Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mrwhoopie

Dezelfde vete dus als "de mercedes rijder" en de "bmw rijder"  ;D Nu ik kon beiden luidsprekers wel smaken (ik rij dan ook Saab  :P )
De X14 is mij het geld waard als hij mooi speelt,hetgeen dat mij opviel bij die 2/6 was dat ze zoveel...opener,meer detail,duidelijker...waren dan mijn 604's alsof ze de B&W altijd onder een deken heeft zitten spelen ....
Mag ik mss een foto van je setup? de center vind ik alleszins mooier dan die van monitor audio...en de sub is denk ik zelfs wat goedkoper...
Als ik reviews lees loopt het heel uitéén,wrat hifi vind ze niet geweldig maar ook niet slecht...
http://hifipig.com/dynaudio-excite-x14-loudspeakers/ deze review geeft dan weer heel veel hoop!
De magnetische frontjes zijn subliem.
Met Bi Amp dacht ik wat meer power op de speaker te zetten...maar volgens de dealer zal ik met de NAD758 geen probleem hebben met de power.


johanbicke

Quote from: raindog on May 15, 2015, 21:16:08

ik heb er 6 stuks van ;D


en ik 2 en ook meer dan tevreden van  :headbanging:
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Mrwhoopie

Ben zo benieuwd als ik ze kan gaan luisteren en hopelijk bevallen ze me want in het hoogglanswit met de bijhorende stands is het wel mooi voor het oog  :D dan eventueel nog een supra speakerkabel met bananen...

johanbicke

#329
Ben er zeker van dat je heel tevreden gaat zijn  ;D

Je mag ook altijd hier eens komen luisteren hoor
drank , hapjes en uiteraard muziek staan altijd klaar  ;D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Mrwhoopie

Nice...ik ga eens op zoek naar een dealer die mij Qed kan bezorgen.
Heb je het gevoel dat je de speakers verder uit elkaar zou kunnen zetten?want jij hebt ze op ongeveer 2 meter uit elkaar staan.

johanbicke

voor mijn situatie is dat meer dan voldoende...als ze te ver uit mekaar staan, valt er een gat in het geluidsbeeld
ik zit ongeveer op 2,4 à 2,8 met van de speakers afhankelijk of ik zit of hang op de sofa  ;D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Mrwhoopie


Mrwhoopie

Woensdag gaan we luisteren en eventueel ...bestellen  :clapping:

johanbicke

benieuwd naar je ervaringen
laat ons iets weten hé
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Mrwhoopie


Mrwhoopie

Goed nieuws en slecht nieuws....
De speakers vandaag gehoord en ze waren goed,dus heb ik ze maar besteld in hoogglans wit...blijkt dat hoogglans wit er niet meer is...tja dan maar satijn zeker...

johanbicke

Leuk om te horen dat ze bevielen
tjsa de kleur...ik heb de satijn zwarte staan...en die zijn zeer gevoelig voor vingerafdrukken...zeker in het begin redelijk veel gevloekt
toen ik nogal veel geschoven heb om de juiste positie te vinden
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Mrwhoopie

Ja ik heb nochtans veel speakers gehoord vandaag maar de rust die de excite had,is echt geweldig ik heb ook een speaker gehoord met de tweeter in de woofer,ben de naam vergeten,deze zat in dezelfde prijsklasse en was zeker niet slecht...maar ik denk dat die rapper op mijn zenuwen zou gaan werken...
Ook wou ik het verschil horen tussen de DN (instapper van dynaudio) vergelijken met de excite,klankkleur is echt wel identiek en de DN komt echt wel heel dichtbij de excite,maar de excite zijn podium is precies breder en beter geplaatst...het laag dat uit dat klein kastje komt is ook echt wel niet normaal  :headbanging: Met wat geluk zijn ze er vrijdag en kan ik ze vanaf zondag laten inspelen,anders zal het woensdag gaan worden.

johanbicke

Ik vermoed dat het de KEF LS50 zullen geweest zijn...zwart met een oranje woofer of witte kast met blauwe woofer

och die paar dagen om in te spelen zal het niet maken...ze hebben toch een hele ruime tijd nodig ;D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Mrwhoopie

Quote from: johanbicke on May 27, 2015, 19:46:11
Ik vermoed dat het de KEF LS50 zullen geweest zijn...zwart met een oranje woofer of witte kast met blauwe woofer

och die paar dagen om in te spelen zal het niet maken...ze hebben toch een hele ruime tijd nodig ;D

Een 200 uren had ik hier ergens gelezen?

Mrwhoopie

#341
Tanoy was de andere speaker denk ik.
En dan nog de cantara audio CERVINO maar die was duurder,je hoorde direct dat die speaker een hoger rendement had...en die was zeker niet slecht maar het oog wil ook wat.

Deleted User

Quote from: Mrwhoopie on May 27, 2015, 20:36:17

Een 200 uren had ik hier ergens gelezen?

Ik heb mijn Dynaudio C1 tegenover elkaar gezet, met ongeveer 2 centimeter ertussen. 1 luidspreker uit fase en dan roze ruis erop. Dat heb ik een weekend volgehouden. Zou zo 100 uur moeten schelen.

Mrwhoopie

Ik ga gewoon de radio opzetten als we werken zijn en ze gaan meespelen met de tv...200 uren zijn dan zo om :D de NAD zal ook nog wat moeten inspelen ;)

Marantz 81

Just Enyoy  Dynaudio  :pompom:

johanbicke

Quote from: Mrwhoopie on May 28, 2015, 07:28:23
Ik ga gewoon de radio opzetten als we werken zijn en ze gaan meespelen met de tv...200 uren zijn dan zo om :D de NAD zal ook nog wat moeten inspelen ;)

heb ik ook gedaan...de radio opgezet overdag
ben best benieuwd hoe de combi met nad klinkt...welke versterker heb je ??
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

mijn droomspeakers zijn de contour 1.4..ik vind dat een fantastische speaker...echt mijn ding

Mijn huidige setup wordt volgend jaar (cadeautje van mijn vrouwtje voor mijn 40e verjaardag) compleet veranderd (behalve de sub  ;D)

Wat zouden jullie aanraden qua versterker (budget = 3000 euro)
Ik ben nogal wild van de lyngdorf tdai2170 bijvoorbeeld, maar ik denk dat de combi met NAD ook heel mooi kan werken
Ik hoor het graag van jullie
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Xander32

... ga het zelf horen, niet afgaan op wat anderen horen ;).

Quote from: johanbicke on May 29, 2015, 09:08:07
mijn droomspeakers zijn de contour 1.4..ik vind dat een fantastische speaker...echt mijn ding

Mijn huidige setup wordt volgend jaar (cadeautje van mijn vrouwtje voor mijn 40e verjaardag) compleet veranderd (behalve de sub  ;D)

Wat zouden jullie aanraden qua versterker (budget = 3000 euro)
Ik ben nogal wild van de lyngdorf tdai2170 bijvoorbeeld, maar ik denk dat de combi met NAD ook heel mooi kan werken
Ik hoor het graag van jullie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roeru117

Idd zelf luisteren is de beste optie. De combo van Dynaudio en NAD vind ik zelf wel heel erg mooi  :music:
Maar als ik nu naar een nieuwe versterker zou kijken, dan zou de Lyngdorf ook erg hoog op mijn lijst staan.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

johanbicke

ik weet ook wel dat zelf luisteren nog altijd de beste manier is, maar ik moet jullie niet vertellen hoeveel versterkers er op de markt zijn hé  ;D
Daarom dat ik naar wat advies vroeg
In elk geval staat de combi lyndorf tdai 2170 - contour s1.4 op mijn lijstje
Maar dan begint het weer hé...wel een winkel die de dyns heeft, maar die hebben dan niet noodzakelijk de lyngdorf staan
Daarom is het - volgens mij - ook handig om wat input te hebben van mensen op dit forum  :clapping:
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5