paaj's setje... van de buis ⚡️

Started by paaj, April 29, 2011, 17:23:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

#50


Een voorzichtige stap terug richting hoofdtelefoons: een AKG Q701 showmodel dat ik voor het geld niet kon laten liggen, met name omdat ik hem makkelijk denk te kunnen ruilen/doorverkopen dus een 'veilige' investering.

Eerste impressie van het geluid is tweeledig:
Hij heeft een erg lekkere soundstage en je kunt echt heel nauwkeurig in de mix luisteren. Geluiden staan echt vrij van elkaar. 
Helaas mis ik wel een flink stuk warmte. Andere hoofdtelefoons (met name de HD650) kunnen je 'omvatten' in geluid, dat doet deze niet. Niet onverwacht natuurlijk, de K701 die ik eerder gehoord heb had dat ook en deze serie staat daar ook zeker bekend om. De Q701 klinkt wel iets minder plastic dan de K701 deed (uit herinnering).

Hij lijkt overigens makkelijker aanstuurbaar te zijn dan de algemene kennis doet vermoeden, of de hoofdtelefoonuitgang op de Supernait beter dan ik verwachtte :)

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een één op één ruil met een gelijkwaardige hoofdtelefoon dan sta ik daar voor open ;)


Ik ben overigens ook stiekem al aan het kijken naar een voedingsupgrade voor de Supernait. Iemand ervaring met de verschillende voedingen, met name de Teddycap?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

De Q701 begint te wennen, en na het plaatsen van een 120Ω weerstand in de kabel eigenlijk best prima. Kritisch richting de opname maar het meeste materiaal klinkt goed. Blijkt dat ze ontworpen zijn voor een 120Ω uitgang ipv de bijna 0 die nu 'standaard' is (van Naim vond ik alleen 'lage uitgangsimpedantie') en het kille/overgecontroleerde lijkt eraf. Dat is een hele opluchting eigenlijk.
Een Objective 2 hoofdtelefoonversterker is onderweg uit praktisch oogpunt, dan kan ik de Q701 gewoon aangesloten laten.
Deze intrigeert me door de ontwerpkeuze: geen hifi-geleuter maar puur ontwerp op specs. Benieuwd hoe dat 'klinkt' :)

Daarnaast ontvang ik als het goed is volgende week een SVS SB12NSD... :coffee:
Geen idee of ik dat hier een beetje netjes krijg qua klank (en plaatsing!) maar ben heel erg benieuwd wat dat nu doet in het echt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Exxar

Nice :) vergeet de fotootjes niet als de andere toestellen gearriveerd zijn ;)

paaj

Die komen zeker. Misschien moet ik de hele boel ook eens in een andere hoek van de kamer zetten, anders wordt het zo 'zoek het verschil' :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

yorkie13

#54
edit

paaj

vanavond de sub afhalen... spannend!
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

Gewicht is te doen, maar formaat heb ik flink onderschat :)

Ralf, bedank je vrouw nogmaals voor de lift!
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Etiennevh

Haha ook echt in de bus of metro ook he :) Gefeliciteerd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

R

Ha ha, in de bus. Hoeveel kilo?

yorkie13

moest je nog bijbetalen in de bus  :D

paaj

kilootje of 20 totaal?

De chauffeur zag het als een vroeg kerstpakket :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

#61
zo... geen idee wie dit onder het kopje 'kleine sub' geplaatst heeft :D


past precies :)


alleen ook in het echt wel net wat groter/onhandiger dan ingeschat:



Moet nog even kijken of ik een andere plek voor sub danwel stoel kan regelen anders wordt het een krachtig maar kort experiment :)

Voegt best veel toe aan mijn Arc's merk ik nu ik hem even uit heb gezet. Ik dacht dat hij heel zacht stond en nauwelijks meespeelde maar blijkbaar is een basis integratie niet echt lastig.

Ik heb hem overigens ook weer in de markt gezet. Hij voegt zeker een dimensie toe aan het geluid maar dat weegt voor mij helaas even niet op tegen de onhandige aanwezigheid van het ding zelf.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Etiennevh

Waarom haal je die tv niet weg? Die heb je niet nodig om muziek te luisteren :)  :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jumping Jack

Leg een kussentje op de sub, kun je daar op gaan zitten en kan de stoel weg (of je vrouw / vriendin kan er op gaan zitten, James Blake op en de sub mag blijven  :D).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

paaj

De SVS is net omgeruild voor een XLS200. Staat in ieder geval een stuk bescheidener in vergelijk met de SB12... wat een paar centimeters wel niet kan doen zeg. Mat zilvergrijs in plaats van glossy zwart doet ook een hoop goed trouwens :)

Staat nu net in te spelen, dus kwalitatief kan ik daar later pas over oordelen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

Achterstallig foto-onderhoud:




De XLS200, die echt wel een stuk kleiner is dan de SB12, achter de stoel. Moet nog wat demping onder dus hij komt nog wat omhoog maar het is echt een stuk netter zo.

Stax SRS4040 set op de tape-out van de Supernait... Heerlijk! Het plastic kraakt een beetje, dus moet nog een drupje olie o.i.d. hebben (mag dat met plastic?).

Ik hoop dat ik hier 2013 mee 'doorkom', da's in ieder geval alvast mijn goede voornemen :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

BuSpu

Is toch een geintje die olie? Kraken kan komen door het folie dat niet helemaal strak staat. Ik weet dat ze Quad electrostaten met de föhn weer op spanning brachten. Ik zou dit niet zelf doen. Je gaat er zo doorheen.

Dirk

Quote from: BuSpu on December  1, 2012, 13:26:48
Is toch een geintje die olie? Kraken kan komen door het folie dat niet helemaal strak staat. Ik weet dat ze Quad electrostaten met de föhn weer op spanning brachten. Ik zou dit niet zelf doen. Je gaat er zo doorheen.
ik lees dat het plastic kraakt...niet het membraan dus ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tiptop

Leuke spullen Paaj! 8)

De doorvoersnelheid is wel hoog bij jou! Zelfs voor een audiofiel.  :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

BuSpu

Quote from: Dynky on December  1, 2012, 14:08:06
ik lees dat het plastic kraakt...niet het membraan dus ;)
oké des te beter.

Exxar

Nu nog een subdude onder de XLS200 en je bent klaar  :clapping:

paaj

#71
Het plastic kraakt inderdaad, dan maar stilzitten.

Quote from: tiptop on December  1, 2012, 14:32:16
Leuke spullen Paaj! 8)

De doorvoersnelheid is wel hoog bij jou! Zelfs voor een audiofiel.  :D

Inderdaad... ik vind het erg leuk ook verschillende dingen te proberen maar mijn goede voornemen voor 2013 is een elektronica stop. Even rust en gewoon focus op genieten. Daar heb ik moeite mee met dat verdomde internet dat zo verslavend werkt: net zolang lezen tot je iets echt wel hebben.
Voor nu is het plan: geen andere streamer, tv met rust laten, geen extra hoofdtelefoons, misschien sub toch weg... :p
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

tiptop

Quote from: paaj on December  1, 2012, 19:30:55
Het plastic kraakt inderdaad, dan maar stilzitten.

Inderdaad... ik vind het erg leuk ook verschillende dingen te proberen maar mijn goede voornemen voor 2013 is een elektronica stop. Even rust en gewoon focus op genieten. Daar heb ik moeite mee met dat verdomde internet dat zo verslavend werkt: net zolang lezen tot je iets echt wel hebben.
Voor nu is het plan: geen andere streamer, tv met rust laten, geen extra hoofdtelefoons, misschien sub toch weg... :p
:D Dat is waarom ik een tijd hier niet ben geweest. De neiging om weer van alles te willen en veranderen is dan ook niet meer te onderdrukken.
Gewoon genieten van wat muziek en films is juist het doel van de apparatuur, maar wordt daardoor naar de achtergrond verdrongen. Goeie voornemens om dat weer om te draaien  :thumbs-up: (maar of het lukt ::) :ph34r: ;D).

Sub weer weg?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

paaj

Ik merk dat ik hem steeds zachter zet zodra ik hem hoor. Iets met buren niet willen storen vermoed ik, maar ik heb nu ook het idee dat hij te laag afvalt en te hard staat... moet ook nog ergens en microfoon lenen om wat metingen te doen. Laptop mic doet weinig onder 100hz.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

tiptop

Quote from: paaj on December  2, 2012, 16:09:49
Ik merk dat ik hem steeds zachter zet zodra ik hem hoor. Iets met buren niet willen storen vermoed ik, maar ik heb nu ook het idee dat hij te laag afvalt en te hard staat... moet ook nog ergens en microfoon lenen om wat metingen te doen. Laptop mic doet weinig onder 100hz.
Als je het goed afstelt mag je niet horen dat er een sub meedoet. Als je 'm dan uit zet moet het opeens merkbaar zijn. Dan is het goed. Je WB lopen tot 46 Hz. Stel je sub af vanaf 60Hz. Dan is er een mooie overloop. Als je fijn kan afstellen kan je eventueel nog 55Hz proberen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.