Op weg naar een dedicated HT voor Softpower.... Deel 1 Missie Geslaagd!

Gestart door Softpower, juni 10, 2011, 21:55:27

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Bizar mooi in het wit!! 8)

Ik ben ook wel benieuwed naar de andere speakers die je beluisterd hebt. Wil je daar iets over vertellen?

jaco

Maar.. ze je nu witte luidsprekers in een dedicated HT ruimte ?
Meestal zijn die ruimtes donker gekleurd, en dan vallen witte luidsprekers nogal op lijkt me..

Dat is 1 ding wat mij altijd stoorde, als een scene op je TV/projector veel licht heeft, je van alles in je kamer gaat zien.

Maar .. ze zien er wel mooi uit in deze kleur.

denoontje

Citaat van: Softpower op juli 12, 2011, 23:07:41
Ok.. Maar dan moet ze wel de sleutel hebben ;)

Ach als ik zie hoe ze mijn binnendeur hebben behandeld die op slot zat....en hoe ze een projector van het plafond  hebben geloopt....
Die k*t gasten pakken gewoon een breekijzer of schroevendraaier.
Je kunt het beter niet op slot doen, want dan is ook je kast etc kapot en je spullen zijn toch weg.. :-(
Alleen een kluis is niet echt interessant voor ze denk ik, zeker indien die vast aan de muur/vloer zit

Softpower

Citaat van: jaco op juli 13, 2011, 08:41:31
Maar.. ze je nu witte luidsprekers in een dedicated HT ruimte ?
Meestal zijn die ruimtes donker gekleurd, en dan vallen witte luidsprekers nogal op lijkt me..

Dat is 1 ding wat mij altijd stoorde, als een scene op je TV/projector veel licht heeft, je van alles in je kamer gaat zien.

Maar .. ze zien er wel mooi uit in deze kleur.

Ik verwacht datde speakers in de huiskamer blijven.. De cm's in ieder geval. Ik ga de 805's in een dedicated ruimte niet als fronts gebruiken. Dat worden iig de rears.. En dan staan ze zeer waarschijnlijk achter de projector... En als ik echt genoeg geld heb dan blijven de 805-en in de woonkamer en worden het 803-en achter en of 800 of 802 voor zoals het er nu naar uit ziet. Misschien wel volledige b&w ct800... Maar dan moet ik dat eerst goed beluisterd hebben. Ik denk dat dat nl niet aan de 800 serie kan tippen. Zeker niet in stereo en dat kan ik met de 800-serie natuurlijk nog ff makkelijk meepakken...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Martijnst1990

Erg mooi, die speakers in het wit  :thumbs-up: EN dan die Classé apparatuur  :wub: Ben heel benieuwd naar het eindresultaat en natuurlijk naar hoe het klinkt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Softpower

Citaat van: denoontje op juli 13, 2011, 10:51:58
Ach als ik zie hoe ze mijn binnendeur hebben behandeld die op slot zat....en hoe ze een projector van het plafond  hebben geloopt....
Die k*t gasten pakken gewoon een breekijzer of schroevendraaier.
Je kunt het beter niet op slot doen, want dan is ook je kast etc kapot en je spullen zijn toch weg.. :-(
Alleen een kluis is niet echt interessant voor ze denk ik, zeker indien die vast aan de muur/vloer zit

Je hebt gelijk als ze het komen halen dan komen ze het halen.... Dan helpt niks behalve een kluis ( hee dat is een mooie ht-ruimte in ons pand in Arnhem hebben we een kluis van 45 m2 met wanden van 80 cm dik..... :evil:)

Maar de kleine krijg in ieder geval de kast niet open en daar gaat het me in eerste instantie om... Ze probeert het nu al en weet hoe de kleppen open moeten (16 maanden) zonder sleutel kan ze niks.. En door de control4 werkt toch alles..
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Softpower

Citaat van: Martijn90 op juli 13, 2011, 10:59:12
Erg mooi, die speakers in het wit  :thumbs-up: EN dan die Classé apparatuur  :wub: Ben heel benieuwd naar het eindresultaat en natuurlijk naar hoe het klinkt.

