Find my iPhone - Vind mijn iPhone

Started by VlisChris, May 23, 2011, 22:41:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Als je even van iemand een 4 kunt lenen/ iemand kent die er een heeft, kan die Find my iPhone instellen daarop met jouw account. Dan vervolgens stel jij het in op je iPhone 3G(S). En die ander moet dan jouw account weer verwijderen natuurlijk  ;)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#27
Mooie tip van die beveiliging heb ik ook maar even ingesteld. eigenlijk zou deze wel sticky mogen worden, lijkt me een erg nuttige post war meer mensen wat aan kunnen hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

Erik

Als je mobile me hebt en beveiliging op "na 10 x word je toestel gewist". Hoeft de dader dan niet alleen 10x een foute code in te toetsen op het toestel onopspoorbaar te maken? Bij een wisactie is toch alles verdwenen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Dat denk ik wel ja. Dus je moet afwegen of je de kans op terugvinden belangrijker vindt dan een mogelijke inbraak in persoonlijke info. Ik denk dat de kans dat je hem terugkrijgt erg klein blijft en zou zelf voornamelijk het wissen interessant vinden daarom.

Erik

Quote from: Nosoforos on June  9, 2011, 11:52:59
Dat denk ik wel ja. Dus je moet afwegen of je de kans op terugvinden belangrijker vindt dan een mogelijke inbraak in persoonlijke info. Ik denk dat de kans dat je hem terugkrijgt erg klein blijft en zou zelf voornamelijk het wissen interessant vinden daarom.
Nee maar je hebt wel de optie om op afstand te wissen. Dus dat kun je altijd nog doen. Of is er toch in te breken op je toestel via de kabel/jailbreak?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on June  9, 2011, 11:21:17
Als je mobile me hebt en beveiliging op "na 10 x word je toestel gewist". Hoeft de dader dan niet alleen 10x een foute code in te toetsen op het toestel onopspoorbaar te maken? Bij een wisactie is toch alles verdwenen?

Nee alleen als je er een ander/nieuw os opzet. Wissen is nooit echt een ramp als het goed is heb je een back-up en kan je weer eenvoudig herstellen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

BJF

Find my iPhone heeft in iOS 7 een nieuwe feature: als de iPhone als gestolen is geregistreerd zal een nieuwe gebruiker het apparaat nooit meer kunnen gebruiken. Nooit in de zin van: totdat daar ook weer een of andere oplossing voor gevonden wordt.
NAD M10 V2
Elac FS247

Audiofiel

Nooit is in de zin dat het apparaat opnieuw in eerste registratiemodus komt en dat het serienummer daarna bij Apple niet meer kan worden geregistreerd. Dat maakt een gewiste gestolen telefoon vrij waardeloos voor een dief. Een zeer welkome feature!

Nu is het nog relatief simpel voor een dief om de telefoon direct te wissen en opnieuw te registreren.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

John Wx

Even advocaat van de duivel oftewel Bram, nieuwe eigenaar te goede trouw gekocht op een site of in de kroeg voor een aannemelijk bedrag 300/400 euro dan mag je hem terug kopen (kromme regel maar zo staat het in de wet) voor het betaalde bedrag, krijgt hij dan ook die lock eraf ?


ps: ik heb hem niet zit nog in de HTC wildfire klasse
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Erik

Dat is een leuke misschien gaan ze hiermee de nieuwe trend in om doorverkopen lastig of zelfs onmogelijk te maken.  Bv door overdragen niet te ondersteunen of tegen een vrij hoog bedrag 100 euro adm kosten. Zou een hele slimme zet zijn en goed voor de toch al niet misselijke omzet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ik neem aan dat je je telefoon nu met IOS7 eerst als gestolen zal moeten aanduiden bij Apple om die beveiliging te hebben?
In dat geval lijkt doorverkopen me geen probleem? Of de huidige eigenaar kan aangeven dat de telefoon verkocht is, al zou ik niet weten hoe je dat voor elkaar wilt krijgen zonder privacy problemen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

gekkemarc

Je kunt telefoons en ipads in recovery modus zetten en vervolgens wis je alles en tevens is de telefoon of ipad onvindbaar.

Niet iedere dief zal dit doen dus hopen dat jouw die dit ook niet doet.

VlisChris

Is er iemand die de kunde, en zin heeft om dit topic wat te updaten?
Dit is allemaal geschreven (met dank aan Audiofiel) voor iOS 4.x.x.
Onderhand zijn zijn er wat updates geweest zeg maar, is ME.com vervangen door iCloud, en wellicht nog duizend en 1 andere zaken.

Dus als er iemand is die een update wil plaatsen: graag!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

anonieme_user12334

Apple heeft het wel vele malen makkelijker gemaakt. Tegenwoordig wordt het tijdens de installatie wizard bij een nieuwe iphone (of software herstel) gevraagd of je het aan wilt zetten of niet.