Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bert50

Met mijn c2 mk2 was het top na 400 uur Dynaudio staat bekend om zijn lange inspeeltijd veel plezier met je 3.4 [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Charlemagne

Quote from: robbertt on June 30, 2016, 18:51:21
Om terug te komen op mijn vraag : 200-300 uur inspelen geeft geluidswinst ?

Bij mij is het al wat jaren geleden. Ik heb in mijn leven meerdere sets boxen gekocht van diverse merken. De Dynaudio's waren het meest gevoelig voor inspelen; in het begin klonken ze wat stug; na 100 uur begonnen mijn Sapphires aardig te klinken en dat verbeterde duidelijk na nog een paar honderd uur meer. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Dura

#552
Duurt idioot lang bij Dyns ja. Ik ben er echt van overtuigd ( en niet de enige) dat ik zelfs een set (heb er 3 gehad) slechter heb horen worden na 100-200 uur, om daarna weer te verbeteren.
Bij mijn huidige speakers heb ik dat helemaal niet gehad, misschien de eerste paar uur maar toen was ik nog bezig met wennen en opstellen. Maar dyns...
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

grendel

Ben sinds zondag de gelukkige eigenaar van de DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.

Gisteren aangesloten en een beetje geexpirimenteerd met de plaatsing, maar wat een verbetering tegenover de 1.4.
Ze klinken nu al heel erg goed en dan moeten ze nog ingespeeld worden.
;D ;D ;D ;D
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

s.t.

#554
Mooie tijd voor foto   ;)

Roeru117

#555
Inderdaad. Dat zijn een paar hele mooie luidsprekers, dus een foto wordt gewaardeerd. :music:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

B-art

Ben wel benieuwd hoe de L.E. zich verhoudt tot de gewone S 3.4. Heeft iemand deze onderling vergeleken?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

gastje13

#558
Ik ben enkele weken terug verhuist, met als gevolg ik nu veel meer ruimte heb. heb nu een set Dynaudio DM 2/6 speakers staan welke ik heel erg waardeer vanwege hun heldere gedetailleerde (maar niet scherpte) geluid en grote soundstage. Zowel met film (details!) als met muziek (soundstage) is de klank erg mooi. Echter de speaker is wat te klein voor de nieuwe ruimte en ik ben aan het kijken voor een 2ehands set vloerstaande Dynaudio's. Ik heb naar achter een meter ruimte en rondom bijna een halve meter, dus ik denk dat een vloerstaander goed tot z'n recht gaat komen.

Ik heb een set audience 122 en een set focus 220 op het oog. Nu lees ik al dat oudere dynaudio's anders klinken dan nieuwere (zoals m'n huidige DM serie). Wat zou ik kunnen verwachten van de oudere audience en focus serie van klank?

gastje13

Hmm intussen de nodige dynaudio's beluisterd

Eerst de audience 122 tegen een excite X14. Deze vond ik totaal niet met elkaar te vergelijken. De 122 klonk wat dun, had de nadruk op het hoog, vond hem niet erg neutraal. Wel een aardige sound stage maar niks echt overtuigend.

De X14 (in dezelfde ruimte op dezelfde set) klonk totaal anders. Een veel rustiger hoog, ook meer verfijnd en veel strakker laag. Klonk erg neutraal en zeer gedetailleerd. Een speaker die echt tot leven kwam met een enorme soundstage. Eigenlijk deed deze speaker niks fout.

De Focus 220 (andere ruimte) had veel weg van de excite, in elk geval een zeker zo'n fijne tweeter als de excite. Deze speaker had een warmer karakter en een steviger laag (uiteraard). Klonk allemaal heel vloeiend en rustig. Wel net wat minder levendig als de excite maar wel een mooier laag. Ook een hele goede speaker dus.

Wat zouden jullie doen? De Focus 220 kan ik voor minder overnemen dan een X14. Ik ben bang dat de X14 te klein gaat zijn voor mijn ruimte (30m2) maar misschien dat ik in de 220 weer wat sprankeling mis. een grotere excite valt ruim buiten het budget.

Audiofiel

Veel verschil tussen de Dynaudio series zit in (de kwaliteit van de componenten in) het filter. Hier is dus eventueel ook de meeste winst te boeken, vooral bij de goedkopere en middeldure series.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

raindog

Quote from: gastje13 on August 28, 2016, 11:09:30
Wat zouden jullie doen? De Focus 220 kan ik voor minder overnemen dan een X14. Ik ben bang dat de X14 te klein gaat zijn voor mijn ruimte (30m2) maar misschien dat ik in de 220 weer wat sprankeling mis. een grotere excite valt ruim buiten het budget.

Heb beide speakers gehad, zowel de X14 (en voorloper X12) als de 220 (en opvolger 260). Persoonlijk vind ik de X14 nog steeds de Dynaudio speaker met de grootste prijskwaliteit verhouding. Die speakers doen het echt heel goed, mits je ze enigzins vrij kunt plaatsen.

