Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BuSpu

Quote from: carlo on March 17, 2017, 19:20:08
Het was even lastig omdat de spakers elkaar niet vonden en de connect rood bleef maar inmiddels spelen ze weer!!
En hoor je verschil?

carlo

Mmmm..niet echt..nou moet ik wel zeggen dat hier de hele dag de radio aan staat en ik nog niet de tijd heb gehad er goed voor te gaan zitten. Ga ik nog doen!
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

s.t.

Ook geladen maar nog niet goed kunnen luisteren. Laag is verbeterd, meer en toch nog goede definitie. Speakers zijn ook sneller geworden, instrumenten en tonen zijn eerder gestopt het lijkt net of de speakers meer onder controle zijn. Ook vind ik de hoeveelheid lucht in de muziek (ruimtelijkheid?) sterk verbeterd. Kortom mooie gratis update!

Xander32

... die gratis update zit vast verwoven in de aanschafprijs  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

s.t.

Quote from: Xander32 on March 19, 2017, 09:33:22
... die gratis update zit vast verwoven in de aanschafprijs  ;).

Haha eens, maar toch goed dat update van het nieuwe model beschikbaar komen voor oude model en dat je weer iets nieuws hebt waarvan je kan genieten.

Xander32

Neemt niet weg dat het gaaf is dat je anno 2017 op deze wijze heel gemakkelijk kan upgraden. Als ik zo jouw bevindingen lees is het echt weer een stap vooruit. Veel luisterplezier  :thumbs-up:.


Quote from: s.t. on March 19, 2017, 10:36:52
Haha eens, maar toch goed dat update van het nieuwe model beschikbaar komen voor oude model en dat je weer iets nieuws hebt waarvan je kan genieten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

s.t.

Quote from: Xander32 on March 19, 2017, 10:42:36
Neemt niet weg dat het gaaf is dat je anno 2017 op deze wijze heel gemakkelijk kan upgraden. Als ik zo jouw bevindingen lees is het echt weer een stap vooruit. Veel luisterplezier  :thumbs-up:.

Mooi is dat je door software een totaal andere scheidingsfilter hebt (om vergelijk naar analoog te brengen). Ik heb bewust voor aktief scenario gekozen en uitgekomen bij de XD400 na veel luister werk. Dat deze update er nu is bevestigd voor mij de juiste keuze.

BuSpu

Gisterenavond was het zover, de nieuwe software voor onze 200XD.

Eerst even de oude set-up geluisterd, leek wat minder dan normaal, mogelijk stroomnet oid.

Toen software geïnstalleerd. Ging vlekkeloos.
Klonk meteen beter, al blijft het lastig om zoiets met zekerheid te zeggen. Speakers zijn uit geweest, volledig van de stroom af etc, maar toch.

Wat valt op:

Meer kracht, dus iets meer impact van de klank. Uitsterven van klank heeft meer detail. Bij een piano opname hoor je de akoestiek van de ruimte zich vullen en uiteindelijk hoor je de klank weer uitsterven. Verder lijkt het stereobeeld meer een geheel. Dus een mooier plaatje van links naar rechts, meer homogeen.

Klinkt allemaal spectaculaire maar het zijn details. Er staat niet ineens een andere speaker te spelen maar het lijkt allemaal wel wat verfijnder. Als laatste "What is he building" van Tom Waits gedraaid en dat was toch wel heel fraai. Geluid volledig los van de speakers (is natuurlijk ook gemakkelijker met rare geluiden als radio tuning etc) en enorm veel detail in de klank zonder vermoeiend te zijn.

Kortom een mooie actie. Ik kan niet A/B vergelijken dus hoe groot de verbetering is blijft moeilijk aangeven maar ik ben er blij mee.
Vanavond misschien nog even de bevindingen controleren.

Groet BuSpu

s.t.

Er is weer een update beschikbaar voor de XD. Weet iemand wat de veranderingen zijn?

s.t.

Quote from: s.t. on June  3, 2017, 19:29:55
Er is weer een update beschikbaar voor de XD. Weet iemand wat de veranderingen zijn?

Alleen een fix voor de ios app van dynaudio.

smacdab

Quote from: MAW on December 25, 2016, 23:16:06
Jeetje, alweer een vernieuwde Dynaudio serie?

Wel jammer. Volgens mij worden de Dynaudio's er niet beter op maar proberen ze vooral de productiekosten steeds verder te drukken.

dat zou zomaar kunnen. Ik ken teveel mensen die 1 sonosje play 1 hebben en trots op op de sound zijn.

s.t.

Wau een nieuwe firmware update in oktober 2017 voor actieve speakers en de connect. Iemand deze al geprobeerd?

Roeru117

Quote from: s.t. on February 17, 2018, 14:01:29
Wau een nieuwe firmware update in oktober 2017 voor actieve speakers en de connect. Iemand deze al geprobeerd?

Ja, die heb ik beide direct geïnstalleerd. Wat mij opvalt is dat de luidsprekers sneller starten en beter reageren op mijn Logitech harmony afstandsbediening. Volgens mij hebben ze ook iets gewijzigd in de kleuren van de led status, maar dat weet ik zo niet meer. Verder heb ik geen klankmatige verschillen opgemerkt.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Richi

Volgmodus: ik ben recentelijk ook overgestapt op Dynaudio luidsprekers, maar dan het soort waarvoor geen software updates worden uitgebracht.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

#639
Quote from: Richi on February 18, 2018, 08:59:03
Volgmodus: ik ben recentelijk ook overgestapt op Dynaudio luidsprekers, maar dan het soort waarvoor geen software updates worden uitgebracht.  8)

Van die ouderwetse luidsprekers dus  :P

Het valt me wel op dat het een rustig topic is, maar dat wijt ik dan maar aan allemaal tevreden gebruikers  :music:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

raindog

Roel,

hoe is de overstap van Contour SE naar Focus XD jou bevallen? Kun je aangeven waar je de meeste winst in gemaakt hebt? Zijn er ook aspecten waar je vorige set beter in was? Wel een erg mooie set die je nu hebt staan.. :worship:

Dit topic is inderdaad vrij tam, ik denk dat dit deels komt doordat Dynaudio weinig in HT opstellingen gebruikt wordt. Voor veel mensen is dynamiek erg belangrijk in een HT set-up en dat is niet waar de meeste Dynaudio's in uitblinken, tenminste niet niet wanneer aangesloten op een gemiddelde AV-receiver.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

s.t.

Tam maar toch leuk om af en toe wat ervaringen te delen. Vandaag de Dynaudio connect eens vergeleken met een Auralic Aries op Focus 400XD. Wat een positief verschil is dit. Alles is gewoon beter, het befaamde gordijn voor de speakers weg idee.

Toch een goede aankoop gebleken die Auralic :). Nu aan het genieten van laatste GoGo Penguin album. Gaat er iemand ook naar Paradiso optreden?

Roeru117

#642
Quote from: raindog on February 18, 2018, 10:51:19
Roel,

hoe is de overstap van Contour SE naar Focus XD jou bevallen? Kun je aangeven waar je de meeste winst in gemaakt hebt? Zijn er ook aspecten waar je vorige set beter in was? Wel een erg mooie set die je nu hebt staan..

Dank je. Ik ben er ook heel erg tevreden met de set zoals deze nu is. De grootste verbetering vind ik de balans in het geluid: alles klopt en op elk volume. Hiervoor had ik ook een flinke sub (rythmik F15) staan en die mis ik helemaal niet. De 60 xd's gaan ook erg diep en weten zelf aardig wat druk op te bouwen.  8)

Het is moeilijk om de beide sets te vergelijken want de oude set stond in een ander huis. In de huidige woning is de ruimte heel anders. Een groot voordeel is dat er geen echt tv meubel meer is en dat oogt heel rustig. Qua klankniveau is het in mijn beleving meer een stap opzij in plaats van een stap omhoog, maar het klonk al erg goed. De technische en praktische voordelen van een actieve set spraken mij al langer en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.  :music:

Quote from: s.t. on February 18, 2018, 15:34:57
Tam maar toch leuk om af en toe wat ervaringen te delen. Vandaag de Dynaudio connect eens vergeleken met een Auralic Aries op Focus 400XD. Wat een positief verschil is dit. Alles is gewoon beter, het befaamde gordijn voor de speakers weg idee.

Leuk hè wat een goede streamer voor een verbetering kan zorgen. Ik ben van een Intel nuc\schiit eitr naar een Raspberry pi 3\digione naar een Lumin D1 gegaan en telkens was er een duidelijk (positief) verschil merkbaar. Vooral de laatste stap naar de D1 was een hele goede stap; alles viel op de plek en het klonk gewoon erg lekker. Het nodigt heel erg uit om nog een nummer te luisteren.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

s.t.

Quote from: Roeru117 on February 18, 2018, 21:16:49
Dank je. Ik ben er ook heel erg tevreden met de set zoals deze nu is. De grootste verbetering vind ik de balans in het geluid: alles klopt en op elk volume. Hiervoor had ik ook een flinke sub (rythmik F15) staan en die mis ik helemaal niet. De 60 xd's gaan ook erg diep en weten zelf aardig wat druk op te bouwen.  8)

Het is moeilijk om de beide sets te vergelijken want de oude set stond in een ander huis. In de huidige woning is de ruimte heel anders. Een groot voordeel is dat er geen echt tv meubel meer is en dat oogt heel rustig. Qua klankniveau is het in mijn beleving meer een stap opzij in plaats van een stap omhoog, maar het klonk al erg goed. De technische en praktische voordelen van een actieve set spraken mij al langer en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.  :music:

Leuk hè wat een goede streamer voor een verbetering kan zorgen. Ik ben van een Intel nuc\schiit eitr naar een Raspberry pi 3\digione naar een Lumin D1 gegaan en telkens was er een duidelijk (positief) verschil merkbaar. Vooral de laatste stap naar de D1 was een hele goede stap; alles viel op de plek en het klonk gewoon erg lekker. Het nodigt heel erg uit om nog een nummer te luisteren.

Ik herken het makkelijke om overstap te maken naar actieve speakers. Ik geloof ook erg in het concept en Dynaudio bewijst dat voor mij met de XD. Bijna geen kabels meer en gewoon een perfecte match tussen versterkers en speakers. Je hebt er wel een goede streamer voor nodig. Hoe heb jij de Lumin aangesloten op de Dynaudio?

Roeru117

#644
Quote from: s.t. on February 20, 2018, 14:12:09
Ik herken het makkelijke om overstap te maken naar actieve speakers. Ik geloof ook erg in het concept en Dynaudio bewijst dat voor mij met de XD. Bijna geen kabels meer en gewoon een perfecte match tussen versterkers en speakers. Je hebt er wel een goede streamer voor nodig. Hoe heb jij de Lumin aangesloten op de Dynaudio?

Ik gebruik een BNC/SPDIF adapter en ga digitaal de Lumin uit en de Focus XD in. Aan de ene kant is het jammer dat ik de dac van de Lumin niet gebruik (deze is erg goed) maar ook digitaal uit is het een bijzonder mooie streamer. Binnenkort de voeding eens vervangen voor een Sbooster en kijken wat dat nog doet.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

s.t.

Quote from: Roeru117 on February 20, 2018, 16:59:59
Ik gebruik een BNC/SPDIF adapter en ga digitaal de Lumin uit en de Focus XD in. Aan de ene kant is het jammer dat ik de dac van de Lumin niet gebruik (deze is erg goed) maar ook digitaal uit is het een bijzonder mooie streamer. Binnenkort de voeding eens vervangen voor een Sbooster en kijken wat dat nog doet.

Daarom heb ik de Auralic Aries genomen (met de upgrade voeding), alleen streamer zonder DAC. Ik heb verder alles in een UPNP server staan dus eigenlijk niks meer analoog. Hiervoor heb ik veel Densen audio gehad (D10, D30, B200, B400, B330) met verschillende speakers. De Dynaudio combi met Auralic is echter een stuk hoger niveau. Ben nu wel nieuwsgierig naar de Densen streamer die er aan komt.

Roeru117

Quote from: s.t. on February 21, 2018, 10:46:03
Daarom heb ik de Auralic Aries genomen (met de upgrade voeding)

Ik speel voornamelijk met Roon maar vind het ook belangrijk dat ik daarbuiten ook mijn streamer kan bedienen. Auralic heeft geen ondersteuning voor Android en hebben daar volgens mij ook geen plannen voor. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt maar dat is een keuze die zij gemaakt hebben. Dat zorgt er voor dat zij voor mij totaal oninteressant als merk zijn. Dat vind ik wel heel erg jammer want de Auralic Aries is perfect qua functionaliteit en speelt ook nog eens heel erg mooi.

Ach ja, het liefst zou ik een Lumin U1 neerzetten maar ik vind €6500,- toch iets te prijzig voor een streamer.  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

s.t.

Ik bedien de Auralic met een Android telefoon. Voor Upnp gebruik ik Bubble en Auralic instellen kan nu gewoon via ip adres van de Auralic. Werkt super goed.
6500 vind ik ook erg veel voor een streamer. 

Carrol

Hoe verhoud zich de nieuwe contour,1.4 LE t.o.v de ouwe 1.4?
Wie heeft hier ervaring mee?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

FWK

Quote from: Carrol on February 26, 2018, 11:41:08
Hoe verhoud zich de nieuwe contour,1.4 LE t.o.v de ouwe 1.4?
Wie heeft hier ervaring mee?

Als je de LE versie tov de oude 1.4 bedoel dan hier een ervaring, het hoog klinkt wat meer helder dan bij de oude 1.4. Daarnaast vind ik het laag wat minder aanwezig, wat dunner, al met al uiteraard persoonlijke smaak gebonden, vind ik de LE een meer prettig geluid geven.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS