paaj's setje... van de buis ⚡️

Started by paaj, April 29, 2011, 17:23:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

Ja ik dacht al, hoe maak ik in goedsnaam dat touwtje aan de tweeter vast zonder de boel te slopen :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

#126
Nu zover ingedraaid dat ik de zilveren buitenzijde precies zie (zonder rouwtje, maar denk 1,5m voor me), stuk verder dan eerdere poging dus, en inderdaad meer focus maar iets minder breed geluidsveld.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

Plaatsing is veel preciezer nu zeg, erg mooi. Dieptewerking die ik hier nog niet zo gehoord heb. De versterker lijkt ook wat ingespeeld te raken... speelt erg mooi zo en maakt duidelijk allemaal audiofiele gevoelens bij me los. :)
Straks de langere kabels weer aansluiten en de speakers nog net wat verder uit elkaar om de breedte te compenseren.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Maximus_Aurelius

Dat is fijn om te horen. Geniet ervan  :pompom: :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

paaj

De setup gaat binnenkort weer terug naar een bescheiden breedte. Vriendin komt snel weer terug dus ben bang dat de vrijheid-blijheid weer voorbij is. Lastig, want ik heb dus het meubel gesloopt :devil:

Lekkere stoel uit de berging van m'n oma gekregen en nu aan het genieten van de Stax set in de slaapkamer.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

#130
Leenkat heeft het huis doorgesnuffeld en uiteindelijk haar plekje gevonden...  :nowink:

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

sultankat

Quote from: paaj on March  3, 2014, 00:49:51
Leenkat heeft het huis doorgesnuffeld en uiteindelijk zijn plekje gevonden...  :nowink:

Lijkt me ook een blijvertje daar  ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

paaj

#132
Sterke voorkeur voor ongewenste plekken in ieder geval. De versterker (nu dus afgedekt met stuk karton), laptop en tafel, graaien naar de kabels... Terwijl dondersgoed duidelijk is dat ze weet waar ze niet moet zijn. Verder wel een lief beest :)

Afgelopen periode is mijn Panasonic TV afgehaald en heb ik een bescheiden Sony 32W705 neergezet. Vooral vanwege de superstrakke afwerking.
Verder heb ik afgelopen week een Intel NUC kastje ontvangen (meest basic DN2820) om als vervanging van de Mac Mini te gaan werken (de ventilator begint storend te worden en de NUC kan makkelijk passief gekoeld worden). Vooral ook om me ertoe te brengen iets te gaan bouwen (eigen streamer) en wat te tweaken te hebben (eerste aanraking met Linux).

Doel is om het moederbordje te combineren met het binnenwerk van de Valab DAC X10 uit de hoofdtelefoonset. In een eigen kast en met een lichtgewicht installatie van Linux puur op audio gericht. Mijn eerste gedachte (betonnen tegel 43x43cm met zwart glas of donker metaal) blijkt wel erg op de Pathos concept DAC (intransfer mk2) te lijken :O

In een Ubuntu live USB stickje werkte de Pathos gelijk via USB zonder problemen, blijkt gewoon een HiFace ingebouwd te hebben. In kaal Debian was het iets meer werk om uit te zoeken hoe de driver eigenlijk geïnstalleerd wordt maar werkt het nu ook. Lekker verder spelen nu.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

Lekker wezen knutselen. Aluminium plaat gekocht (2mm), in stukken gezaagd en wat gebogen. Bijna netjes van voren maar de flanken van de onderbehuizing moeten nog vertikaal geslagen worden. Dat kan een zettafel natuurlijk niet dus ik ben bang dat ik zoals gewoonlijk iets teveel dacht "komt wel goed" terwijl de metaalzaak het voor een paar euro gewoon regelt. Het was wel een leuke bezigheud gelukkig, ik zal wel even een fotootje maken voor ik weer verder ga.

De Sony is in al zijn kleine eenvoud een erg lekkere TV. Uitstekend beeld, zeker als je net als ik allergisch bent voor beeldinterpolatie. Zonder TV abonnement, dus alleen voor de Publieke omroep en aangevuld met Netflix.

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

Gisteravond de Arc's ingeruild op een set Pioneer S-2EX... Totaal verkeken op het verschil in formaat, ze gaan dus sowieso niet lang blijven, maar ze staan voorlopig :D

Leuk sjouwen twee trappen op maar House klinkt nu nóg echter... Aan de tand voelen kan ik ze later pas.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

take5

Quote from: paaj on April  8, 2015, 08:32:49
Gisteravond de Arc's ingeruild op een set Pioneer S-2EX... Totaal verkeken op het verschil in formaat, ze gaan dus sowieso niet lang blijven, maar ze staan voorlopig :D

Leuk sjouwen twee trappen op maar House klinkt nu nóg echter... Aan de tand voelen kan ik ze later pas.

Geen spijt van de (in)ruil dan, hoop ik?
Als je ze echt weer de deur gaat wijzen, zou ik graag een keer luisteren. Ze staan in ieder geval een stuk dichterbij nu  ;D

paaj

Geen spijt van de Arc's, waren erg mooi maar ik wilde wel weer eens wat anders. Wel jammer dat het dan niet even rust geeft omdat ze eigenlijk gewoon niet passen. Vrijdag lekker een dagje luisteren en dan verder nadenken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Mr.M

Quote from: paaj on April  8, 2015, 20:27:32
Geen spijt van de Arc's, waren erg mooi maar ik wilde wel weer eens wat anders. Wel jammer dat het dan niet even rust geeft omdat ze eigenlijk gewoon niet passen. Vrijdag lekker een dagje luisteren en dan verder nadenken.

De arcs zijn net melkpakjes vergeleken met de pios... Ik za g je kijken van ,,dit is groter dan ik dacht..
Ik schrok toen ik zag dat je met een SMART aankwam...ik dacht bij mezelf, die heeft zich vast vergist in de formaat van deze "monitors" van30 kg pst.

Ieder geval veel plezier,, ze staan wel heel erg dicht op de muur..deze speakers lusten stroom en ruimte namelijk
**UNDER CONSTRUCTION**

Oud lid

Toch vind ik die Pioneers niet zo groot in de ruimte.

Erwin B

paaj

Die Smart was wel op het randje he?

Met een andere indeling zou het kunnen werken. Verder naar voren kunnen ze nu niet nu, ze blokkeren al de doorgang naar de eettafel :)

Ik kan ze niet de optimale omstandigheden bieden en ze lusten ook wel wat extra vermogen schat ik, maar waar het telt wel een fantastische speaker: in transparantie en neutraliteit echt een klasse hoger dan de Arc's.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Gemineye

Hele mooie speakers! Geloof best wel dat dat een stap vooruit is, alleen in jouw geval zou ik denk ik ook voor wat kleiners hebben gekozen. De speakers komen zo niet helemaal tot hun recht denk ik.

Ik zou ze desalniettemin gewoon houden, en sparen voor een groter huis  8)
:)

Thanatos

Zo mogen vrij kort op de achterwand opgesteld worden. Handleiding spreekt hier ook over en zo heb ik ze ook gehad in de woonkamer.

Mooie set zo!  :clapping:

Mr.M

Quote from: Thanatos on April  9, 2015, 12:14:17
Zo mogen vrij kort op de achterwand opgesteld worden. Handleiding spreekt hier ook over en zo heb ik ze ook gehad in de woonkamer.

Mooie set zo!  :clapping:
inderdaad, ze mogen best tegen de achterwand, anders krijg je netals mij een gat in het laag als je ze 1.3 m de kamer in trekt..

zijn hele mooie speakers als ze goed aangestuurd worden en met de ruimte matchen...
**UNDER CONSTRUCTION**

W.Otter

misschien eens een fatsoenlijke tv aanschaffen? :colgate:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

paaj

Ondertussen staan de Pioneers er nog steeds en wil ik ze echt niet kwijt  :inlove:

Laatste upgrade is de stap naar Roon. Ik heb met behulp van een 'SFOTT' patch toch Mavericks op m'n MacMini weten te zetten en had dus alleen een nieuwe iPad nodig. Loopt prima op dat oude bakje :) Nu nog wachten op de Linux server zodat ik het echt fanless kan doen.

Heerlijk dat je per album en artiest ook weer hints krijgt naar andere artiesten etc zodat je echt een tocht door je collectie kunt maken én ziet waar je misschien nieuwe muziek kunt zoeken. Wikipedia etc pakte ik er nooit bij, maar dit is wel lekker zeg.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Blijven gewoon extreem goed deze jongens
JBL PRX Power!

clockwork

Goed om te horen dat de Pio's mogen blijven. De mijne gaan ook voorlopig niet weg.

Dus ik mag aannemen dat de combi met de Pathos erg goed is? Ben wel benieuwd hoe dat samen klinkt.   

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

paaj

#148
Ik heb ze niet op een andere versterker gehoord (behalve héél even bij Maz) maar ben er in ieder geval erg tevreden mee. Voor iets zwaarders zou alles op de schop moeten naar DAC/Pre/Eind en daar was ik juist blij vanaf te zijn. Nu écht geen plannen voor verandering, ik merk dat ik ook niet steeds zit te 'gluren' in verkooptopics en marktplaats etc.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

#149
Tja, toch de Pioneers verkocht, worden morgen opgehaald. Wat nu? :( Ik kijk rond maar wordt nog nergens echt warm van, kijk nergens echt naar uit.

Vanavond even een rondje gemaakt en alvast even wat vluchtig geluisterd: Dali Epicon 2, Rubicon, B&W CM6 bij HifiKlubben, KEF R300, LS50 bij Mediamarkt. De Epicon klinkt echt als een grote speaker, maar misschien juist wat teveel laag, te warmig geluid. Prachtig design. Rubicon komt er heel aardig in de buurt. Dali klinkt veel warmer dan verwacht, maar ik ken dan ook alleen een instap serie van 15 jaar terug die voor geen meter klonk. B&W CM6, eerste keer dat het merk in HIFi vorm beluister, klonk verrassend helder en vol. Heel onverwacht op basis van wat ik zoal gelezen heb. Had eigenlijk de twee merken andersom ingeschat :p Misschien goed genoeg maar B&W is zo standaard, weinig spannend model.

De LS50 is bijzonder mooi, helder en snel maar misschien ietwat licht. De R300 minder verfijnd of helder maar wel wat voller. LS50 was wel even kippenvel moment, nog maar eens terug met eigen muziek. Beiden visueel wel minder mooi. R serie met dat rare dingetje bovenop, bijzonder saai vierkant (echt saai vierkant ja), en een dustcover die net onder de rand eindigt, brrr. De LS is natuurlijk sowieso nogal een uitgesproken ontwerp.
En bij Wilbert nog even de klanken van de nieuwe B&W 800 serie meegepakt. Waanzinnig mooi natuurlijk, ver buiten proportie en prijs.

Eerst terug naar de basis, m'n eerste echte speaker: heb nog een set KEF 303/2 op zolder. Daar ging het allemaal mis :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2