Apple store

Started by Etiennevh, May 3, 2011, 13:38:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Lion in juli, via de Mac app store voor maar iets van 23 euro. iOS 5 pas na de zomer helaas.

Etiennevh

Even wat anders..

Zat in de US shop te kijken, en daar hebben ze gewoon een sectie refurbished.. Waarschijnlijk teruggekomen of nooit verkochte modellen (in veel gevallen). Dat scheelt toch nog een aardige slok op een borrel en zoals ik het lees krijg je volledige garantie.

Iemand dit eerder gezien of ervaring hiermee? Ik hoop dat die refurbished sectie ook naar Europa komt.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Nosoforos

Dat is inderdaad erg jammer dat die hier niet is. Zie ik ook niet gauw gebeuren.

Erik

Hier worden ze gewoon als nieuw verkocht. In USA zou je meteen een rechtzaak aan je broek krijgen vermoed ik.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Maar goed had op meer gehoopt, heb niet echt iets spannends gezien waarvan ik dacht eindelijk. Die icloud is leuk maar het werkt nu ook al goed.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Ik vond het ook niet heel spannend. Al gaat het meer om wat het uiteindelijk doet, en dat iCloud is wel geweldig zometeen. Al mijn apparaten eindelijk samen zonder gedoe en altijd in sync. Een klein detail, wat toch wel erg belangrijk is vond ik ook dat je voortaan gelukkig geen iTunes meer nodig hebt voor een iPad of iPhone. Daarmee zijn die apparaten eindelijk helemaal los van de computer (en kunnen veel mensen die helemaal geen computer willen en genoeg hebben aan een iPad, daarmee dus volstaan). Dat was natuurlijk altijd al de bedoeling, maar zoiets als iCloud zet je niet zomaar even op (getuige het megacomplex waar dit allemaal gehost gaat worden).

Erik

Op tweakers staat iets meer uitleg waardoor het nut duidelijker wordt dan alleen offline opslag. Wat nog leuk gaat worden voor mensen die meer dan 5gb nodig hebben, beetje gedloade film verzameling. Benieuwd  wat de prijs wordt als je 30, 100 of 1000gb nodig hebt.
Had gehoopt op een spotifyachtige dienst maar helaas.

Geen iTunes meer nodig kan idd een heel voordeel zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Etiennevh

Quote from: Erik on June  6, 2011, 23:51:12
Hier worden ze gewoon als nieuw verkocht. In USA zou je meteen een rechtzaak aan je broek krijgen vermoed ik.
Denk je? Ik denk het niet hoor.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

danielo

#33
Quote from: Erik on June  7, 2011, 00:22:06
Op tweakers staat iets meer uitleg waardoor het nut duidelijker wordt dan alleen offline opslag. Wat nog leuk gaat worden voor mensen die meer dan 5gb nodig hebben, beetje gedloade film verzameling. Benieuwd  wat de prijs wordt als je 30, 100 of 1000gb nodig hebt.
Had gehoopt op een spotifyachtige dienst maar helaas.

Geen iTunes meer nodig kan idd een heel voordeel zijn.

Let wel het is een developers bijeenkomst je moet alles ook een beetje zo bekijken, veel gaat over welke api's er bij komen bv icloud gaat ook over api's.

Als je alles bij elkaar neemt hebben ze veel 'problemen' aangepakt waar mensen over zeuren en veel zwakke punten tov concurrentie aangepakt. Typisch apple.  Verder hebben ze de basis gelegd hoe syncen en gebruik zonder pc gaat (vond de opmerking van steve wel mooi dat we de pc/mac hebben gedowngrade tot gewoon 'just a device'.

Verder denk ik dat toch apple iets van opslag gaat uitbrengen de komende maanden (timemachine) omdat er inderdaad een gat zit voor waar mensen zonder een pc/mac hun 'grote' media opslag doen.

De icloud match dienst komt voorlopig (jaren?) alleen in states uit maar als je er even over nadenkt is het een enorme stap voor wat de muziek industrie ze zeggen eigenlijk voor 25euro? per paar maken we al je illegale muziek legaal zonder drm dat is de prijs van 2 cd per jaar. Ook kunnen ze nu dubbel verdienen want als je bijvoorbeeld bij amazon koopt of ergens anders dan zal het ook werken ZONDER upload je betaald dus 2x maarja het is maar 25euro per jaar.

Jammer dat deze stap ten koste gaat van de verwachte upgrade naar 48khz/24bits maar goed ze kunnen blijkbaar maar met 1 stap per keer de muziek mensen de nieuwe wereld in slepen.

Alles bij elkaar een behoorlijke upgrade die valt/staat bij hoe goed vooral icloud werkt.

Daniel.



denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Ja, dit gaat op de iets langere termijn erg grote gevolgen hebben. Dit is trouwens ook erg moeilijk na te bootsen voor concurrentie. Bijna niemand kan zo'n datacenter bouwen, runnen en goed laten werken wat software betreft. Het sluit allemaal erg aan bij hoe ik de computer in toenemende mate al aan het gebruiken ben; een soort hub, waar ik niet meer zoals vroeger de hele tijd naar toe ga, maar die meer op de achtergrond dingen regelt en waar ik als ik er achter ga zitten gewoon kan doorgaan met waar ik op de iPad mee bezig was (nu dus nog via Dropbox, met iCloud wordt dat een stuk beter nog).

Als er zo'n soort iTunes-abonnement was voor muziek, maar dan ook voor film, dan zou ik dat echt heel graag nemen. Hopelijk duurt dat niet al te lang meer...

Erik

Quote from: Etiennevh on June  7, 2011, 08:37:25
Denk je? Ik denk het niet hoor.
Ja hoor wat dacht je dat ze anders deden weggooien? Eigenlijk maakt het niet eens zoveel uit want ze maken hem namelijk als nieuw. Nieuwe onderdelen waar nodig incl nieuwe buitenkant/scherm.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Nosoforos on June  7, 2011, 08:48:30Als er zo'n soort iTunes-abonnement was voor muziek, maar dan ook voor film, dan zou ik dat echt heel graag nemen. Hopelijk duurt dat niet al te lang meer...
Dat zou idd te gek zijn, itunes is 100 x beter dan spotify. Dat match gebeuren is mooi maar alleen nog voor usa. En dan moet ik nog eerst de illegale cd's binnenhalen en daar had ik geen zin in. Ach Spot doet wat ik wil voorlopig. Zou voor iCloud trouwens ook nog iets nodig zijn bv minimaal os5 of kan het ook op oudere toestellen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MaxxMark

Quote from: Erik on June  7, 2011, 12:38:52
Ja hoor wat dacht je dat ze anders deden weggooien? Eigenlijk maakt het niet eens zoveel uit want ze maken hem namelijk als nieuw. Nieuwe onderdelen waar nodig incl nieuwe buitenkant/scherm.

Hier in NL hebben we ook gewoon een refurbished shop. Hij staat er alleen niet zo prominent tussen als in de USA en hier zijn er veel minder vaak refurbished artikelen.

De directe url is:
http://store.apple.com/nl/browse/home/specialdeals/clearance

Toen de ipad2 net uit was (en daadwerkelijk te bestellen was op de site) werden volgens mij de ipad1's via deze site verkocht.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Erik

Volgens mij betreffen dit gewoon opgeknapte demo modellen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Etiennevh

#39
Dat is geen refurbished volgens mij..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Richi

De Apple Store is offline vanwege updates. Ben benieuwd of vandaag de nieuwe Mac Minis worden geïntroduceerd (net als OSX Lion die vandaag beschikbaar komt in de Mac App Store). Ik hoop van wel, want dat heb ik voor de vakantie een Mac Mini Media Center draaien.  O0
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nosoforos

Nieuwe mini's, airs en display nu te koop + Lion!

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

svmnb

In China hebben ze heel bijzondere Apple Stores. Zelfs eentje die Apple Stoer heet. :D
http://www.engadget.com/2011/07/20/the-ultimate-kirf-fake-apple-store-spotted-in-china/
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

danielo

Quote from: Nosoforos on July 20, 2011, 15:03:22
Nieuwe mini's, airs en display nu te koop + Lion!

Ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe macbook air met i7 kopen in mijn vaste winkel iemand enig idee of
het ook in europa zo is dat je die _alleen_ online kan kopen ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Joris1971

Ben Lion nu aan het downnloaden via de app store.... pffff 3,74 gig.

Nosoforos

Hoe snel gaat het bij jou? Bij mij heeft het toch wel een uur geduurd (niet de allersnelste internetverbinding inderdaad, ik vond het acceptabel)

norman

Weet iemand of de geluidsuitgang van de Macbook Air ook een optical out is ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Nosoforos

Ik zou zeggen van wel, sinds jaar en dag hebben alle Macs altijd een optical out gehad via de geluidsuitgang.

danielo

Quote from: Nosoforos on July 26, 2011, 19:50:25
Ik zou zeggen van wel, sinds jaar en dag hebben alle Macs altijd een optical out gehad via de geluidsuitgang.

Het antwoord is helaas nee zover ik weet (als mij nieuwe 13" er is zal ik het testen). De manier om het te doen is via de displayport -> hdmi dan heb je audio. Ik denk dat ze dit niet meer doen omdat redelijk vaak die optische switch in de 3.5 plug stuk ging en nu toch veel mensen via een hdmi aansluiten met hdcp etc etc.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.