Na een paar weken toch maar eens laten weten hoe goed de Meridian's bevallen, het blijft een gok om luidsprekers blind te kopen maar het heeft zeer goed uitgepakt!
Op het gebied van detail doen de Meridian's niet onder voor de Focal's maar doen hun werk veel onopvallender waardoor de weergave rustiger is en je meer (voorheen) kleinere details hoort.
Het geluid is een stuk voller geworden en op elk niveau erg compleet (voor het formaat), op papier gaan ze iets minder laag (55 Hz tegen 50 Hz) maar door de dubbele woofer compenseren ze dat blijkbaar erg goed.
De centerspeaker heb ik op dit moment niet in gebruik en ligt op de reservebank, misschien komt deze in de toekomst nog van pas in een volgende woning.
De setup is nu als volgt: Audio Synthesis Transport/Squeezebox - 568 - M33's, de luidsprekers zijn via Mogami 3080 XLR's verbonden met de 568 en Procab (dankzij Ralphie) stroomkabels welke erg goed bevallen.
Ik ben erg tevreden met het geluid en de setup, de Squeezebox was er bijna niet gekomen door plannen om een 504 tuner te kopen maar wat een superapparaat is de Squeezebox!
Qua radiogeluid minder goed als een 504 maar de veelzijdigheid van de Squeezebox wint het ruim, ook de de-jitter van de 568 zorgt ervoor dat het geluid zeker acceptabel is.
De keuze op het gebied van internetradio is erg prettig en zo leer je nog eens nieuwe muziek te ontdekken.
Mocht ik tegen een 596 of 598 aanlopen dan kan het zijn dat ik het aanschaf om te kijken of het nog mooier aansluit maar voorlopig is het goed.
Bijgevoegd de niet geweldig genomen foto's, een kunst die ik nog wat meer moet ontwikkelen maar dat gaat goed komen met behulp van m'n onlangs aangeschafte LX3!