Ik tel af tot het einde van deze dag.. Dan speelt het.. Ok dan moet het nog wel inspelen maar een eerste indicatie is er dan...
Pana 42VT30E

LittleNinja

Softpower

Citaat van: LittleNinja op juli 13, 2011, 12:02:01
Maareh... Wat heb je nog meer beluisterd aan speakers?

Geduld...

Dat komt ook later... Met korte omschrijving.. Maar typen op een iphone is niet zo handig...
Pana 42VT30E

Softpower

ik heb de volgende speakers beluisterd op zowel Marantz av8003/mm8003 als Rotel RSP1570/1582/1575 als Classe ssp-800/ca5100/ca2200:

Piega Premium 5 en Premium 1 (rear)
Monitor Audio Gold GX 200 en GX 50
B&W XT-serie
B&W CM 8/9 en 1
Kef iQ30/iQ70/xQ40
B&W 805d

Mijn insteek was het zoeken naar een combi die zowel in stereo als in surround mijn kon raken. Waarbij het formaat van de speaker nog acceptabel moest zijn. en de kleur bij voorkeur wit/aluminium. Eigenlijk waren de bv gx200 en de cm9 iets te groot (en niet in wit) maar ja als ze precies zijn wat ik zoek dan doe ik daar een concessie in. Ik heb geen budget gesteld tijdens het zoeken. Wel had ik in mijn hoofd dat het voor mij moest kloppen. Ik zocht een compromis tussen formaat/kleur en geluid. Waarbij het laatste bij mij voorop stond. Daarbij wilde ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar eigenlijk in eerste instantie ook niet zoveel uitgeven als het nu geworden is. Ik denk echter dat de uitgave die ik gedaan heb het dubbel en dwars waard is.

Piega ->
* Strak en Sprankelend
* Stemmen geven je kippenvel en staan redelijk op de voorgrond
* Soundstage rijkt mooi buiten de speakers en je hebt niet door dat ze er zijn
* Mid/laag zit er achter de stem
* Ik vind ze erg zakelijk. Ze klinken zoal ze eruit zien ;) zakelijk
* te zakelijk bij Films

Monito Audio ->

* Stem is top.
* mid/laag voor mij wollig/een beetje brei te weinig PRAT
* eigenlijk hoorde ik 3 lagen in het geluid stem op de voorgrond het laag op de achtergrond en het midden er tussen in. Daarnaast bleven de speakers me aanstaren ook met mijn ogen dicht. Ik kon precies aangeven waar ze stonden. Bij mij trad erg snel luistermoeheid op.
* Door die positionering van hoog/midden/laag voor mij ongeschikt voor films.. de bubble viel voor mij niet te ontdekken...

B&W CM-serie

* hoog/mid/laag goed in evenwicht in het geluidsbeeld
* helaas komt het geluid niet los van de speaker. Er ligt voor mij afhankelijk van de versterking een dunnere of dikkere deken over de speaker die je er af wilt trekken maar dat niet lukt. De deken was met de classe het dunst maar duidelijk aanwezig. Daardoor krijg je het gevoel dat er veel meer te horen valt dan je hoort. De speaker nodigt je uit om dat te ontdekken maar door die virtuele deken lukt dat dus niet. uiteindelijk wordt je daar moe van...
* daar heb je in een surroundsetting veel minder last van. Alleen vond ik de explosies net te gedempt.. ik kreeg net niet die oempf...

Kef ->

Met Kef was ik heel snel klaar. Jaren terug ben ik Kef tegen gekomen en heb ik er uitgebreid naar geluisterd. Ik vind het toen heel schel. Ik had de hoop dat het voor mij verbeterd was. Kef's geven veel detail weer vind ik (en ik de speakers mooi vind om te zien). Helaas voor mij heeft Kef zijn geluidsbeeld niet aangepast, dat spreekt natuurlijk voor Kef ;) Maar goed Kef past niet bij mijn voorkeur.

B&W 805d ->

* In 1 woord: sprankelend
* In 3 woorden:  Wat een detail Je hoort gewoon met welke vinger de aanslag op de piano plaatsvindt! of de beroering van de snaar van de basgitaar dik of dun is... of de muzikant in vorm is of niet ... Je hoort ook als de opname minder is.. daar moet je wel van houden...
* PRAT!
* kippenvel van de stemmen
* geen brei van mid/laag
* erg goede soundstage - speakers verdwijnen
* bij deze speaker ging ik spontaan meebewegen. hoorde ik zaken die ik niet eerde op andere speakers en combi's gehoord heb.. Was de muziek weer nieuw voor me..
* Wat je mist bij de CM serie krijg je bij de 805d dubbel en dwars terug! (maar goed er is ook een fors prijsverschil)
* De sprankeling krijg je op alle 4 (zie onder) de pre/pro combi's. Daarbij laat de classe ook nog het meeste detail horen.
* in een filmsetting was dit voor mij waanzin.. daarbij hoorde je echt het verschil tussen de processors. je krijgt met de ssp-800 echt waar voor je geld ;) Ik hoorde water zoals het moet zijn in stille scenes is toch geluid terwijl de andere processors daar de boot misten. die gaven niks weer. Je voelde met de classe icm 805 gewoon dat er wat te gebeuren stond en dat er echo's/geluidsreflecties waren die je met de andere processors niet te horen kreeg ( ook met 805 aangesloten).

Daarnaast heb ik in een andere sessie ook nog de 805's op denon AVP-A1HD/POA-A1HD. Voor mij is de combi met classe te prefereren boven denon. De SSP geeft veel meer detail weer dan de denon. Qua geluid vind ik de combi denon-b&W te warm worden waardoor het stroperig aanvoelt. De keuze was daarmee redelijk snel gemaakt. Ik heb nog overwogen om Krell te gaan luisteren maar was na de luistersessie met de denon eigenlijk al verliefd  :wub: op de classe combo. Dus dan heeft verder luisteren niet zoveel zin meer. het vergelijk is dan niet eerlijk meer.

- voor de mensen die van B&W houden maar waar de 805d te duur is kan ik de B&W pm1 van harte aanbevelen. Daar is de deken ook verdwenen. die monitor geeft iets minder detail als een 805d maar voor het formaat is het echt heel erg goed! ik zeg daar moet je zeker naar gaan luisteren! Ik heb 'm vrijdag gehoord en ben enthousiast. tis dat ie niet in het wit is (ook niet op speciaal verzoek zoals de 805d) anders dan had ik de cm1 van de achterkanalen er op ingeruild.

Gelukkig waren de 805d's ook in wit leverbaar (overigens tegen forse meerprijs) anders waren ze het zeer waarschijnlijk niet geworden. Ik denk dat ik met de classe/805d combi het juiste compromis heb gevonden...

Helaas is het vandaag niet gelukt om alles speelklaar te krijgen (kabelwerk in de muren zat wat tegen) Dus morgen in de loop van de dag komt het eerste resultaat...
Pana 42VT30E

WimB

Zou zelf niet zo snel speakers in een kleur of wit kopen, maar het ziet er wel mooi uit. Wel jammer dat er zoveel verschil zit tussen de front en center en surrounds wat model en vormgeving betreft.

Softpower

Citaat van: WimB op juli 13, 2011, 23:34:57
Zou zelf niet zo snel speakers in een kleur of wit kopen, maar het ziet er wel mooi uit. Wel jammer dat er zoveel verschil zit tussen de front en center en surrounds wat model en vormgeving betreft.

Zoals ik al schreef tis in onze huiskamer comprissen maken. De centers uit de 800 serie zijn gewoon veel te groot. Dat geldt ook voor de surrounds.. Daar kon ik echt geen 805's plaatsen (de waf-effect). Ik had graag pm1's geplaatst als alternatief maar die zijn (nog) niet in wit.. En wit = waf

Als ik naar aparte ruimte kan.. Dan wordt de rest geen wit.. Want dan moet die ruimte zo donker mogelijk zijn..

Voor onze huiskamer vind ik het super mooi... Morgen of overmorgen volgen hi-res foto's
Pana 42VT30E

Softpower

Yes alles is klaar... Ben super blij... Morgen eerste impressie.. Ben nu aan t uitproberen... En tot nu toe grote :D
Pana 42VT30E

Softpower

Bijgaand even wat quick and dirty shots

IPhone control4 app

En ja dat ledje van de ssp is echt zo fel

Bij standby zijn kleppen dicht. Dus dan heb je er geen last van. Bij gebruik is led uit.
Pana 42VT30E

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Softpower

Pana 42VT30E

papaleo

Machtige mooie set,waarbij de speakers ook nog eens uniek zijn gemaakt....chapoo!  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

BuSpu

Citaat van: Softpower op juli 13, 2011, 22:13:32
* PRAT!

ik word, geloof ik, wat ouder maarru wat bedoel je daarmee?

Ik heb ooit voor m'n werk met een 805 signature gedraaid, dat was een bijzondere speaker!

Verder vind ik het wit geweldig. Zo sluiten ze prachtig aan bij de kamer, iets wat vaak niet het geval is.

Softpower

Citaat van: papaleo op juli 15, 2011, 07:56:32Machtige mooie set,waarbij de speakers ook nog eens uniek zijn gemaakt....chapoo!  :worship:

Dank u!

Citaat van: BuSpu op juli 15, 2011, 09:31:08ik word, geloof ik, wat ouder maarru wat bedoel je daarmee?

Ik heb ooit voor m'n werk met een 805 signature gedraaid, dat was een bijzondere speaker!

Verder vind ik het wit geweldig. Zo sluiten ze prachtig aan bij de kamer, iets wat vaak niet het geval is.

PRAT = Pace, Rithm, Attack, Timing

Met dank aan Bas voor de afkorting

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112884.msg1965497#msg1965497

Tja het waf-effect dat wit ;) Nu wil het geval dat ik het zelf ook heel erg mooi vind passen en ik zelf het liefst ook witte speakers had. Maar goed als ze echt niet in wit waren dan was het een lastige keuze geweest. Nu moest ik alleen beslissen of ik er meer voor wilde betalen.
Pana 42VT30E

stoffels

mooie set man, het enigste dat nog ontbreekt is een ..... witte tv  :)

Softpower

Citaat van: stoffels op juli 15, 2011, 11:54:57
mooie set man, het enigste dat nog ontbreekt is een ..... witte tv  :)

:evil: goed nu kan ik dit topic niet meer aan mijn vriendin laten lezen. Ze zou eens op het idee komen :D
Pana 42VT30E

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Softpower

Citaat van: Valkyrie op juli 15, 2011, 12:07:37
Zo'n witte Pioneer zou wel mooi zijn :wub:

Lol.

Ja dat klopt...

Jammer dat Panasonic geen mogelijkheid biedt om ze in een andere kleur te laten spuiten ;)
Pana 42VT30E

WimB

Het ziet er wel mooi uit zo in het wit. En die Classe's zien er echt klasse uit.

HTip

Wat een prachtige set heb je, zowel in looks als performance. Past ook allemaal erg goed in je interieur. De set zal nóg beter gaan uitkomen in een dedicated ruimte (met een goede akoestiek). Ik ben erg benieuwd naar je plannen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive