paaj's setje - op zoek naar een mooie Blu-Ray spelerar Wilson Benesch Arc's van Bokkes lijkt het me mooi om hier de vooruitgang van mijn set bij te gaan houden. Dan weten jullie wat jullie aan dit nieuwe lid hebben, en heb ik een mooi overzicht van de zoektocht naar het ultieme geluid.
Het systeem bestaat uit een huiskamer stereo setup bedoeld vooral voor muziek, maar ook zeker films en series, en een hoofdtelefoon stuk voor de late stille uurtjes.
Eerst even een beknopte, wellicht chaotische (maar zo ging het in het echt toch ook

), geschiedenis:
In den beginne luisterde ik naar KEF 303's op een Philips versterker (gekregen restant van mijn ouders). Nadat ik op kamers ging en het geluid begon te vermoeien ging ik op zoek naar iets beters. Na wat luisteren kwam ik erachter dat de Monitor Audio GS10 (hoewel ver boven het budget van €800 voor speakers en versterking dat ik gesteld had

) mij erg bevielen dus die moest ik hebben. Eerst met een Pioneer A-A6 maar die was wat schel dus dat werd vervangen voor een Marantz PM7001ki.
Tijd lang tevreden en vooral gefocust op hoofdtelefoons: HD650, SR325i, HF2, RS1i, DX1000, aangedreven door een Graham Slee Solo. Als bron altijd een PC gebruikt, maar al snel over naar een Apple met de Apogee Duet geluidskaart, niet snel daarna gevolgd door de CI Audio VDA2/VAC1.
Op een dag zag ik een Sennheiser HE60 (electrostaat) langskomen, en sprong erop. Fantastisch geluid en de wens naar een betere versterking leidde tot een SRM-T1 waar ik een Stax met gaten bij kreeg. Ondanks het defect toch erg onder de indruk dus kon het niet laten om alle dynamische hoofdtelefoons aan de kant te zetten en een SR404LE te halen. Niet veel later volgde de gesloten 4070 voor als het wat drukker was in huis.
Dit electrostatische geluid wou ik ook graag in speaker vorm hebben, dus toen ik een paar Magnepan MMG's zag moest ik ze proberen. Fantastisch geluid, en op mijn kleine studenten kamertje stonden ze mooi midden in de ruimte. De PM7001ki schoot wat te kort, maar een UCD400 van B. bood uitkomst.
Helaas (?) ging ik niet veel later samenwonen, waardoor de Magnepan's niet langer konden blijven dus zette ik de GS10's weer terug. De PM7001ki ging met de Magnepan's naar mijn moeder, de UCD400 werd nog even gebruikt met een Audiolab 8000Q voorversterker maar is verkocht vanwege constante DIY ergernis waarvoor dus niet lang geleden de Arcam P25 in de plaats is gekomen.
Ik zat al een tijdje te spelen met de gedachte aan een standaard onder de GS10's om ze wat hoger te plaatsen, en eventueel een andere speaker, dus de WB Arc's die ik hier op de markt zag kon ik niet laten staan...

Qua beeld ben ik van een Samsung 26R81 via een Sony 32S5500 en Panasonic P42G15E naar de Panasonic P42V20E gegaan en voorlopig ga ik daar heel tevreden mee zijn!
De rest kunnen jullie in dit topic gaan volgen.
Pics (klikbaar):

geluid specs:
NAS
iPad Remote
MacMini(iTunes) + HiFace -> NorthStar M192mk1
Audiolab 8000Q -> Arcam P25
Wilson Benesch Arc
film/series specs:
MacMini(MediaLink) als server
Sony PS3 -> Panasonic P42V20E
hoofdtelefoon specs:
WooAudio WEE -> Stax 4070
Ondertussen ben ik nog een beetje aan het zoeken met de bron en gebruiksgemak. Ik heb nog een CI Audio VDA2/VAC1 combo liggen die ik erg fijn vindt en graag zou gebruiken, die wacht nog op een fatsoenlijke shootout met de M192mk1, een nieuwe Apple TV 2 waarvan ik eigenlijk niet zogoed weet wat ik ermee moet omdat deze nog steeds iTunes nodig heeft, en mijn vriendin moet het natuurlijk ook allemaal snappen.
Eerst volgende plan is een Arcam geintegreerde versterker erbij te plaatsen en dan bi-ampen. Hopelijk dat dat in de buurt komt van de kracht en controle van de UCD400...