Tweedehands mag een setje X14 €500-600 euro kosten. Mijn 220's heb ik een tijd geleden met enige moeite voor €650 verkocht. De 220 is een mooie maar wel lastigere speaker om aan te sturen, hij heeft een eigen sound waar je even aan moet wennen. Een X14 vind ik de meer muzikale en neutrale luidspreker. Makkelijk te plaatsen en makkelijker aan te sturen. Met meer speelvreugde omdat ie iets sneller klinkt. Maar het fundament en de grootsheid die je krijgt met de 220 is natuurlijk een niet te verwaarlozen bonus.

Kun je even doorsparen dan zou ik in jouw ruimte voor een Focus 160 gaan (gebruikt vanaf €900), die klinkt feitelijk als een meer volwassen X14.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

gastje13

#562
Quote from: raindog on August 29, 2016, 18:24:45
Heb beide speakers gehad, zowel de X14 (en voorloper X12) als de 220 (en opvolger 260). Persoonlijk vind ik de X14 nog steeds de Dynaudio speaker met de grootste prijskwaliteit verhouding. Die speakers doen het echt heel goed, mits je ze enigzins vrij kunt plaatsen.

Tweedehands mag een setje X14 €500-600 euro kosten. Mijn 220's heb ik een tijd geleden met enige moeite voor €650 verkocht. De 220 is een mooie maar wel lastigere speaker om aan te sturen, hij heeft een eigen sound waar je even aan moet wennen. Een X14 vind ik de meer muzikale en neutrale luidspreker. Makkelijk te plaatsen en makkelijker aan te sturen. Met meer speelvreugde omdat ie iets sneller klinkt. Maar het fundament en de grootsheid die je krijgt met de 220 is natuurlijk een niet te verwaarlozen bonus.

Kun je even doorsparen dan zou ik in jouw ruimte voor een Focus 160 gaan (gebruikt vanaf €900), die klinkt feitelijk als een meer volwassen X14.

Bevestigd een beetje wat ik zelf heb ervaren, X14 is wat sneller sprankelender en de 220 geeft een voller grootser geluid.
Had jouw 220 ook net zo'n detail niveau als de X14?

Lastig, ik heb vandaag een Ikon 6 kunnen testen in de ruimte en qua laag was deze absoluut niet te groot. Maar het is dan wel een totaal andere klank dan Dynaudio.

Ik zie dat bij Hobo in Den Bosch ook nog een 160 set staat, misschien als ze tijd hebben gelijk even binnen springen morgen (was al van plan om Excite nog eens te testen).

Deleted User

Quote from: Charlemagne on July  1, 2016, 00:15:32
Bij mij is het al wat jaren geleden. Ik heb in mijn leven meerdere sets boxen gekocht van diverse merken. De Dynaudio's waren het meest gevoelig voor inspelen; in het begin klonken ze wat stug; na 100 uur begonnen mijn Sapphires aardig te klinken en dat verbeterde duidelijk na nog een paar honderd uur meer. ChM

Het inspelen van mijn Dynaudio C1 mkII heb ik als volgt gedaan:

Tegenover elkaar gezet, zonder stofkap, zodat de tweeter roosters elkaar net niet raken. 1 speaker in fase en 1 speaker uit fase, en een cd met roze ruis op repeat een weekend lang.  ;D

gastje13

Quote from: raindog on August 29, 2016, 18:24:45
Heb beide speakers gehad, zowel de X14 (en voorloper X12) als de 220 (en opvolger 260). Persoonlijk vind ik de X14 nog steeds de Dynaudio speaker met de grootste prijskwaliteit verhouding. Die speakers doen het echt heel goed, mits je ze enigzins vrij kunt plaatsen.

Tweedehands mag een setje X14 €500-600 euro kosten. Mijn 220's heb ik een tijd geleden met enige moeite voor €650 verkocht. De 220 is een mooie maar wel lastigere speaker om aan te sturen, hij heeft een eigen sound waar je even aan moet wennen. Een X14 vind ik de meer muzikale en neutrale luidspreker. Makkelijk te plaatsen en makkelijker aan te sturen. Met meer speelvreugde omdat ie iets sneller klinkt. Maar het fundament en de grootsheid die je krijgt met de 220 is natuurlijk een niet te verwaarlozen bonus.

Kun je even doorsparen dan zou ik in jouw ruimte voor een Focus 160 gaan (gebruikt vanaf €900), die klinkt feitelijk als een meer volwassen X14.


Ben uiteindelijk voor de Focus 220 gegaan. Prachtige speaker en een grote stap vooruit op m'n DM 2/6. Ze klinken veel grootser maar nog steeds strak. Een veel natuurlijker geluid ook en met veel meer rust in de zin dat je de speaker niet "hoort" werken. Hoog was even wennen, is stuk rustiger dan m'n vorige speakers maar wel met veel detail en vloeiend. Vooral op wat hoger volume komen ze echt tot leven en geven ze alles met een prachtig beeld weer.

De Excites zijn wat neutraler waar de 220 wat warmer is. Excites vond ik ook erg mooi maar ik wou toch graag een vloerstaander en vielen daarmee buiten budget.

Deleted User

Gefeliciteerd met je aankoop :clapping:

raindog

Mooi! Goede keuze om voor de 220 te gaan. Die rust en grootsheid is herkenbaar, lekker meeslepend. Daar ga je nog jarenlang plezier van hebben  :pompom:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

gastje13

#567
Bedankt :)

Ik heb deze week nog wat geschoven met de opstelling en akoestiek wat nog een grote verbetering gaf. Het zijn echt fantastische speakers. Het is m'n eerste speaker die me kan verbazen hoeveel dynamiek er in een goede opname zit, ik schrok daarstraks letterlijk hoeveel dynamiek plots (en laag)uit queen - innuendo kwam. Ze spelen het zonder moeite zeer groots met een wat warme klankkleur. Ook tweeters zijn top, lijken op eerste gehoor iets wat afgetopt maar zijn enorm gedetailleerd en ook op iets hoger volume nooit sissend of schel.

Voor degene die het interessant vinden, ze spelen op een marantz sr6001 en dat gaat tot nu toe prima. Ondanks ik zelf niet zo geloof in dat Dynaudio's extra krachtige versterkers nodig hebben, maar kriebelt wel een beetje om eens iets anders te proberen . .

Denk dat ik de dm 2/6 als surround ga gebruiken. Heb bij de 220 ook een bijpassende 200c center overgenomen.

Mrwhoopie

Wat blijven het aantal posts hier toch laag,zijn deze speakers zo slecht gewaardeerd?
Annyway ik heb nu een jaar de Excite 14 in gebruik in de woonkamer,dat wil zeggen dus om muziek te luisteren,radio te luisteren en tv te kijken,kortom ze spelen haast altijd.Omdat ik eigenlijk van een B&W surround set afkwam met dikke marantz en heel de shizle had ik een NAD 758 gekocht voor als we weer surround zouden willen...maar de Dyn's kunnen zo goed met vermogen om dat ik er eigenlijk nog een NAD C275BEE heb aangehangen en ik moet zeggen,ik ben tevreden van die combinatie,het heeft even geduurd maar eens ingespeeld,heerlijk gewoon soms komt daar laag uit dat ik denk waar halen ze het vandaan  :blink: en soms is zelfs geluid in reclame zo levensecht geplaatst dat we kijken wat er loos is en dat met een gewone stereo set-up.
Echter...de vrouw des huizen mist toch af en toe het spectacle van surround voor mij het moment om te upgraden naar...
de excite X38,deze komen dan als fronts,de 14 gaan dan naar achteren wat ergens zonde is maar ja het zij zo.Zijn er hier die de X38 al gehoord heeft of mss zelf heeft?

Roeru117

Ik heb de excite x38 een tijdje gehad en vond het hele mooie luidsprekers. Ze zijn behoorlijk fors maar zo is het geluidsbeeld ook. Goed in balans en behoorlijk krachtig in het laag. Ik kon alleen vrij vlot erna een mooie stap maken naar de contour s1.4 le en dat is toch weer een heel stuk mooier.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Mrwhoopie

Ooh leuk te horen,de contour heb ik al helemaal niet gehoord maar afgaand op foto's zijn het monitor,maar wel haast even duur  :blink:
feit dat je ook bij Dynaudio  :blink:gebleven bent doet me toch vermoeden dat jij ze net zo waardeert  ;) heb jij mss nog foto's van hoe ze stonden in jouw setup?De B&W604S3 was ook groot en misstond niet echt dus qua formaat ben ik er wel gerust in,al zal het weer wennen.

pikes

Hier staat nu anderhalf jaar een paar x34, geniet er nog steeds van :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Roeru117

#572
Ik durf zeker wel te stellen dat dynaudio bij mij heel erg in de smaak valt. Ik durf zelfs te stellen dat ik nu eigenlijk niet meer weet wat er nog te verbeteren valt qua apparatuur (komt wel weer). Het stond er toen zo bij en nu zoals op de tweede foto:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Mrwhoopie

Mooie setup,ook mooi meubel,ik vind de X38 nog goed te doen qua formaat,na de winter ben ik hier de grootste werken door en dan ga ik er eens werk van maken.

Mrwhoopie

Quote from: pikes on October  3, 2016, 21:42:44
Hier staat nu anderhalf jaar een paar x34, geniet er nog steeds van :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Fijn te horen/lezen het prijs verschil tussen beide was te klein om de stap naar de X38 niet te zetten.