mijn smaak (wel qua design). Ik heb deze verkocht aan een Pink Floyd fan die de dag ervoor de matchende cd-speler gekocht had en er zeer blij mee was.
Meridian 596 - SB Touch + PSU - YBA WD-202 - YBA GP-20 - Hexateq Premium mono's - Jm Lab Electra 905

Offline Dracoplasm

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+4)
  • Groningen
    • Flickr
« Reply #27 on: October 26, 2011, 08:55:41 »
Yep, na een tijdje luisteren toch niet helemaal mijn smaak (wel qua design). Ik heb deze verkocht aan een Pink Floyd fan die de dag ervoor de matchende cd-speler gekocht had en er zeer blij mee was.

Leuk dat componenten zo rond blijven reizen.  ;D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Online Marino

• full member
« Reply #28 on: November 5, 2011, 16:17:40 »
De LFD eindversterker staat alweer enkele dagen z'n kunsten te vertonen, wat kan een eindversterker toch weer voor veel verbetering zorgen.
Het beeld is groter, gedetaileerder en het klinkt het allemaal werkelijker / losser. Een mooie match met de rest van de set, het blijft altijd afwachten hoe alles uitpakt maar bij het horen van de eerste cd wist ik eigenlijk wel genoeg.. de Roksan staat inmiddels te koop.

De volgende stap is de aankoop van een tv-dressoir of zelf iets 'bouwen', dit alles voordat de kleine kerel begint met kruipen / verkennen..

Meridian 596 - SB Touch + PSU - YBA WD-202 - YBA GP-20 - Hexateq Premium mono's - Jm Lab Electra 905

Online Marino

• full member
« Reply #29 on: January 24, 2012, 20:39:49 »
Na lang zoeken hebben we eindelijk een kast gevonden die onze smaak is en ook nog eens de kabels beschermd tegen kleine kinderhandjes.
Hierdoor is er wel minder plek voor de apparatuur, de blu-ray en de mediaspeler passen nu niet en ik wil het niet onder de kast plaatsen omdat het wel gebruiksvriendelijk moet blijven. Hierdoor heb ik de 566 en de 518 te koop gezet en een 568.1 aangeschaft die de twee apparaten moet gaan vervangen.
Doordat de 568 ook een de-jitter functie heeft en tegelijkertijd een dac heeft lijkt het mij een ideaal apparaat om en ruimte te besparen en misschien ook nog wel qua geluid erop vooruit te gaan (24-96 upsampling).

In de tussentijd heb ik mijn speakers verkocht en de Profile 908 van Focal aangeschaft. Het geluid van de Profile's is wel erg mooi en wel weer een slag beter als de Point Source, het geluidsbeeld lijkt ook wel iets rustiger te zijn bij drukkere muziek.

Als klap op de vuurpijl is het mij ook gelukt om een puck te bemachtigen voor de XA-20ES, wel een hele makkelijke en onsportieve manier (een 930QS gekocht op ebay) maar het werkt! Een extra cd-speler is natuurlijk nooit weg...
Het loopwerk van Nahpets speelt ondertussen super en wat een genot is het toch om cd's af te spelen!

De 568 is vandaag aangekomen dus ga ik van het weekend spelen met de instellingen, aangezien ik alleen stereo gebruik zal het wel meevallen met instellen.

Offline dre73

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+11)
  • amt rules!!
« Reply #30 on: January 24, 2012, 20:58:39 »
zeker netjes! 8)
classe cp-45,perreaux 3400,acoustic signature challenger,bluenote b5 titanium,benz ace-s,trigon vanguard+volcano,benchmark dac 1,dune hd max.

Online Marino

• full member
« Reply #31 on: January 24, 2012, 21:11:05 »
Hey André,

Het staat wel lekker strak en is aardig stevig. Lukt het nog een beetje met de Sonos en heeft de Sony al een nieuwe eigenaar?

Groeten,

Marino

Offline dre73

• amt rules!!
« Reply #32 on: January 24, 2012, 21:12:49 »
ja en ja! :D

sony verkocht en sonos klinkt erg lekker zo!
nu hoop ik ooit eens klaar te zijn met rippen! ::)
classe cp-45,perreaux 3400,acoustic signature challenger,bluenote b5 titanium,benz ace-s,trigon vanguard+volcano,benchmark dac 1,dune hd max.

Online Marino

• full member
« Reply #33 on: January 24, 2012, 21:22:29 »
Goeie zaak! Dat rippen lijkt mij inderdaad een drama, m'n broer leent weleens een stapeltje cd's om te rippen.. Dan toch nog maar een cd'tje opzetten.
Hoe ver ben je nu met de speakers, dat heb ik even niet gevolgd.

Offline dre73

• amt rules!!
« Reply #34 on: January 24, 2012, 21:23:42 »
in de laatse fase,nog wat tweaken en dan zijn ze af.
vooral beseffn dat ze af zijn zal lastig worden! :D

Online Marino

• full member
« Reply #35 on: January 24, 2012, 21:25:29 »
Ja dat geloof ik graag en dan genieten?

Offline dre73

• amt rules!!
« Reply #36 on: January 24, 2012, 21:30:55 »
dat is het nu al! 8)

Online Marino

• full member
« Reply #37 on: January 24, 2012, 21:37:03 »
Goed!

Online Marino

• full member
« Reply #38 on: April 5, 2012, 21:25:04 »
Na een paar weken toch maar eens laten weten hoe goed de Meridian's bevallen, het blijft een gok om luidsprekers blind te kopen maar het heeft zeer goed uitgepakt!
Op het gebied van detail doen de Meridian's niet onder voor de Focal's maar doen hun werk veel onopvallender waardoor de weergave rustiger is en je meer (voorheen) kleinere details hoort.
Het geluid is een stuk voller geworden en op elk niveau erg compleet (voor het formaat), op papier gaan ze iets minder laag (55 Hz tegen 50 Hz) maar door de dubbele woofer compenseren ze dat blijkbaar erg goed.
De centerspeaker heb ik op dit moment niet in gebruik en ligt op de reservebank, misschien komt deze in de toekomst nog van pas in een volgende woning.

De setup is nu als volgt: Audio Synthesis Transport/Squeezebox - 568 - M33's, de luidsprekers zijn via Mogami 3080 XLR's verbonden met de 568 en Procab (dankzij Ralphie) stroomkabels welke erg goed bevallen.
Ik ben erg tevreden met het geluid en de setup, de Squeezebox was er bijna niet gekomen door plannen om een 504 tuner te kopen maar wat een superapparaat is de Squeezebox!
Qua radiogeluid minder goed als een 504 maar de veelzijdigheid van de Squeezebox wint het ruim, ook de de-jitter van de 568 zorgt ervoor dat het geluid zeker acceptabel is.
De keuze op het gebied van internetradio is erg prettig en zo leer je nog eens nieuwe muziek te ontdekken.

Mocht ik tegen een 596 of 598 aanlopen dan kan het zijn dat ik het aanschaf om te kijken of het nog mooier aansluit maar voorlopig is het goed.

Bijgevoegd de niet geweldig genomen foto's, een kunst die ik nog wat meer moet ontwikkelen maar dat gaat goed komen met behulp van m'n onlangs aangeschafte LX3!
« Last Edit: April 5, 2012, 21:27:21 by Marino »

Online Marino

• full member
« Reply #39 on: April 5, 2012, 21:28:24 »
De M33 van dichtbij.
« Last Edit: April 5, 2012, 21:29:29 by Marino »

Online Marino

• full member
« Reply #40 on: July 29, 2012, 21:27:29 »
Sinds 2 weken ben ik de gelukkige bezitter van een paar Proac Studio 2, deze heb ik van Rens overgenomen om te kijken hoe het zich verhoudt t.o.v. een Meridian actieve luidspreker.
Helaas gaat het formaat niet samen met mijn huiskamer (zie zeer slechte kwaliteitfoto's), de huiskamer is 4 meter breed en de ruimte tussen de luidsprekers is ong. 1,70 . Waar de Meridian's bijna wegvallen in het beeld daar domineren de Proac's het beeld volledig, ik heb het een paar dagen laten staan om te wennen maar het blijft te groot (mijn vriendin deelt die mening uiteraard).

Dit is voor mij de eerste keer geweest dat er een 'vloerstaander' in mijn huiskamer gespeeld heeft en ik moet zeggen dat het erg goed beviel, het laag wat ik nooit dacht te missen mis ik nu wel...
Het trekt je meer mee in de muziek en het gevoel wat een basgitaar geeft is echt heerlijk!

Op dit moment zijn de Meridian's weer actief en klinkt het erg prettig maar de gedachte van de Proac's blijft..

Online Marino

• full member
« Reply #41 on: January 15, 2013, 21:06:36 »
Afgelopen weekend heb ik eindelijk tijd gevonden om de aangeschafte Velodyne SC1250 versterker en de Velodyne SC-8 subwoofer aan te sluiten en in te stellen.
De versterker heeft een plaatsje gevonden achter de televisie en staat mooi uit het zicht, de subwoofer heb ik tussen de muur en het meubel geplaatst.

Hierna heb ik de crossover in de 568 op 80 hz gezet en de maat van de subwoofer ingegeven (het filter in de Velodyne is dus uitgezet), hierna heb ik de Velodyne aangezet en ben ik begonnen met de testsweeps. Echt een flink geluid voor zo'n klein kastje, de poezen keken angstig om zich heen waar dat nu vandaan kwam.

De eerste cd's leek het of de sub niet meespeelde maar dat kwam doordat het volume van de Velodyne iets te zacht stond (standaard 30), nu heb ik deze op 35 staan en het geluid is al heel erg opgeknapt. Ik moet het nog iets finetunen qua volume en misschien nog even de fase nakijken maar tot nu bevalt het zeker goed en zeker niet te veel laag. De M33's spelen nu ook weer mooier doordat ze het laag overlaten aan de sub, de crossover in de Meridian laat ook geen noemenswaardig gat vallen en het sluit mooi aan.

Helaas heb ik vorige week de set van Nahpets mogen ervaren en dat speelt toch wel weer een stuk 'mooier' en dichter bij de werkelijkheid. Dit soort bezoekjes is erg leuk maar wel gevaarlijk voor de rust die je denkt te hebben, gelukkig bevalt de sub en de set zo goed dat de rust weer terug is.

Offline LuPo

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+45)
« Reply #42 on: January 15, 2013, 21:18:38 »
Je vergeet te vermelden dat je een nieuwe tv hebt! :P

Mooie set hoor!

Offline Nahpets

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+42)
« Reply #43 on: January 15, 2013, 21:34:35 »
Helaas heb ik vorige week de set van Nahpets mogen ervaren en dat speelt toch wel weer een stuk 'mooier' en dichter bij de werkelijkheid. Dit soort bezoekjes is erg leuk maar wel gevaarlijk voor de rust die je denkt te hebben

Sorry  :P

gelukkig bevalt de sub en de set zo goed dat de rust weer terug is.

En dat is weer erg mooi natuurlijk.

Online Marino

• full member
« Reply #44 on: January 15, 2013, 21:50:16 »
Haha, het kan natuurlijk ook altijd beter.. De 800 blijf ik een zeer mooi apparaat vinden die qua looks overeenkomt met de 500 serie (behalve de afmetingen).

Bedankt voor de reminder Lupo, ik kijk alweer een tijdje naar een 42 inch Panasonic type G15 die een B&O mx 7000 vervangen heeft (het geluid blijft ver achter bij de B&O).

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk