Author Topic: ziggo CI of decoder?  (Read 4459 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline angel66

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+4)
  • Place Personal Text Here
ziggo CI of decoder?
« on: April 26, 2011, 14:16:05 »
ik wou op een CI module overstappen zodat ik ook een hdmi ingang vrij krijg.
maar ga ik iets achteruit op beeldkwaliteit?
ik heb een samsung decoder de 360 voor o.a HD kanalen.
« Last Edit: April 26, 2011, 14:17:05 by angel66 »

Offline mansm

• senior member
  • Trade Count: (0)
Re: ziggo CI of decoder?
« Reply #1 on: April 26, 2011, 14:28:52 »
Ik heb de CI+ (let op de +!!!!!!!!!!!) module er in zitten, voorheen enkel zo'n oude via scart. dus dat is niet echt vergelijkbaar.

Het ziet er bij mij goed uit, ook de HD kanalen. Let er wel op dat als je bv digitale radio wil luisteren je TV moet aanstaan met een CI+ module. Ook voor geluid bij TV kijken zal je dus een uitgang op je tv moeten hebben zitten in de vorm van een optisch, of audio return channel in hdmi indien beide devices het ondersteunen.

(Ik doe hier even de aanname dat je je geluid over je speakers wil hebben en niet over je tvspeakers)

Offline Denon Focal

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Ergert u niet, verwondert u slechts
    • HT woonkamer 9.1
« Reply #2 on: April 26, 2011, 14:43:24 »
Ik heb zoqwel een samsung decoder akls de C+ module en de laatste geeft een iets beter beeld en veel meer gebruiksgemak
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Focal: Chorus 826W, Profile CC908, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P50V20; Dune D1; ViaBlue HDMI, Monster HDMI, W&M Tornado netkabels

Offline mansm

• senior member
« Reply #3 on: April 26, 2011, 14:53:59 »
Ik heb zoqwel een samsung decoder akls de C+ module en de laatste geeft een iets beter beeld en veel meer gebruiksgemak

ik denk dat het dan wel ligt aan wat er in je TV zit qua decoder..

Offline GH

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+1)
« Reply #4 on: April 26, 2011, 17:25:32 »
Decoderen van het digitale TV signaal is echt niet zo moeilijk..... en voor het gebruiksgemak is een TV met ingebouwde CI+ niet te verslaan.

Offline Midcall

• Highly esteemed member group
    • Ex-garage
« Reply #5 on: April 26, 2011, 18:56:27 »
Ook ik heb een Samsung decoder en later een CI+ module gekocht. Beeldkwaliteitsverschil is verwaarloosbaar (als die er al zou zijn, ik kon het niet zien). CI+ module start trager op dan de losse decoder, en het zappen gaat (behoorlijk) trager dan bij de Samsung. Voordeel is dat je geen kastje/HDMI kabel nodig hebt en het is zuiniger in energieverbruik.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research VT200 MKII - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Onkyo PR-SC885P - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - PS Audio P600 - Squezebox Classic - Audio-GD Reference 7 -

Offline angel66

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #6 on: April 26, 2011, 20:53:12 »
hmm ok

dan bestel ik hem morgen, ik moet wel de smit versie hebben hoorde ik.

hij is voor mijn plasma 50c7700 samsung

Offline ronwiel

• New member
  • *
« Reply #7 on: April 29, 2011, 16:44:57 »
Dat maakt toch verder niet zo veel uit lijkt mij, zolang de tv aanbieder de tv toch ondersteunt?

Offline Ghanzzzzz

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+9)
« Reply #8 on: May 6, 2011, 10:25:17 »
Ik heb op de slaapkamer een CI+ module (op samsung 40c550) en in de woonkamer een Humax 5000c decoder (op Pana 42G10)
Kan zijn dat het aan de kwaliteit van het beeldscherm ligt, maar ik vind het via de Humax toch stukken scherper!
Daarnaast wil ik ook geen CI+ module in de woonkamer ivm radio luisteren via de decoder. Bij CI+ zou je de TV aan moeten laten staan
Panasonic TX-P42G10 | Dussun V6i | Sheng Ya CD-S10CS | Swans M1| Siltech & WBT | Supra | Logitech Harmony 785

Offline apogeefreak

• full member
  • Trade Count: (+3)
« Reply #9 on: May 6, 2011, 10:41:09 »
Ik heb op de slaapkamer een CI+ module (op samsung 40c550) en in de woonkamer een Humax 5000c decoder (op Pana 42G10)
Kan zijn dat het aan de kwaliteit van het beeldscherm ligt, maar ik vind het via de Humax toch stukken scherper!
Daarnaast wil ik ook geen CI+ module in de woonkamer ivm radio luisteren via de decoder. Bij CI+ zou je de TV aan moeten laten staan

Ik heb de Ziggo Cisco tuner op een Pana42 gehad en het zag er niet uit. Het werd wel beter door een Lumagen HD scaler ertussen te zetten.
« Last Edit: May 6, 2011, 10:41:47 by apogeefreak »

Offline Midcall

• Ex-garage
« Reply #10 on: May 6, 2011, 10:47:40 »
Dit is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken. Je zou de Humax op de tv moeten aansluiten waar nu de CI+ in zit, dan wordt de vergelijking een stuk nuttiger voor ons allen  ;). Dan heb je nl dezelfde tv, en niet te vergeten, hetzelfde signaal.

Ik kan op mijn scherm eigenlijk geen enkel verschil ontdekken wat betreft beeldkwaliteit tussen de externe decoder en de CI+.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research VT200 MKII - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Onkyo PR-SC885P - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - PS Audio P600 - Squezebox Classic - Audio-GD Reference 7 -

Offline apogeefreak

• full member
« Reply #11 on: May 6, 2011, 10:59:02 »
Mijn conclusie over die decoders is dat ze meestal slecht deinterlacen. Ze krijgen 1080i binnen en maken er 720p van of ze sturen het door als 1080i naar je tv die er dan 720p van maakt igv van de 42 inch pana's. Dat gaat in beide gevallen niet goed. De lumagen scaler doet een veel betere deinterlacing. Het beeld is daardoor rustiger.

Offline Midcall

• Ex-garage
« Reply #12 on: May 6, 2011, 11:09:45 »
Mijn conclusie over die decoders is dat ze meestal slecht deinterlacen. Ze krijgen 1080i binnen en maken er 720p van of ze sturen het door als 1080i naar je tv die er dan 720p van maakt igv van de 42 inch pana's. Dat gaat in beide gevallen niet goed. De lumagen scaler doet een veel betere deinterlacing. Het beeld is daardoor rustiger.
Dan kan wellicht zo zijn, al zijn de huidige gebruikte scalers wel aanzienlijk beter dan een paar jaar geleden. Maar hoeveel mensen zijn bereid eenzelfde bedrag wat hun tv heeft gekost uit te trekken voor een (extra) scaling kastje voor een in hun ogen marginaal beter beeld? Voor hen is dat al snel het kanon -> mug principe.

Offline apogeefreak

• full member
« Reply #13 on: May 6, 2011, 11:15:56 »
Dan kan wellicht zo zijn, al zijn de huidige gebruikte scalers wel aanzienlijk beter dan een paar jaar geleden. Maar hoeveel mensen zijn bereid eenzelfde bedrag wat hun tv heeft gekost uit te trekken voor een (extra) scaling kastje voor een in hun ogen marginaal beter beeld? Voor hen is dat al snel het kanon -> mug principe.

Ja dat is wel waar maar als je de beste tv wilt en je kijkt er dan 1080i tv op en het is niet rustig dan is dat ook niet fijn. Overigens even kort een Pioneer gezien met hd en dat zag er rustig uit. Dus het kan wel :) Of de pana het doet in de huidige modellen?

Offline angel66

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #14 on: May 8, 2011, 19:48:37 »
die CI+ werkt als een speer bij mij, en super mooi en scherp beeld.

ben er heel blij mee.

alleen die TV guide loopt steeds 1 programma achter.

Offline Midcall

• Ex-garage
« Reply #15 on: May 9, 2011, 10:25:36 »
die CI+ werkt als een speer bij mij, en super mooi en scherp beeld.

ben er heel blij mee.

alleen die TV guide loopt steeds 1 programma achter.

Loopt je klok dan wel gelijk (zomertijd enzo)?

Offline angel66

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #16 on: May 9, 2011, 18:54:01 »
ja was heet eerste waar ik naar keek.
die loopt gelijk.

de tijd is goed op de guide, maar hij laat het volgende programma er bij zien.

maf hoor.

Offline rallufff

• HT forum donateur
  • senior member
  • The spirit of sound
    • Dance Department
« Reply #17 on: May 17, 2011, 11:42:52 »
Ik heb interactieve tv van ziggo (vorige week aangelegd door monteur) en ook een nieuwe tv (Panasonic VT30). Alles aangesloten en de interactieve tv werkt perfect maar als ik de decoder uitschakel dan moet mijn tv dus ook een gewoon signaal ontvangen lijkt mij? Ik krijg dan iedere keer ''geen signaal''. Wat doe ik verkeerd? Als ik zenders probeer te vinden mislukt dit omdat er niks wordt gevonden.

Iemand enig idee?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 + The bridge III | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Offline mansm

• senior member
« Reply #18 on: May 17, 2011, 12:03:42 »
je hebt kabel op decoder aangesloten en die via hdmi op tv?

Als je dan je decoder uitzet is het toch logisch dat je geen signaal meer krijgt, waar zou die vandaan moeten komen?

Offline frankly

• senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Mingus, Palmer afblijven!
« Reply #19 on: May 17, 2011, 13:56:37 »
Ik weet niet of het nog op tijd is, maar lees eerst dit eens; http://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B
Beperkingen van CI+Bij gebruik van een standaard Common Interface zijn de door de CAM ontsleutelde programma's zonder beperkingen te gebruiken.
Het is mogelijk om deze op te nemen en onbeperkt te bewaren en te kopiëren.
CI+ is speciaal ontwikkeld om controle te kunnen houden over de programma's nadat deze ontsleuteld zijn.
Enkele van de beperkingen die de programma-aanbieder aan de consument via CI+ kan opleggen zijn:

verbieden dat een programma kan worden opgenomen
verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd
verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken
verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen
[bewerken] Kritiek op CI+Vooral vanwege bovengenoemde beperkingen voor de consument is de inzet van CI+ in Duitsland omstreden.
Duitse consumentenorganisaties wijzen CI+ dan ook af.[2] Verdere kritiekpunten zijn:

CI+ is geen door de industrie algemeen aanvaarde specificatie. Achter CI+ staan slechts een beperkt aantal bedrijven, met de rest kon geen overeenstemming worden bereikt.[3]
Consumenten wordt via CI+ toekomstzekerheid beloofd, de massaal aanwezige apparatuur met een standaard Common Interface wordt echter tot de vuilnisbak veroordeeld.[3]
Bij de invoering van een nieuwe techniek verwachten klanten gewoonlijk een technische vooruitgang. Invoering van CI+ houdt echter eerder het gevaar van een technische bevoogding. De actuele ontwikkeling maakt consumenten onzeker en belemmert een snelle verspreiding van hoge definitie televisie.[4]
Sinds muziekbestanden worden aangeboden zonder kopieerbeveiliging, is de vraag en daarmee de omzet massaal toegenomen, de klanten hebben geen problemen meer met het afspelen van de bestanden. Het is daarom vreemd dat voor televisie een kopieerbeveiliging wordt geïntroduceerd.[3]
Het is onduidelijk waarom programma's uit het basispakket op de kabelnetten versleuteld zouden moeten worden. Zonder versleuteling kunnen de programma's op elke daarvoor geschikte televisie zonder additionele randapparatuur bekeken worden. In Zwitserland is tegen versleuteling op de kabel al succesvol actie ondernomen.[5]
Oppo BDP93 Multiregio V2 Mod - Onkyo TX-NR3007 - DM 7020 HD - DM 800HD - Pioneer PDP-427DX - SAMSUNG 32D6500 - SONY PS3 80 - Epson 5910 -  EVA 9150 en 9000 - QNAP TS 412 4 x 2Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony One (2)

Offline mansm

• senior member
« Reply #20 on: May 17, 2011, 14:02:03 »
Ik weet niet of het nog op tijd is, maar lees eerst dit eens; http://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B
Beperkingen van CI+Bij gebruik van een standaard Common Interface zijn de door de CAM ontsleutelde programma's zonder beperkingen te gebruiken.
Het is mogelijk om deze op te nemen en onbeperkt te bewaren en te kopiëren.
CI+ is speciaal ontwikkeld om controle te kunnen houden over de programma's nadat deze ontsleuteld zijn.
Enkele van de beperkingen die de programma-aanbieder aan de consument via CI+ kan opleggen zijn:

verbieden dat een programma kan worden opgenomen
verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd
verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken
verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen
[bewerken] Kritiek op CI+Vooral vanwege bovengenoemde beperkingen voor de consument is de inzet van CI+ in Duitsland omstreden.
Duitse consumentenorganisaties wijzen CI+ dan ook af.[2] Verdere kritiekpunten zijn:

CI+ is geen door de industrie algemeen aanvaarde specificatie. Achter CI+ staan slechts een beperkt aantal bedrijven, met de rest kon geen overeenstemming worden bereikt.[3]
Consumenten wordt via CI+ toekomstzekerheid beloofd, de massaal aanwezige apparatuur met een standaard Common Interface wordt echter tot de vuilnisbak veroordeeld.[3]
Bij de invoering van een nieuwe techniek verwachten klanten gewoonlijk een technische vooruitgang. Invoering van CI+ houdt echter eerder het gevaar van een technische bevoogding. De actuele ontwikkeling maakt consumenten onzeker en belemmert een snelle verspreiding van hoge definitie televisie.[4]
Sinds muziekbestanden worden aangeboden zonder kopieerbeveiliging, is de vraag en daarmee de omzet massaal toegenomen, de klanten hebben geen problemen meer met het afspelen van de bestanden. Het is daarom vreemd dat voor televisie een kopieerbeveiliging wordt geïntroduceerd.[3]
Het is onduidelijk waarom programma's uit het basispakket op de kabelnetten versleuteld zouden moeten worden. Zonder versleuteling kunnen de programma's op elke daarvoor geschikte televisie zonder additionele randapparatuur bekeken worden. In Zwitserland is tegen versleuteling op de kabel al succesvol actie ondernomen.[5]

Tja alleen nadeel van de cam's die enkel op CI werken is.... geen kabelboer blijft ze ondersteunen. Je kan kiezen of CI+ of een losse decoder. In the end is het gewoon pompen of verzuipen

Offline EJ

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+2)
« Reply #21 on: May 17, 2011, 17:15:47 »
Inderdaad, leuke theorie van frankly, maar de praktijk is weerbarstig. Zo weerbarstig dat CI+ daar wordt geeist door zowel ziggo als upc.

Offline apogeefreak

• full member
« Reply #22 on: May 25, 2011, 22:07:23 »
Ik moet trouwens even mijn mening herzien. Was toch te haastig maar heb nu een nette kalibratie van mijn plasma gedaan en de ziggo decoder blijkt dan toch wel een zeer goed beeld te geven. Zal nog eens een vergelijk met de scaler ertussen doen maar zoals het er nu uitziet is goed om naar te kijken dus die decoder is niet slecht.
« Last Edit: May 25, 2011, 22:08:18 by apogeefreak »

Offline WimB

• senior member
  • Trade Count: (+7)
« Reply #23 on: May 26, 2011, 11:54:35 »
CI (+) werkt alleen als je een speciale ingang daarvoor hebt op je tv of is dat weer met een decoder?

Offline mansm

• senior member
« Reply #24 on: May 26, 2011, 14:15:27 »
CI (+) werkt alleen als je een speciale ingang daarvoor hebt op je tv of is dat weer met een decoder?

Bij CI+ maak je gebruik van een insteekkaart in je TV. Je TV moet wel een CI+ (let echt op dat er een plus bij staat want CI gewoon is net wat anders) slot hebben

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk