Apple store

Started by Etiennevh, May 3, 2011, 13:38:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

Apple store staat weer op updating.. Wat zou er nu weer voor leuke upgrade komen, of welk nieuw speeltje wordt er nu toegevoegd?

Ik ben benieuwd! Upgrades op de iMac? :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RHendriks

iMac's met Sandy Bridge chipsets!
Primare SPA21, Elac FS210CE, Celestion 1, Celestion CC1, Denon DVD3910, Sony Playstation3, Pro-Ject 2Xperience, Sumiko Bluepoint, Pro-Ject Phono Box II SE, Musical Fidility X-CanV3

Erik

yep dat was een paar dagen terug al het gerucht.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MaxxMark

#3
Ik hoop dat ze de non-glossy optie  weer terugbrengen. En het liefst 1920x1200..

Die kans is wel klein aanwezig omdat de geruchten ook rondzwierven dat er aan de schermformaten wat zou gebeuren.  Mijn hoop dat er een 30" variant bij zit is alleen zeer klein geworden:


Claimed specs from Mr. X:
IMAC 21.5"/2.7QC/2X2GB/1TB/6770M
IMAC 27"/2.7QC/2X2GB/1TB/6770M
IMAC 27"/3.1QC/2X2GB/1TB/6970M
IMAC 27"/3.4QC/2X2GB/1TB/6970M
http://www.macrumors.com/2011/05/03/apple-store-down-ahead-of-likely-imac-refresh/
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Etiennevh

Vette sjit! Ben zeer benieuwd!!!!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Hopjesvla

http://www.apple.com/imac/




Apple released the much anticipated iMac updates today, upgrading the processors to Quad-Core CPUs across the entire range and including Thunderbolt.
Apple today updated its signature all-in-one iMac with next generation quad-core processors, powerful new graphics, groundbreaking high-speed Thunderbolt I/O technology and a new FaceTime HD camera. Starting at $1,199, the new iMac is up to 70 percent faster and new graphics deliver up to three times the performance of the previous generation.

The new iMacs feature quad-core Intel Core i5 processors with an option for customers to choose Core i7 processors up to 3.4GHz.

The 21.5-inch iMac has a single Thunderbolt port while the 27" features two Thunderbolt ports.

21.5" 2.5GHz Quad Core i5, AMD 6750M, 500GB, $1199
21.5" 2.7GHz Quad Core i5, AMD 6770M, 1TB, $1499
27" 2.7GHz Quad Core i5, AMD 6770M, 1TB, $1699
27" 3.1GHz Quad Core i5, AMD 6970M, 1TB, $1999

Core i7 Processors are available as configure-to-order options.

VlisChris

Prijzen vallen me "mee" voor nieuwe modellen.
Niet echt veel duurder dan ik er voor betaald heb in euro's, maar wel weer een stuk beter en sneller als je de verhalen mag geloven.
Volgende mac wordt geen iMac meer, maar anders zou ik hem zeker interessant hebben gevonden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MaxxMark

#7
Het was uiteraard ijdele hoop. Geen iMac met antiglare of non-glossy optie.

2e 'minpuntje' op het moment dat je er een SSD in wilt gaat de levertijd omhoog.

De configuratie die ik wilde ging dus uiteindelijk naar 4-6 weken levertijd (ipv binnen 24uur :P).

De config waar ik graag naar toe wil is de 27" met i7 cpu en SSD.

Maar aangezien je er geen non-glossy scherm bij kunt nemen vind ik het een boel geld om het 'even te proberen'.

Ik denk dat ik nu maar voor de 30" Dell ga (u3011) en dan later misschien voor een MacPro. Even wachten op die refresh ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Hopjesvla

Een kleine tip; zet de SSD er lekker zelf in, net als extra RAM. Een flink stuk goedkoper en bij de SSD heb je zelf de keuze voor merk & type (en dus snelheid).

MaxxMark

Quote from: Hopjesvla on May  3, 2011, 16:25:13
Een kleine tip; zet de SSD er lekker zelf in, net als extra RAM. Een flink stuk goedkoper en bij de SSD heb je zelf de keuze voor merk & type (en dus snelheid).

Mooie tip, maar die gaat helaas al niet meer op sinds de vorige versie van de iMac's.

Het probleem is namelijk dat de iMacs een speciale bracket hebben voor een SSD. Zodra je een iMac koopt zonder SSD is die bracket afwezig en kan je er niet zelf een SSD inzetten. Natuurlijk zou je zelf iets kunnen fabriceren, maar het is helaas niet meer zo makkelijk.

Daarbij is het tegenwoordig ook zo dat de SSDs die Apple levert niet meer zo slecht zijn als in het begin. Toen ik mijn MacBookPro kocht was het interessant om een normale HDD te nemen en er zelf een Intel (postville) SSD in te zetten.

In de huidige iMac zitten betere SSD's. Natuurlijk geen Vertex 3 schijven, maar zeker geen langzame. Tel daarbij op dat het 256gb SSD's zijn en het prijsvoordeel dat je behaalt door er zelf een in te zetten wordt behoorlijk klein.

Voor ram heb je uiteraard nog steeds gelijk :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Hopjesvla

Ah, die had ik nog niet bekeken zo :)

Heb toevallig zelf net m'n laptop weer geüpdate; heb zelf een Vertex2 gehaald, de 500GB 7200 bij de laptop op de plaats van de SuperDrive laten bouwen en de SSD erin gezet voor OSX, apps en een soort werk-temp. Opslag dan op de 500GB. Erg handig, ging ook makkelijk. Maar goed, daar gaat het hier niet over :)

Wel gelijk gemerkt dat SSD the only way to go is, check hier het verschil in m'n laatste twee laptops (waar de 'oude' nog echt niet oud en traag is)
http://www.youtube.com/watch?v=X8aFwh3dT_E&hd=1

Xstream

Laatst de Macbook Pro gekocht met Sandy Bridge.
Ik heb toen ook gekeken naar losse SSD. Gek genoeg kwam ik rond dezelfde prijs uit.
Ik weet niet hoe 't nu is, maar volgens mij heb je er niet eens zo heel veel voordeel van.

RAM heb ik wel zelf uitgebreid. Deze was ook niet meer zo overpriced als een paar jaar terug, maar het scheelt nog steeds aanzienlijk.

Overigens issie echt meesterlijk snel :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

apogeefreak

Ik heb mijn iMac vorige generatie verkocht voor een Macbook Pro. De reden was dat ik merkte dat ik er nooit achter ging zitten, zo'n Macbook heb je altijd bij je en gebruik ik ook veel meer. Bovendien is de iMac niet optimaal in performance met een externe beamer merkte ik. Je hebt dan altijd twee monitoren en het gedeelde geheugen. Mijn wens is ooit nog een Mac Pro te bezitten  :sigh: Mooie van Apple is wel dat ik maar een paar honderd afschreef op een computer van een jaar oud.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Etiennevh

Is er weer een update ofzo? Ik krijg de applestore niet.. Hij blijft maar laden..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

danielo

Quote from: Etiennevh on June  6, 2011, 14:20:45
Is er weer een update ofzo? Ik krijg de applestore niet.. Hij blijft maar laden..

Site is gewoon op alhoewel het niet vreemd zou zijn als die om een uur of 6 uitgaat tot na de WWDC toespraak van vanavond.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Etiennevh

Quote from: danielo on June  6, 2011, 14:24:24
Site is gewoon op alhoewel het niet vreemd zou zijn als die om een uur of 6 uitgaat tot na de WWDC toespraak van vanavond.

Daniel.
Aha die is dus vanavond..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

danielo

Quote from: Etiennevh on June  6, 2011, 14:55:35
Aha die is dus vanavond..

Start om 19:00, ik heb mijn apple fan hoedje al op, Mijn creditcard ligt klaar ...

Kom maar op Steve !!!! Take my money i dare you !

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Laat het alsjeblieft een muziek+video-streamdienst zijn voor europa :angel:

danielo

Quote from: aMUSEd on June  6, 2011, 15:49:03
Laat het alsjeblieft een muziek+video-streamdienst zijn voor europa :angel:

In europe op de zelfde dag als in de states ?...... Apple.... echt?.......

bwahahahaa.

Daniel.

PS: om rechten redenen is die kans kleiner dan klein, rechten voor muziek en video zijn hier nog meer werk en zal altijd 2e of 3e wave zijn.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Ik verwacht het ook niet hoor maar mag toch wel hopen? :)
Wat zijn de geruchten?

Nosoforos

iCloud en iOS5. iCloud wordt erg handig (Dropbox zal gauw weer van m'n computer verdwijnen, het was leuk zo lang als het duurde...) Ik vind het alleen erg jammer dat we niets hebben gehoord over movie rentals. Aan de andere kant logisch. Ze hebben hiermee ook duidelijk gemaakt dat WWDC weer moet zijn waar het over ging: een evenement voor developers en software. Dus de nieuwe iPods komen zoals altijd in de herfst en voortaan dus de iPhone ook (en dan misschien alsnog iets met die rentals- ik hoop het, ik wil graag gewoon legaal kunnen huren zonder gedoe)

aMUSEd

Quote from: Nosoforos on June  6, 2011, 21:06:54
ik wil graag gewoon legaal kunnen huren
Is er dan ziets als illegaal huren? :blink:

Nosoforos

Dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat ik graag legaal wil huren. Ik zeg niets over illegaal huren. Dat bestaat inderdaad helemaal niet. Dat is een contradictio in terminis.  ;)
Maar goed, daar kan ik niet op wachten. Beetje een niemandsland, de situatie nu. Om mij heen zie ik alle videotheken sluiten, maar er is geen alternatief.

aMUSEd

:) vond 'm wel leuk.

Etiennevh

Shit! Ik dacht ik koop die OSx Lion en download iOS5 ook meteen, maar dat duurt dus nog even. Is er al bekend wanneer de release is?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto