paaj's setje... van de buis ⚡️

Started by paaj, April 29, 2011, 17:23:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

#25
En dan een puur cosmetische stap:
Ik wil mijn Supernait graag wat hoger in zijn vak hebben, dus ben op zoek gegaan naar platforms.
Na geweldige hulp van RS Acoustics ben ik aan het twijfelen tussen twee afwerkingsopties:

met bezel of zonder?



2cm plateau's. zelf neig ik naar zonder bezel, gewoon lekker strak en passend in de lijn van de versterker.

Andere serieuze optie was dezelfde dikte in diepblauw, of 1cm dikker in rood... op zichzelf mooier door een een graniet-structuur zichtbaar, maar zo'n groene balk is wel heel erg passend bij Naim :)
(hoop ik toch, foto's zijn wat dat betreft lastig te beoordelen)

--
de andere opties: donker groen 3cm (valt af), rood 3cm (te dik?), blauw 2cm.



heheee, pagina twee :p
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

BuSpu

Zonder bezel en het groen van de bovenste foto's. Ziet er mooi uit !!

Jumping Jack

 :withstupid: sluit mooi aan bij de versterker
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

paaj

Dat dacht ik ook :)

Staat in bestelling en ik ben benieuwd hoe het uitpakt, kleuren zijn lastig in te schatten op foto maar ik heb goede hoop.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Xander32

Quote from: paaj on December  8, 2011, 23:47:13
Dat dacht ik ook :)

Staat in bestelling en ik ben benieuwd hoe het uitpakt, kleuren zijn lastig in te schatten op foto maar ik heb goede hoop.
Mooie keuze!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

paaj

#30
De plank is net geleverd :)



Net iets minder strak dan ik hoopte, dat zou gevaarlijk scherp zijn blijkbaar dus dat was wel in overleg, maar ook erg vet zo :)

Later de kast maar weer eens afstoffen en uitruimen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

BuSpu

leuk verschil in witbalans tussen de foto's  ;)
Staat wel erg goed

paaj

Verkeerde thumbnail geplaatst, gefixt :)

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Robiwan

Quote from: paaj on December  4, 2011, 18:12:55
En dan een puur cosmetische stap:
Ik wil mijn Supernait graag wat hoger in zijn vak hebben, dus ben op zoek gegaan naar platforms.
Na geweldige hulp van RS Acoustics ben ik aan het twijfelen tussen twee afwerkingsopties:

met bezel of zonder?



2cm plateau's. zelf neig ik naar zonder bezel, gewoon lekker strak en passend in de lijn van de versterker.

Andere serieuze optie was dezelfde dikte in diepblauw, of 1cm dikker in rood... op zichzelf mooier door een een graniet-structuur zichtbaar, maar zo'n groene balk is wel heel erg passend bij Naim :)
(hoop ik toch, foto's zijn wat dat betreft lastig te beoordelen)

--
de andere opties: donker groen 3cm (valt af), rood 3cm (te dik?), blauw 2cm.



heheee, pagina twee :p


wat 5 Supernaits :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

paaj

Toekomstige Surround setup ... :evil:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Dey

Paaj, hoe bevalt jou combinatie SuperNait met de ARC's? Ik heb ook een SuperNait en ik twijfel tussen Wilson Benesch ARC's en Audio Physic Tempo 25 luidsprekers. Ik ben bang dat ik diepe bassen mis bij de ARC's en de AP's zijn misschien wat groot voor mijn woonkamer van 25m2.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

paaj

Moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben, mis op zich niets in diepe bassen. Natuurlijk wel net afhankelijk van plaatsing en luisterpositie maar ze gaan lekker laag en met films rommelt het heerlijk.   
Ik ben geen vloerstaanders of subs gewend trouwens, dus ik weet ook niet wat ik zou missen ;)

Als je in de buurt bent (Amsterdam) kun je de combi wel eens komen luisteren, in ruil voor wat nieuwe muziek.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Dey

Hmmm, Amsterdam is niet echt mijn area. De SN staat nu op zolder in de doos, ff geen tijd om op zoek te gaan naar luidsprekers. Maar bedankt voor je uitnodiging, ik houd dat in gedachten!
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

paaj

Squeezebox Classic binnen gekregen. Om eens te kijken hoe zich dat nu verhoudt met m'n Mini, misschien als vervanging en zeker als toekomstig hobby-project. Ik hoopte dat mijn NAS (DNS323) de server software kon draaien, maar dat is nog wel even wat gepiel. De NAS lijkt toch te langzaam te zijn om lekker te werken en speelt geen Apple Lossless af... dat zijn wel no-go dingetjes waar ik 'even' een oplossing voor moet gaan vinden, al ga ik voorlopig denk ik toch maar een extra FLAC map aanmaken zodat het tenminste werkt. Op m'n laptop werkt het wel goed, en de klank is prima geloof ik.

Mijn uiteindelijke plan is om Classic uit zijn plastic hoes te slopen en dan te verbouwen naar een DIY behuizing (of een Naim-look-a-like). Kan ik m'n 'eigen' all-in-one streamer bouwen. Lijkt me een leuk project, en geeft een mooie ruimte om ook de voeding en klok te verbeteren. Dan ben ik het komende jaar lekker goedkoop toch met apparatuur bezig en kan echte upgrade-woede uitblijven :angel:
Ik zit er ook aan te denken om een Raspberry Pi de servertaak te laten uitvoeren als dit alles bevalt, die moet dat wel prima kunnen denk ik maar dat zie ik dan wel weer.

Die 'analoge' VU meters zijn trouwens wel hypnotiserend :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

Squeezebox weer verkocht. M'n NAS trok het niet en de verschillende remote apps vind ik toch wel een stuk minder dan de iTunes Remote. Jammer maar helaas.

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

De Dune Max is verkocht, op naar een vervanger :)

Twijfel nu tussen een Oppo BDP 93 EU en de Philips BDP 9600. De Philips is erg mooi geprijsd door een paar gunstig gestapelde acties en komt op de helft van de europese versie van de Oppo. Maar streamt deze net zo goed?

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

Een paar bestanden getest op de Philips BDP7600 en dat is het toch net niet. 720p .mkv speelt prima, maar een 1080p .mkv bestand met erg veel artifacts. Ik heb ook weinig vertrouwen in software updates van Philips om dergelijke dingen te verhelpen.

Jammer dat de BDP93 niet ergens spelend te zien is in de buurt van Amsterdam, maar misschien gok ik het er maar gewoon op.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

Vakantiegeld viel mee, dus de Oppo staat in bestelling! De Philips durfde ik toch niet aan omdat ik weet dat ik dan met het gevoel blijf zitten dat de Oppo wél had gekund wat ik wil. Nu maar hopen dat dat dan ook zo is :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

frank2

wees gerust, mijn Oppo 83 speelt vlekkeloos 1080P mkv bestanden, streamend, via een vaste verbinding, draadloos levert wel problemen op. dus wel een kabel van de ethernetpoort naar de router, waar ook de laptop aangesloten staat, bedraad.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

paaj

#44
Hij is binnen: de BDP93 speelt hier als een zonnetje :)



Streamt net niet alles, maar zo te zien genoeg. Lijkt los van de bestandsondersteuning zelfs soepeler te streamen dan de Dune deed: spoelen en zoeken in tijd gaat direct en zonder haperen. Beeldkwaliteit met een subtiel gebruik van de QDeo chip is er mooi op vooruit gegaan.

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Bierkameel

Wat streamt hij niet dan? Ik zit eraan te denken om mijn Boxee te upgraden naar een Oppo of Dune Max, maar als die Oppo belangrijke bestanden niet speelt valt hij al af.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

paaj

#46
De logica heb ik nog niet gevonden, zeker omdat hij het meestal via USB wel afspeelt. Zou misschien nog met m'n server te maken kunnen hebben? Ik gebruik nu de standaard server in mijn D-Link NAS.

In ieder geval had ik een serie met .ogg geluid die het helemaal niet deed tot ik het naar .aac had geconverteerd, en een .mp4 bestand met AVC/AAC codecs die ook via USB weigert. Op zich is converteren weinig moeite als het alleen om geluid gaat, maar wel irritant. Tot nu toe moet ik zeker de helft van wat ik kijk op USB zetten.

Prima apparaat verder, maar niet de vanzelfsprekendheid van een Dune.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

paaj

Daaruit maak ik op dat wát wordt ondersteund zowel via USB als DLNA moet werken (behalve MOV/AVCHD), wat dus bij mij nu pertinent niet het geval is. Waar dat in zit? Geen idee nog.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

Even een lekker tussendoortje: rondgespeurd om een geschikt systeem te vinden voor mijn oude MMG's die nu bij mijn moeder op de logeerkamer staan. Werkt hier allemaal via Airports, dus een set met digitale input en een versterker met wat reserve. Met name dat laatste, we hebben het even geprobeerd op een Denon AVR2807 maar dat was echt rampzalig en die zakte echt totaal in elkaar.
Rondgekeken en een aantal interessante tweedehands versterkers gezien, maar nu kon ik via mijn werk een Onkyo A9070 proberen die wel eens in één keer zou kunnen voldoen, dus die mogelijkheid kon ik niet laten schieten...

Nu dus een avondje/nachtje plezier met mijn oude MMG'tjes, op Airport Express en Onkyo A9070. Echt wel dat ik nog eens terug ga naar Magnepan, wat een heerlijk geluid zeg. :wub: Het heeft echt een lekker ongedwongen muzikaliteit die ik mis in m'n Arc's. Een superfijne plaatsing van het geluid ook, die ik thuis helaas niet kan realiseren, dacht het niet echt te missen maar het voegt wel zeker een paar dimensies toe.



Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2