LG 42LE5500 calibreren

Started by Clifdon, May 22, 2011, 18:47:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Clifdon

Ik twijfel al een tijdje om mijn LG LE5500 TV te laten calibreren. Omdat ik gewoon niet echt tevreden ben met de weergave..
Afgelopen week dacht ik leuk een foto te bewerken via PC>HDMI. foto was perfect geworden. Maar toen ik hem op mijn normale monitor bekeek kon ik wel janken :'). Ontzettend slecht!. (1,5 uur foto's bewerken voor niets :') )

Ik gebruik mijn TV redelijk vaak als computerscherm en speel ook films af via mijn computer. Ik weet het het is allemaal niet erg Home Theater maar ik ben er tevreden over zoals het nu is.

Nu heb ik alleen eens bekeken in het menu wat er te calibreren valt. Als ik de kabel als INPUT heb dan kan ik kleur diepte, H scherpte, V scherpte enz. invullen. Alleen als ik gebruik maak van de hdmi als INPUT kan ik al deze instellingen niet invullen.

Mijn vraag is nu of een ISF calibratie van mijn scherm wel degelijk mogelijk is via HDMI input. Of dat er eigenlijk niets aan te doen is. kabeltelevisie kijk ik namelijk nooit dus daar ga ik geen calibratie voor laten uitvoeren.

J.A.F._Doorhof

Als het goed is heb je nog meer instellingen.
Ik heb al regelmatig LGs gedaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Clifdon

Ik heb het eindelijk gevonden. En vind het toch wel interessant om het even te posten voor eventueel andere mensen die er naar zoeken. Als je de HDMI input een 'ingangslabel' geeft in mijn geval dus 'pc' Dan staan alle instellingen vast en kun je daar helemaal niets aan veranderen. Als je geen ingangslabel hebt ben je vrij alle instellingen te veranderen.

J.A.F._Doorhof

Aha, dat is ook logisch.
PC heeft een ingangs niveau van 0-255 terwijl video 16-235 heeft.
Op de PC setting (ook wel RGB enhanced genaamd) kun je inderdaad vaak niets instellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview