CarAudio bij pc gebruiken, maar kleine probleem : Versterker?

Started by ugur3D, April 25, 2011, 13:40:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ugur3D

heey alemaal  ;)

Ik wou graag een Sony Xplod Subwoofer kopen van 15'' Maar ik heb gemerkt dat je daarvoor een versterker nodig moet hebben (ik wil hem bij me pc aansluiten weetje  :blush: )
en ik heb ook gemerkt op youtebe en ander (sommige site) dat die subwoofers erg slecht zijn (gewoon K**)<<< sorryy hiervoor :blush:
Dus ik heb me plan verandert om een ander subwoofer te kopen namelijk deze ;

http://www.sonicelectronix.com/item_3522_Visonik-VB212PKG-DUAL-Subs-Amplified-System.html

ik vond deze best goed, maar nu is het probleem kan deze subwoofer wel bij me pc aansluiten???
Ik weet toch zeker dat er moet een manier zijn om bij je pc aantesluiten tocch??? :S

Ik wil deze Sub HEEELLLL Graag bij me Pc aansluiten maar ik heb dus echt geen flauw idee hoe ik het moet doen enzoo
oWww en ik vergeet bijna iets:

ze zijden ook als je op je pc wilt aansluiten dat je ook Genoeg Volt moet hebben
want anders werken je Subs niet
klopt dit??
Kan ieamnd me pleaseeee Helpen ?

DAnkjee


ugur  :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang:

(Ik hou van die Balance teken (yin-yang) :D)

Sjaudio

Als je de volgende keer een beetje op de spelling en grammatica zou willen letten dan zou dat mooi zijn.

Over je vraag, je zal een omvormer moeten kopen, want een auto-versterker werkt niet op 230V, maar op 12V.

ugur3D

ow sorry van me spelling fouten

maar even , wat is dat precies wat je daar zij ?
En waarom heb ik zo iets nodig?
kan het echt niet zonder dat ding?

ugur   :blush:

Miracle.

Om een car-audio versterker in huis te gebruiken heb je wel een heel zware omvormer nodig.

In die versterker zit een zekering van 20 ampere, dus je zult rekening moeten houden met een voeding die minstens die 20 ampere aan kan.
Bijvoorbeeld de B.AFX-2795 (20-22Amp) bij Electronica Online, maar nog liever de B.AFX-2797 (30-32), maar ondanks dat het amperage voldoende is zul je hoogstwaarschijnlijk nog een brom gaan horen.

Een betere oplossing is een accu gebruiken, en daaraan een oplader hangen, welke je alleen gebruikt als je de versterker niet aan hebt staan.

Een veel makkelijker en goedkopere oplossing is gewoon een subwoofer te kopen voor thuisgebruik.

Mvg. Miracle.

Ghanzzzzz

Wat mis je eigenlijk aan een degelijk computersetje luidsprekers?

Ik vind het eigenlijk allemaal een beetje omslachtig om alles van 12v om te zetten naar 220

Tinuz97

Inderdaad, neem dan als voorbeeld bv een Logitech z5500, heb je meteen 5.1 wat leuk voor games is op de pc, en vaak op marktplaats te vinden voor een prikkie.
Tevens lijkt mij logisch dat een auto sub niet voor binnen (huiskamer ofzo) niet berekend is. (Zal dus niet zo klinken als in een auto, denk plok plok bass)

Quote from: Ghanzzzzz on April 25, 2011, 17:31:14Wat mis je eigenlijk aan een degelijk computersetje luidsprekers?

Ik vind het eigenlijk allemaal een beetje omslachtig om alles van 12v om te zetten naar 220

Sent from my HTC HD2 using Tapatalk

ugur3D

jahah
Ik heb thuis een Z-2300 Thuis liggen en ik ben er echt zeer tevreden van

Maar dus
ik wil echt een Autosubwoofer thuis hebben
en ik ben er echt niet van plan om die plan te stoppen hoor

Dus stel eens voor ik heb deze sub gekocht : http://www.sonicelectronix.com/item_3522_Visonik-VB212PKG-DUAL-Subs-Amplified-System.html

en ik sluit hem aan op me pc
en dan zeggen julie dat het niet kan toch?
wat heb ik nu precies nodig dan om hem te laten werken ?

Tinuz97

Kan wel, maar ik blijf erbij, is berekend voor de auto, je bass zal niet zo klinken ben ik bang voor als de bedoeling van dat ding is voor in de auto. (Correct me if i am wrong)

Tevens gaat een voeding een vermogen kosten die deze ampère kan leveren (of omvormer)

Tevens sluit ik mijzelf aan bij het advies van miracle.

Uiteraard is dit een advies, wat je er uiteindelijk mee doet is aan jezelf.

Maar aangezien de prijs van die Woofer en een fatsoenlijke gestabiliseerde voeding zou ik voor een actieve sub gaan voor thuisgebruik.

Quote from: ugur3D on April 25, 2011, 19:14:52jahah
Ik heb thuis een Z-2300 Thuis liggen en ik ben er echt zeer tevreden van

Maar dus
ik wil echt een Autosubwoofer thuis hebben
en ik ben er echt niet van plan om die plan te stoppen hoor

Dus stel eens voor ik heb deze sub gekocht : http://www.sonicelectronix.com/item_3522_Visonik-VB212PKG-DUAL-Subs-Amplified-System.html

en ik sluit hem aan op me pc
en dan zeggen julie dat het niet kan toch?
wat heb ik nu precies nodig dan om hem te laten werken ?

Sent from my HTC HD2 using Tapatalk

B.

Je hebt een omvormer nodig van 230 Volt naar 12 Volt omdat thuis de spanning 230 Volt is, terwijl dat in de auto 12 Volt is. Een auto versterker wilt dus 12 Volt zien, vandaar de omvormer.

De omvormer die je koopt moet echter wel de hoeveelheid stroom kunnen leveren die de versterker nodig heeft.

Je idee is erg omslachtig aangezien je een set koopt die niet gemaakt is voor thuisgebruik. Je kunt beter een losse subwoofer kopen (dus zonder versterker) en daar een versterker bij kopen die wel geschikt is voor 230 Volt.




ugur3D

hmm waar kan ik die omvormer dan komen ?
en kosten die diening weer zo duur?  :plain:

of zijn ze best wel goedkoop?
als het kan wil je voor me eentje uitzoeken die priecies net bij Die subwoofers past?

ugur

B.

Quote from: ugur3D on April 25, 2011, 20:08:46
hmm waar kan ik die omvormer dan komen ?
en kosten die diening weer zo duur?  :plain:

of zijn ze best wel goedkoop?
als het kan wil je voor me eentje uitzoeken die priecies net bij Die subwoofers past?

ugur

Heb je nog een computer voeding liggen? Daarmee kun je wat oefenen en bepalen hoeveel je nodig hebt aan stroom.

Miracle.

Quote from: ugur3D on April 25, 2011, 20:08:46
hmm waar kan ik die omvormer dan komen ?
en kosten die diening weer zo duur?  :plain:

of zijn ze best wel goedkoop?
als het kan wil je voor me eentje uitzoeken die priecies net bij Die subwoofers past?

ugur
Zie mijn vorige post in dit topic. Staat een link in (in het blauw) van Electronica Online. ;)

Goedkoper als daar ga je ze niet vinden.

Mvg. Miracle.

ugur3D

het miracle

bedoel jeh deze om precies te zijn:  13,8 Volt      20 - 22 Ampere     195x170x165mm    4,5 KG      B.AFX-2795      € 89,50

bedoel je deze?
En hoe moet ik deze dingen dan aansluiten aan elkaar?  :blush:

groetjes

ugur

B.

Bespaar jezelf anders een hoop ellende en koop gewoon een subwoofer voor thuis :)

Als aansluiten al een probleem is...

ugur3D

(vorge post bedoelde ik ''Hey'' en niet ''het'')

Nee, ik wil echt zown subwoofer hebben in me kamer, dat vind ik echt veel fijner
,ja ik weet dat het een stuk goedkoper dan uitkomt maar jah, zoals ik net al zij ik wil het heel graag in me kamer hebben
Maar goed, boedoel je die ene wat ik zij Miracle ?

ugur3D

Volgens mij is die site vernieuw naar deze http://www.elektronica-online.nl/ toch
kan je me laten zien welke voor mij de beste zou zijn ?

Dankje

ugur

(oww en over die omvormer, het maakt echt niks uit hoeveel het kost hoor ;)

als het maar bij de boxen precies past;D )

Ejorne

kun je die versterker niet beter afkoppelen en weg doen. En dan een gewone 230v versterker erop zetten.
en dan misschien ook nog die woofers weg doen en er een gewone peerless xls of zo aan de gewone versterker te hangen?

Former member 78

Waarom doe je zo moeilijk?  :dry:

Koop voor een paar honderd een goede sub, welke actief is.
Aansluiten en je hebt het stukken beter voor elkaar dan jij het nu wil.

Ejorne

Quote from: ArjanR1 on April 26, 2011, 00:21:36
Waarom doe je zo moeilijk?  :dry:

Koop voor een paar honderd een goede sub, welke actief is.
Aansluiten en je hebt het stukken beter voor elkaar dan jij het nu wil.

Precies wat ik en anderen ook al zeggen dus...   ;D

Tinuz97

Inderdaad, gewoon een xls10 nemen, gebruik hem ook. Als je hoort hoe dat klinkt vergeet je die autowoofer erg snel.

Kant en klaar kan ook, en beluisteren ook, www.speakerland.nl gewoon even bekijken. (Sub 6 zoeken)

Edit: vooruit, voor de handigheid dan....  http://www.speakerland.nl/paginas/luidsprekers.php/subwoofer-sub-6-mkii#more60

Sent from my HTC HD2 using Tapatalk

ugur3D

@Ejorne

kun je me laten zien waar ik zulke versterkers kan kopen dan ?
kosten die dingen duur?

, Nee ik wil niet van die pc subwoofers wat ze normaal in de winkel verkopen  :dry: :dry:


Ghanzzzzz

Psstt.. Noem die Peerles XLS10 dan gewoon Genesis Audiophile of Xetec G-10 XLS
De laatste 2 zijn subwoofers voor in de auto en als ik me niet vergis gelijk aan de Peerles (alleen een ander sierstukje/hoes om de magneet)

Genesis


Peerles


Xetec


Kortom: Tis maar net hoe je het beestje noemt dus, haha

Former member 78

Quote from: ugur3D on April 26, 2011, 09:41:27

Nee ik wil niet van die pc subwoofers wat ze normaal in de winkel verkopen  :dry: :dry:

Wie had het over een pc sub?
Gewoon een sub voor HT gebruik, die scoor je op marktplaats.

Snap alleen niet waarom jij een topic hebt geopend, je bent zo eigenwijs
en wil persé iets wat slecht gaat werken.

ugur3D

zo maar jullie zeggen wat het beste zal zijn, bedankt maar dat wil ik dus niet
Als julie me dan zeggen dat het beter is een pc sub te kopen dan car sub
en zoek ik het zelf uit

Zoals (Miracele) al zij ik denk dat hij gelijk heeft ik hem wel effe contact op met hem
Verder heb ik niks te zeggen want julie zeggen alleen maar dingen die ik dus niet wil  :sleep: :dry:

deze mag dicht

Ugur

daxie