In jouw receiver zitten nu chips die gewoon dat signaal niet kunnen "locken"/"synchen" dus dan komt HDCP er ook niet doorheen.
Ik heb dezelfde situatie in zoverre dat ik een HDMI 1.3 receiver heb. Maar voordeel is de oppo bluray met 2 uitgangen, 1 naar de octava matrix switch, en die gaat naar tv en receiver, de uitgang van de receiver gaat naar nog een switch 3x1 gewoon HDS3 HDMI 1.3 met daarop ook de HDMI1.4 uitgang van de bluray, de HDS3 uitgang gaat naar de HDMI1.4 projector voor 3D.
Audio gaat zo naar de receiver, en de receiver uitgang naar de projector, tenzij de de bluray speler aan gaat, dan gaat 3D via die HDS3 switch naar de projector.
Voor jou denk geen oplossing, de philips heeft maar 1 uitgang.
Er zijn naar mijn weten nog geen hdmi 1.4 switches met HDMI 1.3 uitgang voor je receiver, die switch moet dan het signaal uit elkaar trekken, dat is vooralsnog te duur.
Enige wat je kan doen nu is toslink/coax van de philips gebruiken, of bluray speler met 2 uitgangen, of nieuwe receiver, of misschien toch ergens een kastje wat ik nog niet ken..
Met een HDMI 1.4 switch schiet je niets op.
Oh ja en het hangt van de chips in de switch af of bluray 3D erdoorheen komt, HDMI1.3 gaat prima daarmee, alleen recente chips nodig.