Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Started by Bas Akkerman, June 9, 2011, 21:45:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Poldo

Quote from: Bas Akkerman on May 18, 2012, 21:03:04
Een hele hoop kan ik je vertellen en toch nog wel meer dan ik zelf had verwacht eigenlijk.

Garmt, we hebben het in deze volgorde beluisterd, toch?
- Linn K20 (single)
- Audioquest CV-8 (single)
- Cardas QuadLink (single)
- Cardas Crosslink (bi-wire)
- Cardas QuadLink (bi-wire)
- Audioquest CV-8 + Type-8 (bi-wire)
- Nordost Red Dawn (bi-wire)
- QED Silver Anniversary (bi-wire)

Ik heb natuurlijk niks opgeschreven, maar als ik de volgorde weet, weet ik nog wel welke kabel wat deed.

op naim en harbeth?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Bas Akkerman

Quote from: Poldo on May 18, 2012, 21:20:45
op naim en harbeth?
Nee, de basisset was een Resolution Audio set (Opus) met de Harbeth Monitor 30. Die had ik vorige keer al samengesteld en die was wat mij betreft een meer dan mooi uitgangspunt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Poldo

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

garmtz

Dat was de volgorde geloof ik zo'n beetje ja. Maar tussentijds zijn we nog wel wat heen en weer geswitched.

Bas Akkerman

Quote from: Poldo on May 18, 2012, 21:26:35
ok, even snel, wat vond je van audioquest?
Voila!

___________________________________________
Derde luistersessie Beter Beeld en Geluid

Na de laatste luistersessie in Alkmaar is nu Hilversum aan de beurt. Voor mijn gevoel ben ik langzaam in het middelpunt geraakt van een draaikolk en begin ik steeds meer mijn doel te bereiken. Het geeft ook wel een bepaalde spanning en al mijmerend schiet de trein door Zuid-Holland, Utrecht en Noord-Holland heen. Stipt op tijd, ja de weg kwam me nu toch wel bekend voor, kom ik aan bij de beide heren. Bjorn doet open en vraagt waar Linda is. Ik vertel hem dat die thuis is en van haar welverdiende rust aan het genieten is. Een hoop afspraken, heel druk werk, dus ze heeft eventjes geen energie en de rust om de reis naar Hilversum te ondernemen en daar intensief te gaan luisteren.

De set van vorige keer staat al klaar en ik hoor in de hal een klavecimbel spelen. Vrolijk word ik ervan, alhoewel het ook wel wat treurig overkomt. Om het geheugen nog even op te frissen: een Linn DSM (de nieuwe versie) staat digitaal aangesloten op de DAC van de Resolution Audio Opus 21 CD. Die is vervolgens verbonden met de noodzakelijke PS (voeding) en de S80 versterking om uiteindelijk te belanden bij de Monitor 30 van Harbeth. Bekabeling is Linn K20 en als laatste toevoeging staat er een Velodyne DD18 te spelen, die ik ook in overweging heb. Een behoorlijke setup dus!

In dit verslag bespreek ik eigenlijk alleen de invloed van de verschillende kabels. Een behoorlijk grote invloed zal blijken...

Linn K20 (single)
Synergie – 8,5 Definiëring – 8,5 Spreiding – 8,5 Bas – 9
De oplettende lezer ziet dat ik minder punten geef dan de vorige keer. Voor mijn gevoel is er ook wat anders aan de set en klinkt deze net wat feller in het hoog, haast korreliger dan vorige keer. Bij wat mindere of drukkere opnames, zoals Rehab van Amy Winehouse gaat het mij net over de grens en komt er een bepaalde hardheid in de muziek. Ook de bas is mij wat te aanwezig, maar dat zie ik als een simpele instelling op de Velodyne.


Audioquest CV-8 (single), de kabel die we  vorige keer hebben beluisterd bij deze set.
Synergie – 9 Definiëring – 8 Spreiding – 8 Bas – 9
Dit gaat al beter, er is meer rust in de muziek en ik hoef niet meer door een hard randje heen te luisteren. Wat me wel opvalt is het wat rommelige karakter. Hoewel tonaal prima in orde, mag het van mij nog net wat luchtiger.

We proberen Cardas op advies van Garmt die het een fijne kabel vindt. Ik ben benieuwd. We sluiten dan ook de Cardas QuadLink (single) aan.
Synergie – 9,5 Definiëring – 9 Spreiding – 8 Bas – 9
Altijd lastig, maar voor mijn idee is dit meer het geluid waar ik naar zoek. Heel prettig omdat de set een enorm mooie balans heeft tussen dynamiek en verfijning. Een prachtige flow die heel mooi past bij de rest van de set. Iets dat me wel opvalt is het wat slome karakter van deze kabel. Het lijkt haast of de muziek net een tandje langzamer gaat dan ik gewend ben. Waiting for the night ken ik natuurlijk als mijn broekzak en het gaat echt wat langzamer dan ik gewend ben. Maar hoe kan een kabel nou muziek langzamer maken...? Alsof de zangers slaperig zijn of licht aangeschoten. Naar mate de tijd vordert lijkt het ook wat minder geworden. Of ik ben er gewend aan geraakt of de kabel heeft zijn tijd nodig.

Aan Garmt vraag ik of hij een kabel kan aansluiten die net wat meer up-tempo is, maar ik wil wel de klankbalans houden. Het wordt de Cardas Crosslink (bi-wire).
Synergie – 8,5 Definiëring – 8 Spreiding – 8 Bas – 8
Deze is duidelijk meer up-front en heeft meer drive. Net als Naim doet hij dat door het midlaag wat aan te dikken en te prononceren. Op zich niet eens zo vervelend, maar ik mis wel de verfijning en de flow van de vorige kabel. Bij Smells like teen spirit en Firestarter gaat het lekker, bij Waiting for the night of Nits vallen de belangrijke stemmen weg.

Terug dus naar de Cardas QuadLink om te kijken of ik kan wennen aan het "slome". Alan Shaw heeft een duidelijke mening als het gaat om bi-wiring. Niet doen, volgens hem dat gaat bij de Harbeth luidsprekers niet zo mooi. Aangezien Garmt haast nog eigenwijzer is dan ik, doen we dat toch.
Synergie – 9,5 Definiëring – 9,5 Spreiding – 10- Bas – 9,5
Gelukkig maar...
Absoluut niet verwacht, maar de invloed van deze stap is groot. Vooral de spreiding die deze luidsprekers weergeven is enorm toegenomen. Ik hoor nu echt stemmen ver naast de luidsprekers en geluiden die naast me, soms zelfs iets achter me lijken te komen. Het speelt totaal los van de luidsprekers en dit is het laatste stapje dat ik niet had durven hopen. De beleving van elk nummer wordt zo veel intenser en de set is volledig tot bloei gekomen. Wanneer ik Firestarter hoor, wordt me meteen duidelijker waarom ik van dit nummer houd. Als ik Buena Vista Social Club, weet ik precies waarom ik van dat nummer houd, net als bij Pink Floyd en al het andere dat we horen. Het is voor mijn gevoel simpelweg AF!

We hebben de smaak met bi-wiren te pakken, dus we doen een experimentje met een Audioquest CV-8 + Type-8.
Synergie – 8,5 Definiëring – 8 Spreiding – 8,5 Bass – 9
Oei, dat valt tegen. Rommeliger, krijsender,  drukker, compacter. Het beeld schrompelt als het ware ineen. Alsof het haast onzeker is en niet duidelijk durft te zeggen wat het wilt.

De Nordost Red Dawn (bi-wire) dan.
Synergie – 8 Definiëring – 9 Spreiding – 8,5 Bas – 9
Het wordt wel wat duidelijker en stemmen krijgen net wat meer verstaanbaarheid, maar de kleur uit de set wordt ook bleek. Het geluidsbeeld wordt ook wat laid-back. Alles bij elkaar wordt het gewoon wat te netjes en te voorzichtig.

Als laatste de QED Silver Anniversary (bi-wire)
Synergie – 7,5 Definiëring – 8 Spreiding – 8 Bas – 8,5
Weg is de coherentie. Wat er voor terug komt is een wat brokkelige kabel die het laag, midden en hoog scheidt. An sich nog niet eens een verkeerde kabel en bij een wat onduidelijke luidspreker kan het dit net even wat oppeppen. Ik denk bijvoorbeeld aan een B&W. Maar het contrast met de Cardas Quadlink is groot, veel te groot.

Het is duidelijk, dat wordt de set die absoluut nummer 1 staat op mijn lijstje. De set is nu ruimtelijker geworden en heeft daarmee het laatste minpunt op de Magnepan terug gewonnen. Die geef ik zeker nog een kans, maar dat wordt wel een hele dobber.

EDIT: helemaal vergeten, maar ik ook nog de Linn op zichzelf gehoord. In eerste instantie leek die helemaal niet zo'n verschil te maken met de DAC in de Resolution Audio Opus cd-speler. Pas bij terugschakelen hoorde je dat de laatste nog meer verfijning en "inner notes" liet horen. Maar ik kan me voorstellen dat je dit niet snel opmerkt. Als je het eenmaal hoort, ben je verkocht. Tenminste, ik wel!
Dan nog even over de Velodyne DD18 die ik nu wat onderbelicht heb. Ten onrechte, want hij integreert perfect met de rest van de set. Toch is de meerwaarde niet altijd even duidelijk. Ik hoor zeker een toegenomen ruimtelijkheid die het beeld groter helpt te worden. Mijn selectie aan nummers biedt eigenlijk nog wat te weinig laag om echt te profiteren van de Velodyne. De volgende keer zal ik daar nog zeker wat moois voor uitkiezen.
Komt er dan een volgende keer? Ja! Halverwege de luistersessie belt Linda mij op om te zeggen dat ze toch graag nog een keer wil komen luisteren. Voor zaterdag 26 mei maak ik ter plekke een afspraak en dan gaan we samen genieten van deze heerlijke set!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Wat een project/traject, Bas! Ik hoop dat je gauw je keuze kunt maken. De nu beschreven set lijkt me heel mooi, maar dan natuurlijk inclusief die DD15, of twee ;) .
Dutch & Dutch

garmtz

DD18... :)  En de vorige keer hebben we geluisterd met de CV-8. De Cardas Quadlink had je tot vandaag nog niet gehoord.

paaj

In ieder geval heb je nu twee absoluut jaloersmakende sets op het oog, en het lijkt alsofhet eind inderdaad nadert. :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

skyfox

Weer een mooi stukje, Bas! Grappig om te lezen hoe kabels nog kunnen uitmaken. Ik dacht altijd dat het kleine puntjes op de 'i' waren, maar het zijn dus geen kleine puntjes maar grote punten.

Heb je nog met de sub aan en uit geexperimenteerd of ging je deze keer puur voor kabels?

Ik ben erg benieuwd of je dit geluid ook thuis zo gaat ervaren. En hoe Katie erop klinkt ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: keyser on May 18, 2012, 22:58:41
Wat een project/traject, Bas! Ik hoop dat je gauw je keuze kunt maken. De nu beschreven set lijkt me heel mooi, maar dan natuurlijk inclusief die DD15, of twee ;) .
Eentje is voorlopig meer dan genoeg. Al was het maar omdat een DD18 wel wat ruimte inneemt. ;)
De reis is behoorlijk lang geweest, maar absoluut de moeite waard!

Quote from: garmtz on May 18, 2012, 23:01:20
DD18... :)  En de vorige keer hebben we geluisterd met de CV-8. De Cardas Quadlink had je tot vandaag nog niet gehoord.
Lol, het laatst schreef ik het verkeerd inderdaad. Knap dat je nog wist waar we vorige keer mee luisterden.
Quote from: paaj on May 18, 2012, 23:03:13
In ieder geval heb je nu twee absoluut jaloersmakende sets op het oog, en het lijkt alsofhet eind inderdaad nadert. :)
Dat doet het zeker. De sets zijn jaloersmakend, maar zullen ook zeker niet ieders cup of tea zijn.

Quote from: skyfox on May 18, 2012, 23:20:16
Weer een mooi stukje, Bas! Grappig om te lezen hoe kabels nog kunnen uitmaken. Ik dacht altijd dat het kleine puntjes op de 'i' waren, maar het zijn dus geen kleine puntjes maar grote punten.

Heb je nog met de sub aan en uit geexperimenteerd of ging je deze keer puur voor kabels?

Ik ben erg benieuwd of je dit geluid ook thuis zo gaat ervaren. En hoe Katie erop klinkt ;)
Ik ook! Dan kom je zeker luisteren als ik de set thuis op proef heb. En kabels doen nog een hele hoop, maar moeten niets veranderen alleen maar aanscherpen, wat mij betreft. De Velodyne hebben we aan en uit gezet, vandaar mijn opmerkingen erover.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

erik s.

leuk om te lezen hoe jij deze kabels ervaart.
in mijn ervaring is het gevoel dat de muziek langzamer wordt een signaal dat de set erg goed presteert.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Willy de Woofer

Quote from: erik s. on May 19, 2012, 09:55:10
leuk om te lezen hoe jij deze kabels ervaart.
in mijn ervaring is het gevoel dat de muziek langzamer wordt een signaal dat de set erg goed presteert.
Dag Bas,
Ik heb alleen de laatste pagina van je topic gelezen.
Als je zelf cijfers van 9 en 9,5 geeft, zit je erg dicht bij je doel.
Mijn ervaringen met kabels zijn, dat ze een set kunnen maken of breken. Goed dat je dat allemaal uitprobeert.
Luisteraars die beweren dat er geen verschillen zijn tussen kabels, zouden hun eigen tekortkomingen eens moeten erkennen.
Waarschijnlijk zijn zij ook allemaal "de beste chauffeur van Nederland"  ;)

garmtz

Quote from: erik s. on May 19, 2012, 09:55:10
leuk om te lezen hoe jij deze kabels ervaart.
in mijn ervaring is het gevoel dat de muziek langzamer wordt een signaal dat de set erg goed presteert.

Dat is ook hoe ik het vaak ervaar... Hoe beter de set (en hoe meer rust de set heeft), hoe minder je hersenen hoeven te 'werken' en hoe beter ze de muziek kunnen volgen. Het LIJKT dan alsof de muziek langzamer speelt.

morca

Het is een heel topic geworden zo,top dat je er een beetje uit bent en een beeld begint te krijgen wat je nu wilt.  :thumbs-up:

Na al die kabel wars ben ik eigenlijk ook best nieuwsgierig,misschien als het zo uit komt zou ik op me eigen set wel eens een paar merken willen testen.
Maar ze kosten een beetje duur voor een test.

Zoals jij in de winkel lijkt  mij niet zo,ik doe dat liever in alle rust op een set die ik kan dromen.

Wel gaaf,wel foto,s zometeen?    :D

chansig

Bas...wist je welke kabels er gebruikt werden ? Was een leuke kans geweest om gewoon blind te testen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maro

Quote from: garmtz on May 19, 2012, 10:52:19
Dat is ook hoe ik het vaak ervaar... Hoe beter de set (en hoe meer rust de set heeft), hoe minder je hersenen hoeven te 'werken' en hoe beter ze de muziek kunnen volgen. Het LIJKT dan alsof de muziek langzamer speelt.

Vandaar dat Speed-Metal ook niet mooi klinkt op een High-End set.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

erik s.

Quote from: chansig on May 19, 2012, 11:04:01
Bas...wist je welke kabels er gebruikt werden ? Was een leuke kans geweest om gewoon blind te testen.

Gr Hans
Quote from: Bas Akkerman on May 18, 2012, 21:03:04



Ik heb natuurlijk niks opgeschreven, maar als ik de volgorde weet, weet ik nog wel welke kabel wat deed.
nee dus... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

aMUSEd

Quote from: Bas Akkerman on May 18, 2012, 22:25:45
Iets dat me wel opvalt is het wat slome karakter van deze kabel. Het lijkt haast of de muziek net een tandje langzamer gaat dan ik gewend ben. Waiting for the night ken ik natuurlijk als mijn broekzak en het gaat echt wat langzamer dan ik gewend ben. Maar hoe kan een kabel nou muziek langzamer maken...? Alsof de zangers slaperig zijn of licht aangeschoten. Naar mate de tijd vordert lijkt het ook wat minder geworden. Of ik ben er gewend aan geraakt of de kabel heeft zijn tijd nodig.
Grappig, dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand anders dit ervaart. Ik heb dit zelf ook meerdere malen ervaren.. vooral bij buizen(voor)versterkers maar ook bij bekabeling en cdspelers. Persoonlijk link ik het niet aan de absolute kwaliteit van de set.. meer zie het gewoon als een eigenschap. Ik kan deze eigenschap alleen niet zo waarderen.. het is net alsof de muziek niet op gang wil komen  ;).

Bas Akkerman

Even over de ervaring van "slome" muziek.
Quote from: erik s. on May 19, 2012, 09:55:10
leuk om te lezen hoe jij deze kabels ervaart.
in mijn ervaring is het gevoel dat de muziek langzamer wordt een signaal dat de set erg goed presteert.
Quote from: garmtz on May 19, 2012, 10:52:19
Dat is ook hoe ik het vaak ervaar... Hoe beter de set (en hoe meer rust de set heeft), hoe minder je hersenen hoeven te 'werken' en hoe beter ze de muziek kunnen volgen. Het LIJKT dan alsof de muziek langzamer speelt.
Quote from: aMUSEd on May 19, 2012, 14:10:15
Grappig, dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand anders dit ervaart. Ik heb dit zelf ook meerdere malen ervaren.. vooral bij buizen(voor)versterkers maar ook bij bekabeling en cdspelers. Persoonlijk link ik het niet aan de absolute kwaliteit van de set.. meer zie het gewoon als een eigenschap. Ik kan deze eigenschap alleen niet zo waarderen.. het is net alsof de muziek niet op gang wil komen  ;).
In eerste instantie kon ik die eigenschap ook zeker niet waarderen hoor! Precies zoals je zegt, niet op gang komen. Maar hoe raar ook, ik wende er na een tijdje aan. En dat heb ik eigenlijk nooit als iets me tegenstaat, dan wordt het juist steeds erger. Nog goed om te vermelden is dat het niet hetzelfde is als een slome, modderachtige versterker of een donkere luidspreker. Het leek een beetje op film die net een tikkeltje langzamer werd afgespeeld, 24p zeg maar. Of het verschil tussen twee mixes met een verschillend toerental (zeg je dat zo?).
Heel paradoxaal werd ik me nog meer bewust van mijn omgeving. Ik merkte bijvoorbeeld hoe ik zat en zag dat ik mijn hand dichtgeknepen had. Alsof de muziek me onbewust liet ontspannen en ik werd me ook meer bewust van de muziek zelf. Zweverig, ik weet het, maar ik kan het niet anders omschrijven.

Quote from: Maro on May 19, 2012, 11:05:18
Vandaar dat Speed-Metal ook niet mooi klinkt op een High-End set.  :D
Ik kan je gerust stellen, dat klinkt nergens mooi op. ;) Flauw grapje. :blush: Ieder zijn smaak natuurlijk en ik heb het vaak genoeg geprobeerd, maar het is niet mijn favoriet.

En over de kabels.
Quote from: Willy de Woofer on May 19, 2012, 10:10:59
Dag Bas,
Ik heb alleen de laatste pagina van je topic gelezen.
Als je zelf cijfers van 9 en 9,5 geeft, zit je erg dicht bij je doel.
Mijn ervaringen met kabels zijn, dat ze een set kunnen maken of breken. Goed dat je dat allemaal uitprobeert.
Luisteraars die beweren dat er geen verschillen zijn tussen kabels, zouden hun eigen tekortkomingen eens moeten erkennen.
Waarschijnlijk zijn zij ook allemaal "de beste chauffeur van Nederland"  ;)
Ik ben nog bezig met mijn rijbewijs, dus dat laatste zal je me niet snel horen zeggen. ;)
En ik vind het altijd bijzonder als mensen zeggen dat ze geen verschillen in kabels horen. Maar de meeste mensen ruiken, voelen, horen, zien en denken ook minder dan ik. Dat zal er ook wel een beetje mee te maken hebben. Nogmaals, dat is geen oordeel, maar iets dat me al heel lang (sinds mijn kindertijd) opvalt.

Quote from: morca on May 19, 2012, 11:01:33
Het is een heel topic geworden zo,top dat je er een beetje uit bent en een beeld begint te krijgen wat je nu wilt.  :thumbs-up:

Na al die kabel wars ben ik eigenlijk ook best nieuwsgierig,misschien als het zo uit komt zou ik op me eigen set wel eens een paar merken willen testen.
Maar ze kosten een beetje duur voor een test.

Zoals jij in de winkel lijkt  mij niet zo,ik doe dat liever in alle rust op een set die ik kan dromen.

Wel gaaf,wel foto,s zometeen?    :D
Ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken Morca en hier op het forum vragen of je eens heel verschillende kabels mag testen van forumgenoten. Kies dan wel een beetje binnen je budget, anders wordt het een wat oneerlijk vergelijk. En dan zo onbevooroordeeld mogelijk gaan luisteren. Wie weet vind je een kabel die nog beter presteert op je set of merk je juist dat het eigenlijk wel goed zit. Ik val in herhaling, maar ik zou in ieder geval geen kabels gaan kiezen om iets beter te maken dat niet goed is in je set.

En zo meteen is een rekbaar begrip bij mij hoor...  :satisfied: Maar zodra ik de set thuis op proef heb, maak ik zeker foto's. Daar heb ik wel eens aan gedacht om dat te doen tijdens de luistersessies, maar dat vond ik dan wat te opdringerig. Ik kom al luisteren zonder echt iets te kunnen beloven en dan ga ik ook nog eventjes de amateurfotograaf uithangen. ;)

Quote from: chansig on May 19, 2012, 11:04:01
Bas...wist je welke kabels er gebruikt werden ? Was een leuke kans geweest om gewoon blind te testen.

Gr Hans
Quote from: erik s. on May 19, 2012, 11:09:25
nee dus... :)
Ja en nee. Ik wist niet welke kabels het precies waren en ook niet wat ze moesten gaan doen met het geluid. Maar ik zag natuurlijk wel dat ze verwisseld werden. Een DBT is het dus zeker niet. Evengoed kon ik de verschillen wel duidelijk horen en benoemen. Of dat me in een DBT ook lukt, weet ik niet, maar ik denk het wel. Wat wel enorm meehielp is dat ik de set al uitgebreid eerder had gehoord en de set dus redelijk bekend was. Ik wist dus hoe die in de basis klonk en de veranderingen die ik hoorde, kon ik koppelen aan de gebruikte kabel.

Edit: Dat van dat langzamer gaan van de muziek vind ik zo'n interessant iets dat ik het niet los kan laten. Heeft iemand er nog leuk leesvoer over?

Overigens zat ik net te denken dat ik dat ook wel eens heb als ik erg goed sport en alles lukt. Dan vertraagt het spel om me heen en lijk ik wel normaal te bewegen, terwijl de anderen en de bal langzamer bewegen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Quote from: Bas Akkerman on May 19, 2012, 15:52:56Maar de meeste mensen ruiken, voelen, horen, zien en denken ook minder dan ik.

Sorry dat ik dit kleine zinnetje uit je lange verhaal pik, maar deze sprong er voor mij uit. Denk je niet dat dit slechts een gevoel is dat voortvloeit uit de beleving van je eigen percepties? Jij ruikt, voelt, hoort, ziet en denkt immers niet wat andere mensen waarnemen en denken.
Dutch & Dutch

Willy de Woofer

Quote from: keyser on May 19, 2012, 17:47:20
Sorry dat ik dit kleine zinnetje uit je lange verhaal pik, maar deze sprong er voor mij uit. Denk je niet dat dit slechts een gevoel is dat voortvloeit uit de beleving van je eigen percepties? Jij ruikt, voelt, hoort, ziet en denkt immers niet wat andere mensen waarnemen en denken.
Het gaat ook om Bas. Anderen proberen hem zo goed mogelijk te begeleiden. Dat is het mooie van dit forum.
Als iedereen tevreden is met zijn installatie(al zijn die allemaal verschillend), lijkt het doel bereikt.
Komplimenten aan iedereen die meehelpt.

morca

Houd ik in me achterhoofd Bas voor wat rustigere tijden.
Beetje druk geweest de laatste tijd,voor zo,n test wil ik goed de tijd nemen en rustig kunnen luisteren.

dan tegen die tijd eens kijken wie er zo gek is mij wat kabels te laten testen  :D
Het is trouwens wel zo Bas dat ik niet echt wil gaan kopen,daar is de situatie nu niet naar.
Maar ik zou het verschil wel eens willen testen op mijn set die ik door en door ken.
Want ergens ben ik wel nieuwsgierig geworden.

Maro

Ik ben misschien de draad een beetje kwijt in dit ellenlange zoektocht topic. Sorry daarvoor. Maar heb je nu na bijna 1 jaar zo'n beetje alles wat er te koop is te hebben beluisterd nog enig idee wat je precies hebt beluisterd en hoe dat klonk? Een jaar geleden bv. Heb je al wat besloten inmiddels. Ik kan soms wat snel iets kopen maar dit is werkelijk het andere uiterste zeg.  :omg:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -