Films, Media en de rest > Speelfilm / Drama
Requiem for a dream
cinepaulis:
Mocht je interesse hebben in een wat minder 'mainstream' film: Requiem for a dream van Darren Aronofsky (ook regisseur van 'Pi')
Echt een gave film die vrij normaal begint en mensen met problemen laat zien: een jong stel, de moeder van de jongen, de vader van het meisje, de vrienden. De een is aan de dope, de ander een TV-junkie, maar ze willen alleen ontsnappen aan de sleur. In het begin gaat dat goed, maar dan komt het 3x zo hard terug.
Op een 'coole' manier in beeld gebracht, goede muziek en een bizar gevoel op het einde.
Ik moest effe uitblazen nadat ik deze film had gekeken, maar: Wow!
groeten,
Paul
garmtz:
Ik heb gelijk Pi gekocht toen ie uitkwam. Ik had die in de bios gezien en was er super van onder de indruk. Requiem for a Dream ook blind r1 gekocht toen 'ie uitkwam. Super inderdaad! Wat een filmmaker, die Darren Aronofski! Zeer inspirerend. Niet echt een film waar je met een goed gevoel uitkomt, maargoed, dat vind ik nooit zo'n probleem.
De regio 1 DVD heeft ook een fantastisch mooi beeld (Artisan). Die Artisan jongen maken knappe transfers (The Limey, Requiem for a Dream, Terminator II...)
Stevie:
Had ze ook allebei al gekocht. RfaD al een tijdje geleden gezien en ik kan me helemaal aansluiten bij bovenstaande recenties. Bij PI vond ik het wel jammer dattie niet anamorphic was, maar ook dat is inderdaad een geweldige film. Ik ben benieuwd naar andere creaties van deze regisseur...
Gr,
Steef
cinepaulis:
Stevie,
Klopt, Pi is niet anamorphic, maar dat komt omdat het beeldformaat 1 : 1.66 is. Dat is smaller dan 1 : 1.78 (16:9) dus kan het niet anamorphic op DVD gezet worden.
Dan had men aan de onder en bovenkant van de film een stukje af moeten knippen zodat het op 1 : 1.78 uitkwam, maar dan vermink je het originele formaat.
groeten,
Paul
MrPink:
De transfer van Pi is erg slecht: zwart/wit, korrelig en vaak schokkerig beeld! ;D
Goede film...Requiem for a Dream staat op mijn wishlist.
Een andere "niet-goed-gevoel" film is Festen.
Groetjes,
Oscar
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version