Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Started by Bas Akkerman, June 9, 2011, 21:45:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Wat later dan gedacht, maar ik verwacht het verslag vandaag online te hebben. Ik ben gisteren nogmaals naar Alkmaar gegaan, dus ik zal ook die ervaringen erin meenemen.

Morgen naar BB&G voor de tweede referentieset. Ik ben erg benieuwd hoe me dat weer zal bevallen. Ik heb het zo kort op elkaar gepland, om te proberen een soort A-B vergelijk te kunnen uitvoeren. De sets staan immers niet naast elkaar, dus het is vertrouwen op mijn audiogeheugen auditieve cortex.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

PuNkEnStEiN

Quote from: Bas Akkerman on May 17, 2012, 12:10:49Wel interessant om te weten hoe je verschillen in geluid kan horen zonder auditief geheugen. Hoe werkt dat dan?
Dat werkt dus niet, en daar ontstaan nou precies alle problemen met audiofielen die denken een superieur gehoor te hebben waarmee ze wèl verschillen denken te kunnen waarnemen. Geloof mij nou: het zit allemaal tussen je oren, afhankelijk van de dag, de omgeving, je eigen humeur, enzovoort. En dat kan je onnodig klauwen met geld kosten.  :tongue2:

Zo, nu weer gauw wegwezen uit dit topic voor de oorlog losbreekt. Ik ben ff eten...  :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

paaj

Wat je wel kan vergelijken is hoe je het ervaart, dus niet precies het geluid maar 'strakke bas', 'helder hoog', 'natuurlijk' etc.
Aantekeningen willen ook wel eens helpen natuurlijk, en daar staat dit topic vol mee... waar blijven de volgende?  ;D
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

PuNkEnStEiN

Natuurlijk: vergelijken hoe je het geluid ervaart, kan. Maar ik zeg je: dezelfde set, dezelfde cd, LP, MP3 of flac kan per dag anders klinken of althans: je ervaart de klank anders. Voor een objectieve vergelijking moeten omstandigheden exact hetzelfde zijn en aangezien wijzelf, de waarnemers, nooit exact hetzelfde in ons vel steken, is de geluidservaring ook nooit hetzelfde, nooit objectief. Dat elk mens zo zijn eigen voorkeuren heeft qua klank, is een ander verhaal.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Bas Akkerman

Derde luistersessie Studio Alkmaar

"All the leaves are green
and the sky is grey
I've been for a walk
which comes to an end this day?"

De referentie is gezet door de set die ik heb beluisterd bij Beter Beeld en Geluid. Eigenwijs en nieuwsgierig als ik ben wil ik toch ook graag de Magnepan toch nog goed zien te matchen. De luidspreker is namelijk in staat om nog meer dan de Harbeth Monitor 30 een diep, breed en echt geluidsbeeld weer te geven. En is net zo eerlijk als zijn Britse broer.

Ben heb ik dan ook de "opdracht" gegeven wat mooie spullen klaar te zetten om de Magnepan zo mooi mogelijk te laten horen. Mijn vraag daarbij was om deze boven op te stellen, omdat ik vorige keer het idee had dat de luidsprekers niet helemaal goed tot hun recht kwamen. Daarbij is de afmeting van de kamer boven net even wat meer hetzelfde als mijn eigen ruimte.
Vooral in de Lavardin IS Reference ben ik erg geinteresseerd, omdat de Lavardin IS de vorige keer een erg goede indruk maakte op de Magnepan. Daarnaast wilde ik graag nog de Lyngdorf op de Magnepan horen met het idee dat deze met zijn vermogen misschien de luidsprekers nog wat meer te kunnen laten zingen. We beginnen met de laatste, deze staat al opgesteld.

