Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marantz 81

Mooi systeem nog beter als de bestaande Xeo , heb ook nagedacht om die Xeo speakers te kopen ,maar had net een Marantz pm15s2 gekocht dus zijn het de Focus 160 geworden  :coffee:

Cylon

*Dynaudio bezitter meldt zich.  :pompom:

Heb een setje oudjes staan onderhand. (Contour 1.1)
Ben me sinds kort op Totem (Model 1) aan t orienteren, maar 2de hands wil dat helaas niet echt vlotten. Nu ben ik nieuwschierig wat voor type Dyn jullie aan zouden raden als échte directe upgrade t.o.v. mijn contourtjes. Ik zie door alle nieuwe lijnen sinds de introductie van de focus het bos niet meer. Een focus 160 is min of meer de opvolger mijn contours toch? Een beetje redelijke 2de hands prijs is wel een pré, ben namelijk nog student.  ;D

Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Maneblusser

Quote from: Cylon on October 21, 2014, 23:46:39
*Dynaudio bezitter meldt zich.  :pompom:

Heb een setje oudjes staan onderhand. (Contour 1.1)
Ben me sinds kort op Totem (Model 1) aan t orienteren, maar 2de hands wil dat helaas niet echt vlotten. Nu ben ik nieuwschierig wat voor type Dyn jullie aan zouden raden als échte directe upgrade t.o.v. mijn contourtjes. Ik zie door alle nieuwe lijnen sinds de introductie van de focus het bos niet meer. Een focus 160 is min of meer de opvolger mijn contours toch? Een beetje redelijke 2de hands prijs is wel een pré, ben namelijk nog student.  ;D
Ik vrees dat je een Focus 160 nog niet zo snel tweedehands zal vinden, aangezien het een recent model is. Misschien ergens een demopaar ? Ik denk dat Alpha High End in Antwerpen nog een paar winkeldochter Focus 220 heeft staan . Maar of dat een upgrade is t.o.v je Contours durf ik betwijfelen. Ik heb de 220 altijd minder evenwichtig gevonden dan mijn Focus 140. En waarom niet op zoek naar een recenter model Contour ?
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Maneblusser

Quote from: Marantz 81 on October 21, 2014, 22:00:33
Mooi systeem nog beter als de bestaande Xeo , heb ook nagedacht om die Xeo speakers te kopen ,maar had net een Marantz pm15s2 gekocht dus zijn het de Focus 160 geworden  :coffee:
:clapping: Mooie combinatie. De 160 is makkelijker aan te sturen dan mijn 140. Ik heb ook lang getwijfeld om een PM15S2 Limited te kopen om mijn ontoereikende Primare I-20 te vervangen.Ik heb in die winkel de PM15S2 Limited met de toen net uitgekomen Focus 160, gehoord. En dat was een veel betere match dan met mijn Focus 140.  Uiteindelijk heb ik de Lyngdorf SDAI-2175 gekocht, omdat die nog meer "bite" had dan de Marantz.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Marantz 81

Heb div dynaudio,s gehad hoe beter de apparatuur hoe meer je ze ook gaat waarderen omdat ze alles laten horen en echt neutraal zijn waardoor het wat gewoontjes kan klinken , de aangesloten apparatuur en kwalitiet van de opname bepaalt alles , als dat voor elkaar is  :pompom: :pompom: ga je ze pas echt waarderen

een speaker die niet neutraal is ( hoop merken ) die triggert je meer waardoor het lijkt of het beter klinkt

Xander32

#280
... persoonlijk heb ik dan liever die ls. waarbij ik steevast het gevoel heb dat het goed klinkt en dus kan genieten van de software, dan die eerlijke, analytische ls. waarbij componenten en/of opnames veelvuldig door de mand vallen.

Doet overigens niets af aan de veelal fraaie Dynaudio ls. Twee maal heb ik bv. de Focus 260 mogen beluisteren en dat was beide keren erg aangenaam. Heb deze destijds zelf niet ervaren als zijnde een vergrootglas inzake de gebruikte software en/of de overige componenten in de keten.


Quote from: Marantz 81 on October 22, 2014, 17:29:12Heb div dynaudio,s gehad hoe beter de apparatuur hoe meer je ze ook gaat waarderen omdat ze alles laten horen en echt neutraal zijn waardoor het wat gewoontjes kan klinken , de aangesloten apparatuur en kwalitiet van de opname bepaalt alles , als dat voor elkaar is  :pompom: :pompom: ga je ze pas echt waarderen

een speaker die niet neutraal is ( hoop merken ) die triggert je meer waardoor het lijkt of het beter klinkt
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cylon

Quote from: Maneblusser on October 22, 2014, 10:05:43
Ik vrees dat je een Focus 160 nog niet zo snel tweedehands zal vinden, aangezien het een recent model is. Misschien ergens een demopaar ? Ik denk dat Alpha High End in Antwerpen nog een paar winkeldochter Focus 220 heeft staan . Maar of dat een upgrade is t.o.v je Contours durf ik betwijfelen. Ik heb de 220 altijd minder evenwichtig gevonden dan mijn Focus 140. En waarom niet op zoek naar een recenter model Contour ?

Dan zit ik dus veelal met de prijs. 2de hands Contour s1.4'tjes gaan toch al snel richting de 1500,- Als ik mijn contour's zou willen inruilen voor een setje Focus 1x0, dan hoef ik niet zo ontiegelijk veel bij te leggen en blijft t nog leuk. Alleen daarvan is me niet echt duidelijk of dat een evidente upgrade zal zijn. Zuilen is sowieso geen optie op m'n studenten kamer. Heeeel soms heb ik al de neiging om m'n monitors een beetje te willen temperen in de basweergave. Hoewel ik moet zeggen sinds ze netjes op stands staan, fatsoenlijke ls kabels hebben t me niet echt meer heeft gestoord.
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

beetle99

Staat een leuk paar Compound 3 bij WenW, voor een redelijke prijs

Maneblusser

#283
Quote from: Cylon on October 23, 2014, 00:51:46
Dan zit ik dus veelal met de prijs. 2de hands Contour s1.4'tjes gaan toch al snel richting de 1500,- Als ik mijn contour's zou willen inruilen voor een setje Focus 1x0, dan hoef ik niet zo ontiegelijk veel bij te leggen en blijft t nog leuk. Alleen daarvan is me niet echt duidelijk of dat een evidente upgrade zal zijn. Zuilen is sowieso geen optie op m'n studenten kamer. Heeeel soms heb ik al de neiging om m'n monitors een beetje te willen temperen in de basweergave. Hoewel ik moet zeggen sinds ze netjes op stands staan, fatsoenlijke ls kabels hebben t me niet echt meer heeft gestoord.
Voor een studentenkamer lijkt de Focus 110 dan meer dan voldoende. Deze is indertijd echt bejubeld geweest door de pers. De 140 heeft voor een standmounter een erg diep laag en kan in een kleine ruimte wat boemerig over komen.  Maar ik zie dat je je Contours aan stuurt met een Unison Research Unico P . Mooie versterker . Maar ik zou het niet na laten om eens te experimenteren met een andere versterker en je Contours te houden. Zoals ik reeds zei heb ik mijn Primare I-20 (toch ook €1200) vervangen door de Lyngdorf omdat de Primare geen leven in mijn Dynaudios kon krijgen. Oudere modellen Dynaudio zijn nog kritischer wat versterking betreft. Als je je Unico wil houden (wat ik zelfs aan raad) ik eens gaan zien voor andere speakers van een ander merk : een Focal Aria 906 of een Kef LS50 of een ProAc Studio 115. Die kosten nieuw minder dan een Contour 1. 4 tweedehands. En je zou verschieten wat dat doet met je Unico.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Cylon

Quote from: Maneblusser on October 23, 2014, 11:03:51
Voor een studentenkamer lijkt de Focus 110 dan meer dan voldoende. Deze is indertijd echt bejubeld geweest door de pers. De 140 heeft voor een standmounter een erg diep laag en kan in een kleine ruimte wat boemerig over komen.  Maar kan je me eens zeggen met welke versterker je je Contours aan stuurt ?

Ik draai met een Unison Research Unico P. Was een immense verbetering met de Marantz Pm7200 waar ik voorheen mee speelde. De 110 heb ik ook naar gekeken maar dat lijkt een beetje een side-step te zijn als ik deze shoot-out mag geloven. Heb jij ervaring met beide speakers? Misschien moet ik ook maar gewoon geduldig zijn en even doorsparen.

Quote from: beetle99 on October 23, 2014, 06:45:02
Staat een leuk paar Compound 3 bij WenW, voor een redelijke prijs

Ja, ik had ze gezien.  ;D Toch niet echt helemaal mijn ding. Blijf het liefst bij (relatief) compacte monitor speakers. De contour 1.3 vind ik dan ook al bijna te groot. Daarbij upgrade ik ook het liefst naar een iets recenter model waar ik later evt. weer wat makkelijker vanaf kom. De contour 1.1s hebben t voordeel dat ze een heerlijk tijdloos ontwerp hebben.   
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

cardas49

Quote from: Cylon on October 21, 2014, 23:46:39
*Dynaudio bezitter meldt zich.  :pompom:

Heb een setje oudjes staan onderhand. (Contour 1.1)
Ben me sinds kort op Totem (Model 1) aan t orienteren, maar 2de hands wil dat helaas niet echt vlotten. Nu ben ik nieuwschierig wat voor type Dyn jullie aan zouden raden als échte directe upgrade t.o.v. mijn contourtjes. Ik zie door alle nieuwe lijnen sinds de introductie van de focus het bos niet meer. Een focus 160 is min of meer de opvolger mijn contours toch? Een beetje redelijke 2de hands prijs is wel een pré, ben namelijk nog student.  ;D
De contour 1.4 zou wel voor rond de 1k te vinden moeten zijn. Houd hifishark in de gaten, dan komt er tzt wel 1 voorbij.

Dat gezegd hebbende, of je voor de contour 1.4 moet gaan of een focus 160 wordt vooral bepaald door je smaak. De contour heeft een minder nadrukkelijk hoog dan de focus. De focus is frisser. Heb zelf met de focus gedraaid, de contour heb ik meerdere malen elders gehoord.

Verder is de focus 160 naar mijn idee net zo kritisch qua versterking als de oudere dyns. De nieuwere modellen hebben misschien wel impedantie correctie, maar die msp woofer gaat pas echt lekker met veel vermogen er op.

Overigens moet je bij beide modellen rekening houden met genoeg afstand tot de muur. Er komt veel energie uit die poorten. In een kleine ruimte kunnen beide al snel te zwaar laag geven, ondanks dat het "maar" monitoren zijn. Met de poortplugs kan je dit reguleren, maar dat heeft ook weer zijn prijs.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Cylon

Quote from: mark235 on October 24, 2014, 22:05:41
De contour 1.4 zou wel voor rond de 1k te vinden moeten zijn. Houd hifishark in de gaten, dan komt er tzt wel 1 voorbij.

Dat gezegd hebbende, of je voor de contour 1.4 moet gaan of een focus 160 wordt vooral bepaald door je smaak. De contour heeft een minder nadrukkelijk hoog dan de focus. De focus is frisser. Heb zelf met de focus gedraaid, de contour heb ik meerdere malen elders gehoord.

Verder is de focus 160 naar mijn idee net zo kritisch qua versterking als de oudere dyns. De nieuwere modellen hebben misschien wel impedantie correctie, maar die msp woofer gaat pas echt lekker met veel vermogen er op.

Overigens moet je bij beide modellen rekening houden met genoeg afstand tot de muur. Er komt veel energie uit die poorten. In een kleine ruimte kunnen beide al snel te zwaar laag geven, ondanks dat het "maar" monitoren zijn. Met de poortplugs kan je dit reguleren, maar dat heeft ook weer zijn prijs.

Wat een ontiegelijk handige site zeg!

Ik heb via daar een verkoper die bereid is om eventueel een paartje Totem Model 1 signature's vanuit Canadaa hierheen te verschepen. Heb ze helaas niet kunnen beluisteren maar ben wel bekend met de sound van verschillende Totem modellen. Vind t lastig om te zeggen of het een directe upgrade zal zijn maar ik kan er als alles goed gaat niet teveel verlies op maken. *Fingers crossed.

Ben ik alleen wel meteen weer uit dit mooie topic vertrokken.  :unhappy:
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

yorkie13

Dynaudio wordt toch Chinees

Maneblusser

Quote from: Cylon on October 23, 2014, 11:15:12
Ik draai met een Unison Research Unico P. Was een immense verbetering met de Marantz Pm7200 waar ik voorheen mee speelde. De 110 heb ik ook naar gekeken maar dat lijkt een beetje een side-step te zijn als ik deze shoot-out mag geloven. Heb jij ervaring met beide speakers? Misschien moet ik ook maar gewoon geduldig zijn en even doorsparen.

Ja, ik had ze gezien.  ;D Toch niet echt helemaal mijn ding. Blijf het liefst bij (relatief) compacte monitor speakers. De contour 1.3 vind ik dan ook al bijna te groot. Daarbij upgrade ik ook het liefst naar een iets recenter model waar ik later evt. weer wat makkelijker vanaf kom. De contour 1.1s hebben t voordeel dat ze een heerlijk tijdloos ontwerp hebben.
Ik had niet gezien dat je inderdaad met een Unico P speelt. Ik heb beide luidsprekers inderdaad gehoord in de luisterruimte van de Hifi Handelaar (New Music in Brussel)  maar met de Primare I-20. Beiden waren aan elkaar gewaagd. De 110 klonk zelfs iets gedetailleerder. De basweergave van de 140 was dan weer beter. wat logisch is , gezien de grotere kasten.
Mijn luisterruimte is een L-vormige woonkamer/eetkamer/keuken van 61 M² : hier past een Focus 140 beter. En ook omdat er op de 140 een promotie  was, waardoor het prijsverschil klein was. Meer hout voor niet veel meer geld, dus  ;) De 110 had hij trouwens niet in rosewood staan, wat volgens mij het mooiste kleur was.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Roeru117

Als dat betekent dat er meer geld komt voor het ontwikkelen van nieuwe producten, dan is het zeker wel een goed iets. Als je ziet wat ze met de xeo (en binnenkort met de focusXD) neerzetten dan komt dat wel goed.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Charlemagne

Ben erg benieuwd naar de Focus XD serie. Daar verwacht ik veel van.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

VTEC_genieter

Afgelopen zondag organiseerde "Hifi Studio Number One" een hifi show met demonstraties in de Holiday Inn Hotel in Leiden.
Het merk Dynaudio demonsteerde de Focus 400XD en de Confidence C2 Platinum speakers met T+A componenten.
Klonk goed hoor  :popcorn:
Ik heb wat opnames gemaakt daar. De geluidsopnames zijn alleen om een kleine indruk te geven.


Focus 400XD

Confidence C2 Platinum
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Charlemagne

Die show heb ik ook bijgewoond. Ik heb daar alleen de Confidence CII gehoord. De T+A componenten waren uit de 3000 HV serie, de geïntegreerde versterker en de netwerkplayer/DAC. Beide staan zeer hoog op de 'Bestenliste' van Duitse bladen. Die set klonk fabelachtig mooi. De XD heb ik bij die gelegenheid niet gehoord.

De complete Focus XD serie (200, 400 en de 600) is nu ook te beluisteren bij forumsponsor Wifimedia in Arnhem.

www.wifimedia.eu
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

VTEC_genieter

Inderdaad, stereo klonk zo erg mooi dat je zelfs geen surround nodig hebt voor een film!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

eMVe

#295
Vandaag even langs geweest bij Audiofile in 'sGravenmoer n.a.v. de demo's met de Focus XD serie; gisteren en vandaag de 200 en 600, volgende week de 400 en 600 volgens een leuk concept:

"Alle showdagen volgens het 'gepatenteerd' Audiofile concept. Open tussen 08.00 uur en 22.00 uur, onbemand, vrije in- en uitloop en zelfbediening."

(Zie de website van Audiofile voor meer informatie.)

johanbicke

ik zit vol ongeduld te wachten op de levering van mijn excite 14's :unhappy:
versterker is een rega elex-r die via een chord cobra v3 aangesloten is op een bluesound node
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

raindog

Quote from: johanbicke on May  1, 2015, 20:28:25
ik zit vol ongeduld te wachten op de levering van mijn excite 14's :unhappy:
versterker is een rega elex-r die via een chord cobra v3 aangesloten is op een bluesound node

Daar ga je veel plezier aan beleven. Ik heb lang een paar X12's gehad en nu drie paar X14's en een X24 in mijn HT. Ik verbaas mij elke keer weer hoe makkelijk en natuurlijk ze klinken met muziek en in surround geven ze een hele mooie bubble met veel rust, dynamiek en detail.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

johanbicke

je maakt het wachten voor mij alleen maar erger  ;D ;D ;D
ik ben altijd al gek geweest van de dynaudio sound, hoop alleen dat ze goed matchen met mijn rega elex-r want heb het eigenlijk blind gekocht zonder te beluisteren  :crazy: :crazy:
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

en....ze zijn aangekomen, uitgepakt, en op hun stand gezet...en nu inspelen maar  ;D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5