defecte krell ?

Gestart door ruud2, mei 22, 2011, 21:17:46

Vorige topic - Volgende topic

ruud2

na enige tijd weer eens lekker muziek luisteren, althans dat dacht ik dan.
krell aan (ksa 100 voor de subs), en na enige seconden, een luide plof over de subs en geen krell meer.
hij schakeld zich niet meer aan met de aan / uit knop, springt direct op uit.
maar geen zekering te bekennen.
beschrijving geeft aan dat eea . na enige seconden alles wordt gereset, helaas het euvel blijft ook na langere tijd uitgeschakeld te zijn.
alleen net stroom, alle andere kabels los, euvel blijft.

optie"s ?? of moet ik vrezen voor de condensatoren  :(

Ruud.

Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

dre73

plaatje van de binnenzijde zou kunnen helpen! ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ruud2

als dat helpt

dre73

dik ding! 8)

waar is de voeding? :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ruud2

voorzijde eraf...
niets abnormaals te zien

dre73

voedings elco`s niet lek/bol?

Rowdy

Hoe zit het met de NTC's, zijn ze nog goed?

S@m

Resetten door 'm helemaal los te koppelen van de spanning..?

ruud2

de onderzijde losgeschroefd maar blijft toch vastzitten.. ;)
op het oog zijn alle elco's goed, niet bol of lekken.
ook los geweest van het net, geen resultaat.

de luide plof : kan toch alleen maar zijn als er veel energie vrijkomt ( elco's ?)
of denk ik nu verkeerd?

Wijx wondere wereld

als de elco's ontploffen dan zie je het wel  ;D

Ruik je een brandlucht?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

SpeedyAndré

Een plof duidt op een dc spanning op de uitgang.
Ik denk dat je alleen met meten de oorzaak kan achterhalen.
Misschien is er iets met de gelijkrichters van de voeding aan de hand?
Die vind je mogelijk op een printje bij de voedings elco's.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

scrutinizer

Hoi Ruud,

Was het niet zo bij dit ontwerp dat je het L-profiel moest demonteren van de koellichamen en op deze wijze de gehele PCB kon wegnemen?

Wanneer dat het geval is en je de PCB, door alle verbindingen afkomstig van PSU losgekoppeld te hebben, 'ontneemt',  dan kom je na eerst wat passieve metingen gedaan te hebben :
- diodetest brugcel(len)
- visuele controle van ventiel of 'sluiting' (buffer) caps.

daarna op te starten, al snel tot de conclusie of de klacht elco's of versterkerschakeling gerelateerd is.

Het ingangscircuit (fets) is ook wat gevoelig bij deze ontwerpen. Maar deze openbaren vaak na lekspanning tijdens het het verbinden, wat geloof ik in deze niet het geval was.

Succes.... and be safe!!

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

SB MARANTZ

Een harde knal is een dc puls en dat wil zeggen dat 1 van de kanalen en als je pech hebt beide om zeep zijn.

Wat er precies allemaal stuk is kun je op afstand nooit zeggen.
Daar kom je alleen achter door het apparaat systematisch te testen en te meten.

Misschien is de trafo wel secundair kortgesloten, wie zal het zeggen?

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

ruud2

heren, bedankt voor jullie antwoorden ook al zijn ze niet erg bemoedigend, maar dat vreesde ik al.
Zou krell z'n reputatie dan toch waar zijn? heb wel eens eea. gelezen over dit soort krell fenomenen, dan denk je ach...
Aangezien ik maar beperkt kan meten en de kennis ervoor heb zal de reparatie worden uitbesteed.
Suggestie's voor een reparateur in de omgeving Eindhoven?

groet, Ruud

scrutinizer

Citaat van: ruud2 op mei 23, 2011, 11:53:23
heren, bedankt voor jullie antwoorden ook al zijn ze niet erg bemoedigend, maar dat vreesde ik al.
Zou krell z'n reputatie dan toch waar zijn? heb wel eens eea. gelezen over dit soort krell fenomenen, dan denk je ach...
Aangezien ik maar beperkt kan meten en de kennis ervoor heb zal de reparatie worden uitbesteed.
Suggestie's voor een reparateur in de omgeving Eindhoven?

groet, Ruud

Iets verder door Ruud
Audio Service
Elst (Gld)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

ruud2

bedankt Anton,
enne ,voor de afstand hebben we postbodes uitgevonden. :)
trouwens ik lees ook op de site van AS dat ze een soort haal/bezorg dienst hebben.
Eens kijken wat dat verder inhoud.

groet, Ruud

erik s.

Citaat van: ruud2 op mei 23, 2011, 17:28:39
bedankt Anton,
enne ,voor de afstand hebben we postbodes uitgevonden. :)
trouwens ik lees ook op de site van AS dat ze een soort haal/bezorg dienst hebben.
Eens kijken wat dat verder inhoud.

groet, Ruud
ik heb ook alleen maar super ervaringen met AS, zeer klantvriendelijk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

scrutinizer

En ruud, ben je nog wat verder gekomen?
Zo ja, what's the diagnosis, and is there a cure?

Anton.

blue-eyes

En, we zijn een week verder. Status van de Krell?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

ruud2

Citaat van: Blue-Eyes op juni  3, 2011, 21:52:18
En, we zijn een week verder. Status van de Krell?

Staat in de wacht, gezien andere prioriteiten zal dat wel na de zomervakantie worden.
Tzt laat ik weten wat eraan schortte.
Kan ondertussen wel gewoon muziek luisteren , alleen net zonder dat subtiele sub laagje.

groet, Ruud

ruud2

wat was het probleem?
Een omschrijving die de monteur mij gaf.

Er zit een schakeling op die bij een piekspanning eea. moet beveiligen. deze miste een spoor op de print.....een fabrieksmatig ingegeven probleem dus.... :o
De beveiliging heeft ( kon) dus niet gewerkt toen die moest werken.... :turn:
De schade valt nog relatief mee , van slechts een kanaal zijn er meerdere transitoren kapot.
Alle grote elco's waren goed, enkele kleinerecondensatoren rond de beveiliging zijn vervangen.

Ik heb nog geen tijd gehad om de versterker op te halen , dat zal wel volgende maand worden.

Peerless Monster

Citaat van: ruud2 op september 27, 2011, 08:14:40
wat was het probleem?
Een omschrijving die de monteur mij gaf.

Er zit een schakeling op die bij een piekspanning eea. moet beveiligen. deze miste een spoor op de print.....een fabrieksmatig ingegeven probleem dus.... :o
De beveiliging heeft ( kon) dus niet gewerkt toen die moest werken.... :turn:
De schade valt nog relatief mee , van slechts een kanaal zijn er meerdere transitoren kapot.
Alle grote elco's waren goed, enkele kleinerecondensatoren rond de beveiliging zijn vervangen.

Ik heb nog geen tijd gehad om de versterker op te halen , dat zal wel volgende maand worden.

Mag ik dan vragen wat de kosten zijn van de reparatie? Heeft overigens wel wat tijd gekost...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

ruud2

Dat het zo lang geduurd heeft ligt aan mijzelf , heb teveel (kostbare) hobby's en te weinig tijd.

VlisChris

Citaat van: ruud2 op september 27, 2011, 08:14:40
.een fabrieksmatig ingegeven probleem dus.... :o

Dan mag ik voor je aannemen dat als het een fabrieksfout is dat het jou niets kost/gekost heeft?!
Toch wel erg slordig. Kan gebeuren, maar dan hoop ik dat ze fair genoeg zijn om het niet alleen toe te geven, maar er ook naar te handelen :)

Nahpets

Citaat van: Christiaan S op september 27, 2011, 11:48:27
Dan mag ik voor je aannemen dat als het een fabrieksfout is dat het jou niets kost/gekost heeft?!

Na 20 jaar? Ze zien hem aankomen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.