Synergie – 6 Definiëring – 6,5 Spreiding – 7,5 Bas – 7
De Primare cd-speler staat op de Lyngdorf die de DAC voor zijn rekening neemt. In eerste instantie luisteren we zonder RP en dat geeft een wat kaal en digitaal geluid. De set trekt daardoor op een verkeerde manier de aandacht. Als ik bijvoorbeeld naar het handengeklap van Blaudzun luister, is me dat echt te nep en plastic. Ook de stemmen vind ik nog niet erg natuurlijk. Snel zetten we de RP aan en dat maakt dat het geluid wat voller en zwoeler overkomt. Meteen krijg ik het idee dat het midlaag is aangezet, zoals NAIM dat ook wel doet. Hoewel het iets aangenamer wordt om naar te luisteren, zorgt dat er wel voor dat alles ook minder gedefinieerd is en, met name mannenstemmen, minder verstaanbaar zijn. Het digitale gevoel blijft en ik besluit de Lyngdorf weer af te koppelen. Jammer, maar helaas, omdat het geluid door de kracht van de Lyngdorf wel mooi los komt van de Magnepan.

We zetten de Lavardin IS Reference in de plaats van de Lyngdorf.
Synergie – 7,5 Definiëring – 8 Spreiding – 7 Bas – 7
Dat gaat al een stuk beter! De Lavardin klinkt misschien wat rommeliger en weet stemmen en instrumenten net even wat minder makkelijk te scheiden. Daardoor ontstaat er ook een wat kleiner geluidsbeeld, compacter. Tegelijkertijd hoor ik wel meer "inner notes" en dat maakt dat de muziek vloeiender en spannender wordt. Ik luister veel minder naar de set. De eerste twee nummers (Buena Vista en Depeche Mode) zijn mooi opgenomen, dus dat gaat al snel wat beter. Nirvana daarentegen... Maar waar ik al snel het geluid vaker wat terugdraai, rijd ik nu naar de volumeknop om er juist een schepje bovenop te doen. Rijden ja, want de Lavardin heeft geen afstandsbediening. Een groot nadeel.

Dit is wel een combinatie die ik vandaag aan wil houden en we gaan wat experimenteren met verschillende DAC's.

Als eerste de Northstar Essensio USB-DAC.
Synergie – 7 Definiëring – 7,5 Spreiding – 7,5 Bas – 7
Ik lijk wat meer detail te horen, tegelijkertijd hoor ik stemmen juist wat minder duidelijk. Eigenlijk net als wat er gebeurde bij de Lyngdorf gebeurt, het midlaag wordt wat prominenter naar voren gebracht. Dat merk ik vooral met piano en gitaar, waarbij ik vooral de klankkast hoor, maar het puntige mis. Het komt me ook wat minder strak over, waardoor drumslagen net wat te lang doordreunen en soft worden. Voor mijn gevoel heeft de Northstar een peervorm, vol in het laag en steeds minder prominent naar mate je hoger gaat. Hoe meer ik hoor, ik vind dat er wel details worden weergegeven, maar dat dit allemaal wat los van elkaar staat.

Dan zijn grotere broer, de Northstar USB-32 USB-DAC.
Synergie – 7 Definiëring – 7,5 Spreiding – 7,5 Bas – 7
Daar kan ik kort over zijn. Alle eigenschappen die ik hiervoor heb gehoord, maar dan nog wat sterker aanwezig. Nee, dit is het niet.

De NAD M51 die wat prijs betreft een beetje tussen de voorgaande DAC's in zit.
Synergie – 7,5 Definiëring – 8 Spreiding – 7 Bas – 7,5
Meteen hoor ik een platter beeld, maar ook vloeiender en coherenter. Deze DAC maakt meer muziek. Ook de echtheid gaat een stap vooruit en een piano klinkt meer als een piano, stemmen krijgen meer zeggingskracht. De DAC geeft me ook meer inzicht in de opname en de ruimte waardoor Nirvana net even wat minder genietbaar is, maar te doen.

Ik heb er zin in dus, op de grens van mijn budget, sluiten we de Van Medevoort 466 aan.
Synergie – 9 Definiëring – 9- Spreiding – 8,5 Bas – 8
Zo, dit had ik eigenlijk niet verwacht... Het trio aan apparaten maken elkaar sterker en de Van Medevoort lijkt net de laatste zet te geven die deze set zeer genietbaar maakt.
Laat ik beginnen met het geluidsbeeld, dat nog steeds wat compact blijft. Tegelijkertijd hoor ik veel meer diepte-, hoogte- en breedte-informatie dan voorheen. Daardoor krijg ik ook meer de ambiance van de ruimte waarin de muziek opgenomen is mee. Het is een meer upfront geluidsbeeld, maar dat vind ik eigenlijk wel prettig. Ook wat echtheid gaat dit de goede kant op en ik kan meer in het muziekstuk kijken. Ik hoor een drumsolo op de drumcomputer in Waiting For The Night die ik nog niet eerder heb gehoord. Het belangrijkste echter is dat de muzikale boodschap weer hoor. Als vanzelf luister ik niet naar hoog, laag, diepte-informatie of coherentie. Ik luister naar waarom de muzikant dit nummer heeft geschreven. In ieder geval mijn interpretatie van de muzikale boodschap dan.

Wat mij betreft de referentie set met de Magnepan, althans voorlopig want ik wil toch nog wat meer versterkers horen. Als je er toch bent... ;)

De Anthem Integrated 225 gaat als eerste op de pijnbank en voor de DAC plaatsen we nog even de NAD even terug.
Synergie – 6,5 Definiëring – 9 Spreiding – 8,5 Bas – 8
Hup, daar gaat de synergie. Voor mijn gevoel is de NAD vrij neutraal, haast droog in zijn presentatie. De Anthem is dat ook en droog + droog = saai. Om het zo maar eens op te schrijven.

Maar weer snel de Van Medevoort terug dus!
Synergie – 7 Definiëring – 7,5 Spreiding – 7 Bas – 8
Ook weer wat vlak en droog, afstandelijk ook. En dan komt er nog eens bij dat het beeld wat dichtloopt. Gedurende het spelen wordt de Anthem wel iets voller, maar evengoed droog. Ik luister meer naar de set dan naar de muziek.

Wat nog even goed is om te vermelden, is dat we halverwege nog de Martin Logan Depth als subwoofer hebben ingezet. Was dat een succes? Nee, er was nauwelijks een groter beeld hoorbaar en ook de slagen van bijvoorbeeld drums kregen niet zoveel kracht mee. Ten opzichte van de Magnepan vond ik de Martin Logan ook wat sloom. Nee, zonder subwoofer was het in dit geval schoner en luchtiger. Omdat de aanwezige Velodyne DD15 te zwaar was om die naar boven te tillen, hebben we die niet getest.
Hoewel dit een wat kort verslag is, ben ik toch een behoorlijke tijd in Alkmaar geweest. Nu ik echter in het eindstadium zit van mijn zoektocht richt ik me ook op demo-apparatuur. Dat vertel ik tegen Ben en we spreken af dat ik over een week nog terugkom. Aan hem de vraag of er nog leuke combinaties te bedenken zijn met apparatuur die normaliter buiten mijn bereik vallen. Zelf opper ik de Spectral DMC-12, maar ik sta open voor zijn suggesties.

Deel II

Op Bens advies luister ik nogmaals naar de Symphonic Line RG14. Een favoriet van Ben die ik al eens eerder heb gehoord. Toen vond ik de versterker vrij fel en het midhoog benadrukken. Maar dat was op andere luidsprekers, dus ik probeer dit beeld van me af te zetten en zo onbevangen mogelijk te luisteren. De bron is weer de Prima als loopwerk op de Van Medevoort 466, versterkt door de Lavardin IS Reference op de Magnepan 1.7.

Synergie – 7 Definiëring – 9 Spreiding – 8,5 Bas – 8
Snel, dat is de Symphonic Line, dat zeker. Daardoor hoor ik ook iets meer detail dan voorheen, zoals de synthesizertikkeltjes van Depeche Mode of de brushes van Buena Vista. Maar hoe ik mijn best ook doe om het niet te horen, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de versterker het midhoog versterkt en daardoor voor mij te fel is. Ik hoor snaren en geen klankkast, een piano die klopt op de snaren en niet de trillingen daarna in het hout en ten slotte wel de ijlheid van stemmen, maar zonder de body van de borstkas. Ik heb echt een half uur geluisterd en het geprobeerd, maar uiteindelijk kreeg ik luistermoeheid.

Terug naar de Lavardin IS Reference.
Synergie – 9 Definiëring – 9- Spreiding – 8,5 Bas – 8
Iets minder zwart en daardoor een iets rommeliger beeld. Maar zoals ik vorige keer al zei: ook een geluid dat meer vloeit en spreekt, meer diepte en een piano die weer veel meer een piano is. Nog beter gezegd: ik zing mee!

De Spectral DMC-15 in plaats van de Lavardin IS Reference met als toevoeging de Bryston als eindversterker.
Synergie – 9,5 Definiëring – 10- Spreiding – 9 Bas – 9
Synergie – 6 Definiëring – 10- Spreiding – 9 Bas – 9

Huh!? Wat doe ik nou? Rustig aan, ik leg het uit.

Ik begin weer met Buena Vista Social Club om daarna verder te gaan met Depeche Mode.
Wow! Wat een geluidsbeeld zeg! Minder diep, maar haast kamerverbredend. En wat ongelooflijk snel. Daardoor hoor ik zoveel meer details dan ik voor mogelijk had gehouden. Details die in dienst staan van de muziek, waardoor er een heel plastisch beeld voor me verschijnt. En dan de pure echtheid van alles wat ik hoor, of het nu instrumenten of stemmen zijn, echt ongelooflijk. De controle die deze set heeft, maakt de muziek ook heel gemakkelijk, haast vanzelfsprekend. Ik hoor haast geen set, maar alleen muzikanten. Absoluut het gevoel van "being there". Langzamerhand bekruipt me het gevoel dat "to good to be true" is.

Bij Nirvana kom ik bij mijn tweede score.
De set is een vergrootglas en vergrootglazen discrimineren niet, verbloemen niets. In tegendeel. Hoewel audiofiel onjuist, zijn er een hoop opnames die wel wat verbloemd mogen worden. Nirvana is er één van, in mijn platenkast zijn er nog veel meer te vinden. Bij Nirvana hoor ik alles, de loudnesswar, de overgestuurde gitaren. Het wordt een krijsende herrie, die de cd op een high-end set vast ook is. Maar ik wil luisteren naar het wilde van dit nummer, niet het krijsende.
Wetende dat ik veel meer "krijsende" albums heb van schandalig presterende producers moet ik tot de conclusie komen dat deze set niet verstandig is. Waar het goed gaat, gaat het ook hemeltjelief mooi. Waar het slecht gaat, wordt de hel over me uitgestort. Dat is high-end vermoed ik...

Een heel andere combinatie dan. North Star Linestage met Rowland monoblokken.
Synergie – 7 Definiëring – 8 Spreiding – 8 Bas – 9
Een vrij warm en gemoedelijk geluid, dat wel strak is, dus niet wollig. Hoe meer ik luister, hoe meer het warme dekentje me ook wel gaat irriteren. Zeker bij al wat warmere instrumenten wordt het te een beetje te gezellig, zoals een akoestische gitaar of piano. Stemmen daarentegen vind ik wel heel aangenaam en hebben ook een bepaalde echtheid. Maar ik luister meer dan open haardmuziek, dus dit is het niet.

De Rowlands ruilen we in voor de Bryston.
Synergie – 7,5 Definiëring – 7,5 Spreiding – 8,5 Bas – 9
Het is nu tonaal meer in balans, maar ook wat saaier en kaler. Ook wel wat strakker waardoor Silent Shout lekker wordt weergegeven.

Inmiddels is de Velodyne DD15 met behulp van een kennis van Ben naar boven gekomen. Zonder hem in te stellen, waardoor hij wat harder speelt dan gewenst, hoor ik wel meteen de snelheid. Ik hoor niet eens meer bas, alhoewel drums meer aan kracht winnen. Ik hoor vooral meer lucht om stemmen en instrumenten en het geluidsbeeld wordt groter en ruimtelijker. Ook na het instellen gaat dat wat beter.

Lavardin voorversterker en Creek hebben we ook geprobeerd, maar dat werden geen successen.

De Magnepan, Van Medevoort DAC en de Lavardin. Dat is de combinatie. Maar geen afstandsbediening... Tsja.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Mooi verslag weer, Bas! Wat afstandsbediening betreft, daar was laatst een leuk plaatje van gepost... Weet je vast nog wel ;)

Ging het trouwens om een dd15 of een 15+?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

aMUSEd

Herkenbaar verhaal.. vooral het naar muziek luisteren ipv de set.
Het mooie van Lavardin versterking is dat je onder normale omstandigheden niet naar de volumeknop zal grijpen.
Dat klinkt misschien onwaarschijnlijk maar dat is werkelijk mijn ervaring met de versterker op Magnepan.

Xander32

Mooi verslag Bas; hulde hoe jij jouw ervaren van geluid in woorden weet te vatten :thumbs-up:.
Ik ben (blijf) erg benieuwd welke set het uiteindelijk voor jou gaat worden, en, hoelang betreffende set jou dan weet te boeien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on May 17, 2012, 23:10:34
Mooi verslag weer, Bas! Wat afstandsbediening betreft, daar was laatst een leuk plaatje van gepost... Weet je vast nog wel ;)

Ging het trouwens om een dd15 of een 15+?
Het ging om de DD15. Toen we hem gingen testen met sweeps trilden de ramen in de sponningen. Genoeg kracht dus.

Quote from: aMUSEd on May 17, 2012, 23:39:19
Herkenbaar verhaal.. vooral het naar muziek luisteren ipv de set.
Het mooie van Lavardin versterking is dat je onder normale omstandigheden niet naar de volumeknop zal grijpen.
Dat klinkt misschien onwaarschijnlijk maar dat is werkelijk mijn ervaring met de versterker op Magnepan.

Dat zou best kunnen. Ik zat ook te denken dat je het volume misschien kan regelen als je er bijvoorbeeld een Linn DSM voor zet.

Quote from: Xander32 on May 18, 2012, 08:29:54
Mooi verslag Bas; hulde hoe jij jouw ervaren van geluid in woorden weet te vatten :thumbs-up:.
Ik ben (blijf) erg benieuwd welke set het uiteindelijk voor jou gaat worden, en, hoelang betreffende set jou dan weet te boeien.
Gezien het minder aantal reacties, wordt de interesse ervoor ook wel minder. Ach, ik schrijf lekker door.
Ik denk dat deze set me wel een tijd kan boeien. Juist omdat er relatief weinig sets zijn die dat hebben dat ik zoek. Dat geeft ook veel rust voor mij. Upgrades zullen dan vooral in de diepte gaan. Dus de sterke punten nog duidelijker weergeven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

aMUSEd

Quote from: Bas Akkerman on May 18, 2012, 10:13:57
Dat zou best kunnen. Ik zat ook te denken dat je het volume misschien kan regelen als je er bijvoorbeeld een Linn DSM voor zet.
Tuurlijk, dat werkt prima mits de volumeregeling geen afbreuk doet aan de muziekbeleving.
ik had hier ook een oplossing voor maar maakte in de praktijk alsnog nauwelijks gebruik van de volumeregeling.

Bas Akkerman

Net overgestapt en in de trein op weg naar Hilversum. Helaas is Linda niet mee, die had haar welverdiende rust even nodig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Veel plezier bij BB&G!! Echt jammer dat Linda niet mee kan vandaag. Ik was heel erg benieuwd naar hoe zij zo'n dag zou ervaren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

R


garmtz

Quote from: aMUSEd on May 18, 2012, 10:26:56
Tuurlijk, dat werkt prima mits de volumeregeling geen afbreuk doet aan de muziekbeleving.
ik had hier ook een oplossing voor maar maakte in de praktijk alsnog nauwelijks gebruik van de volumeregeling.

Een DSM heeft een 'echte' volumeregeling. Oftewel: een digitaal geregelde analoge volumeregeling.

aMUSEd

Quote from: garmtz on May 18, 2012, 11:49:44
Een DSM heeft een 'echte' volumeregeling. Oftewel: een digitaal geregelde analoge volumeregeling.
Dat is een goed teken maar kan dit niet alsnog afbreuk doen aan een signaal?

garmtz

Quote from: aMUSEd on May 18, 2012, 16:04:33
Dat is een goed teken maar kan dit niet alsnog afbreuk doen aan een signaal?

Ja, maar je moet toch ERGENS volume regelen?? :)  Het is gewoon een normale pre-amp met een normale volumeregeling. Digitaal geregeld wil niets anders zeggen dan dat je dit niet handmatig hoeft bij te draaien en dat het volume door een IC wordt geregeld (wat tegenwoordig steeds gangbaarder wordt).

aMUSEd

Quote from: garmtz on May 18, 2012, 16:06:52
Ja, maar je moet toch ERGENS volume regelen?? :)  Het is gewoon een normale pre-amp met een normale volumeregeling. Digitaal geregeld wil niets anders zeggen dan dat je dit niet handmatig hoeft bij te draaien en dat het volume door een IC wordt geregeld (wat tegenwoordig steeds gangbaarder wordt).
Natuurlijk, ik wil Bas alleen maar zeggen dat het toevoegen van een (op afstand bestuurbare) volumeregelaar de muziekbeleving negatief kan beïnvloeden.

Kingpin

Quote from: garmtz on May 18, 2012, 16:06:52
Ja, maar je moet toch ERGENS volume regelen?? :)  Het is gewoon een normale pre-amp met een normale volumeregeling. Digitaal geregeld wil niets anders zeggen dan dat je dit niet handmatig hoeft bij te draaien en dat het volume door een IC wordt geregeld (wat tegenwoordig steeds gangbaarder wordt).
Als het volume door een ic wordt geregeld dan is het dus digitaal, wat wordt er dan analoog gestuurd?
Bedoel je dat het draaiknopje digitaal gestuurd wordt en dat het volume zelf analoog wordt gestuurd?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Zo, weer terug op weg naar huis. Yep, zelfs over het beluisteren van een viertal kabels kan ik een paar uur doen. Maar het is het meer dan waard geweest! Erg toffe dag!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Insgelijks! ;)

Alvast voorproefje:
- Linn K20 (single)
- Audioquest CV-8 (single)
- Cardas QuadLink (single)
- Cardas QuadLink (bi-wire)
- Cardas Crosslink (bi-wire)
- Nordost Red Dawn (bi-wire)
- QED Silver Anniversary (bi-wire)
- Audioquest CV-8 + Type-8 (bi-wire)

skyfox

Ben heel nieuwsgierig naar het verslag. En naar wat kabels met de synergie (en andere kwaliteiten van geluid) kunnen doen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on May 18, 2012, 20:53:19
Ben heel nieuwsgierig naar het verslag. En naar wat kabels met de synergie (en andere kwaliteiten van geluid) kunnen doen.
Een hele hoop kan ik je vertellen en toch nog wel meer dan ik zelf had verwacht eigenlijk.

Garmt, we hebben het in deze volgorde beluisterd, toch?
- Linn K20 (single)
- Audioquest CV-8 (single)
- Cardas QuadLink (single)
- Cardas Crosslink (bi-wire)
- Cardas QuadLink (bi-wire)
- Audioquest CV-8 + Type-8 (bi-wire)
- Nordost Red Dawn (bi-wire)
- QED Silver Anniversary (bi-wire)

Ik heb natuurlijk niks opgeschreven, maar als ik de volgorde weet, weet ik nog wel welke kabel wat deed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten