Yippie

Author Topic: Perfect opgenomen muziek (cd/sacd/lp/hr of dl)! Tips welkom!!  (Read 59022 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline lynch1979

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+6)
  • Tom Waits...do I need to say more...
Die 45 van Kind Of Blue wordt wel steeds aantrekkelijker zo... :satisfied:

Ik zou hem kopen Bas  ;)

Offline Bas Akkerman

• "Tell me thy electrickery, that I may do it." "Do what?" "Put the sun in a bottle"
  • Administrator
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+21)
Weer even sparen. De computer was duur en nu, na al het overwerk, is mijn basissalaris weer teruggezakt naar 1400,- netto in de maand. Maar dat die er komt is haast wel zeker. Als er een album tijdloos is, is het dit wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Offline john2910

• senior member
  • Trade Count: (+12)
  • I love the HTforum
Allan taylor- colour to the moon,
 waanzinnige opname deze cd en prachtig nummer.

« Last Edit: February 10, 2016, 09:04:17 by john2910 »

Offline Shimaan

• New member
  • *
  • Trade Count: (+1)
  • I love the HTforum
Ook mooi strak en lage bas:
Diggin' in the dirt van Peter Gabriel
"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

Offline Sopper

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+25)
Dadawa - Sister drum
XRCD erg mooi ruimtelijke opnames
De enige constante is verandering...

Online TopGun2010

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
Nieuwe cd van Yello is uit, Toy. Weer erg mooi!
HT: Denon - B&W - Samsung - Sony - Panasonic - Apple # Stereo: Denon - B&W # PC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Apple - B&W

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Offline Broem

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Zonder strijd geen overwinning
Nieuwe cd van Yello is uit, Toy. Weer erg mooi!

Ik heb de vinyl versie van Toy inmiddels een aantal keren op mijn draaitafel gehad. Tjonge wat een audiofiel juweeltje is dat zeg. Zet voor mij een nieuwe standaard. Klinkt werkelijk perfect. Buiten de prachtige muziek van Yello een zeer verantwoorde uitgave voor de vinylfanaten onder ons. Die gaan we (jammer genoeg) weer erg veel horen tijdens audioshows  ;)
Pass Labs INT 150 versterker | Sonus Faber Guarneri Memento speakers | Linn Majik CD | Linn Akurate DS| Moon 110LP phono pre | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Nordost en Transparant kabels | Audioquest GO-4 LS cable and Furutech power.

Offline doorofnight

• Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
Oh mooi dan klinkt het nog beter op CD of als stream. Helaas ben ik in het algemeen geen liefhebber van de muziek van Yello.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 2X JL Audio E112 subwoofers, SQBT+ raspberry en hifiberry op BOTW (en veel akoestische aanpassingen)

Offline Broem

• senior member
  • Zonder strijd geen overwinning
Helaas ben ik in het algemeen geen liefhebber van de muziek van Yello.

Het topic heet dan ook "Goed opgenomen muziek"  ;D Voor goeie albums hebben we een ander topic. Altijd mooi als beide van toepassing zijn.
Pass Labs INT 150 versterker | Sonus Faber Guarneri Memento speakers | Linn Majik CD | Linn Akurate DS| Moon 110LP phono pre | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Nordost en Transparant kabels | Audioquest GO-4 LS cable and Furutech power.

Offline doorofnight

• Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
Ben er nu toch door Toy aan het zappen :) klinkt idd wel weer heel keurig.

edit: verdorie, dit album is goed te pruimen.
« Last Edit: November 16, 2016, 21:41:39 by doorofnight »
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 2X JL Audio E112 subwoofers, SQBT+ raspberry en hifiberry op BOTW (en veel akoestische aanpassingen)

Online TopGun2010

• HT forum legend group
👍
HT: Denon - B&W - Samsung - Sony - Panasonic - Apple # Stereo: Denon - B&W # PC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Apple - B&W

Online TopGun2010

• HT forum legend group
Nog leuke tips? Je kunt ze mooi uitproberen op Spotify of Tidal. Als ze goed klinken koop ik ze altijd. Ik zoek nog muziek zoals Yello, hoor graag tips!!

Online TopGun2010

• HT forum legend group
Een CD die heel eerlijk klinkt, fantastisch goed is opgenomen en ook de ruimtelijkheid van je set goed kan laten horen:

King Creosote & jon Hopkins - Diamond Mine

Beetje Folk / pop achtig. Ik stel me zo voor een wat groezelige ier met een akoestische gitaar met een slungelige londense techno-geek... Wat het interessant maakt is de combo tussen KC en jon Hopkins: KC en zijn gitaar zijn zonder al te veel effecten en poespas weergegeven, terwijl jon Hopkins zijn bekende (ruimtelijke en sub-lage) sausje over zijn bijdrage heeft gegoten. Geeft een heerlijk spannende en aantrekkende weergave. En daarnaast is het ook nog eens gewoon heerlijke muziek om te beluisteren, wat mij betreft!

Absolute aanrader!!!

(Image removed from quote.)

Prachtig die King Creosote!

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+19)
  • TAD Concentric rules!
    • Mijn audio historie
Prachtig die King Creosote!
Maar weer eens op gezet. Erg mooi inderdaad.  :music:
Stereo: Mac Mini Audioquest Jitterbug Onkyo C-7030 AVM V30 Hypex nCore 400 mono's Pioneer TAD S-1EX-W  Roon Tidal Surround: in de auto